نمی‌توان انکار کرد که شکل و اندازه لب‌ها تا حد زیادی بر ظاهر چهره تأثیر می‌گذارند. واقعا هیچ چیز جذاب‌تر از داشتن لب‌هایی برجسته و دندان‌هایی روشن و سفید نیست. امروزه روش‌های مختلفی برای انجام لیفت لب وجود دارد. به‌همین‌دلیل، جراح پلاستیک قبل از هرگونه اقدامی در مورد اینکه کدام روش برای شما بهترین است صحبت خواهد کرد.

لیفت لب ایتالیایی یکی از روش‌های جدید جراحی لیفت لب است که تقریبا مشابه روش لیفت لب شاخ گاوی عمل می‌کند. در این روش نیز برش‌ها در زیر بینی ایجاد می‌شوند، فقط با این تفاوت که به‌جای یک برش شبیه به شاخ گاو، دو برش کوچک در زیر هر سوراخ بینی ایجاد می‌شود. در نتیجه روشی کم‌تهاجمی‌تر بوده که تغییرات ظریف‌تر و جای زخم‌های کمتری ایجاد می‌کند و زمان بهبودی آن کوتاه‌تر است.

لیفت لب ایتالیایی چیست

پس از ایجاد برش‌ها، برداشتن پوست اضافی فیلتروم (فضای بین بینی و لب بالا) و کشیدن پوست، جراح محل برش‌ها را بخیه می‌زند. با کوتاه کردن اندازه فیلتروم، قسمت صورتی‌رنگ لب بالایی ظاهری حجیم‌تر و برجسته‌تر پیدا می‌کند. البته این روش می‌تواند عدم تقارن را نیز با کاهش فاصله بین لب بالا و پایین اصلاح کند. خوشبختانه پس از بهبودی، جای زخم در خطوط و چین‌های بینی پنهان می‌شود که از مزیت های بارز جراحی لیفت لب است. در ادامه این مقاله به جزئیات بیشتری از روش زیبایی لیفت لب ایتالیایی اشاره خواهیم کرد.

لیفت لب ایتالیایی مناسب چه کسانی است؟

اصولا این روش برای افرادی انجام می‌شود که دارای لب بالایی کشیده، قوس (کمان کوپید) بیش‌ازحد برجسته در لب بالا، عدم تقارن در لب‌ها یا فیلتروم با اندازه بیش از 1.5 سانتی‌متر هستند.

جراحی لیفت لب برای کسانی‌که عفونت در داخل و اطراف دهان دارند، سیگاری هستند و قدرت ترک آن را برای مدتی قبل و بعد از عمل ندارند و کسانی‌که بیماری‌های مزمن خاصی مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی، مشکلات انعقاد خون و غیره دارند، توصیه نمی شود.

آمادگی برای انجام لیفت لب ایتالیایی

اصولا قبل از شروع جراحی، جراح شما را معاینه و بررسی می‌کند که آیا کاندید مناسبی برای انجام لیفت لب ایتالیایی هستید یا خیر. در غیر این صورت، تصمیم به انجام روش‌های تهاجمی‌تری مانند لیفت لب شاخ گاوی یا تکنیک‌های موقتی مانند تزریق فیلر لب می‌گیرد. از نکات قابل توجه برای آماده شدن قبل از جراحی لیفت لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمونه کار لیفت لب ایتالیایی | ملینیک
  • لازم است از دو هفته قبل، مصرف سیگار و الکل را متوقف کنید. زیرا با تداخل در روند بهبودی احتمال بروز اسکار عمیق را افزایش می‌دهند.
  • باید مصرف داروهای رقیق‌کننده خون (مانند آسپرین و وارفارین) و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (مانند ناپروکسن و ایبوپروفن) را از یک هفته قبل از جراحی قطع کنید. زیرا خطر بروز عوارض جانبی مانند خونریزی و کبودی را تشدید می‌کنند.
  • بهتر است شب قبل از جراحی از عوامل استرس‌زا دوری کنید و روز جراحی ناشتا نباشید.

مطمئناً توجه به این موارد، میزان موفقیت جراحی لیفت لب ایتالیایی را افزایش می‌دهد.

نحوه انجام جراحی لیفت لب ایتالیایی

اگر فقط یک لیفت جزئی می‌خواهید، جراح شما می‌تواند با روش لیفت لب ایتالیایی برش‌های کوچک‌تری در پوست زیر سوراخ‌های بینی ایجاد کند. معمولا مراحل انجام آن به‌صورت زیر است:

  1. ابتدا جراح اقدام به بی‌حسی موضعی می‌کند.
  2. سپس دو برش خیلی ظریف در زیر هر سوراخ بینی ایجاد می‌کند تا بتواند با برداشتن بافت اضافی فیلتروم عمل لیفت را انجام دهد. به‌محض انجام این کار، شکل و موقعیت لب بالایی تغییر می‌کند و بافت صورتی‌رنگ لب‌ها بیشتر نمایان می‌شود.
  3. در نهایت پس از برداشتن پوست اضافه، محل برش‌ها بخیه زده می‌شود.

کل این فرآیند ممکن است 30 تا 60 دقیقه طول بکشد و پس از اتمام جراحی می توانید به منزل برگردید.

مراقبت‌های بعد از لیفت لب ایتالیایی

ازآنجایی‌که جراحی لیفت لب ایتالیایی روشی کم‌تهاجمی است، اکثر افراد بعد از انجام آن در عرض یک یا دو روز فعالیت‌های عادی خود را از سر می‌گیرند. با این وجود، جراح توصیه می‌کند که تا دو هفته مراقبت های بعد از جراحی لیفت لب را جدی بگیرید. از جمله باید در این مدت سیگار کشیدن، مصرف الکل، انجام فعالیت بدنی سنگین و مصرف داروهای ضدانعقاد متوقف شود.

نمونه کار لیفت لب ایتالیایی | ملینیک

اگرچه تورم و کبودی در عرض دو هفته برطرف می‌شوند، اما لازم است برای بهبودی سریع‌تر از خوابیدن روی صورت و باز کردن بیش‌ازحد دهان پرهیز کنید. برای پیشگیری از بروز عفونت، طبق نظر جراح محل جراحی را تمیز و استریل نگهدارید. این اطمینان را به شما می‌دهیم که لیفت لب ایتالیایی نتایج فوری و دائمی را به همراه خواهد داشت.

خطرات و عوارض احتمالی لب ایتالیایی

اگرچه لیفت لب ایتالیایی شکل و اندازه لب‌ها به‌خصوص لب بالایی را تغییر می‌دهد تا فرم و حالتی جوان‌تر و زیباتر پیدا کنند، اما مانند همه روش‌های جراحی زیبایی عوارض و خطرات ویژه خود را دارد. معمولا بعد از جراحی برای چند روز با درد، تورم، خونریزی و کبودی مواجه خواهید شد. این عوارض عادی هستند و طی چند روز برطرف می‌شوند. اگرچه عوارض بعد از جراحی لیفت لب اندک هستند اما در اصل شما باید نگران عوارض خطرناک‌تری مانند موارد زیر باشید که اغلب در نتیجه مهارت پایین جراح بروز می‌کنند:

  • خونریزی شدید
  • عفونت در محل جراحی
  • سروما (تجمع ترشحات در زیر پوست)
  • واکنش آلرژیک به ماده بی‌حسی
  • آسیب عصبی و بی‌حسی پوست
  • بهبود نامناسب محل زخم و ماندن دائمی اسکار
  • بروز عدم تقارن در فرم لب‌ها

به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم در انتخاب کلینیک زیبایی دقت کنید و در صورت بروز هرکدام از این مشکلات، فورا با جراح خود تماس بگیرید.

هزینه لیفت لب ایتالیایی در کلینیک تخصصی ملینیک

هزینه جراحی لیفت لب ایتالیایی

اصولاً هزینه نهایی آن به عوامل مختلفی مانند شرایط بالینی بیمار، میزان مهارت پزشک و غیره بستگی دارد. توصیه می‌کنیم در جلسه مشاوره در این زمینه با جراح خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید که لیفت لب ایتالیایی یک جراحی زیبایی است (نه یک جراحی ترمیمی) و بنابراین تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت.

کلینیک تخصصی جراحی لیفت لب ایتالیایی

بنابراین، اگر می‌خواهید ظاهر لب‌های خود را بهبود ببخشید اما از روش‌هایی مانند تزریق فیلر خسته شده‌اید یا رضایت کامل را کسب نکرده‌اید، روش دائمی لیفت لب ایتالیایی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. البته انجام این روش نیاز به دقت عمل خاصی دارد و باید توسط یک جراح پلاستیک متبحر انجام شود.

پیشنهاد ما به شما مراجعه به مرکز زیبایی ملینیک است. این مرکز به‌واسطه برخورداری از جراحان پلاستیک، پزشکان متبحر و امکانات عالی، یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی لیفت لب در تهران است. از این فرصت عالی استفاده کنید.