یکی از روش‌های جوانسازی پوست و رفع افتادگی آن لیفت صورت با نخ است. این شیوه با کمترین تهاجم بدون انجام جراحی انجام می‌شود و پوست صورت فرد را جوان‌تر و شاداب‌تر می‌کند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد روش لیفت صورت با نخ در اختیار شما قرار دهیم و شما را با عوارض احتمالی و قیمت انجام آن آشنا کنیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

معرفی لیفت با نخ بطور خلاصه

سال‌های قبل لیفت صورت با انجام روش جراحی انجام می‌شد که قاعدتاً با نقاهت طولانی همراه بود و عوارض انجام آن هم برای متقاضیان بیشتر بود. اما پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌ی جوانسازی پوست روش جدیدی را موسوم به لیفت با نخ در اختیار متقاضیان قرار داده است. در این روش به جای استفاده از تیغ جراحی از نخ لیفت استفاده می‌شود.

در این شیوه بخش‌های مورد نظر از صورت با استفاده از نخ‌‌های جذبی به سمت بالا کشیده می‌شود تا آثار پیری در پوست از بین برود. ویژگی اصلی لیفت صورت با نخ این است که علاوه بر بالا کشیدن نواحی افتاده پوست صورت، موجب تحریک کلاژن‌سازی می‌شود.

کلاژن پروتئینی ضروری برای ترمیم زخم و از بین بردن چین و چروک پوست صورت است. با افزایش سن به طور طبیعی میزان کلاژن‌سازی پوست کم می‌شود، اما روش لیفت نواحی مختلف صورت با نخ میزان کلاژن‌سازی در اعماق پوست را تحریک می‌کند.

نواحی هدف برای لیفت صورت با نخ

بخش‌هایی از صورت را که می‌توان با نخ لیفت جوان کرد و افتادگی آن را از بین برد شامل خط چروک فک، چین و چروک روی گونه‌ها و قسمت میانی صورت و افتادگی و شل شدگی پوست گردن و رفع افتادگی ابروها است. مطابق نظر پزشک می‌توان در یک جلسه درمانی بخش‌های مختلفی از پوست شل و افتاده‌ی صورت را با نخ لیفت اصلاح کرد.

انواع نخ مورد استفاده برای لیفت صورت

انواع نخ مورد استفاده برای لیفت صورت

یکی از موارد با اهمیتی که در مورد لیفت صورت با نخ مطرح است این است که نخ مورد استفاده چه ویژگی‌هایی دارد و انواع مختلف آن کدام است. واقعیت این است که لیفت نواحی مختلف صورت با سه نوع نخ انجام می‌شود که شامل موارد زیر است.

نخ جذبی لیفت

ویژگی اصلی نخ جذبی این است که بعد از مدتی کوتاه جذب بدن می‌شود و در مدتی که در بدن فرد قرار دارد، شاهد هیچ واکنش آزاردهنده‌ای از طرف بدن نیستیم. این نخ‌ها نزدیک سلول‌ها پوستی داربستی را تشکیل می‌دهند که باعث می‌شود سلول‌ها در این قسمت به راحتی تکثیر شوند و اثرات بالا بردن و رفع شلی پوست قابل مشاهده شود.

نخ غیر جذبی لیفت

نام این نخ‌ها ویژگی اصلی آن را نشان می‌دهد. این نخ‌ها امکان جذب در بافت‌های بدن را ندارند و لازم است با اقداماتی از بدن جدا شوند.

نخ ترکیبی لیفت

نخ‌های ترکیبی ساختاری دارند که بخشی از آن جذب پوست می‌شود و بخش دیگر آن زیر پوست باقی می‌ماند. قسمت‌های غیر قابل جذب به شکل مخروطی در طول نخ قرار دارند و به طور دائمی زیر پوست باقی می‌مانند. اما اندازه‌ی این مخروط‌ها به قدری نیست که از روی پوست قابل لمس یا مشاهده باشد.
پس این ویژگی محدودیت استفاده از این نخ‌ها برای لیفت نیست. محدودیت اصلی استفاده از نخ ترکیبی برای لیفت این است که بعد از قرار دادن آن‌ها زیر پوست، جابه‌جا کردن آن‌ها به سختی امکان پذیر است.

کاندیدای مناسب لیفت صورت با نخ

• کسانی که شکل صورت آن‌ها حالت استخوانی دارد و پوست ارتجاعی دارند می‌توانند از شیوه کشیدن صورت با نخ استفاده کنند.
• کسانی که در نواحی مختلف صورت یا در خط لبخند و اخم چروک‌هایی را مشاهده می‌کنند.
• افرادی که در بازه‌ی سنی 40 تا 80 سال هستند و به دلایلی نظیر افزایش سن یا کاهش وزن ناگهانی با چین و چروک صورت یا پوست گردن مواجه شده‌اند.
• افرادی که به دلایل ارثی، ابتلا به بیماری‌هایی نظیر کم کاری تیروئید یا افزایش وزن، غبغب بزرگی دارند.
• کسانی کاندیدای مناسب برای انجام لیفت صورت با نخ هستند که از نظر جسمی کاملاً سالم باشند و بیماری زمینه‌ای نداشته باشند.

مراحل انجام لیفت صورت با نخ

یکی از نکات مهمی که در مورد لیفت صورت با نخ لازم است بدانید این است که از تکنیک‌های مختلفی برای انجام این روش استفاده می‌شود، اما مراحل اولیه انجام این روش‌ها تقریبا یکسان و مشابه است. در جلسه‌ی آمادگی قبل از لیفت صورت با نخ به بیمار توصیه می‌شود شب قبل از انجام روش چیزی نخورد و ناشتا باشد. همچنین کسانی که داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین استفاده می‌کنند باید چند روز قبل از انجام روش استفاده از آن را ترک کنند. همچنین درصورتی که پزشک صلاح بداند به بیمار توصیه می‌کند، دوز شروع آنتی‌بیوتیک را قبل از انجام مراحل لیفت مصرف کند.

برای شروع لیفت صورت، لازم است پزشک موضع مورد نظر را با استفاده از دارو بیحس کند تا بیمار در حین انجام مراحل لیفت با نخ درد و ناراحتی احساس نکند. پس از اینکه پزشک مطمئن شد موضع جراحی بیحس شده است، نخ‌ها یا بخیه‌ها را در بافت نرم زیر پوست جایگذاری می‌کند. برای انجام این مرحله از لیفت صورت با نخ لازم است از کانولا یا سوزن‌های کوچکی که نخ به آن‌ها متصل شده، استفاده شود.

در نهایت بعد از پایان قراردادن نخ‌ها در موضع مورد نظر سوزن از بافت خارج می‌شود و کار پزشک برای لیفتینگ به اتمام می‌رسد. اما با قرار دادن نخ‌ها در بافت نرم، کلاژن‌سازی در اطراف نخ‌ها تحریک می‌شود و باعث می‌شود پوست سفت شود. فرد متقاضی بدون نیاز به استراحت یا بستری شدن می‌تواند به فعالیت‌های معمول برگردد.مراقبت ها و تاثیر آن بر میزان ماندگاری

مراقبت ها و تاثیر آن بر میزان ماندگاری

مراقبت ها و تاثیر آن بر میزان ماندگاری

کسانی که از روش غیر جراحی لیفت صورت با نخ استفاده می‌کنند برای اثربخشی بهتر، کم شدن عوارض و افزایش ماندگاری آن باید مراقبت‌های لازم بعد از عمل را انجام دهند. این مراقبت‌‌ها برای خانم‌ها و آقایان شامل موارد زیر است.

  • آقایانی که چین و چروک پوست صورت را با لیفت از بین می‌برند به مدت سه هفته بعد از انجام روش نباید ریش و سبیل خود را بتراشند.
  • استفاده از لوازم آرایشی و مراقبتی پوست صورت به مدت 3 هفته بعد از لیفت صورت با استفاده از نخ ممنوع است.
  • درصورتی‌که پزشک داروی خاصی برای فرد تجویز کرد، لازم است داروها مطابق تجویز پزشک استفاده شود.
  • کسانی که روش لیفت نواحی مختلف صورت با نخ را انجام می‌دهند، به مدت 2 تا 3 هفته نباید فعالیت‌های ورزشی یا کارهای سنگین انجام دهند.
  • خوابیدن به شکل دمر تا یک هفته بعد از لیفت با استفاده از نخ ممنوع است و فرد باید به پهلو یا به پشت بخوابد.
  • بهتر است بدانید استفاده از مشروبات الکلی و کشیدن سیگار تا دو هفته بعد از روش لیفت با نخ ممنوع است.
  • درصورتی‌که در طول دوران نقاهت، فرد تب داشته باشد یا با عارضه‌ی ناراحت کننده‌ی دیگری مانند خونریزی یا عفونت در پوست صورت مواجه شود لازم است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کند.

عوارض احتمالی لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ جزو روش‌های ترمیمی پوست صورت است که عارضه‌ی جدی و خطرناکی ندارد. اما اغلب افراد بعد از لیفت با عوارضی مانند کبودی و تورم مختصر در پوست مواجه می‌شوند یا در صورت عدم تخصص کافی پزشک ممکن است در صورت خود عدم تقارن مشاهده کنند.

عوارض دیگری که بعد از لیفت صورت با نخ مشاهده می‌شود شامل خونریزی‌های طولانی مدت، طولانی شدن دوران نقاهت و ایجاد زخم‌های موقتی است. حتی برخی از افراد ممکن است به داروهای بی‌حس کننده حساسیت نشان دهند. انتخاب پزشک ماهر و با تجربه و رعایت کردن نکاتی مراقبتی در کاهش عوارض لیفت صورت با نخ تاثیر زیادی دارد.

قیمت لیفت صورت با نخ چقدر است

قیمت لیفت صورت با نخ از فردی به فرد دیگر متفاوت است. چون شرایط افراد مختلف با هم تفاوت دارد و باعث می‌شود هزینه‌ها هم تغییر کند. به طور مثال یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت لیفت صورت با استفاده از نخ، سن و سال فرد است. کسی که سن بالای 60 سال دارد در بازه‌ی زمانی کوتاه‌تری باید لیفت با نخ را تکرار کند و همین اقدام باعث بالارفتن هزینه‌ها می‌شود.

همچنین درصورتی‌که خدمات کشیدن پوست صورت با نخ در کلینیک‌ها و مطب‌های مجهز انجام شود و خدمات بهتری به بیمار ارائه شود، هزینه لیفت هم بالا می‌رود. حتی نوع نخی که برای انجام این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد هم در تعیین هزینه تاثیرگذار است. به طور معمول نخ‌هایی که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند نسبت به نخ‌های بی‌کیفیت و بی‌دوام هزینه‌ی بالاتری دارند.

در نهایت باید به این مورد هم اشاره کنیم، در بین عوامل مختلفی که بر قیمت لیفت صورت تاثیرگذار هستند، میزان چین و چروک و افتادگی پوست صورت و موضع مورد نظر هم تاثیرگذار است. همچنین انتظار می‌رود وقتی پزشک زمان بیشتری برای از بین بردن چین و چروک صرف می‌کند یا از نخ لیفت بیشتری استفاده می‌کند تا پوست صورت فرد را جوان و صاف کند، قیمت لیفت بیشتر باشد.

جمع بندی: از اینکه تا انتهای این مطلب همراه من بودید از شما سپاسگزارم. در بین روش‌های مختلفی که برای جوانسازی و از بین بردن چروک صورت وجود دارد، شیوه لیفت صورت با نخ کم تهاجم است و خطر و عارضه‌ی خطرناکی را برای فرد ایجاد نمی‌کند. این مطلب راهنمای کاملی برای کسانی است که قصد دارند با روش لیفت، شل شدگی و افتادگی پوست را از بین ببرند.