یکی از نشانه‌های داشتن پوست شاداب و جوان، صاف و یکدست بودن آن است. چرا که هرگونه چین و چروک و خط و خطوط روی صورت، باعث می‌شود چهره شما پیرتر از سن واقعی و حتی افسرده و غمگین به نظر برسد. واقعیت این است که با افزایش سن، سرعت کلاژن سازی در پوست کاهش پیدا می‌کند و در قسمت‌های مختلف صورت از جمله اطراف دهان، خطوطی به نام خط خنده و خط غم پدیدار می‌شود.

این خطوط زیبایی چهره را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما خبر خوب این است که با تزریق ژل خط غم، می‌توانید چین و چروک‌ها و خطوط عمیق را از بین ببرید و به لحاظ ظاهری حداقل 10 سال جوان‌تر شوید!

تزریق ژل خط غم برای چه افرادی مناسب است؟ ماندگاری تزریق ژل خط غم چقدر است؟ قبل و بعد از تزریق چه مراقبت‌هایی نیاز است؟ این‌ها سوالاتی هستند که در این مطلب از وبلاگ مرکز زیبایی ملینیک قصد داریم به آنها پاسخ بدهیم. پس برای دانستن پاسخ این سوالات، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

خط غم چیست؟

قبل از اینکه بگوییم تزریق ژل خط غم چیست و چگونه انجام می‌شود، ابتدا باید شما را با خط غم و محل دقیق آن آشنا کنیم. چرا که برخی از مراجعه‌کنندگان تصور می‌کنند خط غم همان خط اخم است. در حالیکه خط غم که به آن خط اندوه هم گفته می‌شود، در واقع خطوطی است که در دو طرف چانه از گوشه دهان تا پایین چانه به وجود می‌آید و باعث می‌شود چهره شما غمگین، ناراحت، افسرده و در برخی موارد عصبانی به نظر برسد.

خط غم چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، با تزریق ژل خط غم می‌توان خطوط ایجاد شده در اطراف دهان را از بین برد. ژل خط غم موادی بر پایه هیالورونیک اسید است که در بدن به طور طبیعی وجود دارد، به همین دلیل تزریق آن عوارضی به دنبال نخواهد داشت.

در یک کلام می‌توان گفت همانطور که برای از بین بردن خط خنده، تزریق ژل خط خنده پیشنهاد می‌شود، برای رفع خط غم نیز، تزریق ژل خط غم مناسب‌ترین گزینه است.

تزریق ژل خط غم چگونه است؟

برای تزریق فیلر خط غم، باید به کلینیک مراجعه نمایید تا پزشک متخصص زیبایی پس از بررسی چهره و آنالیز نوع پوست شما، میزان و ناحیه مورد نظر برای تزریق را مشخص نماید. سپس منطقه مورد نظر علامت‌گذاری شده و مواد بی حسی موضعی روی آن اعمال می‌شود.

بعد از بی‌حس شدن پوست، برای تزریق فیلر یا همان ژل خط غم، از سرنگ مخصوصی استفاده می‌شود و حجم مورد نظر ژل در ناحیه علامت‌گذاری شده تزریق می‌شود.

تزریق ژل خط غم چگونه است؟

این روش کاملاً غیرتهاجمی است و نیاز به هیچگونه بستری شدن، ایجاد برش، بیهوشی و مواردی از این دست نیست. درست برعکس، بلافاصله پس از تزریق می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید و نتایج کار تا حدودی مشخص است و پس از گذشت 2 هفته از تزریق، نتایج کار به طور دقیق مشخص می‌شود و در صورت نیاز به ترمیم، می‌توانید به پزشک مراجعه نمایید.

مزایای تزریق ژل خط غم

در بخش‌های قبل به طور کلی به مزایای این روش اشاره کردیم. اما اگر بخواهیم لیست دقیقی از مزایای تزریق ژل خط غم را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هیالورونیک اسید با بدن کاملاً سازگار است و عوارض جانبی ندارد.
  • این روش برای جوانسازی پوست کاملاً غیرتهاجمی است و خطر خاصی ندارد.
  • حدود 60 الی 70 درصد از نتایج تزریق ژل، بلافاصله بعد از تزریق ژل قابل مشاهده است.
  • تزریق ژل خط غم کاملاً بدون درد است و در هنگام تزریق درد خاصی احساس نمی‌کنید.
  • بعد از تزریق نیازی به سپری کردن دوره نقاهت نیست و می‌توانید به فعالیت‌های روزمره بازگردید.
  • تزریق ژل خط اندوه خطوط گوشه دهان تا پایین چانه را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مواردی که به آنها اشاره کردیم تنها برخی از مزایای تزریق فیلر خط غم هستند. افرادی که این تزریق انجام داده‌اند، می‌دانند که این عمل تا چه اندازه می‌تواند چهره آنها را نسبت به قبل جوان‌تر و شاداب‌تر کند.

مراقبت‌های قبل از تزریق ژل خط غم

مراقبت‌های قبل از تزریق ژل خط غم

اگرچه تزریق ژل خط غم یک عمل کاملاً بدون ریسک و ایمن است، اما آگاهی از مراقبت های قبل و بعد از تزریق به شما کمک می‌کند نتیجه دلخواه از تزریق خود بگیرید. مواردی که به آنها اشاره می‌کنیم، مراقبت‌های قبل از تزریق و هنگام مراجعه به پزشک است:

  • در صورت ابتلا به هرگونه بیماری ویروسی در روزهای قبل از تزریق، به پزشک خود اطلاع دهید و در صورت نیاز درمان‌های لازم را دریافت کنید.
  • اگر سابقه تبخال دارید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر از داروهای خاصی مانند آسپرین، وارفارین یا داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی استفاده می‌کنید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است لازم باشد مصرف برخی از این داروها را قبل از تزریق قطع کنید.
  • برای جلوگیری از کبودی و خونریزی، یک هفته قبل از تزریق از مصرف هرگونه مسکن یا رقیق‌کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید.
  • بهتر است در هنگام مراجعه برای تزریق ژل، مواد آرایشی روی پوست شما نباشد.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط غم

موارد مراقبتی لزوماً به قبل از تزریق محدود نمی‌شود، بلکه مهمترین نکات مراقبتی، مربوط به پس از تزریق است که باعث می‌شود نتیجه دلخواه حاصل شود:

  • تا 48 ساعت پس از تزریق از لوازم آرایش و کرم های مختلف برای پوشاندن کبودی احتمالی و قرمزی پوست استفاده نکنید.
  • تا 72 ساعت پس از تزریق، فعالیت های سنگین بدنی و ورزشی انجام ندهید.
  • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و گرفتن دوش آب داغ، سونا و سولاریوم ممنوع است چرا که این موارد باعث حل شدن ژل میشود و نتایج تزریق را تحت تاثیر قرار میدهد.
  • از دستکاری محل تزریق شدیداً خودداری کنید که ممکن است موجب حرکت ژل شود.
  • در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید و ترجیحاً در روزهای اول بعد از تزریق، مصرف نمک را به حداقل برسانید.
  • حداقل یک هفته پس از تزریق ژل خط غم، مصرف الکل و نوشیدنی‌های الکلی را کنار بگذارید و از کشیدن سیگار اجتناب کنید چرا که کبودی را افزایش داده و روند بهبود را با کُندی مواجه می‌کند.

کاندیدای تزریق ژل خط غم

کاندیدای تزریق ژل خط غم

تزریق ژل خط اندوه به افرادی که در دو طرف چانه خود خطوط عمیق یا سطحی اندوه دارند، توصیه می‌شود و بهتر است در صورت مشاهده چنین خطوطی هرچه سریع‌تر برای تزریق ژل اقدام نمایید. چرا که در صورت عمیق شدن، ممکن است تزریق ژل کارساز نباشد و لازم باشد سراغ راهکارهای دیگری نظیر لیفت با نخ بروید.

موارد منع تزریق ژل خط غم

شاید برایتان سوال باشد که چه افرادی نباید به سراغ تزریق ژل خط اندوه بروند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم تزریق فیلر خط غم برای افرادی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند، مناسب نیست:

  • خانم‌های باردار و یا شیرده
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند
  • افرادی که به تازگی لایه‌برداری پوستی انجام داده‌اند
  • افرادی که سابقه حساسیت‌های پوستی نظیر تبخال دارند
  • افرادی که در حال دریافت درمان‌های لیزری نظیر میکرودرم ابریژن هستند

ماندگاری ژل خط غم

ماندگاری تزریق ژل خط غم چقدر است؟ این یکی از پر تکرارترین سوالات مراجعه‌کنندگان به مرکز زیبایی ملینیک است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم ماندگاری تزریق ژل، به عوامل مختلفی از جمله نوع ژل و برند آن، تکنیک تزریق، مقدار ژل تزریق شده، متابلوسیم بدن شما و در نهایت میزان توجه شما به مراقبت‌های بعد از تزریق بستگی دارد. اما به طور میانگین می‌توان گفت ژل خط غم بین 6 ماه الی 18 ماه ماندگار است.

عوارض تزریق ژل خط غم

در بخش های قبلی اشاره کردیم که تزریق ژل خط غم، یکی از بی خطرترین روش‌های ممکن برای جوانسازی پوست و از بین بردن خطوط اطراف دهان است. اما ممکن است پس از تزریق، در ناحیه تزریق علائمی مانند قرمزی سطحی، کبودی خفیف، درد ملایم و تورم سطحی مراجعه کنید که کاملاً طبیعی است و نهایتاً طی 2 الی 3 روز برطرف خواهد شد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تزریق ژل خط غم صحبت کردیم و به نحوه تزریق و مزایای این روش اشاره کردیم. گفتیم که این عمل به چه کسانی توصیه می‌شود و برای چه افرادی مناسب نیست. لیستی از مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق را در اختیار شما قرار دادیم و در نهایت به عوارض احتمالی و عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری ژل اشاره کردیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل خط غم در اختیار شما قرار داده باشد. اگر این طور است این مطلب را با افرادی که کاندیدای تزریق ژل خط اندوه هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، در بخش دیدگاه‌ها سوال خود را مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.