یکی از مناطق مستعد چین و چروک در صورت، ناحیه بین دو ابرو و پیشانی است که به آن خط اخم می‌گویند. فرقی ندارد خانم باشید یا آقا، در اثر افزایش سن، ممکن است دچار خط اخم شوید. این موضوع در افرادی حرکات صورت‌شان موقع حرف زدن و فکر کردن، بیشتر است، سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

خط اخم همانطور که از نامش پیداست، باعث می‌شود چهره شما اخمو، ناراحت، عصبانی و حتی مُسن تر از سن واقعی‌تان به نظر برسد. از این رو توصیه می‌شود قبل از عمیق شدن خط اخم، برای رفع این موضوع از روش تزریق ژل خط اخم استفاده کنید.

تزریق ژل خط اخم، راهکاری ایمن، بی دردسر و زودبازده برای بهبود خط اخم و جوانسازی صورت است که هم برای خانم‌ها کاربرد دارد و هم آقایان می‌توانند استفاده کنند. ژل خط اخم که به آن فیلر خط اخم هم گفته می‌شود، موادی بر پایه هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به همین دلیل با بدن کاملاً سازگار است و عوارض جانبی به دنبال ندارد.

تزریق ژل خط اخم از چه سنی توصیه می‌شود و ماندگاری آن چقدر است؟ چه مراقبت‌هایی بعد از تزریق لازم است رعایت شود؟ این‌ها سوالاتی هستند که در این مقاله قرار است به آنها پاسخ دهیم. پس اگر می‌خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه تزریق ژل اخم ابرو چگونه است؟

برای تزریق ژل خط اخم، اولین قدم مراجعه به کلینیک برای مشاوره با پزشک است. در این مرحله پزشک، پوست و بافت عضله پیشانی شما را بررسی کرده و بر اساس میزان و عمق خطوط ایجاد شده، ناحیه تزریق را مشخص و علامت گذاری میکند.

تزریق ژل اخم ابرو چگونه است؟

سپس مقدار ژل مورد نیاز را مشخص می نماید و یک یا چند برند با توجه به شرایط شما، پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید از بین آنها یکی را برای تزریق ژل خط اخم استفاده نمایید. در مرحله بعدی محل تزریق با ماده بی‌حسی کمی بی‌حسی می‌شود، البته از آنجایی که تزریق ژل خط اخم، درد ندارد، ممکن است در بعضی کلینیک‌ها این مرحله حذف شود.

در پایان مقدار ژل مورد نیاز در محل علامت گذاری شده تزریق میشود و حدود 60 درصد از نتیجه تزریق را می‌توانید بلافاصله بعد از تزریق مشاهده نمایید و نتیجه نهایی، بعد از 2 هفته مشخص می‌شود و در صورت نیاز پس از دو هفته می‌توانید برای ترمیم قسمت‌هایی که هنوز خطوط از بین نرفته است، به کلینیک مراجعه نمایید.  

تزریق ژل اخم ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

برای اینکه بدانید تزریق ژل خط اخم برای شما مناسب است یا خیر، کافیست رو به روی آینه بایستید و چهره خود را نگاه کنید، اگر بین دو ابروی و در قسمت میانی پیشانی، خطی می‌بینید، باید بگوییم شما کاندید تزریق ژل خط اخم هستید.

این درمان برای خانم‌ها و آقایان بالای 25 سال مناسب است و البته شرط آن برخورداری از سلامت عمومی جسمانی است. به عبارت دیگر اگر بیماری زمینه‌ای خاصی دارید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، بهتر است این موضوع را قبل از تزریق حتما با پزشک مطرح نمایید.

توصیه می‌شود در صورت مشاهده خط اخم، قبل از اینکه عمیق شود برای تزریق اقدام نمایید. چرا که در صورت عمیق شدن، ممکن است این روش جواب ندهد و ملزم به استفاده از روش‌های دیگری مانند لیفت با نخ باشید.

در یک کلام همانطور که خط خنده با تزریق ژل خط خنده از بین می‌رود و خط غم با تزریق ژل خط غم قابل رفع است، خط اخم نیز با تزریق ژل خط اخم بر طرف می‌شود.

تزریق ژل خط اخم برای چه افرادی مناسب نیست؟

هرچند تزریق ژل خط اخم کاملاً غیرتهاجمی و ایمن است، اما با این وجود تزریق ژل برای برخی از افراد مناسب نیست و به آنها توصیه نمی‌شود. اگر یکی از شرایط زیر را دارید، از تزریق ژل خط اخم صرف نظر کنید:

  • خانم‌های باردار و بانوانی که در دوره شیردهی هستند
  • افرادی که به ترکیبات ژل حساسیت دارند
  • افراد دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای
  • خانم‌ها و آقایان مستعد عفونت‌های باکتریایی

مزایای تزریق ژل خط اخم

مزایای تزریق ژل خط اخم

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که تزریق ژل خط اخم، یکی از روش‌های کم‌ریسک و بی‌خطر برای جوانسازی پوست صورت است. اما اگر بخواهیم لیست کاملی از مزایای تزریق ژل خط اخم را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی و تحریک کلاژن سازی پوست است.
  • نتایج حاصل از تزریق را می‌توانید دو هفته بعد از تزریق ببینید و این نتایج ماندگار هستند.   
  • تزریق ژل خط اخم بیهوشی و دوره نقاهت ندارد و به سرعت می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید
  • در این روش از هیالورونیک اسید استفاده می‌شود که با بدن کاملاً سازگار است و عوارض جانبی ندارد.
  • یک روش کاملاً ایمن و غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است که مورد تایید پزشکان زیبایی قرار گرفته است.  

مواردی که به آنها اشاره کردیم، تنها برخی از مزایای تزریق ژل خط اخم است. افرادی که این عمل را انجام داده اند، رضایت کامل داشته و در نظرسنجی های انجام شده اعلام کرده اند که اعتماد به نفس بالاتری پیدا کرده اند.

عوارض تزریق ژل اخم ابرو

اشاره کردیم که تزریق ژل خط اخم کاملاً غیرتهاجمی است و عوارض جانبی خاصی ندارد. البته به شرطی که در کلینیک معتبر و توسط پزشک انجام شود. فراموش نکنید که تزریق ژل صورت، در هر ناحیه‌ای که باشد، اگر توسط افراد متفرقه و غیر متخصص انجام شود، عوارض جبران ناپذیر به همراه خواهد داشت.

اما در صورت رعایت اصول و استانداردها، بعد از تزریق عوارض جانبی خاصی مشاهده نخواهید کرد. البته ممکن است در محل تزریق کمی قرمزی سطحی، کبودی موقتی (در برخی موارد نه همه افراد) و کمی تورم مشاهده نمایید که کاملاً طبیعی است و نهایتاً طی چند ساعت یا یک روز برطرف خواهد شد.

ماندگاری تزریق ژل خط اخم چقدر است؟

ماندگاری ژل خط اخم چقدر است؟ این یکی از پر تکرارترین سوالاتی است که مراجعه‌کنندگان در هنگام مراجعه به مرکز زیبایی ملینیک از پزشکان این مجموعه می‌پرسند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم تزریق ژل خط اخم بین 6 ماه الی 2 سال ماندگاری دارد. البته این موضوع تا حد زیادی به برند ژل، مقدار ژل تزریق شده، تکنیک استفاده شده برای تزریق و البته توجه به مراقبت های بعد از تزریق بستگی دارد.

به یاد داشته باشید که عدم توجه به یکی از مراقبت‌ها که عدم استفاده از دوش آب داغ در روزهای اولیه پس از تزریق است، می‌تواند نتیجه تزریق و ماندگاری آن را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار دهد و ماندگاری ژل را به نصف برساند.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل اخم ابرو

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل اخم ابرو

در این بخش می‌خواهیم لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق در اختیار شما قرار دهیم که به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از تزریق بگیرید و ماندگاری بالایی را تجربه نمایید:

  • تا 24 ساعت پس از تزریق لوازم آرایش و کرم های آرایشی روی صورت خود استفاده نکنید
  • تا 24 ساعت پس از تزریق، دوش آب داغ، سونا و سولاریوم ممنوع است.
  • تا 6 ساعت پس از تزریق سر خود را خم نکنید و حتی الامکان شب اول پس از تزرق، به پهلو نخوابید.
  • از دستکاری ناحیه تزریق، ماساژ دادن و هرگونه فشار در این منطقه خودداری کنید.
  • سعی کنید حرکات شدید صورت مثل اخم کردن و حرکات پیشانی مثل ابرو بالا انداختن را به حداقل برسانید.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره تزریق ژل خط اخم صحبت کردیم و اشاره کردیم که چه افرادی کاندید تزریق ژل خط اخم هستند و این عمل برای چه افرادی مناسب نیست. همچنین در مورد عوارض جانبی و ماندگاری تزریق ژل خط اخم صحبت کردیم و در نهایت لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق را در اختیار شما قرار دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در مورد تزریق ژل خط اخم در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که می‌خواهند ژل خط اخم ترزیق نمایند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.