همانطور که می دانید یکی از عمل های زیبایی که در این سالها مورد توجه مردم قرار گرفته است عمل اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش می باشد. در این عمل با نزدیک کردن گوش های برجسته به سر و از بین رفتن برجستگی گوش ها این عیب ظاهری فرد از بین می رود. در برخی موارد نیز لازم است سایز یا اندازه گوش نیز کوچک شود که در اینصورت عمل اتوپلاستی به همراه عمل کوچک کردن گوش همزمان انجام می شود.

اما سوال مهمی که اکثر افراد می پرسند این است که آیا عمل اتوپلاستی شنوایی گوش را کاهش می دهد؟ آیا یکی از عوارض عمل زیبایی گوش کاهش شنوایی فرد است؟ این دغدغه بسیاری از کاندیداهای این عمل است. در این مقاله قصد داریم به این پرسش مهم پاسخ دهیم پس با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آناتومی گوش از منظر عمل اتوپلاستی

در این بخش آناتومی گوش به جهت انجام عمل زیبایی گوش را بررسی می کنیم. گوش بطور کلی از سه بخش، گوش داخلی، گوش میانی و گوش خارجی تشکیل شده است. گوش داخلی متشکل از دستگاه شنوایی، پرده ی گوش و هرآنچه که مربوط به پردازش امواج صوتی می باشد است. گوش میانی یا مجرای گوش حد فاصل بین گوش خارجی و گوش داخلی است که وظیفه انتقال امواج صوتی به گوش داخلی را دارد و گوش خارجی به بخش قابل مشاهده گوش یک فرد گفته می شود. وظیفه اصلی گوش خارجی جمع آوری و هدایت امواج صوتی به سمت مجرای گوش است گرچه این بخش از گوش جنبه زیبایی نیز دارد.

ارتباط عمل اتوپلاستی و شنوایی فرد

در ادامه توضیحات بخش قبل، عمل اتوپلاستی فقط و فقط بر روی بخش خارجی گوش یا گوش خارجی انجام می شود و هیچگونه تغییراتی در بخش های گوش میانی و گوش داخلی ایجاد نخواهد کرد. در عمل های اتوپلاستی و کوچک کردن گوش، جراح با ایجاد برش هایی در پشت گوش یا روی لاله گوش، غضروف اضافه ای که باعث برجستگی یا بزرگ شدن گوش شده است را بر می دارد و با حذف پوست و غضروف اضافه آن بخش را بخیه می کند و هیچ تغییری در مجرای گوش یا دستگاه شنوایی بوجود نخواهد آمد. پس نتیجه می گیریم که عمل اتوپلاستی و کوچک کردن گوش هیچ تاثیری بر شنوایی فرد ندارد.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه من بودید از شما سپاس گزارم. من در این مطلب تمام تلاش خودم را کردم تا جواب این سوال و دغدغه شما عزیزان را بطور کامل بدهم اما بدیهی است که هیچ کاری بی عیب نیست پس در ادامه از شما دعوت می کنم با بیان نظرات و پیشنهادات خود من را در این مسیر همراهی کنید.