بسیاری از افرادی که تمایل به انجام عمل لیفت لب یا همان سانترال لب دارند در مورد اینکه آیا این عمل درد دارد یا نه سوال میپرسند. این سوال یکی از رایج ترین سوالات قبل از عمل است و ما قصد داریم در این مطلب به موضوع درد و نحوه کنترل آن در عمل سانترال لب بپردازیم. از اینرو این مطلب را به دو بخش کلی بی حس کردن لب قبل از عمل و نحوه کنترل درد در روزهای بعد از عمل تقسیم کرده ایم. همچنین از آنجا که لیفت لب انواع مختلفی از جمله لیفت سانترال لب، لیفت دایرکت لب، لیفت شاخ گاوی و لیفت لب ایتالیایی دارد برای هرکدام بطور مجزا توضیحاتی ارائه می دهیم.

بی حس کردن لب قبل از لیفت لب

فرقی نمی کند که لیفت لب از نوع سانترال باشد یا دایرکت، شاخ گاوی باشد یا ایتالیایی، در همه نوع لیفت لب دو مرحله برای بی حس کردن ناحیه جراحی وجود دارد. مرحله اول برای کاهش استرس زیباجو و مرحله دوم تزریق داروی بی حسی است. در ادامه هر دو بخش را توضیح خواهم داد.

کلونازپام داروی آرامبخش

کلونازپام در سانترال لب

کاملا طبیعی است که اکثر افراد قبل از عمل زیبایی لب استرس دارند. به همین خاطر جراح قرص کلونازپام را با دوز کمتر از نصف یک عدد برای جلوگیری از استرس از یک ساعت قبل از عمل تجویز می کند. هرچقدر آرامش فرد حین عمل بیشتر باشد انجام جراحی راحتر بوده و تسلط جراح بر روی کارش بهتر خواهد بود. چرا که استرس باعث واکنش بدن، افزایش خونریزی و واکنش های مختل کننده از سوی فرد زیباجو می شود.نصف قرص کلونازپام باعث می شود علاوه بر اینکه فرد بیدار و هوشیار است، آرامش بیشتری داشته نیز باشد.

بلاک عصبی به روش دندانپزشکی

در جراحی سانترال لب قبل از تزریق تامی سنت یک مرحله بلاک عصبی از داخل لثه انجام می شود. در این مرحله فقط لیدوکائین که یک بی حس کننده قوی است در داخل لثه و روی رشته های عصبی خاصی تزریق می شود. به این فرآیند بلاک عصبی می گویند. بعد از چند دقیقه که لیدوکائین تاثیر خودش را گذاشت آماده مرحله بعدی می شویم.

تزریق داروی بی حسی

در این مرحله داروی بی حسی که به تامی سنت معروف است متشکل از ترکیبات سرم نرمال سالین، اپی نفرین و لیدوکائین به ناحیه جراحی تزریق می شود. با توجه به بلاک عصبی که در مرحله قبل انجام شد، تحمل این مرحله برای فرد بسیار راحت تر است. در سانترال لب تامی سنت به زیر بینی تزریق می شود و در لیفت دایرکت لب روی خط لب تزریق می شود.

کنترل درد بعد از عمل

با گذشت زمان و از بین رفتن تاثیر داروی بی حسی بطور طبیعی درد به سراغ فرد زیباجو می آید. وجود درد بعد از عمل یکی از عوارض طبیعی عمل زیبایی لب است. در ادامه نحوه کنترل درد در روزهای بعد از عمل شرح داده شده است.

کنترل درد بعد از سانترال لب

کنترل درد در شب اول

جراح برای کنترل درد بعد از عمل در نسخه فرد زیباجو یک ورق مسکن ژلوفن 10 عددی در نظر می گیرد که باید هر 8 ساعت یک عدد استفاده شود. پیشنهاد می شود در کلینیک درست بعد از اتمام جراحی یک عدد ژلوفن بخورید. اگر دردتان کنترل شد که هیچ ولی در صورتی که درد فزاینده ای داشتید می توانید در شب اول ژلوفن را هر 4 ساعت مصرف کنید. در صورت لزوم با صلاحدید جراح می توانید از شیاف دیکلوفناک یا آمپول کترولاک که یک مسکن قوی است نیز استفاده کنید.

درد در روزهای بعد

با گذشت چند روز از میزان درد کاسته می شود اما نباید فراموش کنید که شما تحت یک جراحی بوده اید و ممکن است تا 10 روز هم حتی درد داشته باشید. برای کنترل درد در روزهای بعد از عمل معمولا ژلوفن کافیست اما اگر کفایت نکرد بهترین گزینه شیاف دیکلوفناک است. توجه داشته باشید که برای استفاده از انواع مسکن ها زیاده روی نکنید.

در این مطلب سعی کردم هر آنچه در مورد کنترل درد بعد از عمل زیبایی لب نیاز است را خدمت شما عزیزان ارائه دهم. از همین روی از شما دعوت میکنم از بخش کامنت ها، نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.