همه چیز با گذر زمان تغییر می کند. شاید برای شما که روزگاری دارای پوستی شاداب و جوان بودید امروزه مشاهده چین و چروک های ریز و درشت بر روی صورتتان آزاردهنده شده باشد اما در این زمانه که روش های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد جای نگرانی نیست. دو مورد از بهترینِ این روش ها “لیفت با نخ” و “تزریق ژل” می باشند. یکی از رایج ترین سوالات در بین زیباجویان بررسی تفاوت ها و مقایسه این دو روش با هم است. به راستی لیفت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟ در این مقاله قصد دارم از همه ابعاد این دو روش را با هم مقایسه کنم پس تا انتهای این مطلب همراه من باشید.

معرفی کوتاه هر دو روش

لیفت با نخ یکی از روش های جدید برای جوانسازی پوست است که مورد توجه بسیاری از زیباجویان در جهان قرار گرفته است. در این روش بوسیله لوله نازکی به نام کانولا یک یا چند نخ مخصوص را به زیر پوست هدایت می کنند و پس از اینکه نخ ها در موقعیت مناسب خود قرار گرفتند با کشیدن آنها پوست صورت را در همان جهت لیفت می کنند. نخ های مورد استفاده در این روش دارای دندانه هایی بر روی خود هستند تا عمل لیفت با کیفیتی هرچه بیشتر انجام شود. همچنین وجود این نخ ها در زیر پوست باعث تحریک پوست به کلاژن سازی می شود که یکی از مهمترین محاسن لیفت با نخ بشمار می رود.

در مقابل تزریق ژل یکی از روش های قدیمی تر برای جوانسازی پوست است. در این روش بوسیله یک سوزن نازک مقادیر کمی ژل به عنوان پرکننده به زیر پوست تزریق می شود. تزریق ژل معمولا با دو هدف انجام می شود یکی پرکردن نواحی از صورت که بعلت از دست دادن ضخامت و حجم دارای چروک ها و خطوط عمیق شده اند و دوم فرم دهی به بخش هایی از صورت که دارای فرم ایده آلی نیستند. به مانند لیفت با نخ حضور ژل در زیر پوست نیز می تواند محرک کلاژن سازی در ان ناحیه باشد و از این حیث تزریق ژل نیز دارای مزیت می باشد.

مقایسه لیفت با نخ و تزریق ژل

لیفت با نخ کاربردی تر است یا تزریق ژل؟

شاید نتوان با قطعیت پاسخ این سوال را داد چرا که کاربردهای هر دو روش بسیار گسترده و متنوع است اما می توان به این نکته اشاره کرد که لیفت با نخ بیشتر در جاهایی کاربرد دارد که نیاز به کشیدن پوست باشد اما تزریق ژل بیشتر برای نواحی کاربرد دارد که نیاز به پرشدن احساس می شود. به عنوان مثال برای تغییر حالت لب ها نمی توان از نخ استفاده کرد اما تزریق ژل که خاصیت پرکنندگی دارد برای لب ها بهترین گزینه است. در مقابل برای لیفت برخی نواحی مانند ابرو و شقیقه می توان از نخ استفاده کرد در حالیکه تزریق ژل در این نواحی کاربرد زیادی ندارد. در ادامه کاربردهای هر دو روش به تفکیک لیست شده اند.

کاربردهای لیفت با نخ عبارتند از : لیفت ابرو، لیفت بینی، لیفت گونه، لیفت خط خنده و غم، لیفت شقیقه، لیفت چشم، لیفت غبغب، باسن، سینه، آرنج و زانو

کاربردهای تزریق ژل بطور خلاصه عبارتند از : تزریق ژل به لب، زاویه سازی فک و صورت، تزریق ژل گونه، تزریق ژل به زیر چشم، تزریق ژل به خطوط خنده، غم، اخم و دور چشم، تزریق ژل به بینی، چانه، باسن و جوانسازی دست ها

کاندیدای مناسب برای هر روش کیست؟

از این منظر تفاوت زیادی بین هر دو روش وجود ندارد. از آنجا که لیفت با نخ غالبا با هدف جوانسازی، لیفت و کشیدن پوست استفاده می شود بیشتر برای افراد میانسال در رده سنی بین 30 تا 65 سال کاربرد دارد اما تزریق ژل بازه بزرگتری را در بر می گیرد چرا که حتی نوجوانان کم سن و سال نیز می توانند با هدف اصلاح فرم ظاهری صورت خود اقدام به انجام تزریق ژل کنند. مثلا یک فرد 18 ساله می تواند برای برجسته کردن لب های خود از تزریق ژل بهره ببرد اما یک فرد 18 ساله کمتر به انجام لیفت با نخ احساس نیاز خواهد کرد.

مقایسه نحوه انجام هر کدام با یکدیگر

انجام لیفت با نخ و تزریق ژل هر کدام به روش مخصوص خود صورت می گیرد اما به لحاظ زمان انجام، سختی، نوع بی حسی، مراقبت های قبل از انجام این دو روش تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. صرفا دانستن این نکته کافیست که برای لیفت با نخ از یک لوله کانولا جهت انتقال نخ ها به زیر پوست استفاده می شود و در تزریق ژل از سرنگ نازکی بدین منظور بهره می برند. اما به لحاظ مراقبت های بعد از انجام، لیفت با نخ نیازمند مراقبت های بیشتری است پس توجه داشته باشید که اگر نیزمند انجام لیفت با نخ هستید حتما مراقبت های بعد از لیفت را جدی بگیرید.

لیفت با نخ یا تزریق ژل

ماندگاری لیفت با نخ بیشتر است یا تزریق ژل؟

مقایسه این دو روش به لحاظ میزان ماندگاری کار سختی است. بررسی این پارامتر علاوه بر اینکه متاثر از نوع، جنس و برند متریال مصرفی است، تحت تاثیر پارامترهایی نظیر “میزان رعایت مراقبت های بعد از انجام” و “تعداد دفعات تزریق یا لیفت” نیز است. اما در منابع بطور معمول ماندگاری در حدود 6 تا 12 ماه را برای تزریق ژل و ماندگاری در حدود 1 تا 2 سال را برای لیفت با نخ ذکر کرده اند.

مقایسه عوارض و خطرات هر دو روش

خوشبختانه برای هر دو روش، عوارض و خطرات بسیار کمی گزارش شده است بطوریکه می توان از آنها صرف نظر کرد اما کوتاه خدمتتان عرض می کنم که عوارضی مانند درد، تورم، کبودی و حساسیت ممکن است در هر دو روش مشاهده شود و به ندرت ممکن است عوارضی مانند حساسیت، عدم تقارن، عفونت، نتایج دور از انتظار، نکروز و خروج نخ از زیر پوست مشاهده شود که البته به هیچ عنوان خطرناک نبوده و توسط تدابیری از جانب جراح کنترل خواهند شد.

لیفت با نخ محبوب تر است یا تزریق ژل؟

هر دوی این روش ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند اما بواسطه قدمت و کابردهایی که در بین جوانان و حتی نوجوانان وجود دارد، تزریق ژل شناخته شده تر و محبوب تر از لیفت با نخ است. اما دانستن این نکته بسیار ضروری است که تشخیص اینکه کدام روش برای دستیابی به هدف مورد نظر شما مناسب تر است تنها با مشاوره تخصصی توسط جراحان باتجربه می تواند صحیح باشد. پس میزان محبوبیت، راهنمایی های دوستان و آشنایان نمی توانند ملاک های خوبی برای انتخاب یک روش زیبایی قلمداد شوند.

خلاصه و نتیجه گیری نهایی

در این مقاله دو مورد از بهترین و پرکاربردترین روش های جوانسازی پوست را مورد بحث، بررسی و مقایسه قرار دادیم. لیفت با نخ و تزریق ژل از لحاظ اهداف، کاربردها، بهترین کاندیدا، میزان ماندگاری، نحوه انجام، مراقبت های قبل و بعد، عوارض، خطرات و میزان محبوبیت با یکدیگر مقایسه شدند و امید است با مطالعه این مقاله کوتاه بتوانید دید خوبی نسبت به شباهت ها و تفاوت های این دو روش پیدا کنید.

از اینکه تا انتها همراه من بودید از شما سپاسگزارم و در این بخش از شما دعوت می کنم با ارائه نظرات، سوالات و تجربیات خود ما را مفتخر کنید. بخش دیدگاهها منتظر شماست پس بدون فوت وقت شروع به نوشتن نظرات ارزشمند خود کنید.