لبخند زدن همانقدر که چهره شما را زیباتر و شاداب‌تر می‌کند، در بلند مدت خطوطی را در اطراف دهان ایجاد می‌کند که به آن خط خنده گفته می‌شود. این خطوط کم‌کم عمیق شده و باعث می‌شود بیشتر از سن واقعی خود به نظر برسید. اما چاره چیست؟ قطعاً نمی‌خواهیم بگوییم خنده را کنار بگذارید! بلکه می‌خواهیم یک راهکار عالی، کم‌هزینه، بدون ریسک و البته اثر بخش برای کمرنگ کردن و یا رفع خط خنده به شما معرفی کنیم: تزریق ژل خط خنده

این روش یکی از بهترین و جدیدترین روش‌های جوانسازی صورت است که در آن هیالورونیک اسید به قسمت‌هایی که خط خنده ایجاد شده، تزریق می‌شود و از این طریق خطوط به وجود آمده برطرف می‌شوند. از آنجایی که تزریق ژل خط خنده یک روش کاملاً غیرتهاجمی است و به سرعت می‌توان تاثیر آن را روی پوست مشاهده کرد، در حال حاضر به بهترین روش رفع خط خنده تبدیل شده است.

آیا تزریق ژل خط خنده برای من مناسب است؟ این سوالی است که بسیاری از مراجعه‌کنندگان در هنگام مراجعه و صحبت با پزشکان مرکز زیبایی ملینیک می‌پرسند. اگر تا پایان این نوشته با ما همراه باشید، ضمن اینکه به شما می‌گوییم دلایل ایجاد خط خنده چیست، مزایای تزریق ژل خط خنده و افرادی که کاندید تزریق خط خنده هستند را به شما خواهیم گفت.

اگر در آستانه تصمیم‌گیری برای تزریق خط خنده هستید و در این خصوص با سوالاتی رو به رو شده‌اید و یا نیاز به مشورت با پزشک دارید، می‌توانید هیمن حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دلایل ایجاد خط خنده

دلایل ایجاد خط خنده

شاید برایتان سوال باشد که اصلاً دلیل به وجود آمدن خط خنده چیست و چرا برخی افراد هم سن و سال خط خنده دارند و برخی دیگر ندارند؟ در پاسخ به این سوال اگر بخواهیم لیستی از دلایل خط خنده را به شما معرفی کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

·       افزایش سن

مهمترین عامل ایجاد چین و چروک و خط خنده روی صورت، افزایش سن است. با افزایش سن، سرعت کلاژن سازی در پوست کاهش یافته و همین موضوع باعث ایجاد چین و چروک و عمیق شدن خط خنده می‌شود.

·       حالت‌های پر تکرار صورت

برخی افراد هنگام صحبت کردن و خندیدن، برخی حرکات را به طور مداوم تکرار می‌کنند. به عنوان مثال برخی افراد در هنگام فکر کردن اخم می‌کنند و همین موضوع به مرور زمان باعث ایجاد خط اخم روی صورت آنها می‌شود. در مورد خط خنده نیز به همین صورت است، فعالیت زیاد عضلات دهان و اطراف دهان، در هنگام خنده، صحبت کردن و به ویژه جویدن در بلند مدت باعث ایجاد خط خنده خواهد شد.

·       ژنتیک

باف پوست و نوع آن، به طور ژنتیکی از نسل قبلی به ارث می‌رسد. پیری زودرس و ایجاد خط و خطوط روی صورت نیز به همین صورت است. از این رو برخی افراد هم سن و سال پوست شاداب‌تری دارند و برخی دیگر دچار خطوط ریز و درشت در اطراف دهان، پیشانی و اطراف چشم شده‌اند.

·       خوابیدن نادرست

شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید خوابیدن به شیوه نادرست نیز باعث ایجاد خط خنده و عمیق‌تر شدن آن می‌شود. افرادی که به طور مداوم به پهلو می‌خوابند، مستعد عمیق‌تر شدن خط خنده هستند، چرا که در این حالت صورت بیشتر تحت فشار است و چین و چروک زودتر روی پوست اتفاق افتاده و به سرعت عمیق می‌شود.

·       سیگار کشیدن

استعمال دخانیات و به ویژه سیگار، در کاهش کلاژت سازی پوست تاثیر دارد و زمانی که این ماده پروتئنی در بدن کاهش پیدا کند، چین و چروک و به ویژه خط خنده روی پوست عمیق‌تر می‌شود.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، مهمترین دلایل بروز خط خنده و عمیق شدن آن هستند و افرادی که این موارد را رعایت نکنند، میتوانند شاهد بروز خط خنده در اطراف دهان خود باشد که به مرور عمیق تر میشود. اما خبر خوب این است که با تزریق فیلر خط خنده میتوان این خطوط را از بین برد.

درمان خط خنده با تزریق ژل

روش‌های مختلفی برای بهبود و رفع خط خنده وجود دارد، از تزریق چربی گرفته تا تزریق فیلر و بوتاکس و کلاژن همگی روش‌های مختلف درمان خط خنده هستند. اما در میان این روش‌ها، تزریق ژل خط خنده کم‌عارضه ترین روشی است که ماندگاری بالاتری دارد.

درمان خط خنده با تزریق ژل

تزریق فیلر از یک طرف باعث جوانسازی پوست می‌شود و از طرف دیگر چروک‌های ایجاد شده را پر می‌کند. در نتیجه سطح پوست کاملاً هموار شده و خط خنده از بین می‌رود. موادی که برای تزریق ژل یا همان فیلر خط خنده استفاده می‌شوند، بر پایه هیالورونیک اسید هستند که سازگارترین ماده با بدن است و نتایج مثبتی روی شادابی پوست دارد.  

تزریق ژل خط خنده برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق ژل یا همان فیلر خط خنده به افرادی که در اطراف دهان خود دچار خط خنده و خطوط و چین و چروک‌های عمیق شده اند، توصیه می‌شود. بهتر است تزریق را سنین نسبتاً پایین یعنی 30 سال به بالا و قبل از عمیق شدن خط خنده شروع کنید. چرا که اگر خط خنده عمیق شود، ممکن است فیلر جوابگو نباشد و مجبور به استفاده از روش‌های دیگری نظیر لیفت با نخ باشید.

تزریق ژل خط خنده برای چه افرادی مناسب نیست؟

و اما در مقابل تزریق ژل خط خنده به خانم‌های باردار و شیرده، بیماران دیابتی، افرادی که مبتلا به آسم و آلرژی هستند، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و یا سابقه سکته قلبی و مغزی دارند توصیه نمی‌شود. مگر پزشک متخصص، تزریق ژل را برای این افراد مجاز اعلام نماید.

مزایای تزریق ژل خط خنده

این روش مزایای زیادی دارد که اولین و مهمترین مزیت آن، غیرتهاجمی بودن است. فرآیند تزریق ژل خط خنده بدون بیهوشی و اتاق عمل و … فقط با استعمال کمی ماده بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. از دیگر مزایای این روش می‌توان به تاثیر سریع آن اشاره کرد. به طوری که نتایج بلافاصله پس از تزریق بر روی صورت قابل مشاهده است.

مزایای تزریق ژل خط خنده

جوانسازی پوست از دیگر مزایای این روش است، به طوریکه پس از تزریق ژل خط خنده حداقل 5 کمتر از سن واقعی خود به نظر می‌رسید. نداشتن عوارض جانبی و حساسیت و ماندگاری بالا را نیز به این موارد اضافه کنید. خواهید دید که تزریق ژل خط خنده یک روش ایده‌آل برای رفع خطوط ایجاد شده در اثر خنده در اطراف دهان است.

عوارض فیلر خط خنده

اگرچه تزریق ژل خط خنده، یک روش بی‌عارضه و بدون خطر است، اما پس از تزریق ممکن است در ناحیه تزریق شاهد کمی کبودی سطحی، قرمزی خفیف و تورم باشید که کاملاً طبیعی است و پس از چند ساعت از بین می‌رود. فراموش نکنید که اگر تزریق در جای درست انجام نشود، فردی که تزریق می‌کند پزشک  نباشد و موادی که برای تزریق استفاده شده، استاندارد نباشند، ممکن است عوارض جدی برای شما به وجود بیاید.

 از آسیب‌دیدگی رگ‌های خونی گرفته تا عفونت در محل تزریق به دلیل عدم رعایت بهداشت، از بین رفتن بافت صورت به دلیل تزریق غیر اصولی و گلوله شدن فیلر خط خنده به دلیل استفاده از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت از جمله این عوارض است.

لذا توصیه می‌شود برای تزریق، در ابتدا یک کلنیک معتبر با کادر متخصص و حرفه‌ای انتخاب کنید که از مواد و محصولات درجه یک استفاده می‌کنند تا عارضه ای پوست صورت و بدن شما را تهدید نکند.

مراقبت‌های بعد از فیلر خط خنده

اگرچه تزریق خط خنده یک روش کاملا بدون ریسک است و دوره نقاهت خاصی ندارد، اما آگاهی از مراقبت‌های بعد از تزریق به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از تزریق خط خنده بگیرید.

  • از کمپرس سرد برای رفع کبودی و کاهش ورم استفاده نمایید.
  • از فشار دادن و دستکاری محل تزریق جداً خودداری کنید. چرا که دست زدن به محل تزریق میتواند باعث حرکت کردن ژل شود و نتیجه تزریق را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد.
  • تا 24 ساعت پس از تزریق، از کرم های آرایشی مانند کرم پودر، پنکک و سایر لوازم آرایشی در محل تزریق برای پوشاندن کبودی و تورم استفاده نکنید.
  • تا 72 ساعت پس از تزریق، از حمام داغ، سونا و استخر پرهیز کنید. چرا که این موارد باعث کم شدن تاثیر و ماندگاری ژل می‌شوند.
  • سعی کنید تا دو الی سه روز پس از تزریق به پهلو نخوابید و طاق باز بخوابید. این موضوع باعث میشود ژل سر جای خود بماند، فیکس شود و حرکت نکند.
  • حداقل به مدت یک هفته مصرف سیگار و الکل را کنار بگذارید. این موارد میتواند روند بهبود کبودی و تورم را کُند کند.
  • تا 48 ساعت پس ازتزریق، ورزش سنگین و فعالیت های بدنی سنگین ممنوع است.

 رعایت این نکات و توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده، به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از تزریق بگیرید و چهره ای شاداب و جوان داشته باشید.

ماندگاری فیلر خط خنده

ماندگاری فیلر خط خنده

فیلر خط خنده چقدر ماندگاری دارد؟ این هم یکی از سوالات پر تکرار شما عزیزان است. در خصوص ماندگاری ژل و فیلر خط خنده باید بگوییم میزان ماندگاری به عوامل مختلفی نظیر نوع و برند ژل، بافت پوست شما، تکنیک تزریق و در نهایت به رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق توسط شما بستگی دارد. اما به طور میانگین می‌توان گفت ماندگاری ژل خط خنده بین 6 الی 18 ماه است.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره تزریق ژل خط خنده و مزایای آن صحبت کردیم. اشاره کردیم که خط خنده به چه دلایلی ایجاد می‌شود و چه درمان‌هایی برای آن وجود دارد. در ادامه درباره عوارض و ماندگاری فیلر خط خنده توضیحاتی دادیم و لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده در اختیار شما قرار دادیم که به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از تزریق بگیرید.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل خط خنده در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که مایلند فیلر خط خنده تزریق کنند به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتی که در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.