تزریق ژل لب مدل روسی یکی از محبوب‌ترین روش‌های تزریق ژل در بین زیباجویان است. مردم تمام دنیا ویژگی های چهره زیبای روس‌ها را می‌شناسند و به ‌شدت به ترکیب صورت آنها علاقه ‌مند هستند. خطوط لب برجسته و لب‌های درشت، از بارزترین ویژگی ‌های چهره ‌ی روس ‌هاست. همین موضوع باعث شده تا خانم‌ ها و دختران جوان با تزریق فیلر، سعی کنند که لب‌هایی مشابه با آنها داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تزریق ژل لب روسی را معرفی کنیم و به بررسی شرایط، میزان ماندگاری و عوارض تزریق ژل لب روسی بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تزریق ژل لب روسی چگونه انجام می‌شود

بین تکنیک ‌های مختلف تزریق فیلر، تزریق ژل روسی به دلیل حفظ حالت طبیعی لب، طرفداران بیشتری دارد. در این روش، توجه زیادی به قسمت V (وی) یا برجستگی بالای لب می ‌شود و روند تزریق به‌ گونه ‌ای دنبال خواهد شد که قسمت بالا و خطوط اطراف لب برجسته ‌تر شوند. اگر فردی هستید که در مورد درد نگرانید، باید بگوییم که روند تزریق روی مناطق حساس لب انجام نمی‌شود. به همین دلیل به‌ جز چند سوزش ساده، درد شدید یا آزاردهنده‌ای را تجربه نخواهید کرد.

ژل لب روسی برای چه کسانی مناسب است

ظاهر لب در همه افراد یکسان نیست و می‌تواند باریک یا درشت باشد. برخی به دلیل باریک بودن فرم لب، تمایل دارند که تغییری را در ظاهر خود به وجود بیاورند یا با این کار باعث کمتر نمایان شدن دندان‌های خود در حین خندیدن شوند.
با بالا رفتن سن، لب‌ ها نیز مانند سایر قسمت‌ های بدن، دچار تغییر می‌شوند و فرم آنها افتاده و کوچک ‌تر خواهد شد؛ بنابراین افراد تمایل دارند تا این مشکل را حل کنند. در همه شرایط‌ گفته شده، تزریق ژل یکی از کاربردی ‌ترین روش‌ هایی است که منجر به حفظ حالت لب و بزرگ ‌تر شدن آنها خواهد شد.

ژل لب مدل روسی

مزایای تزریق ژل لب روسی

طبیعتاً زیبایی، تقارن و طبیعی بودن، مواردی است که افراد در هنگام تزریق فیلر، انتظارش را دارند. در تکنیک تزریق روسی، رسیدن به تمام این خواسته‌ها امکان‌پذیر است. در صورت کمک‌گرفتن از یک مرکز معتبر، مطمئناً با این روش، چهره‌ای که دوستش دارید را به دست خواهید آورد.

از جمله مزایا تزریق ژل روسی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیفت و حجم‌دهی لب

هیچ فرقی نمی‌کند که به طور ژنتیکی دارای لب‌های باریک و ریز باشید و یا به واسطه بالا رفتن سن دچار افتادگی لب شده‌اید، درهرصورت این روش عالی خواهد بود. تزریق به روش روسی، علاوه بر حجم دادن به لب‌ها، به دلیل برجسته‌کردن قسمت V ، به لیفت و بالاتر رفتن لب‌ها کمک می‌کند.

رفع علائم کهولت سن

زیاد شدن سن و کم‌آبی، باعث پدید آمدن چین‌ و چروک ریز در اطراف و روی لب می‌شود. پُر کردن لب با این تکنیک، به‌ جز جوان‌سازی و جذب رطوبت، منجر به برطرف‌کردن خطوط اطراف آن نیز خواهد شد.

ایجاد تقارن در لب

بسیاری از افراد، در دو طرف لب خود با عدم تقارن مواجه هستند و همین امر باعث می‌شود تا آنها از ظاهر لب‌های خود ناراضی باشند. تزریق ژل روسی به دلیل تمرکز در قسمت بالا و خطوط بیرونی لب، می‌تواند تا حد بسیار زیادی این مشکل را حل کرده و باعث ایجاد تقارن شود.

طبیعی بودن حالت لب

یکی دیگر از مزیت‌های این روش، طبیعی بودن آن است که با وجود تغییر حجم لب، حالت مصنوعی یا بدی به آن نمی‌دهد. شاید بزرگ‌ترین دغدغه و ترس افراد برای تزریق ژل لب، همین مسئله باشد. تزریق ژل به روش روسی با ایجاد کمی تغییر در حجم، فرم لب را تقویت می‌کند؛ بنابراین حالت طبیعی و بسیار زیبایی را به آنها هدیه خواهد داد.

بهبود گودی بین لب و بینی

معمولاً در سایر روش‌های تزریق فیلر، توجهی به گودی موجود در بین بینی تا بالای لب (فیلتروم) نمی‌شود. فیلتروم بلند و محو، جذابیت صورت را کمتر می‌کند و اگر در این شرایط لب‌ها دارای حجم زیادی باشند، ظاهر زیبایی نخواهد داشت. در تکنیک روسی، به دلیل تزریق‌های عمودی، ناحیه فیلتروم نیز تقویت می‌شود و با حجم ‌گیری لب‌ها، ارتفاع این نقطه نیز کمتر خواهد شد.

تزریق فیلر لب روسی

میزان اثرگذاری و ماندگاری این روش چقدر است

در تزریق ژل به روش روسی، از برندهای متفاوت فیلر استفاده می‌شود که کیفیت و البته قیمت‌های مختلفی دارند. به طور معمول، اگر برای تزریق خود از یک کلینیک معتبر و پزشک حرفه‌ای کمک بگیرید، نتیجه نهایی در همه برندها یکسان خواهد بود. بنابراین، می‌توان گفت که تأثیرگذاری آنها در ظاهر یکسان است. اما برخی از برندها، خاصیت‌ و کاربرد مثبت بیشتری دارند مثل رطوبت‌رسانی، تقویت و … .

اکثر تولیدکنندگان فیلر، ماندگاری یک‌ساله را برای محصولات خود اعلام می‌کنند، ولی مدت ماندگار بودن ژل لب نیز به عوامل مختلف مثل برند مورد استفاده، شرایط و سن متقاضی بستگی دارد. ممکن است 6 تا 8 ماه پس از تزریق، احساس کنید که تأثیر ژل کمتر شده است. در این صورت باید برای ترمیم، مجدداً به پزشک خود مراجعه کنید. هرچقدر کیفیت و ماندگاری یک ژل بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود؛ پس اگر تصمیم دارید از محصول مرغوب‌تر با ماندگاری بیشتری استفاده کنید، حتماً نیاز به یک برند معتبر خواهید داشت.

عوارض جانبی تزریق ژل لب روسی چیست

پس از تزریق هرگونه ژل، ممکن است عوارضی را تجربه کنید که این مسئله در تزریق روسی هم وجود خواهد داشت. موضوع مهم در کنترل عوارض جانبی، جدی گرفتن مراقبت‌ها و تزریق در یک کلینیک معتبر است. توجه به این دو موضوع، تا حد بسیار زیادی عوارض و خطرات ناشی از تزریق ژل را کاهش خواهد داد.

پس از تزریق ژل به روش روسی ممکن است عوارض زیر را مشاهده کنید:

  • متورم شدن لب‌ها
  • قرمزی و کبودی (ممکن است در اطراف لب هم مشاهده شود)
  • تغییر رنگ لب (این موضوع موقت است)
  • خونریزی در نواحی تزریق شده که چند دقیقه بعد از اتمام کار، قطع خواهد شد.
  • خشکی و پوسته شدن لب
  • عدم تقارن لب‌ها (این مشکل در روزهای اول تزریق به دلیل تورم ایجاد شده، کاملاً طبیعی است. اما اگر بعد از بهبود علائم ادامه پیدا کند، به دلیل عملکرد ضعیف پزشک در تزریق بوده است)
  • توده‌ای شدن ژل در بافت زیر لب
  • تب‌خال
  • عفونت
  • حرکت ژل و جمع‌شدن در یک ناحیه
  • درد و حساس شدن به لمس
ژل لب روسی چیست

اقدامات مهم در تزریق ژل لب روسی

فردی که قصد تزریق فیلر را دارد، باید این مسئله را بداند که مراقبت‌های بعد از تزریق، به کم شدن عوارض کمک می‌کنند و ممکن است به صورت مستقیم بر روی نتیجه نهایی، تاثیر بگذارند. در این بین، مواردی نیز وجود دارد که باید قبل از هر اقدامی به آن توجه کنید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

نکات قبل از تزریق

اولین اقدام قبل از تزریق، مشاوره با پزشک است. معمولاً پزشک در این جلسه، فرم صورت شما را بررسی می‌کند و پیشنهاداتی را به شما می‌دهد. در مرحله بعد باید هرگونه حساسیت یا بیماری را با پزشک خود در میان بگذارید؛ زیرا ممکن است هرکدام از آنها منجر به بروز عوارض شدید بعد از تزریق شوند.

به‌جز بیماری‌ها، حتماً داروهایی که به‌صورت دائم یا موقتی استفاده می‌کنید ‌را به پزشک اطلاع دهید. در برخی از موارد، داروهایی وجود دارند که باعث تشدید عوارض یا حتی تأثیر پایین تزریق خواهند شد. این جلسه و مواردی که با پزشک خود مطرح می‌کنید، اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین حتماً این مسئله را جدی بگیرید.

مراقبت‌های بعد از تزریق

علائم یا عوارض پس از تزریق، طبیعی هستند و معمولاً پس از چند ساعت تا چند روز رفع می‌شوند. رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق لب روسی، باعث کوتاه شدن نقاهت و بهبود فوری می‌شود و از به‌ وجود آمدن عوارض جدی و طولانی‌ مدت، جلوگیری می‌کند.

اقدامات زیر پس از تزریق ژل لب، مؤثر هستند:

  • بعد از تزریق، تا چند روز از دست زدن یا فشار دادن لب، دوری کنید. این کار ممکن است باعث جابه‌جا شدن فیلر و بد فرم شدن لب شود.
  • برای تسکین درد و جلوگیری از عوارض احتمالی، از مسکن و داروهای تجویز شده، استفاده کنید.
  • تا حداکثر 48 ساعت، از مصرف نوشیدنی‌های الکلی، خودداری کنید.
  • به مقدار کافی آب بنوشید.
  • برای کاهش تورم و بهبود سریع‌تر، مصرف نمک را تا چند روز کاهش دهید.
  • حداقل تا 48 ساعت از تحرکات یا ورزش‌های شدید، دوری کنید.
  • می‌توانید از کمپرس سرد برای تسکین درد و همچنین بهبود تورم، کمک بگیرید.
  • برای جلوگیری از پوسته شدن لب و بهتر شدن کبودی، از ژل‌های ویتامینه یا کرم‌های تجویز شده توسط پزشک، استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را به‌صورت کامل با تزریق ژل لب روسی، مزایا و ماندگاری آن آشنا کنیم و به بررسی اقدامات مهم قبل و بعد از تزریق این ژل بپردازیم. بدیهی است که در کنار انتخاب یک پزشک حاذق و ژل با کیفیت، توجه به تمام نکات گفته شده در این مقاله نیز می‌تواند در گرفتن نتیجه عالی، مؤثر باشد. قطعاً یکی از مهم‌ترین دلایل تزریق ژل لب، ایجاد تغییر و زیبایی صورت است، اما نباید تمام تمرکز ما همین موضوع باشد و سلامتی خود را فدا کنیم.

در تزریق ژل لب روسی، حتی استریل نبودن لوازم مورد استفاده، می‌تواند منجر به عوارضی شود که قبل‌ تر به آن اشاره کردیم؛ بنابراین، قیمت تنها معیار برای انتخاب پزشک یا کلینیک جهت تزریق ژل لب روسی نیست. در پایان شما می‌توانید از طریق قسمت نظرات، سؤالات، تجربیات یا نظرات خود را در این زمینه، با ما به اشتراک بگذارید.