همانطور که می دانید عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی با ایجاد تغییر در بافت و غضروف پشت گوش، برجستگی گوش ها را از بین می برد. انجام این عمل برای هر دو گوش در یک جلسه انجام می شود اما در موارد خاص ممکن است فقط یک گوش نیاز به جراحی داشته باشد. از اینرو بسیاری از افراد در مورد امکان انجام عمل اتوپلاستی برای یک گوش سوال می پرسند. در این مقاله قصد دارم در مورد شرایط انجام عمل برای یک گوش توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهم. پس از شما دعوت می کنم تا انتهای این مطلب همراه من باشید.

اگر در مورد اینکه اتوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود سوالی دارید، داخل صفحه لینک شده توضیحات جامع و کاملی در این باره وجود دارد. بطور خلاصه عمل اتوپلاستی یک جراحی زیبایی سرپایی است که در مدت زمان کمتر از یک ساعت با بی حسی موضعی برای از بین بردن برجستگی گوش های فرد انجام می شود. نتایج این عمل دائمی بوده و دوران نقاهت ساده و کوتاهی دارد. هزینه اتوپلاستی به نسبت تاثیرات مثبتی که در چهره فرد می گذارد بسیار مقرون بصرفه است.

برای انجام عمل فقط برای یک گوش باید دو شرط اصلی وجود داشته باشد. در غیر اینصورت باید برای هر دو گوش جراحی انجام شود.

گوش دوم کاملا به سر چسبیده باشد

اینکه یک گوش کمتر از گوش دیگر برجستگی داشته باشد دلیل کافی برای اینکه جراحی فقط برای یک گوش باید انجام شود نیست. بسیاری در جلسه مشاوره اظهار می کنند که یکی از گوش هایشان کمتر برجسته است و به همین دلیل فقط یک گوش نیاز به جراحی دارد اما تجربه ثابت کرده است که به 2 دلیل نمی توان این کار را انجام داد.

شرط چسبیده بودن یک گوش برای اتوپلاستی یک گوش

دلیل اول این است که وقتی گوش دوم هم هرچند کمتر ولی از سر فاصله دارد شرایط برای متقارن سازی هر دو گوش با هم خیلی سخت تر و پیچیده تر می شود. در صورتی که اگر گوش دوم کاملا به سر چسبیده باشد قرینه سازی گوش ها خیلی راحت تر قابل انجام است.

دلیل دوم اینکه، هدف از انجام عمل اتوپلاستی چسباندن هر دو گوش به سر است و اگر با انجام جراحی برای یکی از گوش ها، هر دو گوش همچنان با فاصله از سر و برجسته باشند (هرچند این فاصله کمتر از قبل است) اتفاق خوشایندی نخواهد بود و فرد متقاضی عمل در آینده از این نتیجه رضایت نخواهد داشت.

اندازه هر دو گوش باید یکسان باشد

شرط هم اندازه بودن برای اتوپلاستی یک گوش

اگر علاوه بر میزان برجستگی، سایز و ابعاد دو گوش با هم متفاوت باشند باز هم انجام جراحی برای فقط یک گوش کار درستی نیست. چرا که بعد از رفع برجستگی باز هم چون هر دو گوش از لحاظ اندازه با هم تفاوت دارند با گذشت زمان رضایت از نتیجه عمل وجود نخواهد داشت. تا وقتی گوش ها برجسته هستند ممکن است حساسیت نسبت به ابعاد آنها زیاد نباشد اما تجربه ثابت کرده است که با رفع برجستگی، سایز و ابعاد گوش ها باید متقارن باشند. باید هر دو گوش از قسمت ها هلیکس بالای گوش و نرمه پایین گوش متقارن باشند. از اینرو باید جراح دقت داشته باشد که گوش ها باید از نظر ابعادی از هر جهت با هم متقارن باشند تا بتوان از جراحی اتوپلاستی برای یک گوش نتیجه خوبی گرفت.

در این مطلب سعی کردم همه نکاتی که در مورد عمل اتوپلاستی برای یک گوش نیاز است را خدمت شما ارائه دهم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر اینطور است با نوشتن نظرات و سوالات خود از این مطلب حمیت کنید. اگر فکر می کنید این مطلب برای فردی مفید است لینک آن را برای آنها بفرستید. با تشکر