آیا می دانید یکی از بهترین روش های حذف چربی از بازو ها، لیپوساکشن است؟ بسیاری از منابع معتبر خارجی ساکشن چربی های اضافه از بازو ها را یک عمل زیبایی امن، بی خطر و با مزایای زیاد توصیف کرده اند. اگرچه در برخی مواقع نیاز است تا با لیفت بازو (براکیوپلاستی) مقداری پوست شل و اضافه نیز حذف شود اما غالبا تنها با مکش چربی های اضافه می توان به نتیجه دلخواه رسید. در ادامه این مطلب قصد دارم در مورد عمل لیپوساکشن بازو توضیحات کاملی ارائه دهم. اگر هر سوالی در این مورد ذهن شما را مشغول خود کرده است در انتهای این مقاله پاسخ آن را خواهید یافت پس تا انتهای این مطلب همراه من باشید.

لیپوساکشن بازو چیست

به بیان ساده، لیپوساکشن بازو یک عمل جراحی زیبایی سرپایی برای حذف چربی های اضافه داخل بازو ها بوسیله دستگاه مکش چربی است. در واقع از آنجا که بازو ها محل های مستعدی برای تجمع چربی ها هستند و در اکثر افراد این چربی های اضافه با رژیم های غذایی و حتی انجام حرکات ورزشی از بین نمی روند، یک روش درمانی و زیبایی برای حذف این چربی ها به نام ساکشن چربی یا لیپوساکشن بازو بوجود آمده است که مورد توجه بسیاری از زیباجویان نیز قرار دارد.

لیپوساکشن بازو یک عمل کاملا ایمن و بی دردسر محسوب می شود که مزایای زیادی دارد. از اینرو در چند سال گذشته مورد توجه زیباجویان داخل ایران نیز قرار گرفته است. از جمله مهمترین مزایای آن می توان به سرپایی و کوتاه بودن زمان عمل، ایمن و بی خطر بودن آن، هزینه های منطقی و بصرفه آن و حصول نتایج طولانی مدت و حتی مادام العمر اشاره کرد.

مشاوره لیپوساکشن بازو ها

مشاوره و اقدامات قبل از عمل

به جرأت مهمترین کاری که قبل از هر تصمیم باید بگیرید کسب اطلاعات و آگاهی در این مورد است. پیداست که شما راه درستی را در پیش گرفته اید چرا که همین الان نیز با خواندن این مقاله در حال کسب اطلاعات در این زمینه هستید. اما هیچ چیز به مانند یک جلسه مشاوره اختصاصی با یک پزشک متبحر و باتجربه نیست. شما در جلسه مشاوره می توانید بطور خاص سوالات خودتان را در مورد همه نگرانی هایی که دارید بپرسید و جراح نیز بطور ویژه شرایط بدنی و فیزیکی شما را برای انجام عمل بررسی خواهد کرد. به احتمال زیاد یک سری اقدامات و ملاحظات قبل از عمل خواهید داشت که مهمترین آنها را در ادامه فهرست وار نوشته ام.

  • مصرف سیگار و الکل را از یک هفته قبل از عمل قطع کنید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما پزشک تان را در جریان بگذارید.
  • در صورتی که بیماری خاصی دارید ضروری است که پزشک تان در جریان قرار بگیرد.
  • شب قبل از عمل استحمام کنید. ممکن است تا چند روز بعد از عمل اجازه حمام کردن را نداشته باشید.
  • آسپرین و بطور کل داروهای رقیق کننده خون را قبل از عمل مصرف نکنید.
  • همچنین داروهای گیاهی و یا مواد خوراکی که خون را رقیق می کنند (مانند سیر) مصرف نکنید.
  • در روز عمل یک لباس آزاد و دکمه دار بپوشید تا به راحتی بتوانید آن را از تن تان دربیاورید.
  • پیشنهاد می شود روز عمل یک همراه کنار خود داشته باشید تا برای برگشت به منزل به شما کمک کند.

نحوه انجام عمل لیپوساکشن بازو

لیپوساکشن بازو یک عمل کوتاه در حدود 1 الی 1.5 ساعته است که طی چند مرحله ساده توسط پزشک انجام می شود. گرچه این مراحل ساده به نظر می رسند اما تبحر جراح برای رسیدن به نتایج عالی ضروری است. در ادامه این مراحل را به ترتیب بررسی خواهم کرد.

  1. بررسی و رسم خطوط راهنما، در ابتدا پزشک با بررسی دقیق بازو ها، خطوط راهنمایی را روی آنها رسم خواهد کرد. معمولا در این مرحله توسط دستیاران جراح چند عکس برای بررسی نتایج نهایی و مشاهده میزان تغییرات نهایی از بازو هایتان گرفته خواهد شد.
  2. تزریق ماده تامی سنت، در این مرحله محلولی متشکل از داروهای اپی نفرین و لیدوکایین به همراه سرم به زیر پوست بازو ها تزریق می شود تا هم آن نواحی را بی حس کرده و هم فرآیند شکست چربی ها را تسریع کند.
  3. ایجاد سوراخ ها، در ادامه چند سوراخ در نواحی ابتدایی و انتهایی زیر بازوها جهت عبور کانولا ایجاد می شوند.
  4. عبور کانولا، کانولا یک لوله نازک توخالی فلزی است که در این مرحله از زیر پوست وارد ناحیه بافت چربی می شود. عبور این لوله نازک و رسیدن به بافت چربی نیاز به تبحر دارد.
  5. ایجاد شکست در بافت چربی، در ادامه جراح با ایجاد حرکات رفت و برگشتی بوسیله لوله کانولا در بافت چربی شکست هایی ایجاد می کند. وجود این شکست ها باعث می شود مکش چربی در مراحل بعد راحت تر اتفاق بیافتد.
  6. مکش چربی، بعد از اینکه بافت یکپارچه چربی در زیر پوست در هم شکست جراح بوسیله دستگاه ساکشن چربی های اضافه را از آن ناحیه تخلیه می کند.
  7. گن مخصوص و اتمام عمل، در انتها بسته به شرایط فرد جراح تصمیم می گیرد که سوراخ های ایجاد شده در مرحله سوم را ببندد یا برای خروج مایع و ترشحات احتمالی باز بگذارد. سپس با بستن گن مخصوص عمل جراحی به اتمام می رسد.
نحوه انجام لیپوساکشن بازو

مراقبت های بعد از لیپوساکشن بازو

برای اینکه دوران نقاهت بعد از عمل خوبی داشته باشید باید مراقبت های بعد از عمل را جدی بگیرید. برای عمل لیپوساکشن بازو این مراقبت ها کم و ساده هستند اما نباید سادگی آنها باعث کم توجهی به آنها شود. در ادامه لیست برخی از مهمترین مراقبت های بعد از عمل را بررسی می کنیم.

  • سعی کنید تا حداقل دو هفته از کشیدن سیگار و مصرف الکل خودداری کنید.
  • از بلند کردن وسایل سنگین جدا خودداری کنید.
  • داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده است را با دقت مصرف کنید. این داروها عموما برای تسکین درد بعد از عمل و جلوگیری از عفونت می باشند.
  • بهتر است برای بهبود سریع تر از کرم های چرب کننده روی ناحیه عمل استفاده کنید.
  • بعد از دو روز می توانید با نظر پزشک به حمام بروید. در این مورد از قبل از پزشک تان سوال کنید.
  • رژیم غذایی پرکالری و سرشار از سبزیجات به همراه تحرکات سبک را در برنامه روزانه تان قرار دهید.
  • با نظر پزشک از روز بعد از عمل می توانید به محل کار خود بروید.
  • پوشیدن گن مخصوص را بصورت 24 ساعته جدی بگیرید.

عوارض و خطرات لیپوساکشن بازو

یکی از مهمترین ویژگی های لیپوساکشن بازو ها ایمن بودن و کم عارضه بودن آن است. یک سری عوارض بطور طبیعی وجود خواهند داشت که البته نگران کننده نیستند چرا که بصورت موقتی و قابل کنترل خواهند بود. در ادامه برخی از آنها را بررسی خواهیم کرد.

  • ممکن است تا چند ماه احساس بی حسی روی بازوهای خود داشته باشید.
  • وجود تورم و کبودی تا چند روز الی چند هفته محتمل است. اگر احساس کردید میزان آن غیر عادی است حتما پزشک را در جریان قرار دهید.
  • برای کنترل درد بعد از عمل مسکن هایی برای تان تجویز خواهد شد.
  • تا چند روز احتمال ترشح مایعات و خون از محل سوراخ ها محتمل است.

در صورتی که عمل را به یک جراح کم تجربه بسپارید ممکن است خطراتی همچون بروز آمبولی چربی، نا متقارن شدن دو بازو و همچنین آسیب به بافت عضلانی بازو ها برایتان بوجود بیایند. پس برای انتخاب یک جراح خوب تمام دقت خود را بکار بندید.

هزینه عمل لیپوساکشن بازو

هزینه عمل لیپوساکشن بازو در مقابل تاثیری که در اعتماد به نفس افراد می گذارد زیاد نیست. اما اگر به دنبال قیمت های بروز هستید می توانید به صفحه هزینه لیپوساکشن بازو مراجعه کنید. در این صفحه قیمت ها بصورت ماهانه بروزرسانی می شوند و شما می توانید با رزرو وقت مشاوره بصورت اختصاصی و رایگان توسط پزشکان مجموعه ملینیک ویزیت شوید.

سوالات متداول لیپوساکشن بازو

سوالات متداول لیپوساکشن بازو

بهترین کاندیدا برای لیپوساکشن بازو کیست؟

لیپوساکشن بازو محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و تمام افراد بالای 18 سال در صورتیکه با تجمع چربی های اضافه در بازو های خود مواجه شده اند می توانند برای انجام این عمل اقدام کنند. لازم است فرد زیباجو از سلامت کامل برخوردار بوده و انتظارات معقولانه ای از عمل زیبایی در ذهن خود داشته باشد.

عمل لیپوساکشن بازو چه مدت طول می کشد؟

این عمل بصورت سرپایی در کلینیک با بی حسی موضعی در حدود 1 الی 1.5 ساعت زمان نیاز دارد.

آیا بعد از عمل می توانم رانندگی کنم؟

به هیچ وجه توصیه نمی شود که بعد از عمل رانندگی کنید.

آیا بعد از عمل پوست شل در بازو ها باقی می ماند؟

اگر حجم چربی تخلیه شده زیاد باشد ممکن است پوست شل باقی بماند. نگران نباشید این مورد از قبل قابل پیش بینی بوده و در صورت لزوم انجام عمل براکیوپلاستی همزمان نیز به شما پیشنهاد خواهد شد.

نتایج چه مدت بعد از عمل قابل مشاهده خواهند بود؟

نتایج اولیه بعد از عمل قابل مشاهده خواهند بود اما نتایج نهایی بعد از حدود دو هفته که تورم و کبودی کاملا از بین رفت خودشان را نشان خواهند داد.

دوران نقاهت بعد از عمل چند روز است؟

لیپوساکشن بازو دوران نقاهت خاصی که بصورت استراحت مطلق در منزل بمانید ندارد. از روز بعد از عمل می توانید با رعایت برخی مراقبت ها به انجام امور روزانه بپردازید و حتی به محل کار خود بروید.

تا چند روز باید گن مخصوص را بپوشم؟

پیشنهاد می شود حداقل تا یک ماه بصورت 24 ساعته گن را بپوشید.

آیا بعد از عمل می توانم ورزش کنم؟

انجام ورزش های سبک از یک هفته بعد از عمل با نظر پزشک بلامانع است.

کشیدن سیگار قبل و بعد از عمل مجاز است؟

بهتر است از یک هفته قبل از عمل تا دو هفته بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید. این توصیه بخاطر خودتان است چراکه سیگار باعث کند شدن بهبودی در بدن می شود.

آیا بعد از عمل می توانم حمام کنم؟

از دو روز بعد از عمل با نظر پزشک می توانید استحمام کنید.

خدا را شاکرم که با یکی دیگر از مجموعه مقالات تخصصی در مورد عمل های زیبایی در خدمت شما بودم. در این مطلب سعی کردم همه نکات مهم در مورد عمل زیبایی لیپوساکشن بازو را بررسی کنم. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. از شما خواهش میکنم اگر نکته ای و یا پرسشی در ذهن دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. برای ما باعث افتخار است که بتوانیم پاسخگوی نظرات شما بشیم. تا دیداری دیگر بدرود