یکی از مهمترین و موثرترین اجزا صورت در زیبایی هر فرد، لب های اوست بطوریکه کوچکترین عیب و ایرادی در لب های یک فرد می تواند زیبایی سایر اجزا را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. از مهمترین انتظارات یک فرد زیباجو از لب هایش می توان به برجسته بودن، عدم افتادگی، تناسب ابعاد و حضور در فاصله بهینه با سایر اجزا صورت اشاره کرد. از این رو عمل جراحی زیبایی لیفت سانترال لب برای افرادی که لب هایشان انتظارات مذکور را برآورده نمی کنند بوجود آمده است. در این مطلب قصد دارم در مورد همه ابعاد این عمل زیبایی پرطرفدار صحبت کنم پس پیشنهاد میکنم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

هدف از لیفت سانترال لب چیست

جراحی سانترال لب یکی از انواع روش های جراحی لیفت لب می باشد که معمولا بصورت سرپایی در مطب و یا کلینیک انجام می شود. این عمل در حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت بطول می انجامد. هدف از این جراحی، لیفت بخش میانی لب بالا به سمت بالا بوده و با سایر نواحی لب بالا و همچنین لب پایین زیباجو ارتباطی نخواهد داشت و در صورتی که نیاز شود تا کناره های لب بالا به سمت بالا لیفت شوند نیاز است تا جراحی دیگری موسوم به عمل دیاموند انجام شود.

از آنجا که این عمل کوتاه و سرپایی است می توان انجام آن را بصورت ترکیبی با برخی عمل های زیبایی دیگر نظیر رینوپلاستی، لیفت صورت، تزریق ژل و چربی، کاشت کلاژن، پروتز لب و حتی لیفت با نخ انجام داد اما پیشنهاد بهتر این است که ابتدا عمل زیبایی پایه (مثلا رینوپلاستی) انجام شود و بعد از گذران دوران نقاهت و پس از اینکه فاصله بین لب و بینی مشخص شد اقدام به انجام لیفت سانترال لب شود.

معمولا جراحان برای دستیابی به چهار هدف جراحی سانترال لب را به زیباجویان پیشنهاد می دهند. از آن جمله می توان به 1) کاهش فاصله زیاد بین بینی و لب بالا، 2) حجم دهی به لب های باریک، 3) جوانسازی لب های چروکیده و 4) از بین بردن افتادگی لب بالا در اثر افزایش سن اشاره کرد. همچنین قابل ذکر است که اگر بعد از لیفت سانترال لب، تزریق ژل و یا چربی به لب ها انجام شود نتیجه نهایی بسیار چشمگیرتر و زیباتر خواهد شد.

نمونه کار جراحی لیفت لب l ملینیک

کاندیدای مناسب برای لیفت سانترال لب

از آنجا که لیفت سانترال لب یک عمل جراحی کوتاه، بدون عوارض خاص و بدون دوران نقاهت قابل ذکر است لذا اکثر افراد در جامعه می توانند کاندیدای انجام آن باشند. در این عمل تغییرات صرفا در سطح لایه پوستی انجام می شود و تقریبا هیچ عارضه خاصی ندارد. از اینرو افرادی که در سلامت کامل به سر می برند، بیماری خاصی ندارند و انتظارات معقولانه ای از نتایج عمل دارند در صورتی که تمایل به کاهش فاصله لب و بینی، حجم دهی به لب بالا و از بین بردن چین و چروک های روی لب بالا دارند می توانند اقدام به انجام این عمل زیبایی کنند.

اقدامات لازم قبل از جراحی

شاید مهمترین کاری که قبل از انجام عمل باید انجام دهید تحقیق و بررسی در مورد عمل و همچنین انتخاب یک جراح با مهارت بالا و تجربه کافی است. برخی جراحان ممکن است با برداشتن پوست بیش از اندازه لازم موجبات ایجاد دردسرهای بعد از عمل را فراهم کنند اما پس از این مرحله مهمترین اقداماتی که لازم است قبل از عمل به آنها توجه کنید در ادامه فهرست شده اند:

  • پیش از انجام جراحی حداقل یک تا دو هفته از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • از آرایش کردن در روز جراحی خودداری کنید.
  • اگر حساسیت خاصی دارید پیش از شروع عمل جراح را در جریان قرار دهید.
  • قبل از عمل جراح را از داروهایی که مصرف می کنید مطلع سازید.
  • از خوردن داروهایی نظیر آسپرین، ایبوپروفین و همچنین مواد غذایی مانند سیر از یک هفته مانده به عمل خودداری کنید.

نحوه انجام جراحی سانترال لب

انجام لیفت سانترال لب در چند مرحله ساده و کوتاه میسر است. جراحی که مهارت و تجربه کافی را دارد این عمل را در کمتر از یک ساعت بخوبی انجام خواهد داد. مراحل انجام عمل بترتیب در زیر شرح داده شده اند.

  1. محاسبات و ترسیم خطوط راهنما. در ابتدا جراح برای اینکه بتواند فرم دلخواه را ایجاد کند براساس نسبت های خاصی خطوط راهنما را روی لب بالایی و زیر قاعده بینی رسم می کند.
  2. تزریق بی حسی. در مرحله بعد با تزریق ماده بی حسی به زیر پوست شرایط را برای شروع عمل جراحی مهیا می کنند.
  3. ایجاد برش زیر بینی. برش های عمل سانترال لب درست زیر قاعده بینی ایجاد می شوند. در این مرحله جراح با تبحر و مهارت خود برش هایی کوچک در آن ناحیه ایجاد خواهد کرد.
  4. حذف پوست اضافه. در مرحله بعد جراح با جدا نمودن پوست اضافه روی لب شرایط را برای انجام لیفت مهیا می کند.
  5. لیفت و ایجاد بخیه. با ایجاد بخیه های پلاستیک زیر قاعده بینی، لب بالایی به سمت بینی لیفت خواهد شد. جراح این بخیه ها را با مهارت بالایی ایجاد خواهد کرد.

مراقبت های بعد از جراحی سانترال لب

اگرچه سانترال لب یک جراحی ساده با دوران نقاهت بسیار ناچیز محسوب می شود اما رعایت برخی مراقبت های بعد از عمل اهمیت بالایی دارد. بلافاصله بعد از عمل می توانید به انجام امور روزمره خود بپردازید. حتی می توانید به محل کار خود بروید و مشغول شوید. تنها کافیست برخی نکاتی که در زیر لیست شده اند را مد نظر قرار دهید:

  • برای جلوگیری از تورم تا چند روز از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • تا چند روز از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید.
  • تا چند روز روی لب بالا و حتی پایین آرایش نکنید.
  • ورزش و فعالیت های سنگین که فشار خون را بالا می برند را تا مدتی کم کنید.
  • تا یک هفته از خندیدن و ایجاد احساسات پرتنش و پرتلاطم در ناحیه دهان و لب خودداری کنید.
  • تا یک هفته از تماس با محل بخیه ها خودداری کنید.
  • طی هفته اول استفاده از پماد آنتی بیوتیک و کرم های ترمیم کننده پوست بر روی بخیه ها ضروری است.
نمونه کار جراحی لیفت لب l ملینیک

عوارض و دوران نقاهت

همانطور که قبلا گفته شد جراحی سانترال لب عوارض خاصی ندارد و جزء عمل های بی خطر محسوب می شود اما دانستن برخی نکات برای گذراندن بهتر دوران نقاهت کمک کننده خواهند بود. از آنجا که احتمال باقی ماندن جای اسکار توسط بخیه های جذب شونده بیشتر است لذا از بخیه های کشیدنی با تکنیک پلاستیک درست زیر قاعده بینی در این عمل استفاده می شود. بعد از یک هفته الی 10 روز باید برای کشیدن بخیه ها به مطب جراح مراجعه کنید و پس از گذشت 2 الی 3 ماه اسکار ناشی از بخیه ها بطور کامل از بین خواهد رفت. بهتر است برای سرعت بخشیدن به این فرآیند از کرم های ترمیم کننده و پماد های چرب کننده زخم استفاده کنید.

نتایج اولیه جراحی سانترال لب بعد از گذشت حدودا 3 هفته نمایان خواهند شد. جایی که تورم اولیه کاهش یافته و لب به فرمی که جراح مد نظر داشته است نزدیک می شود اما بعد از حدود 2 ماه می توان نتایج نهایی را مشاهده نمود چرا که در این مقطع زمانی نه اثری از تورم و کبودی مشهود است و نه اثری از جای زخم و اسکار پس برای مشاهده نتیجه نهایی باید کمی صبور باشید.

هزینه و انتخاب بهترین دکتر

درست است که گفتیم عمل سانترال لب یک عمل ساده، کوتاه و سرپایی است اما این دلیل نمی شود که انجام آن را به هر جراحی بسپارید. برای انتخاب یک جراح باتجربه لازم است ابتدا نمونه کارهای قبلی او را مورد بررسی قرار دهید. شما می توانید با بررسی نمونه کارها متوجه این امر شوید که نوع برش، میزان پوست اضافه برداشته شده و همچنین جای اسکار باقی مانده در عمل جراحی انجام شده توسط ایشان به چه صورت است پس برای انتخاب جراح دقت به این نکات به ظاهر کم اهمیت می تواند مهم باشد. همچنین برای دریافت قیمت و هزینه های عمل لیفت سانترال لب می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید. مشاوران مرکز زیبایی ملینیک همواره برای ارائه خدمات و راهنمایی های لازم به شما آماده هستند.

جمع بندی و نتیجه گیری نهایی

در این مقاله سعی کردم هر آنچه در مورد عمل لیفت سانترال لب نیاز است تا بدانید را برایتان تشریح کنم. نکات ریز و درشت زیادی پیرامون این مبحث مورد بررسی قرار گرفت که از مهمترین آنها می توان به سادگی و موثر بودن این عمل اشاره کرد. شما هم می توانید با تماس با کارشناسان ملینیک درخواست مشاوره حضوری و رایگان ثبت کنید و از مشاوره جراحان فوق تخصص این مرکز استفاده کنید پس درنگ نکنید و همین الان با ملینیک تماس بگیرید.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه من بودید از شما کمال تشکر را دارم و از شما دعوت می کنم برای ارائه نظرات، پیشنهادات و طرح سوالات خود از بخش دیدگاهها اقدام کنید. تیم مشاوران ملینیک در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود پس همین الان نظر خود را با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.