یکی از فاکتورهای مهم برای داشتن اندام زیبا، خوش فرم بودن باسن است، موضوعی که به یکی از دغدغه‌های مهم خانم‌ها در سال‌های اخیر تبدیل شده است. اما خبر خوب این است که راهکار این دغدغه، بسیار آسان است: تزریق باسن. اما سوال اینجاست که تزریق ژل باسن بهتر است یا تزریق چربی؟

کدام روش ماندگاری بالاتری دارد و عوارض آن کمتر است؟ در کدام روش دوره نقاهت کوتاه‌تر است و مراقبت‌های بعد از تزریق آسان‌تر انجام می‌شود و در نهایت هزینه هریک از این دو روش چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

این‌ها سوالاتی هستند که می‌خواهیم در این مقاله به آنها پاسخ بدهیم. لذا برای دانستن پاسخ این سوالات لازم است تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره 09120746278tel:09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق چربی باسن

تزریق چربی باسن

 گفتیم که یکی از روش‌های فرم‌دهی و حجم‌دهی به باسن، تزریق چربی به این ناحیه است. برای انجام این فرآیند باید مقدار چربی مورد نیاز، از یکی از بخش‌های بدن (معمولاً شکم یا ران) برداشته شود و پس از تصفیه و آماده‌سازی به منطقه مورد نظر تزریق شود.

در این روش پس از معاینه توسط پزشک و بررسی انتظارات شما از نتیجه تزریق، محل مورد نظر علامت گذاری شده و فرآیند ساکشن برای استخراج چربی، بی حسی موضعی و یا بیهوشی انجام می‌شود تا شرایط برای تزریق چربی باسن محیا شود.

فرآیند تزریق چربی باسن بین 1.5 الی 2 ساعت زمان می‌برد و در مقایسه با روش تزریق ژل باسن، کمی تهاجمی‌تر و پیچیده‌تر است. پس از سپری کردن دوره نقاهت می‌توانید نتایج تزریق چربی را مشاهده نمایید.

از آنجایی که چربی مورد نیاز از بدن شما برداشته می‌شود، عوارض جانبی خاصی وجود ندارد و سازگاری کامل با بدن وجود دارد. دوره نقاهت پس از تزریق نسبتاً طولانی است و لازم است در این دوره مراقبت‌های بعد از تزریق بسیار جدی رعایت شود.

تزریق ژل باسن

تزریق ژل باسن

یکی دیگر از روش‌های فرم‌دهی و حجم‌دهی به باسن، تزریق ژل است. در این روش موادی بر پایه هیالورونیک اسید به باسن تزریق می‌شود که ضمن پُر کردن قسمت‌های تحلیل رفته، باعث روشن‌تر شدن پوست در این ناحیه نیز می‌شود.

در این روش نیز در ابتدا باید به پزشک مراجعه نمایید و انتظارات خود را از نتیجه تزریق بیان کنید. سپس ناحیه مورد نظر توسط پزشک علامت‌گذاری شده و حجم ژل مورد نیاز تعیین می‌شود. برای تزریق ژل باسن حداکثر بین 30 الی 40 دقیقه زمان لازم است و بلافاصله پس از تزریق می‌توانید بین 60 الی 70 درصد از نتیجه تزریق را مشاهده نمایید. اما برای نتیجه نهایی، باید دو هفته صبر کنید.  

مقایسه ماندگاری دو روش

اگر بخواهیم ماندگاری این دو روش را با یکدیگر مقایسه کنیم، قطعاً باید بگوییم تزریق چربی ماندگاری بالاتری دارد. چرا که پیوند چربی بسیار مستحکم است و در واقع می‌توان گفت اثر تزریق چربی باسن همیشگی و دائمی است.

مقایسه ماندگاری دو روش

و اما ماندگاری تزریق ژل باسن، حداکثر بین 6 ماه الی 2 سال است. البته ماندگاری تزریق ژل به عوامل مختلفی از جمله نوع و برند ژل، مقدار ژل تزریق شده، تکنیک به کار گرفته شده در تزریق و در نهایت مراقبت‌های بعد از تزریق بستگی دارد.

مقایسه عوارض جانبی دو روش

درباره عوارض جانبی این دو روش باید بگوییم هر دو روش ایمنی بالایی دارند و به تایید پزشکان، بی خطر شناخته میشوند. اما اشاره کردیم که تزریق چربی، در مقایسه با تزریق ژل، تهاجمی تر و پیچیده تر است و به همین تناسب لازم است مراقبت های بعد از تزریق جدی تر گرفته شود.

در صورت عدم توجه کامل به این موضوع و جدی نگرفتن مراقبت‌ها، ممکن است مشکلاتی از قبیل عفونت و مواردی از این دست به وجود بیاید.

در مقابل روش تزریق ژل به سادگی انجام می‌شود و عوارض خاصی ندارد. البته برای تزریق ژل نیز لازم است به کلینیک معتبر مراجعه نمایید درغیر این صورت استفاده از مواد بی‌کیفیت، فیک، تاریخ گذشته و نامناسب می‌تواند عوارض جدی برای شما به دنبال داشته باشد.

مقایسه مراقبت‌های بعد از تزریق دو روش

فرقی ندارد تزریق چربی باسن انجام داده باشید و یا ژل باسن تزریق کرده باشید، در هر صورت لازم است مراقبت‌های بعد از تزریق را جدی بگیرید. مراقبت‌های مشترک بین این دو روش، مواردی هستند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • به طور کلی پس از تزریق در هر دو روش، توصیه می‌شود از حمام داغ، سونا، سولاریوم و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز کنید. چرا که حرارت بالا، نتیجه تزریق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  •  همچنین مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات را به مدت حداقل یک هفته کنار بگذارید چرا که دوره نقاهت را طولانی‌تر می‌کند.
  • سعی کنید در شب‌های اول بعد از تزریق به پهلو نخوابید تا مواد تزریق شده در جای خود فیکس شده و جا به جا نشود.
  • از دستکاری و ماساژ خودسرانه محل تزریق جداً خودداری کنید، این کار نتیجه تزریق را کاملاً تغییر می‌دهد و عدم قرینگی در این ناحیه ایجاد می‌کند. در صورت مشاهده علائم غیر طبیعی و درد ادامه دار حتماً به پزشک مراجعه نمایید.

رعایت این نکات مراقبتی به شما کمک می‌کند در درجه اول بهترین نتیجه را از تزریق بگیرید و در ثانی ماندگاری تزریق را در بدن شما افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که روش تزریق چربی، مراقبت های حساس تری دارد و لازم است در دوره نقاهت، مراقبت‌های بعد از تزریق خیلی جدی رعایت شوند.

مقایسه هزینه دو روش

در بخش های قبل اشاره کردیم که تزریق چربی باسن، فرآیند پیچیده تر و طولانی تری دارد، به همین دلیل هزینه آن در مقایسه با تزریق ژل بالاتر است. البته باید درنظر داشته باشید که با یکبار هزینه کردن، میتوانید به طور دائمی از نتایج آن بهرمند شوید.

در مقابل روش تزریق ژل باسن، فرآیند آسان تری دارد و همین موضوع باعث شده هزینه این عمل به مراتب کمتر از تزریق چربی باشد. البته حداکثر ماندگاری این عمل دو سال است و بعد از سپری شدن این مدت باید تکرار شود.

در نهایت کدام روش برای چه کسی بهتر است؟

اگر ریسک‌پذیری بالاتری دارید و با انجام فرآیندهای تهاجمی مشکلی ندارید و می‌توانید با دوره نقاهت نسبتاً طولانی به راحتی کنار بیایید تزریق چربی باسن به شما پیشنهاد می‌شود که اثرات ماندگارتری دارد. البته توجه داشته باشید که هزینه این عمل بالاتر است.

اما اگر مایل هستید تزریق شما با کمترین ریسک و هزینه ممکن انجام شود و می‌خواهید به سرعت به زندگی عادی و فعالیت‌های روزمره خود بازگردید و دوره نقاهت کوتاه‌تری را تجربه نمایید، تزریق ژل باسن برای شما مناسب‌تر است.

اما در مجموع برای داشتن بهترین انتخاب، لازم است اولاً شرایط خود را با فرآیند هریک از دو روش به طور کامل بسنجید و در نهایت مشورت با پزشک می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب در انتخاب روش مناسب برساند.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تزریق ژل باسن و تزریق چربی باسن صحبت کردیم و به این سوال پاسخ دادیم که تزریق ژل باسن بهتره یا تزریق چربی. همچنین دو روش را از لحاظ عوارض جانبی، ماندگاری، مراقبت‌های بعد از تزریق و هزینه مقایسه کردیم و در نهایت گفتیم که کدام روش برای چه کسی مناسب‌تر است.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات ارزشمندی درباره تزریق ژل و تزریق چربی باسن در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که مایل به حجم‌دهی و فرم‌دهی به ناحیه باسن هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.