یکی از مهم‌ترین فاکتورها در عمل زیبایی گوش رعایت مراقبت‌های پس از جراحی است. اگر شما تمام نکات گفته شده در رابطه با مراقبت‌های بعد از عمل را انجام دهید، جراحی بسیار راحت‌تری را پشت سر خواهید گذاشت. در بین مراقبت‌های پس از عمل اتوپلاستی، استفاده از هدبند یکی از مهم‌ترین آنها است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

هدف از گذاشتن هدبند چیست

بعد از انجام جراحی زیبایی گوش به دو دلیل لازم است از هدبند استفاده کنیم:

  1. بعد از جراحی، گوش‌ها ورم می‌کنند و به سمت جلو متمایل می‌شوند. با بستن هدبند از این موضوع جلوگیری می‌کنیم و از جلو آمدن گوش‌ها پیشگیری می‌کنیم.
  2. با جلو آمدن گوش‌ها و ورم‌های به وجود آمده پس از جراحی، بخیه‌هایی که پشت گوش زده شده­ اند باز می‌شوند و نتیجه دلخواه از عمل حاصل نمی‌شود. همچنین با باز شدن بخیه‌ها، فرد درد بسیار زیادی را متحمل می‌شود.

بنابراین از هدبند استفاده می‌کنیم تا موارد گفته شده اتفاق نیافتد تا دوره نقاهت راحت‌تری را بگذرانیم.

هدبند مناسب چه ویژگی هایی دارد

هدبند مناسب برای عمل اتوپلاستی گوش

معمولا صحبت از هدبند که می‌شود، بسیاری از افراد به هدبندهای کاموایی که معمولا در فصل سرما از آنها استفاده می‎شود فکر می‌کنند. در صورتی که اینطور نیست و نیازی نیست حتما جنس هدبند شما از کاموا باشد. هدبند مناسب از نظر ما هدبندی است که نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل.

می‌توان گفت جنس هدبند اهمیت زیادی ندارد. هدبند نخی، دستمال سر، اسکارف یا حتی تِل پارچه‌ای همگی می‌توانند موارد مناسبی برای استفاده باشند. تنها نیاز است چیزی که تحت عنوان هدبند از آن استفاده می‌کنیم، روی گوش‌ها را بگیرد و آن فشار حداقلی و لازم را که برای نگه داشتن گوش­ ها و متمایل نشدن آنها به جلو لازم است را داشته باشد.

تا چه مدت بعد از عمل باید هدبند ببندیم

بستن هدبند باید به مدت یک ماه ادامه داشته باشد. به این صورت که دو هفته به مدت 24 ساعته باید هدبند روی گوش ­ها بسته باشد و دو هفته فقط به مدت نصف روز باید این کار انجام شود. بسته به ترجیح هر فرد، این نصف روز برای بستن گوش‌ها و استفاده از هدبند می‌تواند 12 ساعت در روز و یا 12 ساعت در شب باشد.

لازم به ذکر است برای دو هفته اول که باید گوش­ ها به صورته 24 ساعته بسته باشند استثنائاتی نیز وجود دارد. وقت‌هایی که حمام می‎روید، ماساژ داخل گوش انجام می‌دهید و یا پشت گوش خود را چرب می‌کنید نیازی نیست از هدبند استفاده کنید.