لیفت لب به روش شاخ گاوی یک روش دائمی برای برجسته‌تر نشان دادن لب‌ها است که برای کسانی‌که از تزریق مداوم فیلر لب خسته شده‌اند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. جراحی در این روش با ایجاد یک برش ظریف به شکل شاخ گاو در زیر بینی و امتداد سوراخ‌های آن آغاز می‌شود. به‌همین‌دلیل، از آن با عنوان لیفت لب ساب نازال (Subnasal lip lift) نیز یاد می‌شود. اصولا افرادی‌که دهان‌ کوچک‌ و فاصله بین لب بالایی و بینی زیادی دارند، کاندیدهای خوبی برای انجام این نوع جراحی لیفت لب در نظر گرفته می‌شوند.

به طور کلی این روش جراحی محبوب و سرپایی، فضای بین لب بالایی و سوراخ‌های بینی را کوتاه می‌کند و بافت صورتی‌رنگ لب‌ها را بیشتر نمایان می‌کند. البته می‌توان آن را مطابق با نیازهای هر فرد تغییر داد و لب‌های متقارن‌تر و حجیم‌تری ایجاد کرد. در ادامه به جزئیات بیشتری از آن اشاره خواهیم کرد.

لیفت لب شاخ گاوی مناسب چه کسانی است؟

به فضای بین لب بالایی و بینی فیلتروم می‌گویند. اگر اندازه این فضا بیشتر از 1.5 سانتی‌متر باشد، می‌توانید برای انجام جراحی لیفت لب شاخ گاوی اقدام کنید. همچنین در نظر داشته باشید که اگر سیگار می‌کشید و الکل می‌نوشید و تمایلی به ترک آنها به مدت چند هفته را ندارید یا امکان کاهش فعالیت بدنی به مدت 2 تا 4 هفته بعد از جراحی را ندارید، شما کاندید مناسبی برای این روش زیبایی نیستید.

لیفت لب شاخ گاوی مناسب چه کسانی است؟

در صورت ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و هموفیلی، مصرف داروهای ضدانعقاد یا ضدالتهاب غیراستروئیدی و حتی داشتن سابقه تبخال، لازم است از قبل با جراح خود صحبت کنید تا بفهمید آیا لیفت لب شاخ گاوی برای شما مناسب است یا خیر.

آمادگی برای انجام لیفت لب شاخ گاوی

اگرچه برای انجام لیفت لب شاخ گاوی، جراح شما را معاینه می‌کند و به دستورالعمل‌های لازم قبل از جراحی اشاره می‌کند، اما بهتر است برای آماده شدن به نکات زیر نیز توجه کنید:

  • 6 ساعت قبل از جراحی از خوردن غذا خودداری کنید و به حالت ناشتا به کلینیک زیبایی مراجعه کنید.
  • سیگار را برای حداقل یک هفته ترک کنید. سیگار کشیدن می‌تواند روند جراحی را تحت تاثیر قرار دهد، بهبود زخم را مختل کند و باعث ایجاد اسکار عمیق‌تر شود.
  • از مصرف الکل در روزهای قبل و بعد از عمل خودداری کنید. الکل می‌تواند با داروهای بی حسی تداخل داشته باشد.
  • از چند روز قبل، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون (مانند آسپرین و وارفارین) و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (مانند ناپروکسن و ایبوپروفن) را قطع کنید، زیرا باعث افزایش خطر بروز عوارضی مانند خونریزی و کبودی می‌شوند.

نحوه انجام جراحی

لیفت لب شاخ گاوی یک روش سرپایی است که نیاز به بستری شدن ندارد. این روش مستلزم ایجاد یک برش به شکل شاخ گاو در فیلتروم (معمولا در امتداد سوراخ‌های بینی) و کشیدن لب به سمت بالا است. مطمئناً کوتاه کردن فاصله بین لب‌ها و بینی ظاهری حجیم‌تر و جذاب‌تر برای آن‌ها ایجاد می‌کند. زیرا باعث می‌شود که قسمت بیشتری از لب‌ها به‌خصوص لب بالایی قابل مشاهده باشد. پس از لیفت لب شاخ گاوی، دندان‌های شما نیز هنگام لبخند زدن بیشتر نمایان خواهند شد.

نحوه انجام جراحی لیفت لب شاخ گاوی

از مراحل انجام آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابتدا با تزریق دارو، بی‌حسی موضعی روی لب بالایی و ناحیه فیلتروم انجام می‌شود.
  • پس از اطمینان از بی‌حس شدن فیلتروم، جراح این ناحیه را تمیز می‌کند و یک برش به شکل شاخ گاو در زیر سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کند.
  • سپس پوست اضافی را بریده و بقایای آن را به سمت بالا می‌کشد و بخیه می‌زند.

دلیل محبوبیت بالای لیفت لب شاخ گاوی در مقایسه با سایر روش‌های جراحی لیفت لب این است که محل اسکار یا جای زخم توسط سوراخ‌های بینی پنهان می‌شود.

مراقبت‌های بعد از عمل

بروز درد، خونریزی، تورم و کبودی بعد از انجام جراحی طبیعی است. به‌همین‌دلیل به شما توصیه می‌شود حداقل برای 24 ساعت استراحت کنید. بعد از گذشت این زمان می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید. البته تا دو هفته اجازه انجام فعالیت‌های بدنی سنگین، خوابیدن روی صورت یا باز کردن بیش‌ازحد دهان، سیگار کشیدن و جویدن آدامس را ندارید. طبق دستورالعمل جراح، محل زخم را تمیز نگهدارید، برای مسواک زدن از یک مسواک کوچک استفاده کنید و لب‌های خود را با یک محصول ملایم مورد تایید جراح مرطوب نگهدارید. بخیه‌های شما ممکن است تقریبا پنج روز پس از جراحی برداشته شوند. توضیحات کامل تری در مورد مراقبت های بعد از لیفت لب شاخ گاوی در این مقاله داده شده است که پیشنهاد میکنم مطالعه کنید

مراقبت های بعد از جراحی لیفت لب شاخ گاوی

دوره نقاهت معمولا حدود 2 تا 4 هفته طول می‌کشد و در این مدت درد، تورم و کبودی باید به طور کامل فروکش کند. ممکن است 3 تا 4 ماه طول بکشد تا جای زخم محو و کمتر دیده شود. در صورت رعایت مراقبت ها، نتایج این روش دائمی خواهد بود.

خطرات و عوارض احتمالی

اگرچه جراحی لیفت لب شاخ گاوی یک روش بی‌خطر و موثر در نظر گرفته می‌شود، اما مانند بسیاری از جراحی‌ها احتمال بروز عوارض بعد از عمل مانند موارد وجود زیر دارد:

  • خونریزی شدید
  • عفونت محل جراحی
  • آسیب عصبی
  • بهبود نامناسب زخم و ماندن دائمی جای زخم
  • واکنش آلرژیک به ماده بی‌حسی و بروز علائمی مانند خارش، قرمزی، بثورات پوستی و تنگی نفس

در صورت تشدید عوارضی مانند درد و تورم و بروز هرگونه مشکل پس از جراحی، حتما با جراح خود تماس بگیرید.

هزینه جراحی لیفت لب شاخ گاوی

معمولا هزینه نهایی آن به عوامل مختلفی مانند شرایط بالینی بیمار و میزان مهارت جراح بستگی دارد. ازآنجایی‌که لیفت لب یک عمل زیبایی است، بعید است که بیمه آن را پوشش دهد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرگونه اقدامی در جلسه مشاوره با جراح خود در این زمینه صحبت کنید.

کلینیک تخصصی لیفت لب شاخ گاوی

کلینیک تخصصی لیفت لب شاخ گاوی

اگرچه جراحی لیفت لب شاخ گاوی روشی سریع است و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، اما اگر جراح پلاستیک و زیبایی شما به‌درستی آموزش ندیده باشد و باتجربه نباشد، می‌تواند آسیب‌های ماندگاری ایجاد کند. اگر قصد انجام این روش زیبایی را دارید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به مرکز زیبایی ملینیک است. چراکه به‌دلیل برخورداری از جراحان پلاستیک و پزشکان متبحر و امکانات عالی، یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی لیفت لب در تهران است.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه من بودید از شما سپاسگزارم، در این مطلب سعی کردم هرآنچه در مورد لیفت لب به روش شاخ گاوی نیاز است بدانید را خدمت شما سروران گرامی ارائه دهم. امیدوارم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در انتها از شما عزیزان دعوت می کنم سوالات و تجربیات خود را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.