همان‌طور که می‌دانید در هر عمل جراحی نیاز است یک‌سری مراقب‌ها قبل از عمل صورت بگیرد. عمل زیبایی گوش نیز از این قاعده مستثنی نیست. با اینکه این عمل در دسته‌ی عمل‌های سرپایی قرار می‌گیرد، اما رعایت برخی نکات باعث می‎‌شود روند بهبود بسیار بهتر و سریع‌تر انجام شود. به همین منظور تصمیم گرفتیم در این مقاله در رابطه با یکی از مهم‌ترین مراقبت­های قبل از عمل اتوپلاستی صحبت کنیم و آن رژیم غذایی مناسب قبل از عمل زیبایی گوش است.

اولین نکته در ارتباط با رژیم غذایی قبل از عمل این است که چون عمل اتوپلاستی یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی است لازم است که در روز عمل و قبل از عمل غذا میل کرده باشید. برخی افراد به اشتباه در روز عمل بصورت ناشتا حاضر می شوند که این اتفاق باعث بروز بی حالی در حین عمل می شود و می تواند موجب افزایش استرس در شما شود. همچنین پیش از انجام عمل اتوپلاستی لازم است از مصرف برخی مواد پرهیز کرده و برخی مواد را نیز حتما مصرف کنیم. این کار باعث می‌شود در حین عمل و بعد از آن، عوارض جانبی به حداقل مقدار خود برسد، به همین جهت:

  • پیش از انجام جراحی لازم است از مواد غذایی سالم، سبزیجات، مواد معدنی و همچنین ویتامین‌ها استفاده کنید. زیرا با مصرف این مواد، عوارض جانبی به حداقل رسیده و روند بهبودی نیز با سرعت بالاتری طی می‌شود.
  • داشتن رژیم غذایی کم چرب، یک هفته قبل از انجام جراحی، بسیار توصیه می‌شود. زیرا بافت‌های چربی تاثیر زیادی روی بروز التهابات بدن دارند و اگر از آنها استفاده نشود، یا کمتر مورد استفاده قرار بگیرند، شدت عوارض جانبی عمل جراحی هم بسیار کم می‌شود.
  • از مصرف خودسرانه داروهای ضد انعقاد خون مثل آسپرین، که باعث رقیق شدن خون می‌شوند حتما پرهیز کنید. این داروها، به دلیل خاصیت رقیق کنندگی خود، احتمال بروز خونریزی را، به‌خصوص در حین عمل، بالا می‌برند. لازم است یک هفته پیش از انجام جراحی مصرف این داروها قطع شود. اگر شخصی بیماری خاصی دارد و حتما باید از این داروها استفاده کند، ضروری است پیش از انجام جراحی با پزشک مربوطه مشورت‌های لازم را انجام دهد.
  • بعضی از دم‌نوش‌های گیاهی، چای سبز، سیر و آب زرشک هم اثری مشابه آسپرین در بدن ایجاد کرده و باعث رقیق شدن خون می‎شوند. به همین دلیل با مصرف این مواد غذایی نیز احتمال خونریزی در حین عمل گوش بالا می‎رود. در نتیجه لازم است مصرف این مواد، مانند داروهای ضد انعقاد، از یک هفته پیش از انجام جراحی قطع شود.

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی را در ارتباط با مواد غذایی مورد استفاده قبل از عمل اتوپلاستی به شما عزیزان ارائه دهیم. در اینجا از شما دعوت میکنیم با نوشتن نظرات خود ما و سایر خوانندگان این مطلب را از تجربیات خود آگاه سازید.