اگر تصمیم به انجام عمل زیبایی گوش دارید بد نیست در مورد آمادگی های لازم قبل از عمل بیشتر بدانید. اگرچه عمل اتوپلاستی یک عمل روتین، سرپایی و سبک است اما دانستن این نکات می تواند باعث تضمین کیفیت نتایج بعد از عمل شود. ما در اینجا در مورد همه ی نکاتی که قبل از انجام جراحی باید رعایت کنید صحبت خواهیم کرد پس پیشنهاد می کنم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

دانستن آمادگی های قبل از عمل اتوپلاستی می توانند روند بهبودی بعد از عمل را تسریع کنند. شما با رعایت برخی نکات می توانید شرایط را برای بهبودی بهتر و سریع تر مهیا کرده و باعث بالا رفتن میزان رضایت خود از عمل شوید. میزان استرس شما برای انجام عمل کاهش پیدا کرده و ترس از عمل از بین می رود چرا که دقیقا می توانید مجسم کنید که قرار است چه اتفاقی بیافتد و از قبل خودتان را برای آن آماده خواهید کرد. با این مقدمه به سراغ نکات کلیدی می رویم.

یک مشاوره خوب قبل از عمل

یکی از مهمترین اقداماتی که قبل از عمل باید انجام دهید انجام مشاوره با یک جراح باتجربه است. حتی اگر نسبت به او اعتماد کامل دارید، حتی اگر جراح را یکی از آشنایانتان معرفی کرده است، حتی اگر نمونه کارهای او را از طریق فضای مجازی دیده اید باز هم لازم است که قبل از عمل یک جلسه مشاوره با او داشته باشید. در این جلسه می توانید اهداف مختلفی را دنبال کنید. از مهمترین مواردی که در جلسه مشاوره باید بدان اشاره کنید در ادامه فهرست شده اند.

  • سابقه پزشکی تان، طی جلسه مشاوره جراح باید در مورد سابقه پزشکی شما بررسی های لازم را انجام دهد. ضروری است که در این مورد بطور کاملا صادقانه حتی کوچک ترین موارد را هم با ایشان در میان بگذارید. اهمیت این موضوع برای حفظ سلامتی شماست.
  • بررسی فیزیکی گوش ها، جراح در جلسه مشاوره به بررسی آناتومی گوش های شما خواهد پرداخت و ممکن است نکاتی را پیرامون عمل مورد انتظار شما مطرح کند. در این مرحله ممکن است دستیاران ایشان چند عکس از زوایای مختلف گوش هایتان تهیه کنند تا برای بررسی های بعد از عمل مورد استفاده قرار گیرند.
  • اهداف و انتظارات از عمل، یکی از موارد مهم در جلسه مشاوره بررسی اهداف و انتظارات شما از عمل اتوپلاستی می باشد. جراح در این باره از شما سوالاتی را خواهد پرسید و پس از آن انتظارات خودش از عمل زیبایی بر روی گوش های تان را بیان خواهد کرد. مهم است که انتظارات شما و جراح در این مرحله به هم نزدیک شوند.
  • سوالات و دغدغه های شما، باید قبل از شروع جلسه مشاوره لیستی از تمام سوالاتی که در ذهن دارید تهیه کنید. هیچ سوال و دغدغه ای را کوچک نشمارید و بدون تعارف از ایشان بپرسید.

در این صفحه می توانید ویدیو مشاوره و طراحی قبل از عمل اتوپلاستی گوش را مشاهده کنید.

نکات مهمی که باید بدانید

از دو هفته قبل از عمل لازم است تا استفاده از داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفین، موترین، ادویل، ویتامین E و تمام مکمل های گیاهی رقیق کننده خون را کنار بگذارید. چرا که موجب رقیق شدن خون و اخلال در هنگام جراحی می شوند. مصرف این داروها همچنین می توانند احتمال خونریزی بعد از اتمام عمل را نیز افزایش دهد که موجب تشدید عوارض بعد از عمل خواهد شد. در این زمینه مقاله ای با عنوان رژیم غذایی مناسب قبل از عمل اتوپلاستی نوشته شده است که پیشنهاد میکنم حتما بخوانید

از دو هفته قبل از عمل تمام داروهایی که استفاده می کنید را با جراح در میان بگذارید. استفاده از مسکن هایی مانند استامینوفن مشکلی نخواهد داشت اما مصرف سایر مسکن ها را باید با پزشک مطرح کنید. اگر بیماری خاصی دارید می توانید با انجام آزمایشات لازم از داشتن یک عمل موفقیت آمیز اطمینان حاصل کنید. در برخی موارد آزمایش های لازم قبل از عمل اتوپلاستی اهمیت زیادی دارند. همچنین مصرف مکمل های غذایی، شراب و نوشیدنی های الکلی را از دو هفته قبل از عمل کنار بگذارید.

نکته مهم بعدی ترک سیگار، قلیان و بطور کلی دخانیات از دو هفته قبل از عمل است. مصرف دخانیات باعث کند شدن روند بهبودی زخم در بدن می شود و می تواند عوارض و دردسرهای بعد از عمل را برای شما تشدید کند. بطور کلی نیکوتین باعث اخلال در جریان طبیعی خون می شود و می تواند تاثیر منفی بر نتایج جراحی بگذارد. همچنین برای کسانی که عمل اتوپلاستی را با بیهوشی انجام می دهند مصرف نیکوتین می تواند باعث تشدید عوارض ناشی از داروی بیهوشی شود.

داشتن نگرش مثبت برای عمل زیبایی گوش

داشتن نگرش مثبت

یکی از بهترین کارهایی که می توانید قبل از عمل اتوپلاستی انجام دهید داشتن نگرش مثبت و روحیه بالا در روزهای قبل از عمل است. داشتن روحیه مثبت بطور چشمگیری می تواند واکنش بدن شما را نسبت به جراحی بهبود بخشد و نتایج حاصل از عمل را تحت تاثیر مثبت خود قرار دهد.

حتما همه سوالات و نگرانی های خود را با جراح و یا مشاوران کلینیک در میان بگذارید تا با دریافت پاسخ ها از میزان استرس شما کاسته شود و بتوانید با روحیه ای بالا، نگرشی مثبت و خیالی آسوده پای به اتاق عمل بگذارید.

برخی ملاحظات تکمیلی

از آنجا که برخی از زیباجویان نگران بهداشت خود بعد از عمل هستند در این مورد توصیه می شود شب قبل از عمل و یا صبح روز عمل دوش بگیرید و این را در نظر داشته باشید که روز عمل بدون آرایش، بدون داشتن جواهرات و بدون موهای اسپری شده یا ژل زده حاضر شوید.

مورد دیگری که باید در نظر بگیرید لباس و نحوه پوشش شماست. روز عمل حتما یک لباس راحت بپوشید. به هیچ عنوان از لباس های جلو بسته استفاده نکنید تا برای تعویض لباس مجبور نباشید به سر و گوش های خود فشار وارد کنید. از لباس های زیپ دار و یا دکمه دار استفاده کنید و بطور کلی از لباسی استفاده کنید که تحت هیچ شرایطی هنگام پوشیدن و در آوردن با گوش شما تماسی نداشته باشد.

درست است که بعد از جراحی اتوپلاستی خودتان نیز می توانید رانندگی کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که از چند روز قبل از عمل با یک نفر همراه هماهنگ کنید تا در روز عمل برای بازگشت شما به منزل کنارتان باشد. همچنین بهتر است در روزهای قبل از عمل تمام مایحتاج، داروها و لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید تا بعد از عمل مجبور نباشید جهت خرید آنها به زحمت بیافتید.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردم تمام نکاتی که لازم است قبل از عمل اتوپلاستی گوش بدانید و رعایت کنید را خدمت شما عرض کنم. نکاتی پیرامون تغذیه، داروها، بهداشت، نحوه پوشش، آمادگی ها مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. شاید بتوان مهمترین نکته را در قالب انتخاب یک جراح متبحر و با تجربه جستجو کرد. چرا که مشاوره با چنین پزشکی می تواند روحیه زیباجو را نسبت به انجام عمل اتوپلاستی بالا برده و آرامش خاطر او را افزایش دهد. نکته ای که برای داشتن یک عمل زیبایی موفق لازم و ضروری است.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه من بودید از شما تشکر می کنم. از شما خواهش می کنم تمام سوالات، نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر زیباجویان در میان بگذارید. بخش دیدگاهها بدین منظور طراحی شده است. پس معطل نکنید چون با افتخار منتظر نظرات ارزشمند شما سروران گرامی هستیم.