لیفت لب یکی از دغدغه های افرادیست که لب های باریکی دارند. اصطلاح لیفت لب چند سالی است که در بین زیباجویان و جامعه پزشکی زیبایی رواج پیدا کرده است و روش های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. بطور کلی می توان این روش ها را به دو دسته بندی کلی روش های بدون جراحی از جمله تزریق ژل لب و تزریق چربی به لب و روش های جراحی لیفت لب و پروتز لب تقسیم بندی کرد. در این مقاله قصد دارم در مورد همه این روش ها صحبت کنم و پس از مطالعه این مطلب بدون شک می توانید بهترین روش را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید. پس تا انتهای این مطلب همراه من باشید.

روش های لیفت لب بدون جراحی

همیشه بهترین انتخاب برای شروع، روش های غیر جراحی است. چرا که در روش های غیر جراحی علاوه بر هزینه، زمان و دوران نقاهت کمتر خطرات کمتری نیز متوجه شما خواهد بود. همچنین اکثر این روش ها موقتی هستند و برای وقتی که ممکن است نسبت به تغییرات انجام شده مطمئن نباشید گزینه مناسبی به شمار می آیند. در ادامه چند مورد از پرکاربردترین روش های بدون جراحی لیفت لب را معرفی می کنم.

لیفت لب با تزریق ژل

یکی از بهترین و پرکاربردترین روش های برجسته سازی و فرم دهی به لب ها، تزریق ژل است. برای کسانی که لب های باریکی دارند و یا از فرم لب های خود ناراضی هستند تزریق ژل به مانند یک معجزه است. کافیست شما نیز یکبار امتحان کنید و از نتایج آن لذت ببرید. تزریق ژل به لب علاوه بر حجم دهی و فرم دهی می تواند باعث لیفت لب نیز شود. در این روش با تزریق 1 تا چند سی سی ژل هیالورونیک اسید به لب ها می توان به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت. تزریق ژل لب دارای مزایای بسیاری است که از آن جمله می توان به سریع بودن، کم هزینه بودن، بدون عوارض و خطرات بودن و بدون دوران نقاهت بودن آن اشاره کرد.

لیفت لب با تزریق چربی

تزریق چربی به لب نیز می تواند برای افرادی که به دنبال لیفت لب هستند راهکاری مناسب تلقی شود. این روش شباهت زیادی به تزریق ژل دارد اما وجود برخی تفاوت ها باعث شده است برای لیفت لب کمتر از آن مورد توجه قرار بگیرد. یکی از مهمترین دلایل این است که برای تزریق چربی نیاز است ابتدا طی یک فرآیند مجزا، چربی مورد نیاز از بدن زیباجو استخراج شده و پس از فرآوری و آماده سازی، چربی استخراج شده را به لب های زیباجو تزریق کرد. فرآیند ساکشن چربی علاوه بر بالا بردن زمان و هزینه های تمام شده باعث افزایش دوران نقاهت و عوارض احتمالی می شود که عاملی بازدارنده است. همچنین برای تزریق چربی به لب فرآیند آماده سازی چربی نیازمند دقت بالایی است که خود نیز بر روی نتیجه نهایی تاثیرگزار است. پس در بین روش های تزریقی و حجم دهی، تزریق ژل روشی بهتر و کم هزینه تر با نتایجی بهتر خواهد بود.

لیفت لب با نخ

لیفت با نخ یکی از بهترین و جدیدترین روش ها برای جوانسازی و لیفت اجزا مختلف صورت می باشد اما برخلاف شنیده ها لیفت با نخ کاربرد زیادی برای لیفت لب ندارد. چرا که لب ها محل های مناسبی برای کارگزاری نخ نیستند و این روش باعث حجم دهی و فرم دهی به بخش مهمی از لب نخواهد شد. اما برای از بین بردن چین و چروک گوشه های لب و همچنین رفع افتادگی گوشه لب ها می توان تا حد قابل قبولی از لیفت با نخ استفاده کرد.

تزریق بوتاکس و لیفت لب

تزریق بوتاکس و لیفت لب

تزریق بوتاکس جزء روش های لیفت لب به شمار نمی رود اما مشاهده شده است که هنگام تزریق بوتاکس جهت از بین بردن چین و چروک دور لب علاوه بر دستیابی به این اهداف گوشه های لب نیز قسمتی به سمت بالا لیفت می شوند. این روش معمولا بصورت ترکیبی با روش های دیگر از جمله تزریق ژل انجام می شود.

روش های لیفت لب با جراحی

علی رغم اینکه روش های بدون جراحی راحت، کم هزینه و سریع هستند اما عده ای نیازشان با این روش ها مرتفع نمی شود و همینطور افرادی هستند که موقتی بودن نتایج را نمی پسندند پس راه چاره برای این مواقع روش های جراحی لیفت لب هستند. در ادامه دو روش جراحی برای این منظور را مورد بررسی قرار می دهیم.

عمل جراحی لیفت لب

جراحی لیفت لب یکی از پرکاربردترین و بهترین روش های جراحی برای تغییر فرم لب ها به حالت ایده آل است. این جراحی بصورت سرپایی در کلینیک و یا مطب جراح انجام می شود و دوران نقاهت خاصی ندارد. در این جراحی پوست اضافه از محل های مورد نظر برداشته شده و فرم لب ها تغییر می کند. عمل جراحی لیفت لب انواع مختلفی دارد که در ادامه معرفی می شوند.

جراحی لیفت سانترال لب

لیفت سانترال لب چیست؟ شناخته شده ترین جراحی برای لب، جراحی لیفت سانترال لب است. این جراحی معمولا در کمتر از 1 ساعت انجام می شود و فقط روی لب بالا انجام می شود. هدف از این عمل کاهش فاصله زیاد بین لب بالا و بینی است و تنها بر روی بخش میانی لب بالا انجام می گیرد. در این عمل جراح برش های اولیه را در قسمت پایه های بینی ایجاد می کند و پس از برداشتن پوست اضافه با ایجاد بخیه هایی در پایه بینی لب بالا را لیفت می کند.

جراحی لیفت دایرکت لب

لیفت دایرکت لب چیست؟ جراحی دایرکت لب بر روی لب بالا و پایین انجام می شود و تفاوت آن با جراحی سانترال محل ایجاد برش های اولیه است. در این روش جراح برش هایی را بر روی مرز لب و پوست بین لب و بینی ایجاد می کند و با حذف پوست اضافه و ایجاد بخیه ها در مرز لب و پوست شرایط را برای لیفت لب مهیا می کند.

جراحی لیفت گوشه های لب

لیفت گوشه لب چیست؟ برای افرادی که لب هایشان افتاده است و چهره ایشان حالت غمگین بخود گرفته است جراحی لیفت گوشه لب پیشنهاد می شود. جراح در این روش با ایجاد دو برش در گوشه های لب و محل برخورد لب بالا و پایین و با حذف پوشت اضافه شرایطی را برای لیفت گوشه ها به بالا ایجاد می کند.

جراحی لیفت لب شاخ گاوی

لیفت شاخ گاوی لب چیست؟ لیفت لب به روش شاخ گاوی یکی از رایج ترین روش های جراحی لیفت لب است. برش های این نوع جراحی به مانند لیفت سانترال در پایه بینی زده می شوند ولی هدف در اینجا لیفت وسط و کناره های لب به بالاست در حالیکه هدف اصلی در لیفت سانترال کاهش فاصله بین لب و بینی است.

جراحی لیفت لب ایتالیایی

لیفت لب ایتالیایی چیست؟ برای لیفت لب ایتالیایی دو برش خیلی کوچک زیر سوراخ های بینی ایجاد می شوند که بعدا نیز جای اسکار قابل توجهی باقی نخواهد ماند. بقیه جزئیات بسیار شبیه لیفت لب شاخ گاوی است.

پروتز لب - لیفت لب

لیفت لب با پروتز

برای کسانی که جراحی لیفت لب پاسخگوی نیاز آنها نیست و قصد دارند لب هایی به غایت برجسته داشته باشند جراحی ایمپلنت لب یا همان کاشت پروتز لب پیشنهاد می شود. این جراحی بسیار ایمن بوده و عوارض و خطرات خاصی ندارد. صرفا برای کسانی که نسبت به وجود ماده ای خارجی در بدن حساسیت دارد ممکن است واکنش برانگیز باشد. لیفت لب با پروتز آثاری دائمی ایجاد می کند به همین منظور توصیه می شود ابتدا با ترزیق ژل که یک روش موقتی است میزان برجستگی لب ها را امتحان کنید سپس اقدام به جراحی پروتز لب کنید.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه من بودید از شما سپاسگزارم. در این مطلب سعی کردم همه روش هایی که می توانند منجر به لیفت در ناحیه لب شوند را خدمت شما سروران معرفی کنم. مشاهده کردید که دو روش بدون جراحی و با جراحی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که روش های بدون جراحی موقتی و البته ساده و کم هزینه هستند و روش های جراحی کمی پیچیده تر با عوارض بیشتر و البته دائمی هستند

در انتها از شما دعوت میکنم چنانچه در این زمینه تجربه ای دارید از بخش دیدگاهها با ما و سایر زیباجویان در میان بگذارید. ضمنا تیم مشاوران ملینیک با افتخار جهت پاسخگویی به سوالات شما حاضر هستند. پس درنگ نکنید و نظرات ارزشمندتان را برای ما بنویسید.