آیا می دانستید بیش از 80 درصد عمل های لیپوساکشن در ناحیه شکم و پهلو انجام می شود؟ همانطور که قبلا گفتیم، لیپوساکشن یکی از شناخته شده ترین عمل های زیبایی است که برای حذف چربی های اضافه نواحی مختلف بدن کاربرد دارد اما به جرأت لیپوساکشن شکم و پهلو پرطرفدارترین کاربرد آن محسوب می شود. از اینرو امروز قصد دارم در مورد این موضوع بحث و بررسی کاملی را خدمتتان ارائه دهم. در انتهای مقاله تمام سوالات متداول در این حوزه پاسخ داده شده اند پس تا انتهای مطلب همراه من باشید.

لیپوساکشن شکم و پهلو چیست

با افزایش سن اکثر افراد با مشکل تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلوهای خود مواجه می شوند. در برخی شاهد تجمع چربی در ناحیه کمر و پشت نیز هستیم. این چربی ها معمولا در مقابل ورزش و سخت ترین رژیم های غذایی نیز مقاوت زیادی دارند. کمتر کسی توان آب کردن این چربی های سمج را دارد. در این مواقع انجام عمل های جراحی زیبایی راهگشا خواهند بود. لیپوساکشن شکم و پهلو یکی از مهمترین روش ها برای حذف این چربی های اضافه است.

در این روش جراح با بررسی های لازم بوسیله یک دستگاه مکش چربی، لوله نازک و توخالی به نام کانولا را وارد لایه چربی زیر پوست کرده و با اعمال حرکات رفت و برگشتی باعث شکست و حل شدن این لایه می شود سپس با ایجاد مکش توسط دستگاه چربی ها را تخلیه می کند. این روش مزایای زیادی دارد. از جمله مهمترین آنها می توان به ایمن و کم خطر بودن آن و هزینه بصرفه آن اشاره کرد. در ادامه سعی میکنم تمام آنچه نیاز است در مورد این عمل جذاب بدانید خدمتتان عرض کنم.

لیپوساکشن 360 درجه

تعریف لیپوساکشن 360 درجه

در مواقعی لازم است که لیپوساکشن در نواحی شکم، پهلو ها، پشت و کمر فرد بطور همزمان انجام شود. اصطلاحا به این عمل، لیپوساکشن 360 درجه می گویند. اگر بعد از عمل پوست شکم فرد بصورت آویزان باقی بماند جراح برای حذف آن پوست اضافه ناچار به انجام عمل جراحی زیبایی شکم موسوم به ابدومینوپلاستی نیز می شود. انجام این عمل همزمان با لیپوساکشن بسیار رایج بوده و هزینه های جراحی را بالاتر می برد.

نکات کاربردی قبل از عمل

انجام لیپوساکشن در ناحیه شکم، کمر و پهلو نیازمند تجربه و مهارت بالایی است لذا مهمترین کاری که قبل از عمل باید انجام دهید پیدا کردن یک جراح متخصص و باتجربه در این زمینه است. اگر برای انتخاب جراح و کلینیک مهمترین معیار شما پول و قیمت است لطفا از همان راهی که آمده اید برگردید چرا که شما قصد دارید جان خود را به خطر بیاندازید. اما در صورتیکه جراح متبحری را پیدا کردید سعی کنید در جلسه مشاوره قبل از عمل تمام سوالات ذهن خود را از او بپرسید.

در صورتیکه تصمیم تان برای انجام عمل نهایی شد جراح برای شما دستورالعمل هایی را جهت رعایت قبل از عمل صادر خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین موارد را برایتان لیست کرده ام. لطفا به آنها بصورت جدی توجه کنید.

  • حتما جراح را در مورد بیماری های خاص و داروهایی که مصرف می کنید قرار دهید. پنهان کاری در این موارد ممکن است به ضرر خودتان تمام شود.
  • از یک هفته مانده به روز عمل مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید.
  • داروهایی که برای بعد از عمل تجویز شده اند را به همراه گن مخصوص، قبل از عمل تهیه کنید.
  • چند روز مانده به عمل از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفین و داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی خودداری کنید.
  • چند روز مانده به عمل از مصرف مواد غذایی مانند سیر که خون را رقیق می کنند خودداری کنید.
  • شب قبل از عمل استحمام کنید. احتمالا تا چند روز بعد از عمل نمی توانید به حمام بروید
  • روز جراحی یک لباس آزاد و دکمه دار بپوشید تا برای تعویض لباس به مشکل نخورید.
  • روز جراحی یک نفر همراه و کمک نزد خود داشته باشید.
نحوه انجام ساکشن شکم و پهلو

مراحل و نحوه انجام عمل

ساکشن شکم و پهلو معمولا با بیهوشی عمومی و در مدت زمان 2 تا 5 ساعت انجام می گیرد. مراحل انجام عمل بطور خلاصه و به ترتیب در ادامه شرح داده شده اند.

  1. آماده سازی. در این مرحله زیباجو لباس مخصوص اتاق عمل را پوشیده، پزشک ناحیه عمل را بررسی کرده و با رسم خطوط راهنما ایشان را برای عمل آماده می کند. دستیاران پزشک برای مقایسه های بعدی و بررسی میزان بهبودی چند عکس از زوایای مختلف ناحیه شکم و پهلو می گیرند.
  2. بیهوشی. داروی بیهوشی به زیباجو تزریق می شود و تا بیهوشی کامل ایشان صبر می کنند.
  3. تامی سنت. محلولی به نام تامی سنت متشکل از سرم نمکی، اپی نفرین و لیدوکایین به ناحیه مورد نظر تزریق می شود تا به حل شدن چربی ها کمک کند.
  4. ایجاد برش. چند برش در لا به لای چین های طبیعی شکم و پهلو ایجاد می شود تا بتوان به لایه چربی دسترسی پیدا کرد.
  5. عبور کانولا. کانولا یک لوله نازک و توخالی از جنس استیل ضد زنگ است که برای تخلیه چربی ها استفاده می شود. در این مرحله کانولا با دقت بالا از میان برش ها عبور داده می شود تا به لایه چربی زیر پوست برسد.
  6. شکست چربی. در این مرحله جراح با ایجاد حرکات رفت و برگشتی لایه های چربی زیر پوست را در هم می شکند.
  7. مکش چربی. بعد از شکسته شدن لایه چربی جراح بوسیله دستگاه مکش که به کانولا متصل است چربی های اضافه را تخلیه می کند.
  8. پانسمان. در انتها جراح با ایجاد پانسمان عمل را به پایان می رساند.

ممکن است جراح برای باز گذاشتن راه خروج ترشحات برش ها را بخیه نکند و با اتصال چند دِرَن (Drain) به سوراخ ها راه خروج آنها را هموارتر کند. در این حالت دستورالعمل مراقبت از درن ها به شما و همراه تان داده خواهد شد. در انتها گن مخصوص به تن زیباجو پوشانده شده و ایشان می توانند پس از گذراندن ریکاوری بعد از هوشیاری کامل به منزل بازگردند. در برخی مواقع لازم است تا زیباجو یک شب را در بیمارستان سپری کند.

مراقبت های بعد از عمل

نکته خیلی مهم این است که درصد زیادی از موفقیت عمل لیپوساکشن شکم و پهلو به رعایت دقیق مراقبت های بعد از عمل وابسته است. شما باید در این مورد مسئولیت پذیر بوده و خودتان را از قبل برای این مراقبت ها آماده کنید. چنانچه این نکات را جدی نگیرید ممکن است نتیجه دلخواه حاصل نشود و یا حتی میزان عوارض و حتی خطرات افزایش یابند. پس نکات ذکر شده در ادامه را جدی بگیرید.

مراقبت های بعد از ساکشن شکم و پهلو
  • کشیدن سیگار و دخانیات بهبودی در بدن را کند می کند پس تا می توانید پرهیز کنید. پیشنهاد می شود حداقل دو هفته سیگار نکشید.
  • پوشیدن گن باعث می شود بدن به فرم جدید خود شکل بگیرد و پیشنهاد می شود به مدت 2 ماه 24 ساعته این گن را بپوشید.
  • مصرف نوشیدنی های الکی میزان عوارض را افزایش می دهد پس حداقل تا دو هفته خوداری کنید.
  • حداقل یک هفته مرخصی گرفته و در منزل استراحت کنید.
  • از انجام کارهای سنگین، ورزش ها بطور جدی خودداری کنید.
  • در مدت نقاهت بی تحرک نباشید. سعی کنید با آهسته قدم زدن به بهبودی تان کمک کنید.
  • رژیم غذایی پرکالری و مملو از آب و سبزیجات برای خود در نظر بگیرید.
  • از کرم های ترمیم کننده و چرب کننده برای بهبودی زخم ها استفاده کنید.
  • اجازه ندهید به نواحی عمل فشار و ضربه وارد شود.
  • قرص های تجویز شده توسط جراح را به دقت و طبق برنامه مصرف کنید.

عوارض لیپوساکشن شکم و پهلو

طبیعی است که برخی عوارض بعد از عمل پدیدار شوند. جراح از قبل برای کنترل آنها پیش بینی هایی انجام داده است. مهمترین عوارضی که بعد از لیپوساکشن شکم و پهلو مشاهده شده اند بترتیب زیر هستند.

  • وجود مقداری درد که جراح برای کنترل آن مسکن تجویز خواهد کرد.
  • مشاهده تورم و کبودی. ممکن است تا یک الی دو هفته این ورم و کبودی باقی بماند.
  • در صورت مشاهده عفونت باید از آنتی بیوتیک هایی که جراح تجویز کرده است استفاده کنید.
  • ترشحاتی مانند خون آبه که در روزهای ابتدایی بعد از عمل از درن ها خارج می شوند.
  • باقی ماندن جای زخم ها (اسکار) تا چند مدت.
  • باقی ماندن اثرات داروهای بی حسی روی پوست به مدت چند هفته تا چند ماه.
  • ممکن است بدن شما نسبت به داروهای بیهوشی و بی حسی حساسیت نشان دهد.

در صورتیکه جراحی را به یک پزشک بی تجربه و تازه کار سپرده باشید ممکن است خطراتی مانند آمبولی چربی، آسیب به اعضا و دستگاههای داخلی شکم، آسیب به رشته های عصبی شما را تهدید کنند.

هزینه لیپوساکشن شکم و پهلو

می دانم که از ابتدا سوال بسیاری از شما در مورد هزینه ها خواهد بود. از اینرو در صفحه هزینه عمل لیپوساکشن تمام قیمت ها بصورت ماهیانه بروزرسانی می شوند و می توانید آنها را مشاهده کنید.

هزینه ساکشن شکم و پهلو

سوالات متداول ساکشن شکم و پهلو

لیپوساکشن شکم و پهلو مناسب چه کسانی است؟

این عمل برای افرادی که به دنبال درمان سلولیت و کاهش وزن هستند مناسب نیست چراکه لیپوساکشن شکم و پهلو صرفا یک عمل زیبایی است. محدودیت های جنسیتی و سنی وجود نداشته و تمام افراد بالای 18 سال که در سلامت کامل هستند و انتظارات منطقی از عمل دارند می توانند نسبت به انجام آن اقدام کنند. نکته پایانی این است که لیپوساکشن شکم و پهلو در افراد جوان تر بهتر جواب می دهد اما افراد با سن بالا می توانند با انجام ترکیب دو عمل لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی به نتایج دلخواه خود برسند.

آیا ساکشن شکم و پهلو برای لاغری مفید است؟

بله این عمل باعث بهبود فرم شکم، پهلو و کمر فرد می شوند.

آیا برای کاهش وزن می توان ساکشن شکم و پهلو انجام داد؟

به هیچ عنوان برای درمان سلولیت و کاهش وزن به لیپوساکشن فکر نکنید.

آیا لیپوساکشن شکم و پهلو خطرناک است؟

اگر جراحی را به یک پزشک متبحر با تجربه بسپارید این عمل به هیچ عنوان خطرناک نیست. میزان خطرات مشاهده شده در سطح جهانی برای لیپوساکشن شکم و پهلو کمتر از 1 درصد بوده است.

دوران نقاهت ساکشن شکم و پهلو چند روز است؟

حداقل یک هفته باید در منزل استراحت کنید و بعد از آن می توانید با رعایت هایی به انجام امور روزانه بپردازید.

ماندگاری ساکشن شکم و پهلو چقدر است؟

ماندگاری این عمل دائمی است اما اگر سبک زندگی با رژیم غذایی نامناسب داشته باشید ممکن است مجدد با تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو مواجه شوید.

مدت زمان عمل ساکشن شکم و پهلو چقدر است؟

عمل بین 2 تا 5 ساعت بطول خواهد انجامید.

آیا بعد از عمل می توانم به حمام بروم؟

بعد از 2 روز با نظر پزشک می توانید حمام کنید.

آیا افراد سیگاری هم می توانند ساکشن شکم انجام دهند؟

کشیدن سیگار و انواع دخانیات بهبودی در بدن را کند می کند و افراد سیگاری برای انجام لیپوساکشن شکم و پهلو باید مدتی قبل و بعد از عمل سیگار را ترک کنند.

از اینکه تا انتها همراه من بودید سپاسگزارم. اگر سوال و یا تجربه خاصی در مورد لیپوساکشن شکم و پهلو دارید خوشحال میشوم در بخش دیدگاهها با ما در میان بگذارید.