اگر برای زیباتر شدن لب‌های خود تصمیم گرفته‌اید عمل زیبایی لب یا همان سانترال انجام دهید، احتمالاً با این سوال رو به رو هستید که: چند وقت بعد از عمل می‌توانم از لوازم آرایش لب مثل رژلب، تینت لب و مواردی از این دست استفاده کنم؟

برای دانستن پاسخ این سوال و آگاهی از مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی لب، مطالعه این مطلب از وبلاگ مرکز زیبایی ملینیک به شما توصیه می‌شود. چرا که در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات جامع و مفصلی را در خصوص استفاده از لوازم آرایش بعد از عمل لیف لب با شما به اشتراک بگذاریم.

همچنین در صورتی که در آستانه عمل دایرکت لب هستید و یا در دوره نقاهت پس از عمل به سر می‌برید و با سوالاتی مواجه شده‌اید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.  

زودترین زمان آرایش لب‌ بعد از سانترال

سانترال لب، نوعی عمل زیبایی است که در آن ایجاد یک شکاف در بالای لب‌ها یا زیر بینی، حجم و فرم لب‌ها تغییر می‌کند. این عمل معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و نیاز به بستری شدن ندارد. با این حال، بعد از جراحی  لب‌ها دچار تورم، کبودی، خونریزی، درد و حساسیت می‌شوند. به همین دلیل، پزشکان به طور اکید توصیه می‌کنند که حداکثر به مدت ۲ تا ۳ هفته از آرایش لب ها خودداری نمایید تا در این مدت، لب ها به حالت طبیعی خود بازگردند.

فرآیند جراحی زیبایی لب ها و دوره نقاهت

آرایش کردن لب‌ها بعد از عمل، زودتر از موعد و زمانی که پزشک توصیه کرده، ممکن است باعث تحریک و التهاب پوست لب‌ها شود و عفونت را تشدید کند. همچنین، ممکن است نتایج عمل را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، بهتر است صبر کنید تا لب‌ها  به طور کامل التیام پیدا کرده و سپس با استفاده از محصولات آرایشی استاندارد و ترجیحاً سبک، زیبایی آنها را کامل‌تر کنید.

درنتیجه، بهترین زمان برای آرایش لب‌ها بعد از عمل لیفت لب، حداقل یک هفته پس از جراحی است. در این مدت، تورم لب‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته و فرم نهایی خود را پیدا می‌کنند. البته، این زمان ممکن است بسته به شرایط فرد و پیچیدگی عمل، متفاوت باشد. بهتر است در صورتی که پزشک شما توصیه دیگری در این مورد داشته باشد، حتما آن را رعایت کنید.

زودترین زمان آرایش لب‌ها بعد از سانترال

نکات کلیدی آرایش لب بعد از عمل لیفت لب

پس از گذشت حداقل یک هفته و حداکثر ۲ تا ۳ هفته از عمل زیبایی لب، اجازه دارید که لب‌های خود را با رژ لب، گلاس و … آرایش کنید. هنگام آرایش لب‌ها بعد از عمل زیبایی لب، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

استفاده از مرطوب کننده

قبل از استفاده از هر نوع محصول آرایشی، لب‌های خود را با یک مرطوب کننده طبیعی مانند وازلین آرایشی یا کرم غیر عطری لب ماساژ دهید و نرم کنید. این کار باعث می شود که پوست لب ها شاداب و سالم باقی بماند و دچار خشکی و ترک‌خوردگی نشود.

استفاده از مرطوب کننده پیش از آرایش لب

استفاده از محصولات آرایش باکیفیت

از محصولات آرایشی با کیفیت و استاندارد استفاده کنید و حتماً به تاریخ انقضای محصولات دقت کنید. محصولات آرایشی منقضی شده یا بی‌کیفیت ممکن است حاوی باکتری‌ها یا مواد شیمیایی مضر باشند که به لب‌ها آسیب برسانند. بنابراین، قبل از خرید یا استفاده از هر محصول آرایشی، برچسب آن را بخوانید و تاریخ انقضا، ترکیبات و نحوه نگهداری آن را بررسی کنید.

استفاده از رژ‌های مناسب

از رژ لب‌های روشن و شفاف استفاده کنید. رژ لب‌های تیره و سنگین ممکن است باعث شود لب‌های شما بزرگتر و نامتناسب به نظر برسند. به علاوه، رژ لب‌های روشن و شفاف باعث می‌شود که لب های شما درخشان‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند. اگر دوست دارید لب‌های خود را برجسته‌تر کنید، می توانید از برق لب یا تینت لب استفاده کنید. گلاس لب یا همان برق لب باعث می‌شود که لب‌های شما حجیم‌تر و براق‌تر به نظر برسند و میزان رضایت شما از نتایج جراحی کامل شود. همچنین اگر لب‌های شما هنوز کمی متورم هستند، از یک رژ لب با رنگ روشن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که تورم لب‌ها کمتر به نظر برسند.

استفاده از رژ‌لب با رنگ مناسب پس از سانترال

استفاده نکردن از مداد لب

پس از سانترال لب، از مداد لب استفاده نکنید. مداد لب ممکن است خشن باشد و باعث شود که بخیه های موجود روی حاشیه لب‌ها تحت فشار و آسیب احتمالی قرار بگیرد. به علاوه، مداد لب ممکن است باعث خشک شدن پوست لب‌ها یا زخم شدن آن‌ها شود و عفونت را تشدید کند. بنابراین، به جای استفاده از مداد لب، از یک قلم آرایش چشم یا ابرو استفاده و به طور خیلی ظریف و با رنگ مناسب، حاشیه لب‌های خود را آرایش کنید.

بعضی نکات تکمیلی درمورد آرایش بعد از عمل زیبایی لب عبارتند از:

  • از رژ لب‌های مایع یا مات استفاده کنید. رژ لب‌های جامد ممکن است باعث تحریک لب‌ها شوند.
  • از رژ لب‌های حاوی مواد شیمیایی قوی مانند الکل یا رنگدانه‌های قوی خودداری کنید.
  • هنگام آرایش لب‌ها، حرکات خود را ملایم انجام دهید.
  • اگر تورم لب‌های شما به طور یکنواخت بهبود پیدا نکرده، می‌توانید از یک کانسیلر برای پوشاندن نواحی کم حجم استفاده کنید.
  • برای پوشاندن شما قرمزی یا کبودی لب ها بعد از عمل، می‌توانید از یک کرم پودر یا کانسیلر استفاده کنید.

موارد تکمیلی ذکر شده کمک می‌کنند تا لب‌های شما بهتر دیده شوند و از نتیجه عمل دلسرد نشوید. فراموش نکنید برای دیدن نتیجه نهایی باید کمی بیشتر بر کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل یا نگرانی درمورد آرایش لب‌ها بعد از عمل زیبایی لب، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی

در این مطلب درباره آرایش لب ها بعد از سانترال لب توضیح دادیم و اشاره کردیم که زودترین زمان استفاده از لوازم آرایش، چقدر بعد از عمل است. همچنین توجه شما را به کیفیت لوازم آرایش، تاریخ انقضا محصولات، لوازم آرایش که بعد از عمل زیبایی لب برای شما مناسب تر است و در نهایت رنگ رژلب مناسب، جلب کردیم.

امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی درباره استفاده از لوازم آرایش بعد از عمل زیبایی لب قرار داده باشد و پاسخ مناسبی به سوالات شما در خصوص آرایش لب‌ها بعد از عمل زیبایی لب داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستان خود که عمل لیفت لب انجام داده‌‍اند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوال یا نظری دارید، در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. تمام تلاش تیم ما در مرکز زیبایی ملینیک بر این است که شما را از آخرین یافته‌های روز دنیای پزشکی در حوزه زیبایی مطلع سازیم. تا مقاله ای دیگر بدرود