لیفت با نخ یکی از روش های جوانسازی پوست است که نتایج قابل قبول و مطلوب آن در چند سال گذشته باعث محبوبیت آن در میان زیباجویان شده است. با افزایش سن پوست ما ظاهر جوان و باطراوت خود را از دست می دهد و روز به روز نشانه های پیری بیشتر از قبل نمایان می شوند. اگرچه پیر شدن علائم ذاتی خود را در همه نقاط بدن نشان خواهد داد اما خودنمایی خطوط ریز و درشت بر روی صورت و همچنین شل شدن پوست دو مورد از مهمترین نگرانی های افراد طی فرآیند پیر شدن هستند. لیفت با نخ یکی از روش های جدید مبارزه با این فرآیند می باشد.

تا همین چند سال گذشته برای چنین نگرانی هایی تنها دو راه حل وجود داشت. یا باید صورت خود را به تیغ جراحی می سپاردین که روشی تهاجمی با عوارض به مراتب بالا و دوران نقاهت طولانی است و یا از روش های غیر تهاجمی جوانسازی پوست استفاده می کردین که روش هایی دیر بازده و اغلب خسته کننده هستند. اما در این سالها لیفت با نخ بعنوان یک روش جدید بین این دو روش بوجود آمد.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد ندارید برای جوان سازی چهره خود از روش های تهاجمی مانند جراحی لیفت صورت استفاده کنید و همچنین روش های دیر بازده غیر تهاجمی نیز برایتان جذاب نیستند به نظر می رسد مخاطب اصلی لیفت با نخ هستید. در این مقاله قصد دارم بطور کامل تمام آنچه در مورد لیفت با نخ نیاز است بدانید را به تفصیل برایتان شرح دهم پس از شما دعوت می کنم در ادامه مطلب من را همراهی کنید.

لیفت با نخ چیست

لیفت با نخ چیست

لیفت با نخ یک نوع روش سرپایی و کم تهاجم جهت زیباسازی برخی اجزاء صورت و گردن می باشد. در این روش با قرار دادن یک یا چند نخ مخصوص زیر پوست و کشیدن آنها در زاویه ای که از قبل تعیین شده است، پوست شل صورت را به جهتی خاص لیفت می کنند. نخ های مورد استفاده در این روش بوسیله لوله هایی که به آنها کانولا گفته می شود به زیر پوست هدایت می شوند.

هدف از لیفت با نخ

همانطور که قبلا اشاره شد، هدف از لیفت با نخ از بین بردن آثار پیری بر روی صورت و گردن می باشد. از جمله پوست شل روی صورت، افتادگی برخی اجزاء صورت مانند افتادگی ابرو، افتادگی گونه و همچنین کشیدن پوست روی صورت و گردن برخی از اهداف رایج برای انجام لیفت با نخ می باشند. بطور خاص هدف اصلی لیفت با نخ تغییر موقعیت بافت های زیر پوست می باشد تا با این کار تناسب را در میان اجزا مختلف صورت برقرار کرده و زیبایی را به چهره فرد برگرداند.

مزایا و معایب لیفت با نخ

لیفت با نخ به مانند هر روش دیگری دارای مزایا و محدودیت هایی می باشد. هر فرد با توجه به شرایط خاص خودش و همچنین مشاوره با پزشکان با تجربه و افرادی که قبلا تجربه استفاده از لیفت با نخ را داشته اند می تواند تصمیم به انجام این روش بگیرد. در زیر برخی از مهمترین مزایای لیفت با نخ لیست شده اند:

مزایا:

  • لیفت با نخ یک روش غیرتهاجمی است.
  • در مقایسه با جراحی لیفت صورت بسیار ارزان تر است.
  • نیاز به صرف وقت زیادی برای انجام لیفت با نخ نیست.
  • دوران نقاهت ندارد و فرد را از امور روزمره دور نمی کند.
  • عوارض شایع آن بسیار کم هستند.
  • نتیجه لیفت با نخ را می توان بلافاصله بعد از انجام مشاهده کرد.
  • تاثیر آن موقتی است و در صورت رضایت می توان آن را تمدید نمود.
  • نیاز به آمادگی های خاصی ندارد.
  • دستورالعمل مراقبت های بعد از آن زیاد نیستند.

لیفت با نخ جزء معدود روش های زیبایی است که معایب و محدودیت های بسیار کمی دارد. به ندرت می توان برای آن محدودیت خاصی پیدا کرد اما برخی از محدودیت های آن نیز در زیر لیست شده اند:

محدودیت ها:

  • برخی موقتی بودن آثار لیفت با نخ را دوست ندارند.
  • در این روش پوست اضافی صورت حذف نمی شود.
  • ورم و کبودی آن تا یکی دو روز روی صورت باقی می ماند.
لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یک مفهوم کلی است چراکه روش لیفت با نخ یک روشی است که بوسیله آن هر جزء از صورت را جداگانه لیفت میکنند. ممکن است یک نفر تمایل داشته باشد فقط ابروهایش با نخ لیفت شوند یا فردی دیگر درخواست لیفت گونه هایش را داشته باشد. اما جراحی لیفت صورت بطور کل تمام صورت را هدف قرار می دهد و نمی توان بوسیله آن یک جزء خاص را هدف قرار داد. از این جهت تصورات مختلفی در میان زیباجویان از این روش بوجود آمده است. برخی اجزاء صورت (یا بدن) را می توان بوسیله این روش لیفت کرد و برخی را نمی توان. در زیر این دو گروه برایتان لیست شده اند.

لیفت با نخ می تواند انجام دهد:

لیفت ابرو با نخ، روش های متعددی برای لیفت ابرو وجود دارد اما یکی از بهترین و بی دردسرترین روش های لیفت ابرو، لیفت با نخ می باشد. برای کسانی که ابرو های افتاده دارند، روی پیشانی و یا بین دو ابروی آنها خطوط زیادی ایجاد شده است و انتظار نتایج طبیعی دارند لیفت ابرو با نخ یکی از بهترین پیشنهادها است.

لیفت بینی با نخ، برای فرم دهی نوک بینی افرادی که بینی آنها افتاده است می توان از روش لیفت با نخ استفاده کرد. این روش در کنار سایر روش های موجود از مزایای خود برخوردار است.

لیفت گونه با نخ، یکی از بهترین روش های لیفت گونه لیفت با نخ است. تجربیات و نمونه های قبلی درصد موفقیت بالایی را برای لیفت گونه با نخ نشان می دهند.

لیفت خط خنده با نخ، اگر روی صورت خودتان خط خنده عمیقی دارید یکی از گزینه های پیش روی شما لیفت با نخ است.

لیفت خط غم با نخ، اگر زیر گوشه لب های شما خطوط عمیقی موسوم به خط غم ایجاد شده اند بوسیله روش لیفت با نخ می توان این خطوط را از بین برد و با شروع فرآیند کلاژن سازی پوست آن نواحی سفت تر می شود.

لیفت شقیقه با نخ، در مقایسه با جراحی لیفت صورت، لیفت شقیقه با نخ یکی از راحتترین روش ها برای این منظور است.

لیفت چشم با نخ، به منظور تغییر حالت چشم ها انجام می شود که اصطلاحاً به آن لیفت چشم گربه ای با نخ یا (Foxy Eye) نیز گفته می شود.

لیفت غبغب با نخ، اگر پوست غبغب شما شل شده است و تمایلی به انجام جراحی لیفت گردن ندارید، لیفت غبغب با نخ بهترین گزینه پیش روی شماست.

لیفت باسن با نخ، اگر حس می کنید بر اثر کاهش وزن و کاهش توده چربی پوست باسن تان شل شده و قوام و فرم خود را از دست داده است بوسیله لیفت با نخ می توانید فرم بهتری به آن بدهید

لیفت سینه با نخ، تغییرات لیفت سینه با نخ بصورت آنی و طولانی مدت بوده و باعث کلاژن سازی در آن و کاهش الاستیسیته و منافذ باز بر روی سینه می شود.

لیفت آرنج با نخ، بوسیله این روش می توان نواحی افتاده و شل شده روی آرنج ها را لیفت کرد و ظاهر آنها را بهبود بخشید.

لیفت زانو با نخ، یکی از کاربردهای کمتر مورد توجه لیفت با نخ، لیفت پوست شل شده روی زانوها است. نتایج موفق و مثبتی در این زمینه مشاهده شده است.

لیفت با نخ نمی تواند انجام دهد:

لیفت گردن با نخ، برخلاف تصور افتادگی های گردن را نمی توان بوسیله نخ لیفت کرد.

لیفت چانه با نخ، تاکنون گزارشی مبنی بر لیفت چانه بوسیله نخ ارائه نشده است.

لیفت لب با نخ، بهتر است از خیر لیفت لب با نخ بگذرید. روش های موثر دیگری وجود دارند. در این باب مطالعه مقاله های مقایسه لیفت با نخ و هایفوتراپی، مقایسه لیفت با نخ و تزریق ژل و مقایسه لیفت با نخ و تزریق چربی پیشنهاد می شود.

لیفت پیشانی با نخ، برای این منظور جراحی لیفت صورت یا بوتاکس روش های بهتری هستند. در این باب مطالعه مقاله مقایسه لیفت با نخ و تزریق بوتاکس پیشنهاد می شود.

لیفت شکم با نخ، مشکل جدی تر از آن است که با نخ بتوان به جنگ آن رفت. ابدومینوپلاستی را امتحان کنید.

لیفت با نخ مناسب چه کسانی است

لیفت با نخ مناسب چه کسانی است

نتایج لیفت با نخ رابطه مستقیم با توانایی کلاژن سازی پوست هر فرد دارد از اینرو لیفت با نخ بیشتر به افراد جوان که هنوز پوست شان بیش از حد شل و افتاده نشده است توصیه می شود. توانایی ساخت کلاژن در پوست افراد جوان به مراتب بیشتر از افراد پا به سن گذاشته است. لیفت با نخ برای افراد پیر، افراد چاق و همچنین افرادی که پوست سفت و خشنی دارند مناسب نیست. همچنین لیفت با نخ محدودیتی برای زنان یا مردان ندارد و هر دو گروه جنسیتی مذکور می توانند از این روش برای رفع عیوب ظاهری خود استفاده کنند. بیشترین تاثیر لیفت با نخ در سنین بین 30 تا 65 سالگی خواهد بود. موارد استثناعی هم وجود دارند که باید با نظر پزشک از این روش استفاده کنند. از آنجا که مشاوره تخصصی در ملینیک رایگان است پیشنهاد ما به شما این است که حضوراً به ملینیک تشریف بیاورید و نظر پزشکان متخصص مجموعه را در مورد خودتان بشنوید.

موارد منع استفاده:

  • بانوان باردار و شیرده
  • بیماران خاص ( دیابت، هپاتیت، کلوئید، صرع و …)
  • عفونت در محل انجام کار
  • افرادی که در صورت خود جراحی انجام داده اند تا یک ماه از لیفت با نخ منع می شوند.
ماندگاری لیفت با نخ

ماندگاری لیفت با نخ

مکانیزم اثرگزاری لیفت با نخ

برای اینکه عوامل موثر بر ماندگاری لیفت با نخ را مورد بررسی قرار دهیم لازم است ابتدا مکانیزم اثرگزاری نخ ها را بررسی کنیم. لیفت با نخ توسط دو مکانیزم اثر خود را بر پوست شما می گذارد. 1) با کارگزاری نخ ها زیر پوست و کشیدن آنها باعث ایجاد کشیدگی در آن ناحیه شده و عمل لیفت صورت میگیرد. برروی این نخ ها خارهای ریزی وجود دارند که در زیر پوست باعث می شوند کشیدگی پوست بیشتر شود. سپس 2) با وجود نخ ها در زیر پوست، بدن نسبت به آنها واکنش نشان می دهد چرا که آنها اجسام خارجی زیر پوست هستند. این واکنش با تولید پروتئین های زیر پوستی که به آنها کلاژن گفته می شود همراه است. فرآیند کلاژن سازی زیر پوست تاثیر به سزایی در لیفت شدن و سفت شدن پوست در آن ناحیه خواهد گذاشت. نخ مورد استفاده در این روش باید هر دو وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد از این جهت دو نوع نخ وجود دارد. نخ هایی که خاصیت کشش پوست آنها بیشتر است (سیلوئت) و نخ هایی که خاصیت کلاژن سازی آنها بیشتر است (PDO).

نخ های کاگ یا PDO

بیشترین کاربرد را در فرآیند لیفت با نخ، نخ های کاگ یا PDO دارند (Polydioxanone). این نخ ها از مواد سازگار با بدن ساخته شده اند که روی آنها ساختار دندانه ای وجود دارد. معمولا بعد از گذشت 4 تا 6 ماه این نخ ها جذب بدن شده و حضور فیزیکی آنها از بین می رود اما کلاژن سازی اطراف نخ های PDO موجب ماندگاری بلند مدت تاثیر این نوع لیفت می شود. بطور معمول لیفت با نخ با استفاده از نخ های کاگ (PDO) تاثیری در حدود 1 سال دارد.

نخ های سیلوئت

نخ های سیلوئت (Silhouette InstaLift) نیز به مانند نخ های کاگ توسط مواد سازگار با بدن ساخته شده اند اما در ساخت این نوع نخ ها تمرکز اصلی بر نوع، شکل و تعداد دندانه های روی نخ می باشد بطوریکه دندانه های بیشتری به شکل مخروط بر روی نخ سیلوئت وجود دارند تا بطور موثرتری پوست را درگیر کرده و هنگام کشش لیفت بیشتر و ماندگارتری ایجاد کنند. کارکرد اصلی این نخ ها بر روی لیفت می باشد و کلاژن سازی در درجه دوم اهمیت قرار دارد. استفاده از نخ های سیلوئت باعث می شود بعد از اتمام بی حسی درد، کبودی و تورم بیشتری داشته باشید. مواد تشکیل دهنده مخروط های این نوع نخ معمولا دیرتر جذب شده و ماندگاری بالاتری را نسب به نخ های کاگ ایجاد می کنند. بطور معمول می توان انتظار داشت لیفت صورت گرفته با نخ های سیلوئت بین 1 تا 3 سال ماندگاری داشته باشد.

نخ های مونو

نوعی از نخ های مورد استفاده برای تجمع فیبروبلاست و ساخت کلاژن هستند که به جهت از بین بردن چین و چروک استفاده می شوند. این نوع نخ ها برای لیفت کاربردی نداشته اما مناسب حجم دهی به نواحی مختلف از جمله خط خنده، زاویه سازی فک و … می باشند. شروع تاثیر جوانسازی بوسیله نخ های مونو بعد از حدود 1 تا 2 ماه خواهد بود و با توجه به قطر نخ، جذب نخ های مونو بین 6 تا 8 ماه طول می کشد. بطور متوسط ماندگاری تاثیر این نخ ها بین 6 تا 12 ماه بسته به شرایط بدنی افراد مختلف متغیر است.

آمادگی های لازم قبل از لیفت با نخ

آمادگی های لازم قبل از لیفت با نخ

مشاوره قبل از لیفت با نخ

طی جلسه مشاوره جراح متخصص آناتومی پوست و صورت شما را بررسی می کند تا مطمئن شود لیفت با نخ روش مناسبی برای رسیدن به اهداف مورد نظر شما است یا نه. بهتر است در جلسه مشاوره اهداف خود را بصورت واضح و شفاف برای پزشک شرح دهید. عکس هایی از دوران جوانی خود به همراه داشته باشید تا به جراح برای ارزیابی دقیق تر کمک کند. همین طور ممکن است جراح بصورت فیزیکی پوست شما را بررسی کرده و میزان شلی و افتادگی و البته قابلیت کلاژن سازی آن را بررسی کند. ممکن است در این جلسه پزشک سایر روش های مناسب شما را نیز پیشنهاد دهد و یا اینکه ترکیبی از روش های دیگر با لیفت با نخ را در نظر بگیرد. مهم این است که قبل از هر اقدامی توسط یک جراح متخصص و باتجربه راهنمایی شوید. از این منظر ملینیک این اطمینان را به شما می دهد که با فراهم آوردن یک جلسه مشاوره تخصصی و رایگان تمام آنچه که برای شما مناسب است را توسط یک پزشک باتجربه به شما ارائه خواهد داد. فراموش نکنید که این جلسه کاملا رایگان بوده و می توانید با تماس با ملینیک نسبت به رزرو وقت مشاوره اقدام کنید.

ملاحظات قبل از لیفت با نخ

قبلا در بخش مزایای لیفت با نخ ذکر کرده بودیم که یکی از مهمترین مزایای لیفت با نخ این است که نیاز به آمادگی های خاصی ندارد. فقط کافیست نکات لیست شده در زیر را قبل از انجام در نظر بگیرید:

  • پزشک خود را از داروهایی که مصرف می کنید مطلع سازید
  • سعی کنید قبل از شروع آرام باشید و از موارد استرس زا دوری کنید
  • از مصرف غذاهای محرک پوست (مانند فلفل) خودداری کنید
  • از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید
  • حتی المقدور کشیدن سیگار را به تعویق بیاندازید
نحوه انجام لیفت با نخ

نحوه انجام لیفت با نخ

نحوه انجام لیفت با نخ ممکن است بسته به ناحیه هدف و همچنین ترجیح پزشک کمی متفاوت باشد اما رویه کلی انجام این روش ساده، کوتاه و در چند مرحله بین 30 تا 45 دقیقه انجام می شود:

  1. ابتدا از شما درخواست می شود بر روی تخت دراز کشیده و داروی بی حسی به محل مورد نظر تزریق می شود.
  2. سپس بوسیله یک سوزن نازک یا لوله کانولا که نخ داخل آن قرار دارد، نخ ها زیر پوست شما قرار می گیرند.
  3. در مرحله بعد کانولا از زیر پوست خارج شده و نخ ها در جهت مورد نظر توسط پزشک کشیده می شوند.
  4. اضافه نخ ها بوسیله ابزارهای جراحی کات شده و تمام، می توانید به خانه بروید.
مراقبت های بعد از لیفت با نخ

مراقبت های بعد از لیفت با نخ

بعد از اتمام کار مراقبت های حساسی وجود ندارد. بلافاصله می توانید به امور روزمره خود بپردازید. نتایج اولیه بلافاصله پس از پایان کار قابل مشاهده خواهند بود اما نتایج اصلی بعد از گذشت چندین هفته و با شروع فرآیند کلاژن سازی خودشان را نشان خواهند داد. توصیه هایی اندک در مورد مراقبت های بعد از انجام لیفت با نخ وجود دارند که در زیر لیست شده اند:

  • 2 تا 4 هفته از خوابیدن بر روی صورت خودداری کنید
  • تا 2 روز از آرایش کردن و شوینده های صابونی صرف نظر کنید
  • استفاده از سونا و استخر را به دو هفته بعد موکول کنید
  • تا یک ماه از ماساژ ناحیه لیفت شده خودداری کنید
  • استفاده از یخ در صورت کبودی پوست
  • به مدت دو هفته از جویدن آدامس خودداری کنید
  • تا چند روز از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کنید
  • ضربه به صورت منجر به پارگی نخ می شود (تا یک ماه)
  • از خندیدن، صحبت زیاد و جویدن غذاهای سفت پرهیز کنید
عوارض احتمالی لیفت با نخ

عوارض احتمالی لیفت با نخ

برخی از عوارض لیفت با نخ که در زیر لیست شده‌اند بصورت نادر و در موارد خاص بروز می کنند:

  • حساسیت به بی حسی
  • باز شدن سخت دهان (موقتی و در موارد نادر)
  • احتمال خارج شدن نخ
  • درد، قابل کنترل با مسکن
  • کبودی و تورم موقت
  • نتایج دور از انتظار
هزینه لیفت با نخ

هزینه لیفت با نخ

هزینه لیفت با نخ توسط دو فاکتور مهم “مواد مصرفی” و “مهارت پزشک” تعیین می شود. نادیده گرفتن تاثیر هر کدام از فاکتورهای ذکر شده می تواند موفقیت در نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد. چه بسیار زیباجویانی که بخاطر قیمت ارزان استفاده از نخ های بی کیفیت را ترجیح داده اند و چه بسیار افرادی که با اعتماد به پزشکان تازه کار و دوره ندیده هزینه صرف شده خود را به هدر داده اند. در نظر داشته باشید که تنها با دستان یک پزشک متبحر و استفاده از نخ های با برند معتبر می توان انتظار حصول نتایج خوب و در خور را داشت. ما در ملینیک همواره تلاش کرده ایم با در نظر گرفتن دو فاکتور مهم بالا بهترین کیفیت را به زیباجویان ارائه دهیم. اگر به دنبال قیمت لیفت صورت با نخ در تهران هستید پیشنهاد میکنم با رزرو وقت مشاوره از خدمات ملینیک استفاده کنید.

بهترین دکتر و کلینیک لیفت با نخ

بهترین دکتر و کلینیک لیفت با نخ

آیا هر پزشکی می تواند موفقیت در انجام لیفت با نخ را تضمین کند؟ قطعا خیر. توضیح این امر ضروری است که نیاز نیست حتما یک پزشک لیفت با نخ را انجام دهد. تکنسین های جراحی و اتاق عمل نیز با گذراندن دوره های مخصوص لیفت با نخ مجاز به انجام این روش هستند. در زیر ویژگی های یک پزشک یا تکنسین خوب برای انجام لیفت با نخ لیست شده است:

  • ترجیحا با فضای جراحی پلاستیک آشنا باشد.
  • دوره های تخصصی لیفت با نخ را گذرانده باشد.
  • تجربه کافی داشته باشد.
  • در ابتدای فعالیت خود نباشد.
  • از مواد مصرفی معتبر استفاده کند.
  • با کلینیک های معتبر همکاری کند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما نیز سوالات و نظراتتان را در پایین همین بخش با ما در میان بگذارید. کارشناسان ملینیک با کمال میل پاسخگویتان خواهند بود.