قبل از عمل افتادگی پلک چه آزمایشاتی لازم است؟ یکی از رایج ترین سوالات قبل از عمل بلفاروپلاستی همین است. از آنجا که میزان سلامتی و آمادگی فرد قبل از عمل مهم است لذا جراح برای اطمینان از این مهم انجام برخی آزمایشات را تجویز می کند. از سوی دیگر چون عمل بلفاروپلاستی بصورت سرپایی در زمان کم با بی حسی موضعی انجام می شود حساسیت این آزمایشات نسبت به عمل هایی که با بیهوشی انجام می شوند کمتر است.

در جلسه مشاوره قبل از عمل، جراح فرد متقاضی عمل را با دقت ویزیت می کند و شرایط جسمانی او را بررسی می کند. وضعیت ظاهری فرد، سن، شرایط روحی و اظهارات فرد در جلسه مشاوره در آزمایشاتی که تجویز خواهند شد تاثیرگزارند. انجام این آزمایشات یکی از اقدامات قبل از عمل بلفاروپلاستی محسوب می شود که فرد باید جدی بگیرد. همچنین لازم است در این جلسه فرد متقاضی اطلاعات کاملی از بیماری هایی که دارد و تجربه های عمل های قبلی را در اختیار جراح قرار دهد.

آزمایش برای چه کسانی ضروری است

دو دسته از متقاضیان قبل از عمل باید آزمایش دهند. یک دسته افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند. بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، قند خون، تالاسمی، مشکلات قلبی، مشکلات تنفسی، فاویسم و غیره. یک دسته هم افرادی که دارای بیماری هایی هستند که ممکن است حین عمل برای کادر جراحی خطرساز شود. بیماری هایی مانند ایدز، هپاتیت، کرونا، آنفولانزا، زگیل تناسلی (HPV) و غیره. از آنجا که عمل بلفاروپلاستی بصورت سرپایی انجام می شود انجام برخی از این آزمایشات در شرایط عادی ضرورتی ندارد مگر آنکه شرایط بیمار ایجاب کند.

انواع آزمایشات ضروری قبل از عمل

در ادامه انواع آزمایشاتی که ممکن است برای انجام عمل پلک تجویز شوند را بررسی می کنیم.

آزمایش خون قبل از عمل زیبایی پلک

آزمایش خون قبل از عمل بلفاروپلاستی

مهمترین آزمایشی که قبل از همه عمل های جراحی تجویز می شود آزمایش خون است. در برگه گزارش آزمایش خون پارامترهای مختلفی بررسی می شوند که هرکدام به نوع خود می توانند دارای اهمیت باشند. پارامترهایی مانند میزان قند خون، میزان گلبول های قرمز و سفید خون، غلظت اکسیژن خون و فشار خون مهمترین فاکتورهای مد نظر جراح هستند. بررسی این مقادیر نشان وضعیت سلامت فرد متقاضی را نشان می دهند. اینکه فرد تا چه اندازه آماده عمل جراحی است؟ آیا ممکن است حین عمل خطری او را تهدید کند؟ و سوالات دیگر که با بررسی آزمایش خون می توان به پاسخ آنها دست یافت.

برای افرادی که به بیماری فابیسم مبتلا هستند آزمایش خون می تواند میزان غلظت خون آنها را که پارامتری مهم برای این دسته از افراد است را مشخص کند. برای این افراد علاوه بر سلامتی حین عمل، نوع داروهای تجویزی بعد از عمل هم اهمیت دارد. برای متقاضیان با بیماری های مرتبط با فشار خون نیز آزمایش خون اهمیت دارد. جراح قبل از عمل با بررسی میزان تغییرات فشار خون می تواند تشخیص دهد که انجام عمل برای این فرد به صلاح است یا خیر.

تست نوار قلب قبل از بلفاروپلاستی

افرادی که سن بالایی دارند، یا سابقه سکته ها قلبی، بیماری های قلبی، انسداد عروق خونی و مواردی از این دست داشته اند انجام معاینات و تست نوار قلب ضروری است. جراح این افراد را به یک پزشک متخصص قلب ارجاع می دهد و ایشان با بررسی های لازم تاییده انجام عمل را صادر می کنند. اگر بلفاروپلاستی همراه با بیهوشی انجام شود این آزمایشات اهمیت دوچندان پیدا می کنند.

آزمایش ایدز و هپاتیت

آزمایش ایدز برای عمل بلفاروپلاستی

انجام جراحی برای کادر جراحی همراه با ریسک ابتلا به بیماری هایی که فرد متقاضی عمل دارد است. اگر فرد متقاضی جراحی پلک دارای بیماری هایی مانند ایدز (HIV)، هپاتیت از هر نوع، زگیل تناسلی و از این دست بیماری ها باشد حتما باید کادر جراحی از این موضوع مطلع شوند. حین جراحی ابزارها برش که آلوده به خون فرد متقاضی عمل هستند می توانند به اشتباه دست کادر جراحی را ببرند. پس ریسک ابتلا همیشه وجود دارد و باید برای بیماران خاص احتیاط بیشتری کرد.

تست کرونا و آنفولانزا

بیماری های ویروسی که اخیرا گسترش پیدا کرده اند نیز یکی از آن دسته از بیماری هایی هستند که ممکن است کادر درمان را درگیر خود کننده. از آنجا که کرونا و آنفولانزا از راه تنفس منتقل می شوند لذا اهمیت زیادی دارند. پس اگر فردی احتمال ابتلا به این بیماری ها را می دهد باید چند روز قبل از جراحی نسبت به انجام آزمایشات لازم در این مورد اقدام کند و از صحت و سلامت خود اطمینان یابد.

تست کرونا قبل از عمل زیبایی پلک

نکات مهم قبل از آزمایش

نکات مهمی برای انجام آزمایشات وجود دارند که بهتر است در نظر بگیرید. این نکات در ادامه ذکر شده اند.

  • باید آزمایش ها جدید و بروز باشند. یعنی کمتر از یک ماه از انجام آنها گذشته باشد.
  • برای انتخاب مراکز آزمایشگاهی و اعتبار آنها دقت لازم را داشته باشید.
  • آزمایش خون را بصورت ناشتا و صبحانه نخورده انجام دهید.
  • در جلسه مشاوره هر نوع سابقه بیماری که دارید را با جراح مطرح کنید.
  • وظیفه انسانی شماست که ابتلا به بیماری هایی مانند ایدز را به اطلاع کادر جراحی برسانید.
  • سابقه قبلی خود از جراحی و بیهوشی را به اطلاع جراح برسانید.
  • داروهایی که مداوم مصرف می کنید را به اطلاع جراح برسانید.
  • انجام آزمایشات جهت حفظ سلامتی شماست و به خاطر هزینه آنها را نادیده نگیرید.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه من بودید از شما ممنونم. از شما دعوت می کنم از بخش دیدگاهها، نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.