آیا می دانید یکی از کاربردهای کمتر شناخته شده لیپوساکشن حذف چربی های اضافه صورت است؟ برخی از افراد که چاق نیستند اما صورتی چاق دارند در مجموع چاق به نظر می رسند و این روش یکی از بهترین راه ها برای ایجاد توازن در فرم چهره و بدن آنها است. من در این مقاله قصد دارم عمل زیبایی لیپوساکشن صورت را بطور کامل و از همه زوایا مورد بررسی قرار دهم. در انتهای این مطلب بسیاری از سوالاتی که ذهن شما را مشغول خود کرده پاسخ داده خواهند شد پس از شما دعوت می کنم تا انتهای این مطلب همراه من باشید.

هدف از لیپوساکشن صورت

به بیان ساده، لیپوساکشن صورت حذف چربی های اضافه صورت با کمک دستگاه مکش چربی است. در این روش مهارت و تجربه جراح بسیار مهم است چرا که لایه های پوست روی صورت حاوی رشته های عصبی زیادی هستند که انجام عمل لیپوساکشن بر روی صورت را به عملی پر ریسک تبدیل کرده اند. به همین خاطر مکش چربی صورت تنها در چند ناحیه خاص روی صورت انجام می گیرد. مهمترین نواحی هدف در این روش زیر گونه ها (لپ ها)، خطوط فکی و زیر چانه هستند.

انجام لیپوساکشن در این نواحی علاوه بر لاغر شدن صورت باعث استخوانی و زاویه دار شدن صورت نیز می شود که مطلوب نظر بسیاری از زیباجویان در جهان است. از اینرو اگر شما نیز کاندید مناسبی برای لیپوساکشن صورت هستید بهترین پیشنهاد برای شما پیدا کردن یک جراح متبحر برای انجام آن است. لیپوساکشن صورت دارای مزایای بسیاری است که از مهمترین آنها می توان به کوتاه بودن تایم عمل، ساده و بی دردسر بودن دوران نقاهت و هزینه کم و بصرفه آن اشاره کرد. در ادامه این مطلب در مورد جزئیات این عمل بیشتر توضیح خواهم داد.

مراقبت های قبل از لیپوساکشن صورت

مشاوره و اقدامات قبل از عمل

همانطور که در بخش قبل گفتم مهمترین اقدام قبل از هر تصمیمی انتخاب یک جراح با تجربه و متخصص در این زمینه است. از آنجا که تخلیه چربی های روی صورت بخصوص ناحیه زیر گونه ها از حساسیت بالایی برخوردار است لذا انتخاب پزشک با مهارت بالا در این مورد اهمیت زیادی دارد. قدم اول کسب اطلاعات صحیح در مورد لیپوساکشن صورت و ایجاد انتظارات معقولانه از عمل است. قدم بعدی مشاوره حضوری برای بررسی شرایط و نحوه انجام عمل است.

اگرچه لیپوساکشن صورت یک عمل ساده و کوتاه است اما دانستن برخی نکات قبل از عمل برای دستیابی به نتایج بهتر ضروری است. در ادامه برخی از نکاتی که بهتر است قبل از عمل بدانید را نوشته ام لطفا به آنها توجه کنید.

  • اگر بیماری خاصی دارید و یا داروهای خاصی مصرف می کنید حتما پزشک تان را در جریان آنها قرار دهید. شاید شما متوجه ضرورت این موضوع نباشید اما از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • شب قبل از عمل به حمام بروید شاید تا چند روز بعد از عمل اجازه استحمام نداشته باشید.
  • سعی کنید از یک هفته قبل از عمل مصرف سیگار، دخانیات و الکل را به حداقل برسانید.
  • قبل از عمل از مصرف غذاها و داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید (مانند سیر و داروهای غیراستروئیدی ضد التهابی).
  • حتما روز عمل بدون آرایش باشید. تمام آلودگی ها و آرایش روی صورتان را پاک کنید.
  • روز عمل یک لباس دکمه دار و آزاد بپوشید تا برای تعویض لباس مجبور نباشید به صورت خود فشار وارد کنید.
  • در روز عمل حتما یک نفر همراه کنار خود داشته باشید تا برای برگشت به منزل به شما کمک کند.

نحوه انجام ساکشن صورت

انجام لیپوساکشن بر روی صورت یک عمل کوتاه است که در چند مرحله انجام می شود. برش ها یا سوراخ هایی برای مکش چربی عموما زیر چانه و انتهای دو فک نزدیک لاله گوش ایجاد می شوند تا از طریق آنها بتوان به لایه تجمع چربی زیر پوست دسترسی داشت. در ادامه مراحل انجام این عمل بصورت مرحله به مرحله شرح داده شده است.

  1. آماده سازی ناحیه عمل. قبل از انجام عمل تمام آلودگی های روی صورت و همچنین آرایش باقی مانده احتمالی را از روی صورت پاک کرده و ممکن است جراح برای بالا بردن دقت خود یک سری خطوط راهنما بر روی نواحی مورد جراحی رسم کند. در این مرحله دستیاران جراح از نواحی صورت شما چندین عکس تهیه می کنند تا برای مقایسه های بعدی از آنها استفاده شود.
  2. تزریق ماده بی حسی. یک نوع ماده ترکیبی به نام تامی سنت که متشکل از لیدوکایین، اپی نفرین و سرم نمکی است به زیر پوست تزریق می شود. هدف از تزریق تامی سنت، بی حس کردن موضعی صورت و همینطور کمک به حل شدن سریع چربی ها می باشد.
  3. ایجاد برش های لیپوساکشن. برای دسترسی به ناحیه چربی زیر پوست لازم است تا سوراخ هایی زیر چانه و انتهای دو دو فک ایجاد شوند.
  4. عبور لوله کانولا. کانولا که یک لوله توخالی و باریک است از محل برش ها با دقت وارد لایه چربی زیر پوست می شود.
  5. حرکات رفت و برگشتی کانولا. برای ایجاد شکست در لایه چربی جراح با حرکات رفت و برگشتی بوسیله کانولا این کار را انجام می دهد. محلول تامی سنت برای رسیدن به این هدف بسیار کمک کننده است.
  6. مکش چربی. بعد از حل شدن چربی، جراح بوسیله دستگاه مکش، چربی اضافه را از ناحیه زیر پوست تخلیه می کند.
  7. پانسمان و اتمام عمل. بعد از اتمام مرحله مکش جراح با پانسمان صورت به کار خود پایان می دهد.

مراقبت های بعد از لیپوساکشن صورت

لازم است بعد از عمل با رعایت چندین نکته به بهبود سریع تر خود کمک کنید. برخی از مهمترین نکات و مراقبت های بعد از عمل را در ادامه فهرست کرده ام لطفا به آنها توجه ویژه داشته باشید.

  • پرهیز از سیگار، دخانیات و الکل را دو هفته دیگر تمدید کنید. آنها پروسه بهبود در بدن را کند می کنند.
  • پانسمان روی صورت را خودسرانه برندارید. این کار باید با نظر پزشک و توسط او انجام شود.
  • رژیم غذایی پرکالری و مملو از سبزیجات را در دستور کار خود قرار دهید.
  • آب و مایعات زیاد بنوشید. مصرف آب باعث سریع تر شدن فرآیند بهبودی می شود.
  • پس از عمل با نظر پزشک می توانید به محل کار خود رفته و مشغول شوید.
  • استفاده از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک تجویزی توسط پزشک را جدی بگیرید.

عوارض و خطرات لیپوساکشن صورت

بعد از هر عملی بروز یک سری عوارض اجتناب ناپذیر است. در صورت مشاهده عوارض لیست شده در زیر نگران نشوید اما اگر احساس کردید میزان آن بیشتر از حد معمول است پزشک تان را در جریان قرار دهید حتما او راهکاری برای کنترل عارضه تشدید شده دارد.

عوارض لیپوساکشن صورت
  • وجود درد خفیف قابل پیش بینی بوده و پزشک با تجویز مسکن آنرا کنترل خواهد کرد.
  • مقداری تورم و کبودی اصلا جای نگران نیست و به مرور از بین خواهد رفت.
  • ترشح مقداری مایعات و خون آبه از محل های برش عادی است نگران نشوید.
  • ممکن است تا چند هفته و یا چند ماه بر روی صورت خود احساس بی حسی داشته باشید که اصلا نگران کننده نیست.

اگر لیپوساکشن صورت را به یک جراح تازه کار بسپارید ممکن است خطراتی همچون آسیب رسیدن به اعصاب روی صورت، آمبولی چربی و یا نامتقارن شدن صورت خود بوجود آیند پس در این امر دقت زیادی به خرج دهید.

هزینه های لیپوساکشن صورت

همانطور که قبلا گفتم یکی از مزیت های لیپوساکشن صورت داشتن هزینه ای مقرون بصرفه است. اگر می خواهید هزینه لیپوساکشن صورت را بدانید به صفحه ای که لینک شده است مراجعه کنید. قیمت های این صفحه بصورت ماهیانه بروز می شوند

سوالات متداول لیپوساکشن صورت

ساکشن صورت مناسب چه کسانی است؟

انجام عمل لیپوساکشن در ناحیه صورت محدودیت جنسی و سنی ندارد. تمام افراد بالای 18 سال که از چاقی صورت خود رنج می برند در صورتیکه از سلامت کامل برخوردار بوده و انتظارات منطقی از این عمل داشته باشند کاندید مناسبی خواهند بود. پیشنهاد می شود نظر دقیق را در جلسه مشاوره از زبان پزشک متخصص بشنوید.

ماندگاری لیپوساکشن صورت چقدر است؟

در صورتیکه سبک زندگی با رژیم غذایی سالم و تحرک کافی داشته باشید آثار لیپوساکشن صورت تا مدت های زیادی باقی خواهند ماند. چربی های حذف شده دیگر باز نخواهند گشت اما توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نمی توان جلوی فرآیند پیری را گرفت.

مدت زمان عمل تقریبا چقدر است؟

انجام عمل بین 1 تا 2 ساعت بیشتر زمان نیاز ندارد.

آیا بعد از عمل کبودی و تورم وجود خواهد داشت؟

بله مقداری تورم و کبودی طبیعی است که به مرور زمان از بین خواهد رفت. استفاده از کرم های ترمیم کننده پوست کمک کننده خواهند بود.

آیا لیپوساکشن صورت دوران نقاهت دارد؟

دوران نقاهت خاصی که به موجب آن بطور مطلق در منزل استراحت کنید ندارد. اما تا مدتی باید مراقبت هایی را رعایت کنید.

آیا افراد سیگاری هم می توانند صورت خود را لیپوساکشن کنند؟

پیشنهاد می شود از یک هفته قبل از عمل تا دو هفته بعد از عمل مصرف سیگار ترک شود. این محدودیت برای این است که دخانیات بهبود بدن را کند کرده و نتایج عمل را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

آیا بعد از عمل می توانم حمام کنم؟

با نظر پزشک بعد از گذشت 2 روز می توانید به حمام بروید.

از اینکه با یکی دیگر از مجموعه مقالات آموزشی در مورد لیپوساکشن در خدمت شما بودم خداوند را شاکرم. در این مجموعه مقالات مفید دیگری هم وجود دارند که می توانید با مراجعه به صفحه لیپوساکشن به آنها دسترسی پیدا کنید. در انتها از شما دعوت می کنم با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را در جریان تجربیات خود قرار دهید. اگر پرسشی داشته باشید با افتخار به آن پاسخ خواهیم داد. تا دیداری دیگر بدرود.