حالت چشم هر فرد تاثیر زیادی در پیامی که چهره او به اطرافیان ارسال می کند دارد. اگر حالت چشم های فردی خسته و خواب آلوده باشد، دیگران او را فردی کم انرژی و بی رمق فرض خواهند کرد اما اگر فردی چشمانی درشت، بیدار و منسجم داشته باشد اطرافیان او را بیشتر جدی خواهند گرفت. یکی از روش های زیبایی که به افرادی با چشمان خسته و خواب آلوده پیشنهاد می شود، لیفت چشم گربه ای است. در این روش گوشه چشمان فرد و متعاقبا ابروهای او به سمت بالا لیفت شده و چهره او دگرگون خواهد شد. لیفت چشم گربه ای یکی از روش های زیبایی است که در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است و روز به روز به جمع مخاطبان و علاقمندان آن افزوده می شود. اگر به این مبحث علاقه پیدا کرده اید و یا به دنبال اطلاعات دقیق در این مورد هستید ادامه مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

لیفت چشم گربه ای چیست

بطور کلی لیفت چشم توسط روش های بدون جراحی و روش های جراحی انجام می شود. برخی لیفت چشم را انجام هر عملی که باعث درشت تر شدن چشمان شود تعریف می کنند اما برخی بین روش های لیفت چشم و روش های لیفت پلک تفاوت قائل شده اند. ما در این مقاله صرفا به بررسی لیفت چشم گربه ای می پردازیم که به دو روش بدون جراحی توسط نخ و بوتاکس و روش جراحی موسوم به کانتوپلاستی انجام می شود.

لیفت چشم گربه ای نوعی لیفت چشم است. در این روش جراح با کشیدن گوشه های چشم به سمت بالا باعث بزرگتر شدن و گربه ای شدن چشم ها می شود. این روش برای افرادی که چشمان آنها خسته و خواب آلوده به نظر می رسند مناسب است. هدف از این روش بزرگتر شدن، کشیده تر شدن و هوشیارتر شدن چشمان فرد می باشد. برای رسیدن به این اهداف دو روش قابل انجام است. روش اول لیفت چشم گربه ای با نخ می باشد که بیشتر برای افرادی که از انجام جراحی واهمه دارند توصیه می شود. برای رسیدن به این هدف، لیفت با نخ یک روش موقتی اما بسیار کارآمد است.

در نقطه مقابل جراحی لیفت چشم گربه ای یا کانتوپلاستی قرار دارد که روشی دائمی اما همراه با ریسک ها و نقاهت دوران پس از جراحی است. انتخاب اینکه کدام روش برای یک فرد مناسب تر است به بررسی و مشاوره جراح و همچنین تصمیم فرد بستگی دارد. در بخش بعدی به تفکیک این دو روش را مورد بررسی قرار می دهیم و مزایا و معایب هر کدام را برای رسیدن به چشمانی گربه ای شکل خدمت شما عزیزان ذکر خواهیم کرد.

لیفت چشم گربه ای بدون جراحی

لیفت چشم گربه ای بدون جراحی

روش های بدون جراحی معمولا موقتی هستند و البته طرفداران خاص خودشان را دارند. چرا که علاوه بر راحت بودن، نداشتن دوران نقاهت و عوارض اندک، هزینه های کمتری را متوجه زیباجویان می کند. در ادامه دو مورد از مهمترین و پرکاربردترین روش های بدون جراحی را مورد بررسی قرار می دهیم

لیفت چشم گربه ای با نخ

لیفت چشم با نخ معمولا توسط کارگزاری چندین نخ کاگ (یا PDO) زیر پوست انجام می شود و بیشتر به افراد جوان که آثار پیری روی پوست آنها بطور جدی نمایان نشده است توصیه می شود. در این روش جراح با کشیدن نخ های کارگزاری شده در زیر پوست شرایط را برای لیفت گوشه خارجی چشم مهیا می کند. نتایج حاصل از لیفت چشم با نخ بسیار راضی کننده بوده اند بطوریکه مخاطبان زیادی در این سالها از انجام این روش استقبال کرده اند اما برخی موقتی بودن نتیج حاصل از آن را نمی پسندند. لیفت چشم با نخ مزایای زیادی دارد که در زیر تعدادی از آنها را لیست کرده ایم:

  • لیفت با نخ یک روش کم تهاجمی و یا حتی غیرتهاجمی محسوب می شود.
  • نتایج حاصل از لیفت با نخ در زمان کوتاهی قابل مشاهده است و نیاز به صبر کمتری برای حصول نتیجه می باشد.
  • لیفت چشم با نخ در زمان کوتاهی انجام می شود و نیاز به صرف زمان زیادی برای انجام آن نیست.
  • لیفت چشم با نخ دوران نقاهت ندارد و متعاقبا عوارض و خطرات کمتری متوجه زیباجو خواهد بود.
  • آمادگی های قبل و مراقبت های بعد از لیفت با نخ بسیار ساده و کم هستند.
  • هزینه لیفت چشم با نخ بسیار ارزان تر از روش های جراحی است.

یکی از مهمترین مزایای لیفت چشم با نخ خاصیت کلاژن سازی نخ های کاگ می باشد. کلاژن ها نوعی چربی زیر پوست هستند که نقش زیادی در جوان سازی پوست ایفا می کنند. با گذر عمر و با کاهش میزان کلاژن، پوست صورت نازک شده و آثار پیری و چین و چروک در آن نمایان می شود. نخ های کاگ باعث افزایش میزان کلاژن در زیر پوست می شوند و همین عامل در دراز مدت می تواند مهمترین مزیت استفاده از روش لیفت با نخ محسوب شود.

لیفت چشم گربه ای توسط بوتاکس

برای رسیدن به حالت چشم گربه ای استفاده از سم بوتولونیوم یا همان بوتاکس نیز در برخی موارد محدودی کاربرد دارد که به این روش تزریق بوتاکس چشم گربه ای نیز گویند. البته استفاده از بوتاکس به تنهایی نمی تواند نتیجه نهایی مد نظر را ایجاد کند و معمولا برای دستیابی به هدف نهایی باید تزریق بوتاکس به همراه روش های مکمل نظیر تزریق ژل و همچنین لیفت با نخ ترکیب شود.

لیفت چشم گربه ای توسط جراحی کانتوپلاستی

لیفت چشم گربه ای با عمل جراحی

در بخش های قبل دستیابی به چشمانی گربه ای شکل را بوسیله روش های غیر جراحی بررسی کردیم اما اگر نتایج موقتی شما را در این زمینه راضی نمی کند باید عمل جراحی کانتوپلاستی یا همان جراحی چشم شرقی را امتحان کنید.

جراحی کانتوپلاستی جهت لیفت چشم گربه ای

جراحی کانتوپلاستی یک عمل جراحی زیبایی سرپایی است که غالبا با بیهوشی انجام می شود اما در صورتیکه زیباجو تحمل انجام عمل را داشته باشید می تواند با بی حسی نیز انجام شود. مدت زمان این جراحی کمتر از 2 ساعت بوده و دوران نقاهت آن بین 2 تا 4 هفته بطول می انجامد. ناحیه هدف در کنتوپلاستی گوشه های خارجی چشم ها هستند، جایی که پلک های بالا و پایین به یکدیگر می رسند. به تاندون حاضر در محل تلاقی پلک بالا و پایین کانتوس گویند و جراحی اگر بر روی گوشه های داخلی انجام شود به آن اپی کانتوپلاستی و اگر بر روی گوشه های خارجی انجام شود به آن کانتوپلاستی جانبی گویند.

در این بخش قصد ندارم جراحی کانتوپلاستی را بطور کامل شرح دهم اما بد نیست بدانید طی جراحی لیفت چشم گربه ای گوشه های خارجی چشم ها دستخوش تغییرات جراحی قرار می گیرند و پزشک با (1) تغییر موقعیت محل تلاقی دو پلک، (2) تغییر زاویه برخورد دو پلک و همچنین (3) افزایش طول افقی چشم ها، می تواند حالت چشم گربه ای را بوجود آورد. این جراحی به مانند سایر عمل های زیبایی دارای عوارض، خطرات و دوران نقاهت خاص خودش می باشد ولی از آنجا که نتایج حاصل از آن دائمی است از این منظر نسبت به روش های بدون جراحی برتری دارد.

نتیجه گیری و مقایسه

در این مقاله در مورد روش های مختلف برای دستیابی به چشمانی گربه ای شکل را مورد بررسی قرار دادیم. در خلال مطلب گفته شد که دو روش غیر جراحی (بوتاکس و لیفت با نخ) و یک روش جراحی (کانتوپلاستی) برای این منظور کاربرد دارند. روش های غیر جراحی راحت، سریع، بدون عوارض، بدون خطرات، بدون دوران نقاهت اما موقتی هستند و در مقابل روش جراحی یک روش با نتایج دائمی اما با عوارض خاص خودش، دوران نقاهت است پس برای انتخاب روش بهتر است از قبل توسط یک جراح با تجربه مشاوره لازم به شما داده شود تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه من بودید از شما نهایت تشکر را دارم. از این طریق از شما دعوت می کنم نظرات، پیشنهادات، تجربیات و سوالات خود را از بخش دیدگاهها با ما و سایر زیباجویان در میان بگذارید پس درنگ نکنید و شروع به نوشتن کنید.