همان طور که در مقالات قبل اشاره کردم، ساکشن غبغب و گردن نیز یکی دیگر از انواع کاربردهای عمل زیبایی لیپوساکشن ( مکش چربی) است. این عمل زیبایی که در بین زیباجویان ایرانی نیز شناخته شده است دارای مزایای زیادی از جمله کوتاهی زمان عمل و هزینه بصرفه است. بطوریکه در مقابل تاثیرات مثبتی که بر روی اعتماد به نفس افراد می گذارد قیمت پایینی دارد. در این مقاله قصد دارم این عمل زیبایی کم خطر را بطور کامل بررسی کرده و پاسخ تمام سوالات رایج در این زمینه را شرح دهم پس پیشنهاد میکنم با صرف چند دقیقه از وقت خود تا انتهای این مطلب همراه من باشید.

هدف از ساکشن غبغب و گردن

به بیان ساده، لیپوساکشن غبغب و گردن (ساکشن غبغب) یک عمل زیبایی سرپایی و ایمن است که در آن بوسیله یک دستگاه مکش، چربی های اضافه تجمع یافته در غبغب و گردن افراد تخلیه می شوند. از آنجا که غبغب محل مستعدی برای تجمع چربی است ممکن است حتی در افرادی که چاق نیستند تجمع چربی در این ناحیه باعث شود این افراد چاق به نظر برسند و زیبایی چهره شان تحت تاثیر داشتن غبغب و گردنی ضخیم گردد. حذف این چربی ها با سخت ترین رژیم های غذایی و ورزش تقریبا ناممکن است و افرادی که از این مشکل رنج می برند ناگزیرند به عمل های زیبایی نظیر لیپوساکشن تن دهند.

در عمل زیبایی لیپوساکشن غبغب، جراح با ایجاد چند سوراخ در زیر چانه و انتهای دو فک نزدیک لاله گوش شرایط دستیابی به لایه چربی زیر پوست را فراهم آورده و بوسیله لوله کانولا، محلول تام سنت و دستگاه مکش آنها را از زیر پوست تخلیه می کند. این عمل معمولا کمتر از 2 ساعت به طول می انجامد. مراقبت های ساده و اندک، دوران نقاهت بسیار کوتاه و کم خطر بودن از مزایای این عمل پرطرفدار به شمار می روند.

ساکشن غبغب چیست

اقدامات قبل از لیپوساکشن غبغب و گردن

دقت کنید که شرایط عمل برای هرکس منحصر به فرد است و تنها زمانی می توانید در مورد نوع و نتایج بعد از عمل در مورد خودتان مطمئن شوید که بصورت حضوری توسط یک جراح باتجربه ویزیت شده و مشاوره های ایشان را بشنوید. اما حتی قبل از مشاوره حضوری هم لازم است تا با کسب اطلاعات در این زمینه میزان آگاهی خود را بالا ببرید (همین کاری که الان در حال انجام آن هستید). قبل از جلسه مشاوره تمام سوالاتی که در ذهن دارید را لیست کنید تا برای پرسش از جراح چیزی از قلم جا نیافتد. اگر تصمیم به انجام عمل گرفتید لازم است تا مراقبت های لیست شده در زیر را رعایت کنید.

  • جراح را در جریان بیماری های خاص و داروهای خاصی که مصرف می کنید قرار دهید.
  • شب قبل از عمل به حمام بروید. ممکن است تا 2 روز بعد از عمل نتوانید استحمام کنید.
  • قبل از عمل از خوردن داروهای غیر استروئیدی ضدالتهابی که خون را رقیق می کنند پرهیز کنید.
  • داروهای گیاهی و مواد غذایی مانند سیر که رقیق کننده خون هستند را قبل از عمل مصرف نکنید.
  • از یک هفته مانده به عمل مصرف سیگار و دخانیات را ترک کنید.
  • مصرف نوشیدنی های حاوی الکل را قبل از عمل به حداقل برسانید.
  • در روز عمل لباس های آزاد و دکمه دار بپوشید.
  • یک نفر همراه برای کمک به بازگشت به منزل کنارتان داشته باشید.

نحوه انجام لیپوساکشن غبغب و گردن

ساکشن غبغب یک عمل سرپایی است که با بی حسی موضعی در کلینیک و یا حتی مطب پزشک قابل انجام است. انجام این عمل بین 1 تا نهایتا 2 ساعت زمان نیاز دارد و طی چند مرحله ساده انجام می شود. سادگی عمل نباید باعث شود خودتان را زیر دست یک جراح تازه کار بسپارید چرا که رشته های عصبی زیادی در ناحیه صورت و گردن وجود دارند که ریسک عمل را بالا می برند پس برای انتخاب کلینیک و پزشک دقت زیادی به خرج دهید. در ادامه مراحل انجام عمل ساکشن غبغب را بررسی خواهیم کرد.

لوله کانولا برای ساکشن غبغب
  1. پاکسازی و آماده سازی. در این مرحله ناحیه عمل از هرگونه آلودگی و آرایش پاکسازی شده و جراح خطوط راهنمایی بر روی ناحیه مورد نظر رسم می کند. دستیاران ایشان چند عکس از زوایای مختلف تهیه کرده تا بعد از عمل بتوان میزان بهبودی فرم غبغب و گردن را به وضوح بررسی کرد.
  2. تزریق تامی سنت. محلولی متشکل از اپی نفرین، لیدوکائین و سرم نمکی به نام تامی سنت به زیر پوست تزریق می شود تا علاوه بر بی حس کردن آن موضع باعث تسریع در روند حل شدن چربی ها گردد.
  3. ایجاد برش های لیپوساکشن. برش های کوچکی زیر چانه و انتهای دو فک برای عبور لوله کانولا ایجاد می شوند.
  4. عبور کانولا. کانولا یک لوله باریک تو خالی از جنس استیل است که جراح با مهارت بالا آن را از محل های برش عبور داده تا به لایه چربی زیر پوست برسد.
  5. حرکات رفت و برگشتی کانولا. جراح با مهارت بالای خود با ایجاد حرکات رفت و برگشتی بوسیله کانولا بافت چربی زیر پوست را در هم می شکند.
  6. مکش چربی. بوسیله دستگاه ساکشن، چربی های حل شده مکش می شوند.
  7. پانسمان و اتمام عمل. بعد از تخلیه کامل چربی ها محل های برش بخیه زده شده و پانسمان بر روی آنها ایجاد می شود. ممکن است جهت تخلیه ترشحات احتمالی برش ها باز گذاشته شوند. تصمیم در این مورد با نظر جراح خواهد بود.

مراقبت های بعد از ساکشن غبغب و گردن

مراقبت های بعد از عمل را جدی بگیرید چرا که درصد زیادی از دردسر ها بخاطر عدم رعایت همین مراقبت ها بوجود می آیند. اگر می خواهید نتایج همان طور که پیش بینی کرده اید حاصل شوند نکات لیست شده در زیر را جدی بگیرید.

  • تا دو هفته دیگر سیگار و دخانیات نکشید.
  • تا دو هفته دیگر نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید.
  • بعد از 2 روز با نظر پزشک می توانید به حمام بروید.
  • پانسمان را بدون نظر پزشک باز نکنید.
  • اگر گن مخصوصی برایتان تجویز شده پوشیدن آن را جدی بگیرید.
  • با نظر پزشک روی زخم ها را با چسب زخم بپوشانید.
  • استفاده از کرم های چرب کننده برروی غبغب و گردن به بهبودتان کمک خواهد کرد.
  • در چند روز اول بعد از عمل سرتان را به پایین خم نکنید.
  • از انجام حرکات ورزشی و کارهای سنگین پرهیز کنید.
  • داروهای تجویز شده را طبق برنامه زمان بندی شده مصرف کنید.
  • در روزهای ابتدایی از مصرف مواد غذایی پر چرب و شیرینی جات پرهیز کنید.
  • رژیم غذایی پرکالری و مملو از سبزیجات را در نظر بگیرید.
  • آب و نوشیدنی زیاد بنوشید.

عوارض لیپوساکشن غبغب و گردن

یک سری عوارض بصورت شایع وجود خواهند داشت. در صورتیکه مراقبت های بعد از عمل را بخوبی رعایت کنید این عوارض به سرعت از بین می روند اما برخی از آنها را جراح با توصیه هایی کنترل خواهد کرد. عوارض مرسوم ساکشن غبغب در زیر لیست شده اند.

عوارض ساکشن غبغب
  • احتمال بروز تورم و کبودی که تا چند روز و نهایتا دو هفته از بین می رود.
  • احتمال داشتن درد خفیف که جراح با تجویز مسکن آن را کنترل خواهد کرد.
  • احتمال ترشح خون آبه تا چند روز از محل برش ها وجود دارد.
  • بروز حساسیت به داروهای بی حسی در برخی افراد محتمل است.
  • تا چند هفته و یا چند ماه احساس بی حسی در ناحیه عمل خواهید داشت.

اگر جراح تازه کار باشد و یا مراقبت ها را بخوبی رعایت نکرده باشید ممکن است خطراتی همچون، آمبولی چربی، تغییر رنگ پوست، آسیب به رشته های عصبی و آسیب به عضلات گردن و صورت برایتان رخ دهد. همچنین ممکن است فرم صورت نامتقارن شود و نیاز به جراحی مجدد باشد.

هزینه ساکشن غبغب و گردن

همانطور که قبلا گفته شد هزینه ساکشن غبغب و گردن زیاد نیست. اگر میخواهید بطور دقیق بدانید کافیست وارد صفحه ای که لینک کردم شوید. در این صفحه هزینه ها ماهیانه به روز می شوند و می توانید از فرم انتهای همان صفحه نسبت به رزرو وقت مشاوره رایگان اقدام کنید.

سوالات متداول ساکشن غبغب و گردن

ساکشن غبغب و گردن مناسب چه کسانی است؟

انجام عمل ساکشن غبغب و گردن محدودیت سن و جنسیت ندارد. هرکسی که بالای 18 سال سن داشته باشد، در سلامت کامل باشد و از این عمل انتظارات معقولانه داشته باشد می تواند نسبت به انجام آن اقدام کند.

مدت زمان عمل ساکشن غبغب و گردن چقدر است؟

بسته به میزان چربی مورد نیاز برای مکش، این عمل بین 1 تا 2 ساعت زمان نیاز دارد.

ماندگاری لیپوساکشن غبغب و گردن چقدر است؟

ماندگاری نتایج عمل معمولا دائمی است. اما چون نمی توان در مقابل پیر شدن مقاومت کرد به مرور ممکن است با تجمع چربی در این ناحیه مواجه شوید. برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید سبک زندگی پر تحرک و سالم را در پیش گیرید.

بعد از ساکشن غبغب و گردن پوست اضافه باقی می ماند؟

ممکن است این اتفاق بیافتد. اگر لازم باشد جراح به شما پیشنهاد عمل لیفت گردن همزمان را نیز خواهد داد تا قبل از عمل بتوانید تصمیم بگیرید.

چه مدت بعد از ساکشن غبغب و گردن می توانم حمام کنم؟

معمولا بعد از 2 روز اما بهتر است از جراح در این مورد کسب اجازه کنید.

آیا لیپوساکشن غبغب و گردن خطرناک است؟

اگر عمل را به یک جراح متبحر بسپارید به هیچ عنوان خطرناک نخواهد بود.

دوران نقاهت لیپوساکشن غبغب و گردن چند روز است؟

بعد از عمل می توانید با رعایت برخی مراقبت ها به زندگی عادی خود بپردازید و دوران استراحت مطلق در کار نخواهد بود.

خدا را شکر می کنم که با یکی دیگر از مقالات آموزشی در زمینه لیپوساکشن غبغب و گردن در خدمت شما عزیزان بودم. از اینکه تا انتها همراه من بودید از شما سپاسگزارم. شما می توانید با مراجعه به صفحه لیپوساکشن سایر مقالات در این زمینه را مطالعه کنید. همچنین با ارائه نظرات و پیشنهادات خود می توانید تجربیات خود را به سایر زیباجویان منتقل کنید. پس معطل نکنید و دیدگاه خودتان را در این زمینه بنویسید.