بسیاری افراد در مورد خطرات عمل زیبایی گوش دغدغه دارند. در مورد اینکه آیا ممکن است بعد از اتمام عمل خطری آنها را تهدید کند؟ بطور کلی آیا عمل گوش خطرناک است؟ در این مقاله همه جوانب این موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم پس از شما دعوت می کنم تا انتهای این مطلب همراه من باشید.

خطرات احتمالی بعد از اتمام عمل

به جرعت می توان گفت عمل زیبایی گوش یکی از کم خطرترین عمل های جراحی زیبایی در سطح جهان است. این ادعا بر مبنای انجام هزاران عمل اتوپلاستی و کوچک کردن گوش در مرکز زیبایی ملینیک طی چند سال گذشته بدست آمده است و تقریبا همه جراحان در سطح جهان این مطلب را تایید می کنند اما به مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است برخی عوارض بعد از عمل گوش مشاهده شوند. این عوارض جزء طبیعی هر جراحی محسوب می شوند اما از آنجا که عموم افراد ممکن است در مواجهه با آنها احساس ترس داشته باشند در ادامه به بررسی احتمال بروز آنها و خطرات احتمالی آنها می پردازیم.

بروز عفونت بعد از عمل

خطر عفونت بعد از اتوپلاستی و کوچک کردن گوش

درست است که بروز عفونت بعد از عمل یک اتفاق ناخوشایند است اما واقعا اگر ناحیه جراحی شده دچار عفونت شود چه خطری شما را تهدید خواهد کرد؟ در پاسخ باید گفت، تقریبا هیچ. درباره همه جوانب تشکیل، جلوگیری و درمان عفونت بعد از عمل اتوپلاستی و کوچک کردن گوش در مقاله مجزایی توضیحات لازم داده شده است که از شما دعوت میکنم این مقاله را با دقت بخوانید. اما در صورت مشاهده عفونت باید پزشک خود را مطلع سازید و ایشان با تجویز داروهای آنتی بیوتیک می توانند عفونت تشکیل شده را کنترل و از بین ببرند. پس عفونت بعد از عمل گوش خطر جدی محسوب نمی شود.

احتمال تشکیل هماتوم

خطر هماتوم بعد از اتوپلاستی و کوچک کردن گوش

هماتوم به تجمع خون در زیر پوست گفته می شود. تشکیل هماتوم بعد از عمل زیبایی گوش به ندرت مشاهده می شود اما آیا در صورت مشاهده هماتوم باید نگران شوید؟ خیر. در صورت تشکیل هماتوم اگر در روزهای نخست اقدام کنید جراح می تواند با انجام تدارکات ساده ای هماتوم تشکیل شده را از آن ناحیه تخلیه کند. اما اگر با سهل انگاری زمان را از دست بدهید هم باز جراح می تواند با انجام یک جراحی ساده خون تجمیع شده در زیر پوست را از آن ناحیه خارج کند. در نتیجه تشکیل هماتوم نباید شما را نگران و مضطرب کند.

احتمال اثر بر شنوایی

خطر تاثیر اتوپلاستی بر شنوایی

بسیاری افراد در مورد اینکه آیا عمل زیبایی گوش بر روی شنوایی اثر دارد یا نه دغدغه دارند. آیا به واقع بعد از عمل اتوپلاستی یا کوچک کردن گوش از بابت شنوایی خطری شما را تهدید می کند؟ به هیچ عنوان. در مقاله ای با همین عنوان بطور کامل توضیح داده ایم که عمل جراحی اتوپلاستی و کوچک کردن گوش بر روی ناحیه گوش خارجی انجام می شود که فاصله زیادی با مجرای شنوایی و پرده گوش دارد. پس نتیجه می گیریم که از بابت شنوایی هیچ خطری متوجه فرد متقاضی نخواهد بود.

بی حسی طولانی مدت

خطر بی حسی بعد از اتوپلاستی و کوچک کردن گوش

چون در تکنیک جراحی اتوپلاستی مقداری پوست و غضروف برداشته می شود لذا برخی از رشته های عصبی به ناچار بریده می شوند. از سوی دیگر تاثیر داروهای بی حسی تا روزها و ماه ها در آن ناحیه وجود خواهد داشت. از اینرو ممکن است فرد تا مدت ها احساس بی حسی در ناحیه پشت گوش خود داشته باشد اما آیا این احساس بی حسی خطرناک است؟ اصلا چنین نیست. بی حسی گوش بعد از عمل اتوپلاستی یا کوچک کردن گوش یک عارضه طبیعی و کاملا بی خطر است که برای هر کسی که جراحی انجام می دهد وجود دارد و نباید نسبت به آن واکنش داشته باشید.

حساسیت بدن به داروها

حساسیت بدن بعد از اتوپلاستی و کوچک کردن گوش

ممکن است بدن شما نسبت به داروهای بی حسی مثل لیدوکائین حساسیت نشان دهد. اما آیا این حساسیت خطرناک است؟ تجربه چندین ساله ما نشان داده است که افراد کمی دچار این حساسیت می شوند و بروز این حساسیت خطر خاصی ندارد. صرفا یک سری واکنش های زودگذر در بدن فرد اتفاق می افتد که اصلا خطرناک نیستند. واکنش هایی مثل سوزش یا خارش پوست. پس نسبت به این موضوع نگران نباشید.

خونریزی بعد از اتمام عمل

استفاده از دستگاه الکتروکوتری حین عمل اتوپلاستی

حین عمل جراحی، پزشک بوسیله دستگاهی به نام الکتروکوتر شریان های خونی که بریده می شوند را مسدود می کند تا حین و بعد از عمل دچار خونریزی نشوید. با توجه به اینکه ناحیه جراحی در عمل اتوپلاستی خونریزی خیلی زیادی هم نخواهد داشت اما ممکن است بعد از عمل تا چند روز مقداری خون از لا به لای بخیه ها جاری شود. آیا مشاهده این مقدار خونریزی بعد از عمل اتوپلاستی گوش نگران کننده است؟ خیر. اگر تا یک هفته جاری شدن خون از پشت گوش را مشاهده کردید نگران نشوید و با یک گاز استریل آن خون را پاک کرده و با استفاده از یخ و کمپرس سرد می توانید جلوی خونریزی را بگیرید.

کلوئید و گوشت اضافه

خطر کلوئید و گوشت اضافه بعد از اتوپلاستی و کوچک کردن گوش

تشکیل کلوئید و گوشت اضافه بعد از هر جراحی به متابولیسم بدن فرد بستگی دارد. اینکه آیا برای یک فرد خاص کلوئید تشکیل خواهد شد یا نه را نمی توان قبل از عمل پیش بینی کرد. اما آیا تشکیل کلوئید بعد از عمل اتوپلاستی خطرناک است؟ نه به هیچ عنوان. اگر کلوئید تشکیل شد نباید با لمس و دستکاری زیاد آن را تحریک کنید چون ممکن است با این کار بزرگتر شود. کلوئید تشکیل شده کاملا بی خطر است اما اگر نسبت به آن حساس شده اید می توان با یک جراحی سرپایی خیلی کوتاه گوشت اضافه را برداشت. پس اگر کلوئید تشکیل شد جای هیچ نگرانی نیست.

امیدوارم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اطلاعات ارائه شده در این مقاله بر مبنای تجربه ی سالها انجام عمل اتوپلاستی و کوچک کردن گوش است. تمام سعی من بر این است که نسبت به عوارض و خطراتی که بعد از عمل بوجود می آیند آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید با خونسردی و حفظ آرامش نسبت به برطرف کردن و رفع خطر اقدام کنید. اگر احساس می کنید این مطلب برای فردی از دوستان شما مفید است لطفا لینک آن را برای ایشان بفرستید. منتظر خواندن نظرات، سوالات و تجربیات شما در این زمینه هستیم پس بی درنگ برای ما بنویسید.