برای کسانی که دارای گوش های برجسته و بزرگ هستند عمل زیبایی گوش (اتوپلاستی و کوچک کردن گوش) یک راه حل دائمی برای از بین بردن این عیب محسوب می شود. این عمل زیبایی بصورت سرپایی با بی حسی موضعی و در مطب پزشک قابل انجام است. تایم عمل و دوران نقاهت کوتاه از جمله مزایای عمل اتوپلاستی هستند اما برخی عوارض بعد از عمل ممکن است وجود داشته باشند. ورم گوش بعد از عمل اتوپلاستی یا کوچک کردن گوش یکی از عوارض طبیعی بعد از عمل است که برای همه رخ می دهد. در این مطلب قصد دارم در مورد بروز ورم و روش های جلوگیری از آن و راه حل از بین تورم بعد از عمل صحبت کنم. پس تا انتهای مطلب همراه من باشید.

جلوگیری از ورم بعد از عمل

تورم یکی از طبیعی ترین عوارض بعد از عمل زیبایی گوش است. هنگامی که جراح بخشی از پوست و بافت‌های زیر آن را با ابزار پزشکی می‌شکافد به سبب دستکاری، خونریزی، ترمیم بافت‌ها و واکنش‌های التهابی بدن شاهد تورم در محل عمل خواهیم بود. با این وجود تورم در ۴ روز تا یک هفته پس از اتوپلاستی طبیعی است و باید سطح آن کاهش پیدا کند.

جلوگیری از ورم بعد از عمل اتوپلاستی و کوچک کردن گوش

برای اینکه از شدت تورم بعد از اتوپلاستی بکاهید، این نکات را در نظر بگیرید:

  • حفظ ارتفاع مناسب سر پس از جراحی برای بهبود موفقیت آمیز عمل اتوپلاستی ضروری است. بالا نگه داشتن سر به کاهش تورم کمک می‌کند. این کار فرایند گردش خون را تسهیل می‌کند و بهبود زخم را سرعت می‌دهد. خم شدن طولانی یا فشار بر گوش باعث تحریک و تورم بیشتر خواهد شد.
  • فرد پس از جراحی زیبایی گوش باید در محیط خنک و خشک قرار بگیرد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید در مجاورت دستگاه‌های گرمازا مانند پکیج یا بخاری یا استفاده از لوازم حرارتی مانند سشوار، تورم بعد از عمل زیبایی گوش را تشدید می‌کند.
  • بلند کردن اجسام سنگین تا یک ماه پس از اتوپلاستی می‌تواند باعث تحریک و تورم گوش شود.
  • حساسیت‌های غذایی را در نظر بگیرید. غذاهای تند، چرب و نمک سود در تشدید تورم بی‌تاثیر نیستند.

درمان ورم بعد از عمل

درمان ورم بعد از عمل اتوپلاستی و کوچک کردن گوش

اگر دچار تورم بعد از عمل زیبایی گوش شدید، توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

  • همچنان زیر سر خود را با بالش نرم بلند کنید و از خوابیدن روی دو گوش و فشار وارد کردن به آن‌ها جلوگیری کنید.
  • اگر همراه تورم، درد شدیدی احساس می‌کنید از  مسکن‌های مبتنی بر ایبوپروفن و آسپرین اجتناب کنید، زیرا می‌توانند تورم را بدتر کنند. از کاهش‌دهنده‌های دردی استفاده کنید که پزشک معالج برای شما تجویز کرده است.
  • فعالیت خود را محدود کنید. تورم نهایتا تا ۷ روز بعد از جراحی کاملا از بین خواهد رفت، اما چنانچه این اتفاق نیفتاد، موضوع را با پزشک مطرح کنید.
  • کمپرس سرد می‌تواند از مقدار تورم بکاهد، اما در نظر داشته باشید گوش‌های شما بی‌حس هستند و ممکن است یخ زدگی را احساس نکنند. برای کمپرس با پزشک خود مشورت کنید و از یکی از اطرافیان کمک بخواهید.

از اینکه این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته است بسیار خرسندیم. امیدوارم با مطالعه این مقاله نگرانی های شما در مورد ورم گوش بعد از عمل اتوپلاستی و کوچک کردن گوش برطرف شده باشند. اگر مطالب این مقاله برای فردی از نزدیکان شما مفید است لینک مقاله را برای ایشان بفرستید. از شما دعوت میکنم با بیان نظرات و سوالات خود از بخش کامنت ها ما را در ارائه مطالب بهتر یاری کنید.