بسیاری از خانم ها و آقایانی که برای زیباتر شدن لب های خود، عمل زیبایی لب یا همان سانترال لب انجام میدهند، نگران طولانی شدن دوره نقاهت این عمل زیبایی هستند و میخواهند بدانند پس از انجام عمل تا چه زمانی باید در منزل استراحت کنند و کِی میتوانند به فعالیت های روزانه و محل کار خود برگردند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید، چرا که در این مقاله میخواهیم درباره بازگشت به کار بعد از عمل زیبایی لب صحبت کنیم.

عمل سانترال لب برای خانم‌ها و آقایان

همچنین در صورتی که در آستانه عمل لیفت لب هستید و یا در دوره نقاهت پس از جراحی به سر میبرید و با سوالاتی در زمینه اتمام دوره نقاهت و بازگشت به کار مواجه هستید، میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.  

دوره نقاهت بعد از عمل زیبایی لب چقدر است؟

زمان بازگشت به کار بعد از عمل زیبایی لب، از یک طرف به نوع و پیچیدگی عمل بستگی دارد و از طرف دیگر شغل شخص وابسته است. به طور کلی، اگر عمل سانترال لب (Central Lip Lift) انجام شده باشد، نهایتاً به ۷ تا ۱۰ روز مرخصی نیاز است.

در این عمل، بخشی از پوست بین بینی و لب فوقانی برداشته می‌شود تا لب فوقانی برجسته‌تر و جذاب‌تر به‌نظر برسد. این عمل باعث بهبود نسبت‌های صورت و جوان سازی ظاهر می‌شود. اما چون در این عمل بخیه‌های قابل رویت در منطقه بینی وجود دارد، باید منتظر ماند تا زخم‌ها کاملا بهبود یابند و احتمالا بخیه‌ها کشیده شوند. (اگر بخیه‌ها جذبی نباشند.)

اما اگر عمل دایرکت لب (Direct Lip Lift) انجام شده باشد، حداکثر ۵ تا ۷ روز مرخصی نیاز است. در این عمل، بخشی از پوست لب فوقانی حذف می‌شود و لب فوقانی به صورت مستقیم بالاتر قرار می‌گیرد. این عمل باعث افزایش حجم و قطر لب فوقانی و بهبود زاویه لب می‌شود.

این عمل مناسب افرادی است که لب فوقانی آنها خیلی باریک است و در خنده خوب دیده نمی‌شود. در این عمل نیز زخمی قابل روئیت بر حاشیه لب بالایی وجود دارد که بخیه دارد و نیاز به زمان برای بهبودی و درنهایت ممکن است نیاز شکافتن بخیه‌ها دارد. (اگر بخیه جذبی نباشد.)

دوره نقاهت بعد از عمل زیبایی لب چقدر است؟

در عمل زیبایی لب، معمولا تورم و کبودی به تدریج طی چند روز اول کاهش می‌یابد. در بیشتر موارد، افراد می‌توانند در عرض یک تا دو روز به سر کار بازگردند. با این حال، اگر نوع شغل شما نیاز به فعالیت بدنی شدید یا تماس زیاد با آب داشته باشد، ممکن است نیاز به مرخصی بیشتری داشته باشید.

فعالیت‌های روزانه در اولین روزهای بعد از عمل

در روزهای ابتدایی بعد از جراحی، علاوه بر رعایت مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی لب، بهتر است از فعالیت‌های بدنی شدید مانند ورزش، بلند کردن اجسام سنگین و خم شدن خودداری کنید. همچنین، از انجام کارهایی که باعث فشار به لب‌ها می‌شود مانند خوردن غذاهای سفت و جویدن آدامس پرهیز نمایید.

فعالیت‌های روزانه در اولین روزهای بعد از عمل

در اینجا چند نمونه از فعالیت‌های روزمره‌ای که می‌توانید در روزهای ابتدایی بعد از عمل زیبایی لب انجام دهید، آورده شده است:

  • راه رفتن
  • تماشای تلویزیون
  • خواندن کتاب
  • استفاده از رایانه
  • صحبت کردن
  • مراقبت‌های شخصی مانند حمام کردن، مسواک زدن و لباس پوشیدن

نکات کلیدی بعد از عمل زیبایی لب

پس از عمل زیبایی لب، باید به نکات زیر توجه کنید، رعایت کردن این نکات به شما کمک میکند بهترین نتیجه را از عمل زیبایی لب بگیرید:

  1. سعی کنید حالت خوابیدن شما به گونه‌ای باشد که فشاری به لب ها وارد نشود. بهتر است از بالشت‌های بلند استفاده کنید تا سر و صورت شما بالاتر از سطح تخت باشد. این کار باعث کاهش تورم و خونریزی می‌شود.
  2. از مصرف داروهای ضد التهاب و ضد درد طبق دستور پزشک استفاده کنید. از مصرف داروهای خون رقیق کننده مثل آسپرین و ایبوپروفن خودداری کنید چون ممکن است خونریزی را افزایش دهند.
  3. از مصرف مواد غذایی سرد، نرم و مایع استفاده کنید. از مصرف مواد غذائی گرم، تند، ترش، شور و جامد خودداری کنید. چون ممکن است زخم ها را تحریک کنند یا عفونت ایجاد کنند.
  4. از مسواک زدن و دهانشویی با آب و نمک استفاده کنید تا دهان خود را تمیز نگه دارید. از فشار زیاد به لب‌ها هنگام مسواک زدن خودداری کنید.
  5. از قلموهای لب و رژ لب استفاده نکنید تا عفونت ایجاد نشود. از محصولات مرطوب کننده لب استفاده کنید که پزشک تجویز کرده است.
  6. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرمای زیاد خودداری کنید. از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید تا پوست صورت و لب‌های خود را محافظت کنید.
  7. از فعالیت‌های شدید و ورزش‌های سنگین خودداری کنید تا فشار خون بالا نرود و خونریزی ایجاد نشود. فعالیت‌های سبک مثل پیاده روی را می‌توانید انجام دهید.
نکات کلیدی بعد از عمل زیبایی لب

با رعایت این نکات، می‌توانید از عوارض احتمالی پس از عمل زیبایی لب جلوگیری کنید و سریعتر به کار خود بازگردید.

سخن پایانی

در نهایت، بهترین راه برای تعیین زمان بازگشت به کار بعد از عمل زیبایی لب، مشورت با پزشک خود است. پزشک شما می تواند با توجه به نوع عمل انجام شده، شدت عمل، و نوع شغل شما، بهترین توصیه را به شما ارائه دهد.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره مدت زمان لازم برای استراحت و سپری کردن دوره نقاهت و در نهایت بازگشت به کار پس از عمل زیبایی لب قرار داده باشد. اگر چنین است، این مطلب را با دوستان خود که در آستانه عمل زیبایی لب هستند به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتی که در این زمینه سوالی برای شما وجود دارد، در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید. تلاش تیم تولید محتوای مرکز زیبایی ملینیک این است که به روزترین مطالب حوزه زیبایی را در اختیار شما قرار دهد. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.