چند وقتی است که لیفت با نخ در بین زیباجویان از اقبال خوبی برخوردار شده و طرفداران خودش را پیدا کرده است. باید هم همین باشد چرا که لیفت با نخ یک روش کم تهاجمی و بی دردسر است که مزایای زیادی دارد. اما سوالی که ذهن اکثر مخاطبان را درگیر خود کرده است این است که اثرات مثبت لیفت با نخ تا چه مدت زمانی ماندگار است؟ بطور کلی لیفت با نخ چقدر دوام دارد؟ و آیا می توان میزان ماندگاری تاثیرات آن را افزایش داد؟ در این مقاله با بررسی کامل عوامل موثر بر ماندگاری لیفت با نخ این موضوع را از همه جنبه ها بررسی کرده ایم. با ادامه مطلب همراه من باشید.

معرفی کوتاه لیفت با نخ

قبل از اینکه به بحث اصلی بپردازیم بد نیست بطور مختصر روش لیفت با نخ را مورد بررسی قرار دهیم. لیفت با نخ یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست است که روشی کم تهاجمی با مزایای زیاد و معایب کم محسوب می شود. در این روش بوسیله کارگزاری چندین نخ زیر پوست صورت، که از مواد سازگار با بدن ساخته شده اند بخشی از صورت را به جهتی مشخص لیفت می کنند. از جمله مزایای آن می توان به قیمت بصرفه، حصول نتایج فوری، دوران نقاهت کوتاه و عوارض بسیار کم آن اشاره کرد. اگر دوست دارید توضیحات کاملتری در این باره بخوانید به صفحه لیفت با نخ مراجعه کنید.

عوامل موثر بر ماندگاری لیفت با نخ

بطور میانگین بر اساس گزارش منابع معتبر نتایج حاصل از لیفت با نخ چیزی در حدود 1 تا 3 سال ماندگاری دارند. اما به مانند سایر روش ها و عمل های زیبایی دستیابی به ماندگاری بالا و افزایش آن تا حد زیادی به عوامل مختلف موثر بر آن بستگی دارند. از جمله مهمترین عوامل موثر بر ماندگاری لیفت با نخ می توان به شرایط فیزیکی فرد، نوع و تعداد نخ ها، ترکیب لیفت با نخ و سایر روش های زیبایی، میزان مهارت پزشک، رعایت مراقبت های قبل و بعد از لیفت و تمدید به موقع لیفت با نخ اشاره کرد. در ادامه این عوامل موثر بصورت کامل مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

تاثیر سن بر ماندگاری لیفت با نخ

1. سن، نوع پوست و سبک زندگی

تصور اشتباهی که در بین مردم جا افتاده است این است که روش های زیبایی و جوانسازی پوست مخصوص افراد پیر و پا به سن گذاشته است حال آنکه بهترین زمان برای انجام این روش ها دوران جوانی می باشد چرا که تاثیر روش های جوانسازی پوست قبل از اینکه پوست حالت اولیه خود را از دست بدهد بیشتر و ماندگارتر خواهد بود. برای مثال اگر به دنبال لیفت ابرو های خود با نخ هستید اگر در جوانی این کار را انجام دهید و بصورت منظم چندین دوره تمدید کنید می توان حتی به دائمی شدن نتایج آن امیدوار بود.

میزان کشش یا الاستیسیته ی پوست رابطه ای عکس با سن فرد دارد و هر چه سن افراد بالاتر باشد کشش پوستشان کاهش پیدا می کند. از طرفی ماندگاری تاثیر لیفت با نخ رابطه ای مستقیم با کشش پوست داشته و با افزایش سن ماندگاری آن کاهش پیدا خواهد کرد. اما با اصلاح سبک زندگی، داشتن تغذیه صحیح و انجام حرکات ورزشی منظم می توان از افت کیفیت بافت پوست کاست و اثرگزاری و ماندگاری لیفت با نخ را افزایش داد. بطور خلاصه افرادی که لیفت با نخ را از جوانی آغاز می کنند می توانند با داشتن سبک زندگی سالم به ماندگاری نتایج آن امیدوارتر باشند.

تاثیر نوع و تعداد نخ بر ماندگاری لیفت با نخ

2. تعداد و نوع نخ های مورد استفاده

برای بررسی تاثیر نوع نخ مورد استفاده بد نیست مکانیزم اثر لیفت با نخ را مورد بررسی قرار دهیم. نخی که زیر پوست صورت کار گذاشته می شود 2 وظیفه اساسی دارد: 1) لیفت صورت 2) کلاژن سازی. از اینرو دو نوع نخ در بازار برای این منظور وجود دارد. نخ هایی که بیشتر وظیفه لیفت صورت را بر عهده دارند که به آنها نخ های سیلوئت گفته می شود که به علت داشتن دندانه های مخروطی شکل روی آنها عمل لیفت بوسیله آنها بهتر انجام می شود. دسته دوم نخ های کاگ یا PDO هستند که به جهت اینکه توسط مواد سازگار با بدن ساخته شده اند پس از مدتی خودشان جذب بدن شده اما باعث تحریک پوست به تولید کلاژن می شوند و پس از مدتی کلاژن تولید شده تاثیر مثبتی بر ناحیه لیفت شده خواهد گذاشت. لازم به ذکر است که نخ های مورد استفاده در عموم مواقع هر دو خاصیت را به اندازه کفایت دارند.

حال بد نیست بدانید که لیفت صورت گرفته توسط نخ های کاگ در مرتبه اول تاثیری در حدود 1 سال داشته و لیفت ایجاد شده توسط نخ های سیلوئت بین 1 تا 3 سال ماندگاری خواهد داشت. اما معمولا پزشکان با افزایش تعداد نخ ها و همچنین کارگزاری ترکیبی از نخ های کاگ و سیلوئت سعی می کنند تعادل منطقی بین هزینه ها و ماندگاری لیفت با نخ ایجاد کنند. این خود عامل مهمی است که بعدا در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

3. ترکیب لیفت با نخ با روش های مکمل

همانطور که می دانید روش های زیادی برای جوانسازی پوست و حتی فرم دهی اجزا صورت وجود دارند. برخی از این روش ها را می توان بصورت ترکیبی با هم استفاده کرد و برخی را نه. تصمیم در این مورد بسته به شرایط فرد و نظر پزشک است اما بطور عام روش هایی که باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست و تا حدی باعث افزایش سفتی و ضخامت پوست شوند می توانند در ترکیب با لیفت با نخ میزان ماندگاری آن را افزایش دهند. از این جهت پیشنهاد اکثر پزشکان ترکیب لیفت با نخ و تزریق ژل و یا بوتاکس است. اگر این روش ها بصورت ترکیبی انجام شوند قطعا نتایج ماندگارتری خواهید داشت.

تاثیر رعایت مراقبت های بعد بر ماندگاری لیفت با نخ

4. رعایت مراقبت های بعد از لیفت با نخ

برای همه روش های زیبایی که قصد انجامش را دارید رعایت مراقبت های قبل و بعد تاثیر زیادی بر اثرگزاری و ماندگاری آن خواهند داشت. لیفت با نخ نیز از این امر مستثنی نیست. البته قابل ذکر است که مراقبت های بعد از لیفت با نخ زیاد و اذیت کننده نیستند و با رعایت آنها در روز ها و نهایتا هفته های اول بعد از انجام می توان مدت زمان ماندگاری لیفت با نخ را افزایش داد. از جمله مراقبت هایی که باید رعایت کنید می توان به: نکشیدن سیگار و دوری از نوشیدنی های الکلی، نخوابیدن روی صورت به مدت چند هفته، اجتناب از ماساژ و فشار روی ناحیه لیفت شده، خودداری از استحمام و شستشوی گرم ناحیه لیفت شده به مدت 48 ساعت و دوری از کارها و ورزش های سنگین در روزهای بعد از انجام لیفت با نخ اشاره کرد. در صورتی که می خواهید در مورد این مراقبت ها بیشتر بدانید به مقاله ای که بالاتر به آن اشاره شد رجوع کنید.

5. تمدید به موقع لیفت با نخ

هر زمانی که قرار است اثرات لیفت با نخ از بین بروند بهتر است آن را با انجام مجدد تمدید کنید. این فرآیند تمدید تاثیر زیادی بر افزایش میزان ماندگاری آن خواهد گذاشت. در صورتی که زمان مناسب تمدید امروز باشد و شما پس از یکسال نسبت به تمدید اقدام کنید دیگر این پروسه تمدید محسوب نخواهد شد و انگار که برای مرتبه اول اقدام به لیفت با نخ کرده اید. پس نسبت به تمدید لیفت با نخ حساس و منظم باشید تا ماندگاری خوبی را در نهایت تجربه کنید.

تاثیر مهارت و تجربه پزشک بر ماندگاری لیفت با نخ

6. مهارت و تجربه پزشک جهت انجام لیفت با نخ

شاید بتوان مجموع 5 عامل گفته شده را در عامل 6 ام دید. یعنی اینکه اگر به یک پزشک خوب، با تجربه و با مهارت زیاد مراجعه کنید قطعا اثرات ماندگارتری را از لیفت با نخ مشاهده خواهید کرد. چرا که یک پزشک خوب می تواند در جلسه مشاوره تشخیص دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای لیفت با نخ هستید یا نه (عامل اول). می تواند نوع نخ مناسب شرایط شما را تشخیص داده و با مهارت بالا تعداد مناسبی از نخ ها را در زیر پوست شما کارگزاری کند (عامل دوم). می تواند در صورت لزوم لیفت با نخ را به همراه روشی مکمل به شما پیشنهاد دهد و میزان بهره وری از این فرآیند را بالاتر ببرد (عامل سوم) و با ارئه توصیه های لازم برای بعد از انجام لیفت به شما کمک کند تا اثرات لیفت با نخ را بهتر حس کنید (عامل چهارم) و در نهایت با تخمین دقیق زمان تمدید به شما کمک کند تا بتوانید قبل از بی اثر شدن نسبت به تمدید مجدد اقدام کنید (عامل پنجم).

جمع بندی نهایی

پس نتیجه می گیریم که مهمترین عامل برای افزایش ماندگاری اثرات لیفت با نخ مراجعه و دریافت خدمات از یک پزشک بامهارت و باتجربه است. در این زمینه ملینیک این اطمینان را به شما زیباجویان عزیز می دهد که با همکاری با برترین پزشکان متخصص بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه خواهد داد. چرا که در ملینیک اولیت اول حصول بهترین نتایج با توجه به شرایط زیباجویان است و برای رسیدن به این هدف مجموعه ملینیک تمام تلاش خود را بکار خواهد بست.

سوالات متداول

آیا لیفت با نخ دائمی است؟

خیر، لیفت با نخ یک روش جوانسازی پوست بصورت موقت است اما در صورتی که برای چند بار به موقع تمدید شود ممکن است اثرات آن بصورت طولانی مدت ماندگار شود.

ماندگاری لیفت صورت با نخ چند سال است؟

بسته به شرایط و عوامل مختلف بطور میانگین ماندگاری لیفت صورت با نخ بین 1 تا 3 سال است.

مدت زمان ماندگاری لیفت بینی با نخ چقدر است؟

ماندگاری لیفت بینی با نخ بین 1 تا حداکثر 2 سال است.

آیا لیفت ابرو با نخ دائمی است؟

لیفت ابرو با نخ دائمی نیست اما با کارگزاری نخ های سیلوئت می توان موجبات کلاژن سازی در ان ناحیه شد و اثرات طولانی مدتی را مشاهده کرد.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه من بودید از شما سپاسگزارم. تلاش بنده و سایر اعضای تیم تحریریه ملینیک بر این است که با ارائه اطلاعات دقیق و علمی راهنمای خوبی برای شما مخاطبان عزیز باشیم و از اینرو از شما خواهش می کنم تا با در میان گذاشتن نظرات و تجریبات خود ما را در این مسیر یاری کنید. برای ما باعث افتخار است که بتوانیم پاسخ سوالات شما را بدهیم. بدرود