با افزایش سن اولین اتفاقی که بصورت زیر پوستی در بدن شما رخ خواهد داد، نازک شدن پوست و از دست رفتن کلاژن های طبیعی زیر پوستتان خواهد بود. تزریق ژل یکی از جدیدترین و بهترین روش های مبارزه با این اتفاق ناخوشایند است. با تزریق انواع ژل های ساخته شده با مواد طبیعی و سازگار با بدن می توان چین و چروک های ایجاد شده بر روی صورت و همچنین سایر نقاط بدن را از بین برد. همچنین نواحی مختلفی که نیاز به حجم دهی دارند را می توان با تزریق ژل تقویت نمود. این روش یکی از بهترین، باصرفه ترین و کم عارضه ترین روش های جوان سازی پوست در دنیا به شمار می رود و در سالیان گذشته مورد توجه بسیاری از زیباجویان در دنیا قرار گرفته است.

در این مقاله قصد داریم تمام نکات کلیدی دارای اهمیت در مورد تزریق ژل را به طور کامل برایتان تشریح کنیم. سعی بر این است که حتی فردی که همین امروز با تزریق ژل آشنا شده است با خواندن این مقاله بتواند تصمیمی آگاهانه و مبتنی بر اطلاعات درست را در مورد انجام تزریق ژل بگیرد. برای تالیف این مقاله از منابع معتبر خارجی استفاده شده است و از شما دعوت میکنم با ادامه مطلب همراه ما باشید.

تزریق ژل چیست

تزریق ژل چیست

تزریق ژل یک روش غیرتهاجمی، بی خطر و کم عارضه برای از بین بردن عیوب ظاهری بر روی صورت، دست ها و هر نقطه از بدن که نیاز به فیلر و پرکننده زیر پوستی دارد می باشد. به عبارت دیگر با تزریق ژل می توان گونه های یک فرد را برجسته تر کرد و یا گودی زیر چشم های فرد را پر کرده و زیبایی ظاهری او را بهبود داد. در واقع تزریق ژل یک روش آسان و سریع برای جوان سازی پوست و فرم دهی به اجزاء صورت می باشد.

هدف از تزریق ژل

دو هدف اصلی از تزریق ژل می توان انتظار داشت. هدف اول جوانسازی پوست است بویژه در نواحی از صورت که به علت افزایش سن و نازک شدن پوست، چین و چروک ها و خطوط طبیعی روی صورت عمیق شده و زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار داده اند. هدف دوم بهبود فرم اجزا صورت می باشد بعنوان مثال فردی از کودکی دارای چانه ای کوچک است، با تزریق ژل می توان چانه او را به اندازه استاندارد و زیبا رساند و یا اگر فردی بر روی بینی خود قوز ناخوشایندی داشته باشد با تزریق ژل به راحتی می توان فرم روی بینی آن فرد را صاف و بدون قوز نمود. بطور خلاصه هدف از تزریق ژل جوانسازی به همراه فرم دهی اجزا بدن بویژه صورت است.

بطور کلی می توان از تزریق ژل دستیابی به اهداف زیر را انتظار داشت:

  • حجم دهی به صورت
  • رفع چین و چروک صورت
  • اصلاح فرم صورت
  • جوانسازی پوست

ذکر این نکته ضروری است که تزریق ژل یک درمان موقتی برای تغییرات کوچک در صورت است و به هیچ وجه نمی توان تزریق ژل را جایگزین مناسبی برای پروسه های تهاجمی مانند جراحی لیفت صورت، جراحی لیفت ابرو و یا عمل جراحی بینی در نظر گرفت.

مزایا و معایب تزریق ژل

به مانند هر روش دیگری تزریق ژل نیز دارای مزایا و محدودیت هایی است. اما یکی از مهمترین محاسن تزریق ژل داشتن مزایای بسیار است. در مقابل محدودیت های آن بسیار کم و انگشت شمار می باشند. در ادامه مزایا و محدودیت های برجسته ی تزریق ژل را برایتان لیست کرده ام:

مزایا:

  • تزریق ژل یک روش کم تهاجمی و بی خطر است
  • نتایج نهایی بلافاصله بعد از انجام قابل مشاهده هستند
  • بلافاصله بعد از تزریق ژل می توانید به انجام امور روزمره بپردازید
  • آمادگی های خاصی قبل از انجام ندارد
  • تقریبا برای اصلاح فرم همه اجزا صورت قابل انجام است
  • در مقابل تغییرات مثبت قیمت ناچیزی دارد
  • آثار آن موقتی است و در صورت عدم رضایت نگرانی خاصی وجود ندارد
  • باعث بالا رفتن اعتماد به نفس فرد می شود
  • باعث کلاژن سازی در زیر پوست می شود
  • بدون درد و با بی حسی موضعی انجام می شود
  • زمان مورد نیاز برای تزریق ژل کمتر از یک ساعت است
  • مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا است
  • تزریق ژل دوران نقاهت ندارد
  • تزریق ژل عوارض خاصی ندارد
  • مراقب خاصی بعد از تزریق ژل نیاز نیست

محدودیت ها:

  • برخی افراد موقتی بود تاثیر ژل ها را نمی پسندند
  • برای زنان باردار و شیرده مناسب نیست
  • جذب ژل در افراد سیگاری سریع تر اتفاق می افتد
  • مقداری تورم و کبودی بعد از تزریق طبیعی است
  • نتیجه نهایی به شدت به میزان تبحر پزشک بستگی دارد
تزریق ژل مناسب چه کسانی است

تزریق ژل مناسب چه کسانی است

یکی از مزایای تزریق ژل مناسب بودن آن برای عموم مردم و زیباجویان می باشد. اگر شما از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید، بیماری خاصی ندارید و اهداف و انتظارات معقولانه ای از تزریق ژل دارید می توانید کاندیدای مناسبی برای آن باشید. در نظر داشته باشید که کشیدن سیگار باعث تسریع در جذب ژل شده و ماندگاری آن را به مقداری قابل توجهی کاهش می دهد پس برای افراد سیگاری تزریق ژل آنچنان توصیه نمی شود مگر آنکه برای یک هدف کوتاه مدت مثلا با هدف زیباسازی فرم صورت برای یک مهمانی خاص یا یک جشن عروسی تزریق ژل را انجام دهند.

سن مناسب برای تزریق ژل

برای بررسی این موضوع باید به دو هدف اصلی تزریق ژل توجه کنیم. قبلا گفتیم که یکی از اهداف تزریق ژل اصلاح فرم اجزا صورت است. اگر تزریق به این منظور انجام شود برای همه سنین مناسب است. حتی نوجوانان نیز می توانند برای اصلاح فرم بینی یا زاویه فک خود از تزریق ژل بهره ببرند. اما اگر تزریق ژل به منظور حجم دهی و اصلاح چین و چروک های روی صورت یا دست باشد بیشتر افراد با سنین بالاتر مخاطب این پروسه زیبایی خواهند بود. بطور کل تزریق ژل محدودیت سنی ندارد و برای عموم مردم با هر سن و سالی مناسب است

تزریق ژل در مقایسه با سایر روش ها

مقایسه تزریق ژل با بوتاکس، بطور خلاصه بوتاکس نقش پرکننده ندارد و صرفا با بلاک رشته های عصبی باعث از بین رفتن خطوط و چین و چروک های پوست می شود اما ژل بواسطه خاصیت پرکنندگی هم می تواند خطوط و چین و چروک ها را از بین ببرد و هم می تواند فرم اجزا صورت را بهبود دهد.

مقایسه تزریق ژل با تزریق چربی، تزریق چربی نیز به مانند ژل خاصیت پرکنندگی دارد اما تزریق ژل دو مزیت ویژه نسبت به تزریق چربی دارد. یکی اینکه تزریق ژل باعث کلاژن سازی بیشتر می شود و دوم اینکه با تزریق ژل می تواند خطوط ظریف تری نسبت به چربی ایجاد کرد. اما تزریق چربی نسبت به ژل ارزان تر است چون مواد مصرفی ندارد.

مقایسه تزریق ژل با لیفت با نخ، در لیفت با نخ بوسیله کشش پوست ناحیه مورد نظر لیفت می شود و خاصیت حجم دهی کمتری نسبت به تزریق ژل خواهد داشت. صرفا بخاطر کلاژن سازی پس از لیفت با نخ ممکن است حجم دهی زیر پوست صورت پذیرد.

مقایسه تزریق ژل با عمل های زیبایی، جراحی های زیبایی مانند جراحی لیفت صورت، عمل بینی، عمل پلک پروسه های تهاجمی و با دوران نقاهت بالا هستند اما آثار و نتایج آنها گسترده تر و ماندگار تر می باشند. تزریق ژل یک فرآیند موقت برای دستیابی به اهداف کوچک تر بصورت راحت و سریع تر و البته کم هزینه تر است. در این باب مطالعه مقاله مقایسه تزریق ژل لب و جراحی لیفت لب پیشنهاد می شود.

انواع ژل و ماندگاری آنها

انواع ژل ها براساس مواد تشکیل دهنده و برند آنها قابل دسته بندی هستند. در ادامه به بررسی هر دو گروه می پردازیم.

انواع مواد تشکیل دهنده ژل ها

هیالورونیک اسید – HYALURONIC ACID (HA)

به جرات می توان گفت پر استفاده ترین ژل ها در دنیا و ایران از هیالورونیک اسید تشکیل شده اند. بیش از 90 درصد مصرف ژل در دنیا مربوط به این اسید جذاب می باشد. اسید هیالورونیک یک ماده سازگار با بدن است که در بدن انسان و برخی حیوانات یافت می شود. هیالورونیک اسید در مفاصل، زیر پوست و حتی تخم چشم های انسان و حیواناتی مانند گاو وجود دارد. تمام برندهای تولید کننده ژل تمرکز اصلی خود را بر روی این ماده گذاشته اند و برای مصارف خاص از مواد دیگر نیز استفاده می کنند.

این ماده علاوه بر ساخت ژل در سایر حوزه های پزشکی نیز کاربرد دارد از جمله، بطور گسترده برای درمان بیماری هایی مانند آرتریت استفاده می شود. فیلر های ساخته شده با هیالورونیک اسید مقداری لیدوکائین همراه خود دارند تا از میزان درد هنگام تزریق کاسته شود. نتایج حاصل از تزریق ژل ساخته شده با هیالورونیک اسید بطور میانگین بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند که این میزان ماندگاری بسیار خوب و قابل قبول است.

کلسیم هیدروکسی لاپاتیت – CALCIUM HYDROXYLAPATITE (CAHA)

کلسیم هیدروکسی لاپاتیت یک ماده طبیعی است که در استخوان های انسان نیز وجود دارد. کاربرد اصلی آن برای حجم دهی به نواحی روی صورت مانند گونه ها است. بسته به سوخت و ساز بدن شما نتایج حاصل از ژل های CAHA ماندگاری در حدود 12 تا 24 ماه دارند. البته معمولا ماندگاری اولین تزریق به مراتب کمتر از دفعات بعدی خواهد بود و به مرور و با تمدید تزریق ژل ماندگاری آن نیز بطور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

پلی ال لاکتیک اسید – POLY-L-LACTIC ACID (PLLA)

پلی لاکتیک اسید یک ماده مصنوعی زیست تخریب پذیر است که با بدن سازگاری داشته و برای بدن انسان بی خطر است. بیشتر برای ساخت بخیه های قابل جذب استفاده می شود. برای مواردی که هدف اصلی از تزریق ژل کلاژن سازی زیر پوست است کاربرد دارد چراکه محرک خوبی برای کلاژن سازی است. فیلر تولید شده توسط پلی لاکتیک اسید طی چند روز پس از تزریق حل شده و جذب بدن می شود اما نتایج حاصل از کلاژن سازی پس از آن می تواند تا 2 سال ماندگاری داشته باشند. تزریق فیلر های پلی لاکتیک اسید معمولا در چند جلسه انجام می شوند و نتایج آنها طی چند ماه بعد از آخرین جلسه تزریق مشاهده خواهند شد.

پلی متیل متاکریلات – POLYMETHYLMETHACRYLATE (PMMA)

فیلرهای ساخته شده از پلی متیل متاکریلات یک محلول نیمه دائمی هستند که برای درمان خطوط متوسط ​​تا عمیق، چین و چروک ها و شیارهای روی صورت استفاده می شوند. این ماده بیشتر برای زیباجویانی استفاده می شود که به دنبال ماندگاری بیشتری هستند اما دستیابی به نتیجه با استفاده از ژل پلی متیل متاکریلات بعد از چند جلسه تزریق حاصل می شود. معمولا در جلسه اول حجم کمتری تزریق می شود تا از عدم واکنش ناخوشایند با بدن مطمئن شوند و به مرور طی جلسات بعدی به حجم تزریقی افزوده خواهد شد. رسیدن به نتیجه نهایی طولانی تر، قیمت به نسبت بالاتر و ماندگاری تقریبا دائمی از ویژگی های این ماده می باشند.

انواع برند ژل ها

یکی از مهمترین عوامل در نتیجه نهایی انتخاب نوع و برند ژل تزریقی می باشد. در بازار ایران انواع مختلفی از برندهای ژل وجود دارد که می توانید با تحقیق و مشورت با پزشک خود مناسب ترین گزینه را برای تزریق انتخاب کنید. در ادامه برخی از مهمترین و پرکاربردترین برندهای موجود در بازار ایران را بطور خلاصه بررسی می کنیم.

مستر تریت – Master Treat

کشور مبدا برند این ژل امریکا می باشد اما به مانند انبوهی از دیگر کالاها داخل چین ساخته و تولید می شود. ماده اصلی سازنده ژل مستر تریت هیالورونیک اسید می باشد و بطور میانگین تا 8 ماه ماندگاری خواهد داشت. قیمت ارزان، کیفیت متوسط از ویژگی های این برند پرمصرف می باشند.

دنبی – Denebi

ژل های تولید شده توسط برند دنبی ساخت کره جنوبی هستند. اسید هیالورونیک ماده اصلی تشکیل دهنده ژل های دنبی بوده و از مهمترین ویژگی های این ژل مشاهده سریع نتایج بعد از تزریق می باشد. موارد مصرف ژل های دنبی بیشتر برای پر کردن چین و چروک های روی صورت است و میزان ماندگاری آن در حدود 6 تا 10 ماه می باشد.

رووفیل – Revofil

رووفیل یکی از برندهای خوب و باکیفیت تولید کننده ژل های تزریقی می باشد. رووفیل به آسانی باعث جوانسازی پوست شده و چین و چروک های روی پوست را به سرعت از بین می برد. ماندگاری ان در حد سایر ژل های مورد بحث می باشد و از مزیت های بارز آن قیمت مناسب در مقابل کیفیت عالی است. این برند ساخت کره جنوبی می باشد.

پرفکتا – Perfectha

برند ژل پرفکتا یک برند فرانسوی باکیفیت قابل قبول است. ژل تولید شده توسط پرفکتا بسیار امن و بی عارضه بوده و ماندگاری آنها در حدود 18 ماه است. این ژل با توجه به قیمت بالاتر از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است و برای نقاطی که نیاز به ظریف کاری دارند بسیار کاربرد دارد.

نورامیس – Noramis

از ویژگی های بارز ژل نورامیس ماندگاری بالاتر، درد کمتر هنگام تزریق و تاثیر سریع تر می باشد. این ژل نیز بوسیله هیالورونیک اسید ساخته شده و ساخت کشور کره جنوبی می باشد.

ژوویدرم – Juvederm

ژل ژوویدرم محصول مشترک کشورهای امریکا و فرانسه است و در بازار ایران یکی از بهترین و باکیفیت ترین ژل هاست. از مزایای ویژه این ژل فرم پذیری بالای آن بوده که براحتی می توان انواع فرم های دلخواه را با این ژل روی صورت ایجاد کرد. مثلا فرم لب روسی به راحتی با ژل ژوویدرم قابل ایجاد است. ماندگاری ان به نسبت بالاتر بوده و در مقایسه با سایر ژل ها قیمت بالاتری دارد.

کاربردهای تزریق ژل

در این قسمت قصد دارم کاربردهای تزریق ژل را در نواحی مختلف صورت و بدن بصورت خاص برایتان شرح دهم.

تزریق ژل لب، یکی از مهمترین و پرطرفدارترین کاربردهای تزریق ژل برای حجم دهی و فرم دهی لب ها می باشد. از این روش برای فرم دهی لب روسی، لب عروسکی، لب بصورت طبیعی و همینطور افزایش حجم لب ها استفاده می شود.

زاویه سازی فک و صورت، برای کسانی که صورت آنها زاویه دار نیست یکی از بهترین روش ها تزریق ژل می باشد. برای این منظور می توان از لیفت با نخ یا تزریق چربی هم استفاده کرد اما به دقت و ماندگاری تزریق ژل نخواهد رسید. برای زاویه سازی دو فک معمولا بین 2 تا 4 سی سی ژل نیاز است.

تزریق ژل گونه، افراد زیادی هستند که از صاف بودن گونه های خود احساس ناخوشایندی دارند. چاره کار این افراد برجسته سازی گونه ها با تزریق ژل است. در مقایسه با جراحی پروتز گونه با این روش خیلی سریع و بدون درد به مقصود خود خواهند رسید.

تزریق ژل زیر چشم، برای پر کردن گودی زیر چشم یکی از بهترین راه ها تزریق ژل است. ژل مورد استفاده برای این منظور متفاوت از ژل مورد استفاده برای سایر نقاط صورت است.

تزریق ژل خطوط خنده و غم، با افزایش سن و عمیق شدن خطوط خنده و غم از زیبایی چهره کاسته می شود. تنها با تزریق نیم سی سی ژل هیالورونیک اسید بر روی هر یک از این خطوط می توان زیبایی گذشته را دوباره به چهره بازگرداند.

تزریق ژل خط اخم و دور چشم، خط اخم بوجود آمده بین ابرو ها و همچنین خطوط پنجه کلاغی بوجود آمده دور چشم ها به راحتی با تزریق یک تا دو سی سی ژل قابل برطرف شدن هستند.

تزریق ژل خطوط روی پیشانی، یکی از کاربردهای کمتر مورد توجه قرار گرفته تزریق ژل روی خطوط پیشانی است. با افزایش حجم زیر این خطوط می توان آنها را از بین برد و تاثیر مثبت آن را بر روی صورت خود دید.

تزریق ژل بینی، برای اصلاح فرم نوک بینی و همچنین برای از بین بردن قوز بینی یکی از سریع ترین و راحتترین روش ها تزریق ژل است. در مقایسه با عمل جراحی بینی این روش هم ارزان تر و هم آسان تر است.

تزریق ژل چانه، برای کسانی که چانه های آنها کوچک است می توان با تزریق یک الی دو سی سی ژل سایز چانه هایشان را به حد طبیعی افزایش داد و تناسب بین اجزا صورت را بهینه کرد.

جوانسازی دست ها، یکی از کاربردهای تزریق ژل جوانسازی دست های پر از چین و چروک می باشد. با این روش میتوان حجم زیر پوست دست ها را افزایش داده و طراوت جوانی را به دست ها بازگرداند.

تزریق ژل به باسن، علی رغم اینکه در مورد این روش زیاد صحبت نشده است اما یکی از روش های حجم دهی به باسن تزریق ژل می باشد. برای این منظور از ژل های خاصی استفاده می شود همچنین پزشک باید دوره های خاصی را گذرانده باشد.

مشاوره قبل از تزریق ژل

پیشنهاد می شود قبل از تزریق ژل یک یا چند جلسه مشاوره داشته باشید. ضرورت این جلسه از آن جهت است که شما بتوانید از همه ابعاد تزریق ژل، مزایا، محدودیت ها، عوارض احتمالی و همچنین بررسی اهداف و انتظاراتتان آگاهی کامل یافته و با اطلاعات درست تصمیم بگیرید. یکی دیگر از مزایای مشاوره احتمال مشاهده افرادی که قبلا تزریق ژل را در آن کلینیک انجام داده اند وجود دارد و شما می توانید با سوال در مورد تجریبات آنها اطلاعات بهتری بدست آورید. حتما اطلاع دارید که مشاوره برای تزریق ژل در ملینیک رایگان است. از اینرو ما پیشنهاد میکنیم قبل از تصمیم نهایی برای رزرو وقت مشاوره با مشاوران مرکز تماس بگیرید و از مزایای جلسه مشاوره برخوردار شوید.

آمادگی های لازم برای تزریق ژل

برخی از آمادگی های لازم قبل از تزریق ژل در زیر برایتان لیست شده اند:

  • یک هفته قبل از تزریق از مصرف آسپرین، ایبوپروفین، ویتامین E و داروهایی که می توانند موجب کبودی شوند خودداری کنید.
  • حتما پزشک خود را در جریان داروهایی که مصرف می کنید قرار دهید.
  • اگر سابقه تبخال زدن دارید این مورد را با پزشک مطرح کنید.
  • بهتر است کشیدن سیگار را روزهای قبل از تزریق کنار بگذارید.

نحوه انجام تزریق ژل

شرح مراحل تزریق ژل بصورت قدم به قدم در زیر آورده شده است:

قدم اول، ارزیابی چهره و طرح ریزی

قبل از هر کاری از چهره شما با تمرکز بر ناحیه هدف عکس هایی گرفته می شود تا برای بررسی ها بعدی و میزان پیشرفت و نتایج بکار گرفته شوند. پس از آن پزشک نقاط مهم برای تزریق را در ناحیه مورد نظر مشخص کرده و ممکن است از رسم خطوطی روی ناحیه مد نظر کمک بگیرد. به ویژه برای زاویه دار کردن فک و اصلاح فرم چانه رسم خطوط راهنمای مهمتر هستند.

قدم دوم، پاکسازی و بی حسی موضعی

محل تزریق باید با یک محلول ضد عفونی کننده مانند پد های الکلی تمیز و پاک شود. برای بی حسی موضعی اغلب از پمادهای بی حسی استفاده می شود اما ممکن است در برخی اوقات از تزریق داروی بی حسی نیز بهره برد.

قدم سوم، تزریق

میزان ژل مورد نیاز به ناحیه مورد نظر تزریق شده و با ماساژ دقیق فرم دلخواه به آن داده می شود. تزریق ژل بعد از ارزیابی و تعیین نقاط فقط چند دقیقه زمان می برد. بسته به حجم و تعداد نواحی مورد نظر فرآیند تزریق بین 15 تا 30 دقیقه زمان نیاز دارد.

قدم چهارم، پاکسازی و ریکاوری

پس از اینکه نتایج دلخواه حاصل شدند هرگونه علامت و خطوطی که رسم شده اند از روی چهره پاک می شوند. برای ریکاوری بهتر از کمپرس یخ استفاده خواهد شد. ممکن است ناحیه هدف تا چند روز حساس شود اما قطعا آنچنان درد نخواهد داشت که نیاز به تجویز داروی خاصی باشد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

مراقبت های بعد از تزریق ژل

بلافاصله بعد از تزریق ژل می توانید فعالیت های روزانه تان را با رعایت نکاتی از سر بگیرید. مراقبت‌ هایی که نیاز است بعد از تزریق ژل بدانید در زیر لیست شده اند:

  • ممکن است در ناحیه تزریقی کمی تورم وجود داشته باشد.
  • بروز کبودی نیز محتمل است.
  • بی حسی یا قرمزی موقت
  • احساس وجود توده های سفت زیر پوست بصورت موقت
  • احتمال واکنش آلرژیک بدن بصورت موقت

تمام موارد مذکور با کمپرس یخ قابل کنترل هستند و اگر نیاز به ماساژ ناحیه تزریق شده باشد باید این کار با نظر پزشک انجام شود زیرا ممکن است فرم ناحیه تغییر کند.

عوارض احتمالی بعد از تزریق ژل

خوشبختانه تزریق ژل در سالهای گذشته خطرات و عوارض بسیار کم و نادری داشته است. قبلا به دلیل استفاده از ژل های دائمی عوارض و خطرات بیشتری مشاهده شده بودند اما با کنار گذاشته شدن آن ژل ها و استفاده از ژل های موقت و ساخته شده از مواد سازگار با بدن خطرات آن نیز به حداقل رسیده اند. اما برخی از عوارضی که ممکن است در شرایط خاص دیده شوند در زیر لیست شده اند:

  • احتمال بوجود امدن جوش های پوستی مانند آکنه در صورت بروز حساسیت به ژل
  • در نظر داشته باشید که تا حدی عدم تقارن اجتناب ناپذیر است
  • احتمال بروز خون ریزی خفیف و قابل کنترل
  • کبودی و تورم موقت
  • وجود زخم و اسکار
  • بروز عفونت در موارد خاص
  • قابل لمس بودن فیلر زیر پوست
  • بروز نکروز پوست
  • بروز خارش روی پوست
  • قرمزی پوست
  • نتایج دور از انتظار
آمادگی های لازم برای تزریق ژل

عوامل موثر بر قیمت تزریق ژل

چندین عامل بر قیمت فرآیند تزریق ژل تاثیرگزار هستند، اول و مهمتر از همه برند ژل مصرفی سپس حجم ژل مصرفی به سی سی، سایر مواد مصرفی و در نهایت دستمزد پزشک. قبل از هرچیزی از شما خواهش میکنیم مطمئن شوید که قیمت ارزان ملاک شما برای انتخاب یک مرکز برای تزریق ژل نیست. اگر چنین است آگاه باشید که ممکن است خود را در معرض خطرات جدی پوستی قرار بدهید. خطراتی که در قسمت قبل ذکر کردیم به ندرت دیده می شوند. حتی اگر خطری نیز شما را تهدید نکند مطمئن باشید که نتایج حاصل از یک تزریق ارزان قطعا آن کیفیت لازم را نخواهند داشت تا شما را راضی کنند و در نهایت متوجه خواهید شد که تمام هزینه پرداختی شما به هدر رفته اند.

در ملینیک ما به شدت روی کیفیت حساس هستیم. تمام ژل های مصرفی از برترین و شناخته شده ترین برند ها هستند و تیم تزریق ژل با گذراندن دوره های تخصصی و کسب مدارک بین المللی تجربه و مهارت کافی برای جلب رضایت زیباجویان را دارا می باشند.

بهترین دکتر و کلینیک تزریق ژل

ذکر این نکته ضروری است که تزریق ژل بوسیله تمام کادر درمان به شرط آنکه دوره های تخصصی را گذرانده باشند مجاز است. اما پیشنهاد بهتر این است که توسط یک پزشک متخصص زیبایی که دوره های تزریق ژل را نیز گذرانده انجام شود. کلینیک هایی که این خدمات را ارائه می دهند باید روی برند های مورد استفاده حساسیت داشته باشند. بهتر است برای تشخیص کیفیت خدمات آنها قبل از تصمیم گیری از مخاطبان قبلی آنها پرس و جو کنید. برای این منظور می توانید بصورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنید. پیشنهاد ما استفاده از خدمات مشاوره رایگان ملینیک است. با این کار هم مشاوره لازم در مورد مزایای تزریق ژل مخصوص به خود را دریافت خواهید کرد هم شانس روبرو شدن و هم صحبت شدن با زیباجویان قبلی برای تان بوجود می آید.

در آخر از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را دارم. بخش دیدگاههای محل مناسبی برای بیان پرسش های شماست. مشاوران ملینیک با کمال میل پاسخ گوی شما خواهند بود