برای کسانی که لب هایی باریک و یا افتاده دارند روش های مختلفی جهت لیفت لب وجود دارد. تزریق ژل، پروتز لب، تزریق چربی و حتی بوتاکس و لیفت با نخ می تواند راهکاری جهت بهبود فرم ظاهری لب هایشان باشد اما یکی از بهترین روش ها جراحی لیفت لب است. این عمل جراحی بصورت سرپایی در کلینیک و یا حتی در مطب جراح انجام می شود و مزایای زیادی دارد. در این مقاله قصد دارم در مورد این موضوع صحبت کنم پس از شما دعوت می کنم تا انتها همراه من باشید.

هدف از جراحی لیفت لب چیست

چندین هدف مشخص از انجام جراحی لیفت لب می توان داشت. حجم دهی به لب های باریک، تغییر فرم لب های بالا و پایین، کاهش فاصله بین لب بالا و بینی و رفع افتادگی گوشه های لب از جمله مهمترین اهداف برای جراحی لیفت لب به شمار می روند. با توجه به اینکه اهداف مختلفی برای این جراحی وجود دارد، لذا انواع مختلفی از جراحی لیفت لب در سراسر جهان ایجاد و استفاده می شود که در ادامه این مقاله یک به یک آنها را برای تان شرح خواهم داد.

مزایا و معایب جراحی لیفت لب

در مقایسه با سایر روش های لیفت لب، می توان مزایا و معایبی را برای جراحی لیفت لب متصور شد. از جمله مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مقایسه با پروتز لب، جراحی لیفت لب یک عمل کوتاه و سرپایی است.
  • دوران نقاهت زیادی ندارد و بعد از آن می توان به انجام امور روزمره رسیدگی کرد.
  • عوارض و خطرات خاصی نداشته و یک عمل ایمن محسوب می شود.
  • نتایج حاصل از آن دائمی است.
  • مراقبت های قبل و بعد از عمل زیادی ندارد.

همچنین می توان برخی محدودیت های زیر را برای عمل جراحی لیفت لب برشمرد:

کاندیدای مناسب برای لیفت لب

از لحاظ سن و جنسیت این جراحی محدودیت خاصی ندارد گرچه اکثر مخاطبان این عمل جراحی خانم ها هستند. تمام افراد بالای 18 سال که از سلامت جسمانی کامل برخوردارند و انتظارات معقول و منطقی از جراحی لیفت لب دارند می توانند این عمل را انجام دهند. از اینرو پیشنهاد می شود ابتدا سایر روش های موقتی لیفت لب امتحان شود و پس از اینکه انتظارات فرد از نتایج پیش رو منطقی و منطبق با شرایط خودش شد اقدام به انجام جراحی که یک روش دائمی و برگشت ناپذیر است کند. اگر شما اهل کشیدن سیگار هستید و کنار گذاشتن آن به مدت حداقل یک هفته برای تان غیر ممکن است و یا مبتلا به بیماری های خاصی مانند دیابت هستید کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت لب نیستید.

لیفت دایرکت لب

اقدامات قبل از جراحی لیفت لب

اقدامات زیر را از قبل از شروع جراحی در نظر بگیرید و با آمادگی کامل پا به اتاق عمل بگذارید.

  • حداقل از یک هفته قبل از جراحی سیگار و الکل را کنار بگذارید.
  • 6 ساعت مانده به جراحی چیزی نخورید و ننوشید.
  • از دو هفته قبل از جراحی داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین را مصرف نکنید.
  • مواد خوراکی مانند سیر را از 48 ساعت قبل از جراحی مصرف نکنید.

نحوه انجام جراحی لیفت لب

لیفت سانترال لب

برای جراحی سانترال لب ناحیه بین لب بالا و بینی موسوم به فیلتروم (philtrum) مد نظر است. برای کسانی که این ناحیه بزرگتر از حد معمول است این نوع جراحی انجام می شود. ابتدا خط کشی زیر پایه های بینی انجام می گیرد و برش های سرتاسری زیر پایه های بینی ایجاد می شود سپس با حذف پوست اضافه و ایجاد بخیه های پلاستیک لب بالا لیفت می شود. در این جراحی بخش صورتی رنگ لب بزرگتر و حجیم تر شده و هنگام لبخند زدن دندان های زیباجو بیشتر دیده خواهد شد.

لیفت دایرکت لب

برای جراحی لیفت مستقیم یا دایرکت لب برش های جراحی بین ناحیه صورتی رنگ لب و فیلتروم ایجاد شده می شود و با حذف پوست اضافه و ایجاد بخیه ها لب به سمت بالا لیفت می شود. این نوع جراحی بر روی لب پایین نیز قابل انجام است. در مقاله لیفت دایرکت لب چیست این روش بطور کامل توضیح داده شده است.

لیفت گوشه های لب

جراحی لیفت گوشه های لب با ایجاد دو برش در دو گوشه لب آغاز می شود. این جراحی با نام grin lift نیز شناخته می شود و بیشتر برای افرادی که گوشه های لب هایشان به سمت پایین افتاده است و چهره ای خسته و ناراحت پیدا کرده اند تجویز می شود. این نوع جراحی بعلت سبک بودن می تواند با انواع دیگر لیفت لب بطور هم زمان انجام شود.

لیفت لب شاخ گاوی

اینکه لیفت شاخ گاوی دقیقا چیست سوال بسیاری از افراد است. جراحی لیفت لب شاخ گاوی یکی از رایج ترین انواع جراحی لیفت لب است. برش های این نوع جراحی بصورت کاملا مخفی زیر پایه های بینی زده می شود و جراح با لیفت سمت چپ و راست لب به سمت مرکز فرمی به مانند شاخ گاو نر برای لب ها ایجاد میکند.

لیفت لب شاخ گاوی

لیفت لب ایتالیایی

لیفت لب ایتالیایی بسیار شبیه روش شاخ گاوی است با این تفاوت که جراح در این روش با ایجاد دو برش خیلی کوچک زیر دو سوراخ بینی همان کاری را می کند که در روش شاخ گاوی انجام داد و نتیجه نهایی بسیار به هم شبیه خواهند بود. در مقاله ای با عنوان لیفت لب ایتالیایی چیست همه جوانب این روش شرح داده شده است که پیشنهاد میکنم مطالعه کنید

مراقبت های بعد از لیفت لب

بعد از جراحی لیفت لب نیاز است تا مراقبت های بعد از عمل را بطور دقیق و با حساسیت بالا رعایت کنید تا نتیجه دلخواه خودتان را بدست آورید. در ادامه برخی از این مراقبت ها را برایتان لیست کرده ام.

  • برای 24 ساعت استراحت در منزل برنامه ریزی کنید.
  • در هفته بعد از جراحی از کشیدن سیگار و ورزش های سنگین پرهیز کنید.
  • از خوابیدن روی صورت خود و باز کردن بیش از حد دهان خودداری کنید.
  • برای مسواک زدن از یک مسواک کوچک و با دقت زیاد استفاده کنید.
  • لب های خود را مدام با کرم ها و پماد های مخصوص مرطوب نگه دارید.
  • محل بخیه ها را طبق توصیه پزشک تمیز نگه دارید.
لیفت لب ایتالیایی

عوارض و خطرات احتمالی

به مانند همه جراحی های زیبایی، عمل جراحی لیفت لب نیز دارای برخی عوارض احتمالی می باشد که در زیر فهرست شده اند. شایان ذکر است که این عمل بسیار ایمن بوده و خطر خاصی متوجه زیباجو نخواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین عوارض و خطرات جراحی لیفت لب را بررسی می کنیم.

  • جای زخم و اسکار که ممکن است تا مدتی باقی بماند.
  • خون ریزی که ممکن است تا چند ساعت بعد از جراحی وجود داشته باشد.
  • احتمال آسیب به اعصاب روی لب
  • واکنش و حساسیت های آلرژیکی به داروی بی حسی

هزینه ها و انتخاب بهترین دکتر

از آنجا که لیفت لب یک جراحی زیبایی محسوب می شود تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار نخواهد گرفت و برای پرداخت هزینه های جراحی لیفت لب باید نقداً اقدام کنید. و بسیار ضروری است که جراحی لیفت لب را به یک جراح معتبر با تخصص و تجربه بالا بسپارید. در این زمینه ملینیک این اطمینان را به شما می دهد که از بهترین جراحان با تجربه و فوق تخصص در این زمینه بهره خواهید برد.

از اینکه تا انتهای مقاله همراه من بودید از شما ممنون و سپاسگزارم. در اینجا از شما دعوت می کنم نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. زیباجویان و مشاوران ملینیک بی صبرانه منتظر خواندن نظرات، پیشنهادات، سوالات و تجربیات شما عزیزان هستند پس بدون فوت وقت اقدام به نوشتن کنید.