به احتمال زیاد در بین اطرافیان شما هم هستند کسانی که هنگام خندیدن مقدار قابل توجهی از لثه هایشان دیده می شود. مشکلی که باعث می شود لبخند زیبایی نداشته باشند و حتی ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس این افراد شود. در عامیانه به این مشکل لبخند لثه ای (Gummy smile) گویند و یکی از روش های درمان این مشکل، تزریق بوتاکس لبخند لثه ای می باشد. در این مقاله بطور ویژه در مورد درمان لبخند لثه ای بوسیله بوتاکس صحبت خواهم کرد پس با ادامه این مطلب با من همراه باشید.

لبخند لثه ای چیست

بطور طبیعی هنگام لبخند زدن نباید حجم زیادی از لثه ها دیده شود. تنها مثلث هایی بین ریشه دندان ها باید مشاهده شوند اما در برخی افراد حجم قابل توجهی از لثه هنگام خندیدن دیده می شود که به این حالت لبخند لثه ای گویند. لبخند لثه ای باعث کاهش زیبایی فرد هنگام لبخند زدن می شود و در برخی موارد حاد می تواند اعتماد به نفس او را هنگام خندیدن تحت تاثیر قرار دهد.

لبخند لثه ای به چند دلیل اتفاق می افتد. بزرگ بودن لثه، کوتاه بودن دندان ها و انقباض بیش از حد لب بالا هنگام خندیدن از جمله مهمترین دلایل بروز این مشکل به شمار می آیند. در گذشته برای حل این مشکل روش های جراحی وجود داشتند که بسیار دردناک، پیچیده و پر هزینه بودند اما امروزه با کمک بوتاکس می توان مشکل لبخند لثه ای را با کمترین هزینه، درد و دردسر برطرف نمود. درمان لبخند لثه ای بوسیله تزریق بوتاکس مزایای بسیاری دارد که در بخش بعدی بطور مفصل به آنها خواهم پرداخت.

مزایای تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

در مقایسه با سایر روش های درمان لبخند لثه ای، تزریق بوتاکس مزایای ویژه ای دارد که در ادامه بصورت فهرست وار به آنها اشاره کرده ام.

  • مهمترین مزیت تزریق بوتاکس، ساده و سریع بودن آن است بطوری که در کمتر از 10 دقیقه می توان بوتاکس لبخند لثه ای را طراحی و تزریق کرد.
  • تزریق بوتاکس جهت درمان لبخند لثه ای بسیار ایمن، بی خطر و کم تهاجم است.
  • تزریق بوتاکس با این هدف به واقع کم هزینه است.
  • تزریق بوتاکس لبخند لثه ای دوران نقاهت و عوارض خاصی ندارد.
  • برای عموم افراد این روش قابل استفاده است مگر اینکه فرد شرایط خاصی داشته باشد.
  • نتایج تزریق بوتاکس لبخند لثه ای بعد از گذشت چند روز بطور مشهودی قابل مشاهده هستند.

کاندیدای تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

تزریق بوتاکس بطورکلی برای عموم افراد جامعه قابل انجام است و محدودیت سنی و جنسیتی ندارد اما برخی افراد بواسطه شرایط خاصی که دارند از انجام آن منع می شوند که در ادامه بصورت فهرست وار در مورد این موارد صحبت خواهم کرد.

  • بانوان باردار و شیرده از انجام بوتاکس لبخند لثه ای منع می شوند.
  • افرادی که به بیماری های عضلانی مبتلا هستند نباید بوتاکس تزریق کنند.
  • افرادی که به بیماری های عصبی و عروقی مبتلا هستند.
  • افرادی که به تزریق بوتاکس حساسیت دارند.
  • افرادی که طی روزهای اخیر داروهای موثر بر انعقاد خون مصرف کرده اند.
نحوه انجام تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

نحوه تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

تزریق بوتاکس به خودی خود یک پروسه ساده است که چند مرحله دارد. پاکسازی محل تزریق، بی حسی، تزریق با سوزن مخصوص باریک و کمپرس یخ مراحل کوتاه تزریق بوتاکس هستند اما برای درمان لبخند لثه ای شناسایی نقاط مد نظر اهمیت بالایی دارند که مستلزم تجربه بالا و دانش تئوری بروز است. تزریق بوتاکس لبخند لثه ای از چند نقطه روی لب بالا انجام می شود که با ایجاد محدودیت در حرکات انقباضی در عضلات لب بالا می توان به نتیجه دلخواه رسید.

ماندگاری تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

ماندگاری بوتاکس لبخند لثه ای در بسیاری از منابع بین 4 تا 8 ماه ذکر شده است اما اگر واقع بین باشیم میزان ماندگاری بین 3 تا 6 ماه معقولانه تر به نظر می رسد. در مورد ماندگاری بوتاکس لبخند لثه ای چندین نکته وجود دارد که در ادامه لیست شده اند.

  • اثرگزاری بوتاکس لبخند لثه ای از 3 روز بعد از تزریق شروع شده و تا دو هفته بعد کامل می شود پس از همان لحظات اولیه پس از تزریق انتظار نداشته باشید لبخند لثه ای شما درمان شده باشد.
  • میزان ماندگاری به برند بوتاکس تزریق شده بستگی زیادی دارد اما این روزها بعلت وجود تحریم ها در بازار ایران تنها بوتاکس مصپورت موجود است که ماندگاری آن در بالا ذکر شد.
  • مراقبت های اندکی بعد از تزریق وجود دارند که باعث افزایش ماندگاری تزریق می شوند و بهتر است به آنها دقت کنید. استفاده از کمپرس یخ، عدم دراز کشیدن و خوابیدن بعد از تزریق و عدم ماساژ و لمس ناحیه تزریق از آن جمله اند.
  • متابولیسم بدن فرد و همچنین سابقه تزریق بوتاکس عوامل پنهانی در میزان ماندگاری بوتاکس لبخند لثه ای هستند که از فردی به فرد دیگر متفاوتند و باید در نظر گرفته شوند.
  • میزان و دوز تزریقی نیز عامل دیگری بر افزایش میزان ماندگاری بوتاکس لبخند لثه ای است.
  • عوامل دیگری همچون رژیم غذایی صحیح، کاهش استرس های روزانه و تمدید به موقع نیز می توانند بر افزایش ماندگاری بوتاکس لبخند لثه ای اثر مثبت داشته باشند که بد نیست به آنها توجه کنید.

عوارض تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

تزریق بوتاکس عوارض خاصی ندارد اما در حالتی خاص برخی از موارد زیر ممکن است رخ دهد:

  • تورم و کبودی که به سرعت از بین خواهد رفت.
  • عفونت به ندرت در تزریق بوتاکس مشاهده می شود.
  • وجود کمی درد طبیعی است و با مسکن قابل کنترل است.
  • در صورت حرکت ماده بوتاکس زیر پوست ممکن است باعث بدفرمی ناحیه تزریق شده شود.

سوالات متداول

زمان مورد نیاز برای تزریق بوتاکس لبخند لثه ای چقدر است؟

درمان لبخند لثه ای با تزریق بوتاکس بسیار سریع و کوتاه است. تنها با اختصاص 30 دقیقه وقت می توان تزریق بوتاکس را انجام داد و بعد از گذشت چند روز از مشاهده نتایج آن لذت برد.

هزینه درمان لبخند لثه ای با تزریق بوتاکس چقدر است؟

در مقایسه با سایر روش ها، هزینه درمان لبخند لثه ای بوسیله تزریق بوتاکس بسیار ارزان است. با مراجعه به صفحه قیمت تزریق بوتاکس می توانید از هزینه آن مطلع شوید و درخواست مشاوره و تزریق خود را ثبت کنید.

آیا تزریق بوتاکس لبخند لثه ای درد دارد؟

به هیچ وجه. تزریق بوتاکس جهت درمان لبخند لثه ای بوسیله سوزن های نازکی با دوز کم انجام می شود که درد قابل توجهی ندارد.

آیا تزریق بوتاکس لبخند لثه ای خطرناک است؟

تزریق بوتاکس برای درمان لبخند لثه ای هیچ گونه خطری برای فرد نداشته و روشی کم تهاجم و بسیار ایمن است.

آیا تزریق بوتاکس لبخند لثه ای قابل تمدید است؟

بله. پیشنهاد می شود قبل از اینکه اثر تزریق بوتاکس بطور کامل از بین برود نسبت به تمدید آن اقدام کنید تا بعد از چند دوره تمدید میزان ماندگاری آن بصورت قابل توجهی افزایش یابد.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه من بودید از شما سپاسگزارم. در این مقاله سعی کردم یکی از بهترین روش های درمان لبخند لثه ای یعنی تزریق بوتاکس را بطور کامل به شما معرفی کنم. مزایا، عوارض، ماندگاری، نحوه انجام و سوالات متداول در مورد آن را بطور کامل در این مقاله بررسی کردم و این نوید را به شما می دهم که می توانید با کمترین هزینه و با سرعتی باور نکردنی این مشکل را از روی صورتتان حذف کرده و به خودتان لبخند زیبایی هدیه دهید. در انتها از شما دعوت می کنم با درج دیدگاه خود ما را از نظرات، سوالات و تجربیات ارزشمند خود مطلع سازید.