شاید تاکنون این را نشنیده باشید اما یکی از کاربردهای کمتر شناخته شده ی لیپوساکشن، انجام عمل لیپوساکشن ران، ساق و مچ پا می باشد. اما باید بدانید برای کسانی که پاهای بسیار چاق و ضخیمی دارند علاوه بر زیبایی این نوع از عمل لیپوساکشن تا حدی جنبه های درمانی نیز دارد. از اینرو امروز قصد دارم در این مطلب به این موضوع بپردازم. اگر تا انتهای این مطلب همراه من باشید قطعا جواب همه سوالاتی که در این زمینه دارید را دریافت خواهید کرد.

هدف از لیپوساکشن پا چیست

هستند افرادی که از چاقی پاهای خود رنج می برند. تجمع چربی در بخش های ران، ساق، زانو و حتی مچ پا می تواند علاوه بر زشت جلوه دادن استایل فرد، مشکلات حرکتی نیز برای ایشان بوجود آورد. عمل جراحی لیپوساکشن به مانند همیشه راه چاره ای خوب پیش پای این افراد است. به کمک یک جراح خبره، یک دستگاه مکش چربی و مقداری هزینه ی ناچیز می توان از شر این چربی های اضافه رها شد.

جراح در این عمل با بررسی هایی که به عمل می آورد، با ایجاد چندین برش در نواحی مختلف از پیش تعیین شده شرایط را برای دستیابی به لایه چربی زیر پوست فراهم می آورد. سپس بوسیله دستگاه ساکشن این چربی ها را تخلیه کرده و تمام. در ادامه سعی دارم تا از همه زوایا نکات مهم در مورد این عمل زیبایی را بررسی کنم. پس از شما دعوت می کنم با مطالعه بخش بعدی از نکات و اقدامات لازم قبل از عمل آگاهی پیدا کنید.

عمل لیپوساکشن ران، ساق و مچ پا

نکات و اقدامات قبل از عمل

به مانند تمام عمل های ساکشن چربی برای این عمل هم اقداماتی قبل از شروع جراحی نیاز است. قطعا مهمترین آنها تحقیق و بررسی برای انتخاب یک جراح متخصص و باتجربه است. در این باره هرچه بگویم کم است. لطفا برای انتخاب پزشک، معیارتان پول و ارزانی نباشد. پس از اینکه تصمیم تان نهایی شد و جراح مورد نظرتان را پیدا کردید لازم است تا در جلسه مشاوره تمام سوالات و انتظارات خود را با ایشان مطرح کنید. سعی کنید سوالات خود را از قبل لیست کنید تا در روز مشاوره چیزی از قلم جا نماند. به احتمال زیاد جراح نکات زیر را برای به عنوان اقدامات قبل از عمل به شما گوشزد خواهد کرد پس به آنها توجه ویژه داشته باشید.

  • در جلسه مشاوره در مورد سابقه پزشکی خود، داروهایی که مصرف می کنید و بیماری های خاصی که دارید با پزشک صحبت کنید.
  • یک هفته قبل از عمل از مصرف سیگار، دخانیات و الکل پرهیز کنید.
  • ممکن است برای بعد از عمل داروهایی تجویز شوند آنها را قبل از عمل تهیه کنید.
  • همچنین گن مخصوص دوران نقاهت را از قبل تهیه کنید.
  • از یک هفته مانده به عمل از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید. لیست دقیق تر این داروها را از جراح خود بگیرید.
  • قبل از عمل سیر نخورید چرا که باعث رقیق شدن خون می شود و حین عمل ایجاد اختلال می کند.
  • روز عمل لباس های آزاد بپوشید تا تعویض آنها راحت باشد.
  • روز قبل از عمل حمام کنید.
  • روز عمل یک نفر همراه کنار خود داشته باشید.

مراحل و نحوه انجام عمل

نحوه انجام لیپوساکشن در ناحیه پا تفاوت چندانی با سایر بخش های بدن ندارد. این عمل معمولا بصورت سرپایی با بی حسی موضعی بین 1 تا 2 ساعت بطول می انجامد و پس از آن زیباجو می تواند به منزل رفته و چند روزی را استراحت کند. مراحل انجام عمل به ترتیب در ادامه توضیح داده شده اند.

  1. آماده سازی. در این مرحله پزشک با بررسی های دقیق خطوطی را روی نواحی مد نظر رسم می کند. دستیاران ایشان از زوایای مختلف پاهای زیباجو تصاویری را تهیه می کندد تا در ادامه بتوان روند حصول نتایج را مشاهده کرد.
  2. تزریق محلول تامی سنت. محلولی متشکل از اپی نفرین، لیدوکایین و سرم نمکی به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. هدف از تزریق تامی سنت بی حس کردن و کمک به شکستن بافت چربی می باشد.
  3. ایجاد برش ها. چند برش کوچک در نواحی مختلف پا ایجاد می شود تا بتوان با لایه چربی زیر پوست دسترسی پیدا کرد.
  4. عبور کانولا. پزشک در این مرحله کانولا را با دقت فراوان به لایه چربی زیر پوست عبور می دهد. این مرحله نیازمند تبحر است.
  5. شکست بافت چربی. در این مرحله بافت چربی زیر پوست با ایجاد حرکات رفت و برگشتی شکسته و حل می شود.
  6. ساکشن چربی. بعد از شکست چربی نوبت به مکش چربی توسط دستگاه ساکشن می باشد. در این مرحله تمام چربی مد نظر تخلیه می شود.
  7. پانسمان، گن و پایان عمل. پس از اتمام برش ها یا بخیه می شوند یا به جهت خروج ترشحات باز گذشاته می شوند. گن مخصوص پوشانده شده و یا پانسمان مخصوصی بر روی پا ایجاد می شود.
مراقبت های لیپوساکشن ران، ساق و مچ پا

مراقبت های بعد از عمل

بعد از عمل و تخلیه چربی ها ضروری است تا نکات و مراقبت هایی را رعایت کنید. ذکر این نکته مهم است که درصد زیادی از موفقیت عمل جراحی وابسته به رعایت مراقبت ها توسط شما می باشد پس نکات ذکر شده در ادامه را جدی بگیرید.

  • مصرف سیگار، دخانیات و الکل را تا دو هفته به تاخیر بیاندازید. این مواد روند بهبودی در بدن را کند می کنند.
  • از انجام حرکات ورزشی سنگین و تحرکات زیاد خودداری کنید.
  • اگر قدم زدن مشکلی برایتان ایجاد نمی کند روزانه مدت کوتاهی را قدم بزنید.
  • داروهای مسکن و آنتی بیوتیک که جراح برایتان تجویز کرده است را طبق برنامه زمان بندی مصرف کنید.
  • پوشیدن گن را بصورت 24 ساعته ادامه دهید.
  • در صورت داشتن پانسمان، آن را خودتان باز نکنید. برای باز کردن پانسمان توسط پزشک با او هماهنگ باشید.
  • با اجازه پزشک بعد از 2 روز می توانید به حمام بروید.
  • می توانید برای سرعت دادن به روند بهبودی از کرم های چرب کننده و ترمیم کننده پوست استفاده کنید.
  • از غذاهای پرچرب پرهیز کنید. سعی کنید آب زیاد بنوشید و غذاهای پرکالری و مملو از سبزیجات استفاده کنید.

عوارض و خطرات لیپوساکشن پا

لیپوساکشن در ناحیه ران، ساق و مچ پا یکی از کم خطرترین عمل های جراحی زیبایی در جهان به شمار می رود. اما این دلیل نمی شود که جراحی را می توانید به یک پزشک تازه کار بسپارید. دقت داشته باشید که برخی از عوارض معمول و طبیعی هستند، برخی به جهت عدم رعایت مراقبت ها توسط شما بوجود می آیند و برخی به علت تازه کار بودن پزشک. پس موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • کبودی و تورم در روزهای نخستین پس از عمل طبیعی بوده و به مرور از بین خواهد رفت.
  • وجود بی حسی بر روی پوست به مدت زیادی ممکن است حس شود.
  • ممکن است بدن شما نسبت به داروی بی حسی حساسیت نشان دهد.
  • ترشح خون آبه در روزهای ابتدایی پس از عمل طبیعی است.
  • وجود درد خفیف پس از عمل با قرص های مسکن قابل کنترل است.

در صورتی که جراح تبحر کافی نداشته باشد ممکن است خطراتی چون آمبولی چربی، آسیب به بافت عضلانی پا و همچنین آسیب به اعصاب داخل بافت ران پا بوجود آیند.

هزینه لیپوساکشن ران، ساق و مچ پا

هزینه های لیپوساکشن پا

هزینه لیپوساکشن در ناحیه ران، ساق و مچ پا نسبت به سایر جراحی های زیبایی کمتر خواهد بود. برای اینکه این هزینه را مشاهده کنید به صفحه لینک شده در ابتدای پاراگراف مراجعه کنید. اما در نظر داشته باشید که هزینه نهایی در جلسه مشاوره مشخص خواهد شد. چراکه وابسته به میزان چربی مورد نیاز برای ساکشن و سایر عوامل تاثیرگزار بر سختی عمل می باشد.

سوالات متداول لیپوساکشن پا

لیپوساکشن پا مناسب چه کسانی است؟

تخلیه چربی های اضافه از ناحیه ران، ساق و مچ پا محدودیت سن و جنسیت ندارد. تمام افراد بالای 18 سال که در سلامت کامل به سر می برند و از تجمع چربی در ناحیه پا رنج می برند می توانند این عمل را انجام دهند.

آیا لیپوساکشن پا خطرناک است؟

در صورتی که عمل توسط یک جراح با مهارت و با تجربه بالا انجام شود به هیچ عنوان خطرناک نخواهد بود.

افراد سیگاری می توانند ساکشن پا انجام دهند؟

از آنجا که مصرف سیگار و دخانیات روند بهبودی در بدن را کند می کند لذا افراد سیگاری باید دو هفته قبل از عمل تا دو هفته بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنند.

دوران نقاهت لیپوساکشن پا چند روز است؟

نهایتا 2 روز در منزل باید استراحت کنید. پس از آن می توانید به محل کار خود برگشته و به زندگی روزمره بپردازید.

مدت زمان عمل لیپوساکشن پا چقدر است؟

این عمل بین 1 تا 2 ساعت با بی حسی موضعی و بصورت سرپایی انجام می شود.

ماندگاری لیپوساکشن پا چقدر است؟

اگر سبک زندگی سالم همراه با ورزش و تغذیه سالم داشته باشید نتایج لیپوساکشن بصورت مادام العمر باقی خواهند ماند.

آیا بعد از ساکشن پا می توانم ورزش کنم؟

بله بعد از گذراندن حداقل دو هفته می توانید ورزش را از سر بگیرید.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه من بودید سپاسگزارم. از شما دعوت می کنم چنانچه تجربه ای از لیپوساکشن ران، ساق و مچ پا دارید با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوال خاصی مد نظر شماست در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. خوشحال می شویم بتوانی پاسخ سوالات شما را بدهیم. با تشکر