جراحی لیفت لب یک روش زیبایی است که باعث بهبود شکل و اندازه لب‌ها می‌شود. در این جراحی، بخشی از پوست بالا یا لبه لب‌ها برداشته می‌شود و لب‌ها به سمت بیرون کشیده می‌شوند. این کار باعث می‌شود که لب‌ها بزرگتر و برجسته‌تر به نظر برسند و خط لب‌ها واضح‌تر شوند.

برای انجام این جراحی، نیاز به بخیه دارید. بخیه‌های سانترال لب زیر بینی هستند ولی بخیه‌های دایرکت لب روی خط لب (بالا یا پایین) هستند. در این مقاله، به شما می‌گوییم که زمان مناسب کشیدن بخیه‌ها بعد از جراحی لیفت لب چه وقتی است و چه نکات مهم قبل و بعد از کشیدن بخیه‌ها را باید رعایت کنید.

اگر به تازگی عمل سانترال لب انجام داده اید، از شما دعوت میکنیم تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه و با پرسشی رو به رو هستید، میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

بهترین زمان کشیدن بخیه‌ها بعد از سانترال لب

زمان مناسب برای کشیدن بخیه‌ها به نوع جراحی، نوع پوست، عفونت و التهاب و سلامت عمومی شما بستگی دارد. معمولا حداکثر ۷ تا ۱۰ روز پس از جراحی، می‌توانید نزد پزشگ اقدام به کشیدن بخیه‌ها بعد از جراحی لیفت لب کنید. البته، این زمان ممکن است با توجه به توصیه پزشک شما تغییر کند.

بهترین زمان کشیدن بخیه ها بعد ازسانترال

پس از کشیدن بخیه‌ها، ممکن است خطوط ریز و نامنظم روی پوست باقی بماند که با گذشت زمان محو خواهند شد. نکته مهم دیگر اینکه بخیه‌ها، باید توسط پزشک یا پرستار کشیده شوند. کشیدن بخیه ها معمولا یک عمل ساده و بدون درد است. البته ممکن است در برخی موارد، بیمار کمی احساس ناراحتی کند.

مراقبت‌های قبل و بعد از کشیدن بخیه‌ها

قبل از کشیدن بخیه‌ها

– حداقل ۲۴ ساعت قبل از قرار ملاقات با پزشک، از خوردن غذاهای سفت، تند، ترش، شور و چسبنده خودداری کنید.

– حداقل ۱۲ ساعت قبل از قرار ملاقات با پزشک، از مصرف داروهای رقیق کننده خون، عصاره‌های گیاهی، الکل و سیگار خودداری کنید.

– در صورت داشتن عفونت یا التهاب در منطقه جراحت، به پزشک خود اطلاع دهید.

– در صورت دارای حساسیت به نخ بخیه یا چسب پانسمان، به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت‌های قبل و بعد از کشیدن بخیه‌ها

بعد از کشیدن بخیه‌ها

– در روز اول پس از کشیدن بخیه‌ها، از شستشوی صورت خودداری کنید و صورت خود را با یک حوله نرم و نم‌دار به آرامی ماساژ داده و مرطوب نگه دارید و تمیز کنید.

– در روزهای بعدی، می ‌وانید صورت خود را با آب ولرم و صابون ملایم بشویید و با حوله ملایم خشک کنید. از ماساژ، فشار، خارش و لمس منطقه جراحت خودداری کنید.

– در مصرف داروهای ضد التهاب، ضد درد و ضد عفونی که پزشک تجویز کرده است، دقیق باشید.

– از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گرما، سرما و باد خودداری کنید. از کلاه، عینک آفتابی، لوسیون‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

– در صورت بروز علائم نامطلوب مانند خونریزی، تورم، قرمزی، درد شدید، ترشحات ناخالص یا تب، به پزشک خود مراجعه کنید.

دقت داشته باشید که بهترین زمان کشیدن بخیه عمل لیفت لب برای هر کسی ممکن است متفاوت باشد. باتوجه به سلامت فرد، داروهایی که مصرف می‌کند، حتی جنس پوست و سرعت ترمیم زخم در او این زمان می‌تواند طولانی‌تر یا کوتاهتر باشد. گاهی ممکن است بخیه‌های جراحی لیفت لب جذبی باشند.

این امر بیشتر در جراحی دایرکت لب معمول است و در سانترال لب عموما بخیه جذبی استفاده نمی‌شود. معمولا بخیه‌های جذبی طی ۲ تا ۶ هفته جذب می‌شوند. اینکه برای شما بخیه جذبی مناسب باشد یا نه به تشخیص پزشک بستگی دارد.

سخن پایانی

در این مطلب درباره کشیدن بخیه ها بعد از عمل لیفت لب صحبت کردیم و بهترین زمان کشیدن بخیه ها را توضیح دادیم.  به بایدها و نبایدهای قبل و بعد از کشیدن بخیه اشاره کردیم. به یاد داشته باشید که جراحی لیفت لب یک روش زیبایی است که باعث بهبود شکل و اندازه لب‌ها می‌شود. با رعایت دستورالعمل‌های پزشک و رعایت مراقبت های بعد از عمل زیبایی لب، می‌توانید نتایج مطلوب و دائمی را داشته باشید.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره کشیدن بخیه بعد از سانترال لب در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که به تازگی عمل لیفت لب انجام داده اند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده شود. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.