داشتن اندام خوش‌فرم و زیبا، یکی از معیارهای زیبایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بسیاری از خانم‌ها از کوچک بودن سینه و یا افتادگی آن شکایت دارند و مایلند سینه‌های حجیم‌تری داشته باشند و برای فرم‌دهی به سینه، یکی از روش‌های تزریق ژل سینه و تزریق چربی را انتخاب می‌کنند.

اما سوال اینجاست که تزریق ژل سینه بهتر است یا تزریق چربی و کدام روش عوارض کمتری دارد؟ ماندگاری کدام روش بالاتر است؟ مراقبت‌های بعد از تزریق در کدام روش آسان‌تر است و در نهایت هزینه کدام روش مناسب‌تر است؟

اگر تا پایان این نوشته با ما همراه باشید، پاسخ تمامی این سوالات را خواهید دانست. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل سینه

همانطور که اشاره کردیم، یکی از روش‌های حجم‌دهی و فرم‌دهی به سینه‌ها، تزریق ژل سینه است. در این روش بعد از معاینه توسط پزشک و بررسی توقع شما از نتیجه تزریق، مقدار ژل یا همان فیلر مورد نیاز مشخص شده و مناطق روی سینه علامت گذاری می‌شوند. سپس ژل از طریق سرنگ مخصوص در مناطق علامت‌گذاری شده تزریق می‌شود و توسط پزشک متخصص ماساژ داده می‌شود تا ژل در محل مورد نظر به خوبی فیکس شود.

تزریق ژل سینه

فرآیند تزریق معمولاً بین 20 الی 40 دقیقه زمان می‌برد و به منظور اینکه حین تزریق دردی احساس نکنید، پیش از اقدام به تزریق، در محل مورد نظر، مواد بی حسی اعمال می‌شود. پس از اتمام فرآیند تزریق، حدود 60 الی 70 درصد نتایج قابل مشاهده است و نتیجه نهایی حدوداً دو هفته پس از تزریق مشخص می‌شود و در صورت نیاز می‌توانید برای ترمیم به پزشک مراجعه نمایید.

این روش کم‌ریسک‌ترین و غیرتهاجمی‌ترین روش ممکن برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به سینه است و موادی که برای تزریق استفاده می‌شوند، بر پایه هیالورونیک اسید هستند که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و کاملاً با بدن سازگار است.  

تزریق چربی به سینه

یکی دیگر از روش‌های حجم‌دهی و فرم‌دهی به سینه‌ها، تزریق چربی است. در این روش، مقدار چربی مورد نیاز از یکی از بخش‌های بدن شما، معمولاً شکم، ران و یا باسن، استخراج شده و در پس از تصفیه و آماده سازی در محل مورد نظر تزریق می‌شود.

تزریق چربی به سینه

این روش در مقایسه با تزریق ژل، تهاجمی‌تر است و دو مرحله دارد که مرحله اول استخراج چربی و مرحله دوم تزریق مجدد است. فرآیند تزریق چربی حدوداً 60 الی 90 دقیقه زمان نیاز دارد و لازم است بی حسی موضعی و در برخی موارد بیهوشی موضعی صورت گیرد.  

از آنجایی که چربی مورد نیاز از بدن شما برداشته می‌شود، عوارض جانبی خاصی وجود ندارد و سازگاری کامل با بدن وجود دارد. دوره نقاهت پس از تزریق نسبتاً طولانی است و لازم است در این دوره مراقبت‌های بعد از تزریق بسیار جدی رعایت شود.

مقایسه دو روش از لحاظ عوارض

اگر بخواهیم این دو روش را از لحاظ عوارض جانبی با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم هر دو از جمله روش‌های بسیار سازگار با بدن هستند. در فرآیند تزریق چربی، مقدار چربی مورد نیاز از بدن شما برداشته می‌شود. در فرآیند تزریق ژل نیز، هیالورونیک اسید سازگاری کامل دارد.

اما باید توجه داشته باشید که روش تزریق چربی تهاجمی‌تر است و در نتیجه مراقبت‌های بعد از تزریق کمی جدی‌تر است. در صورت عدم توجه کامل به این موضوع و جدی نگرفتن مراقبت‌ها، ممکن است مشکلاتی از قبیل عفونت و مواردی از این دست به وجود بیاید.

در مورد تزریق ژل نیز باید به کلینیک معتبر مراجعه نمایید درغیر این صورت استفاده از مواد بی‌کیفیت، فیک، تاریخ گذشته و نامناسب می‌تواند عوارض جدی برای شما به دنبال داشته باشد.

مقایسه دو روش از لحاظ ماندگاری

در مورد ماندگاری این دو روش باید بگوییم تزریق چربی، ماندگاری بالاتری دارد. به طوریکه می‌توان گفت تاثیر تزریق چربی دائمی و همیشگی است و نیاز به تکرار ندارد. چرا که پیوند چربی، بسیار مستحکم و پایدار است. و اما در مورد ماندگاری تزریق ژل سینه باید بگوییم ماندگاری این روش حداکثر بین 6 ماه الی دو سال است و پس از این مدت باید تکرار شود.

مقایسه دو روش از لحاظ مراقبت‌های بعد از تزریق

فرقی ندارد که تزریق چربی انجام بدهید یا تزریق ژل، در هر دو صورت لازم است مراقبت‌های بعد از تزریق را جدی بگیرید. رعایت این نکات مراقبتی به شما کمک می‌کند در درجه اول بهترین نتیجه را از تزریق بگیرید و در ثانی ماندگاری تزریق را در بدن شما افزایش می‌دهد.

به طور کلی پس از تزریق در هر دو روش، توصیه می‌شود از حمام داغ، سونا، سولاریوم و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز کنید. چرا که حرارت بالا، نتیجه تزریق را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات را به مدت حداقل یک هفته کنار بگذارید چرا که دوره نقاهت را طولانی‌تر می‌کند.

سعی کنید در شب‌های اول بعد از تزریق به پهلو نخوابید تا مواد تزریق شده در جای خود فیکس شده و جا به جا نشود. از دستکاری و ماساژ خودسرانه محل تزریق جداً خودداری کنید، این کار نتیجه تزریق را کاملاً تغییر می‌دهد و عدم قرینگی در این ناحیه ایجاد می‌کند. در صورت مشاهده علائم غیر طبیعی و درد ادامه دار حتماً به پزشک مراجعه نمایید.

مقایسه دو روش از لحاظ هزینه

اشاره کردیم که تزریق چربی یک روش دو مرحله ای است که پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و به لحاظ زمانی نیز فرآیند طولانی‌تری است. از این رو بدیهی است که در مقایسه با روش تزریق ژل، هزینه بالاتری داشته باشد. البته توجه داشته باشید که اثرات این روش ماندگار تر است.

در مقایسه روش ژل، یک روش تک مرحله‌ای، آسان و کم دردسر است که به راحتی انجام می‌شود و در مقایسه با روش تزریق چربی، هزینه کمتری دارد.

در نهایت کدام روش تزریق سینه بهتر است؟

اگر ریسک‌پذیری بالاتری دارید و با انجام فرآیندهای تهاجمی مشکلی ندارید و با طولانی بودن دوره نقاهت به راحتی کنار می‌آیید و البته مایل هستید نتایج ماندگارتری از تزریق ژل سینه دریافت نمایید، تزریق چربی به شما پیشنهاد می‌شود که البته هزینه بالاتری هم دارد.

اما اگر مایل هستید تزریق شما با کمترین ریسک و هزینه ممکن انجام شود و می‌خواهید به سرعت به زندگی عادی و فعالیت‌های روزمره خود بازگردید و دوره نقاهت کوتاه‌تری را تجربه نمایید، تزریق ژل سینه برای شما مناسب‌تر است.

اما در مجموع برای داشتن بهترین انتخاب، لازم است اولاً شرایط خود را با فرآیند هریک از دو روش به طور کامل بسنجید و در نهایت مشورت با پزشک می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب در انتخاب روش مناسب برساند. 

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تزریق ژل سینه و تزریق چربی سینه صحبت کردیم و به این سوال پاسخ دادیم که تزریق ژل سینه بهتره یا تزریق چربی. همچنین دو روش را از لحاظ عوارض جانبی، ماندگاری، مراقبت‌های بعد از تزریق و هزینه مقایسه کردیم و در نهایت گفتیم که کدام روش برای چه کسی مناسب‌تر است.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات ارزشمندی درباره تزریق ژل و تزریق چربی سینه در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که مایل به حجم‌دهی و فرم‌دهی به سینه هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.