بدون شک داشتن داشتن گونه‌های برجسته و خوش فرم، تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی چهره شما دارد. بعضی از خانم‌ها به صورت طبیعی گونه‌های خوش فرم و برجسته‌ای دارند و برخی دیگر که مایلند که چهره مدلینگ و سینمایی داشته باشند، یکی از روش‌های پروتز گونه و تزریق ژل گونه را انتخاب می‌کنند.

اما سوال اینجاست که بین این دو روش پروتز گونه بهتره یا تزریق ژل گونه کدام بهتر است؟ ماندگاری کدامیک بیشتر است؟ و کدام روش عوارض کمتری دارد؟ هزینه این دو روش با یکدیگر چقدر فرق دارد؟

این‌ها سوالاتی هستند که در این مقاله قرار است به آنها پاسخ بدهیم. اگر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، پاسخ این سوالات را خواهید دانست. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید و برای انتخاب بین این دو روش به مشورت نیاز دارید، میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

عمل پروتز گونه

عمل پروتز گونه، یکی از قدیمی‌ترین روش‌هایی است که برای کاشت گونه و حجم‌دهی و فرم‌دهی به گونه استفاده می‌شود و همانطور که از نامش برمی‌آید، یک عمل جراحی است که طی آن پروتز یا همان ایمپلنت گونه که از مواد سیلیکونی ساخته شده است، زیر پوست ناحیه گونه قرار داده می‌شود.

عمل پروتز گونه

اگرچه نتایج پروتز گونه دائمی و همیشگی است، اما با این حال در مقایسه با روش‌های تزریق ژل و چربی از محبوبیت کمتری برخوردار است. علت این موضوع، تهاجمی بودن روش پروتز گونه است. به عبارت دیگر برای انجام پروتز گونه باید به اتاق عمل بروید و ریسک بیهوشی و عمل جراحی را بپذیرید.

در شرایطی که در سال‌های اخیر، روش های غیر تهاجمی (مانند تزریق) نه تنها در بین مراجعه‌کنندگان، بلکه در بین پزشکان نیز از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

تزریق ژل گونه

یکی دیگر از روش‌های حجم‌دهی و فرم‌دهی گونه، روش تزریق ژل است که در این روش موادی بر پایه هیالورونیک اسید، توسط پزشک به گونه تزریق شده و ماساژ داده می‌شود تا ژل به درستی در جای مناسب قرار بگیرد و فرم مناسب داشته باشد.

تزریق ژل گونه

برای این فرآیند بین 15 الی 30 دقیقه زمان لازم است و قبل از شروع تزریق، کمی مواد بی حسی در ناحیه مورد نطر اعمال می‌شود تا در حین فرآیند تزریق، احساس درد نداشته باشید. بلافاصله پس از تزریق می‌توانید بین 60 الی 70 درصد از نتایج را مشاهده نمایید و برای دیدن نتیجه نهایی باید به مدت دو هفته صبر کنید.

این روش در مقایسه با روش پروتز، کاملاً غیرتهاجمی است، دوره نقاهت طولانی ندارد و بلافاصله بعد از تزریق می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید. ماندگاری روش تزریق ژل بین 6 ماه تا 2 سال متغیر است.

مزایا و معایب پروتز گونه

برای مقایسه بهتر بین روش پروتز گونه و روش تزریق ژل برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به گونه، لازم است مزایا و معایب پروتز را بررسی کنیم:

مزایای پروتز گونه

  • پروتز گونه یکبار برای همیشه انجام می‌شود و نیاز به تکرار نداد.
  • موادی که به عنوان ایمپلنت یا پروتز استفاده میشود، با بدن سازگار است.  

معایب پروتز گونه

هر روشی در کنار مزایای خود، معایبی نیز دارد. روش پروتز گونه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به معایب روش پروتز گونه اشاره می‌کنیم:

  • این روش نیازمند عمل جراحی است و با ریسک بیهوشی و جراحی همراه است.
  • دوران نقاهت روش پروتز گونه طولانی تر است و ممکن است چند هفته طول بکشد تا به شرایط عادی بازگردید.
  • هزینه روش پروتز گونه در مقایسه با تزریق ژل گونه بالاتر است.
  • مقداری کبودی و تورم پس از عمل وجود دارد.
  • از آنجایی که نتایج روش پروتز گونه دائمی و همیشگی است، اگر پس از عمل از نتایج رضایت نداشته باشید و پشیمان شوید، راه برگشتی ندارید. پس «دائمی» بودن لزوماً به معنی «بهتر» بودن نیست.

مزایا و معایب تزریق ژل گونه

حال که با مزایا و معایب پروتز گونه آشنا شدید، وقت آن رسیده است که مزایا و معایب تزریق ژل گونه را نیز بدانید.

مزایای تزریق ژل گونه

  • این روش نیاز به جراحی ندارد و کاملاً سرپایی انجام می‌شود، البته ممکن است برای اینکه حین فرآیند تزریق، درد احساس نکنید، قبل از تزریق کمی مواد بی حسی روی ناحیه مورد نظر اعمال شود.
  • دوره نقاهت خاصی بعد از تزریق ژل گونه پیش رو ندارید، ممکن است پس از تزریق در ناحیه تزریق کمی قرمزی، کبودی خفیف و تورم سطحی مشاهده کنید که کاملاً طبیعی است و نهایتاً طی یک الی دو روز برطرف میشود.
  • روش تزریق ژل، در مقایسه با روش پروتز گونه فرآیند ساده تری دارد و هزینه بالایی ندارد.  
  • از آنجایی که نتایج تزریق ژل، دائمی و همیشگی نیست، در صورت عدم رضایت از نتیجه، میتوانید از پزشک بخواهید آنزیم تزریق نماید تا گونه به حالت اولیه بازگردد.
  • مقدار ژل قابل تنظیم است و بعد از تزریق میتوانید مقدار آن را اضافه یا کم نمایید.
  • مواد ژل بر پایه هیالورونیک اسید است و سازگاری کاملی با بدن دارد.

معایب تزریق ژل گونه

ماندگاری روش تزریق ژل گونه در مقایسه با پروتز گونه کمتر است و هر دو سال یکبار لازم است تزریق را تکرار نمایید.

در نهایت پروتز گونه بهتر است یا تزریق ژل؟

تا به اینجای کار متوجه شدید که پروتز گونه، یک فرآیند جراحی است. بنابراین ممکن است در صورت عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل به طور دقیق، ممکن است عوارضی نظیر عفونت رخ دهد. در مقابل تزریق ژل، یک فرآیند غیرتهاجمی است که مراقبت‌های بعد از تزریق آن حساسیت خیلی بالایی ندارد.

در نهایت پروتز گونه بهتر است یا تزریق ژل؟

از طرف دیگر پروتز گونه، معمولاً اندازه های ثابت و مشخصی دارد و حق انتخاب شما محدودتر است و نتایج از قبل تعیین شده‌ای دارد. در مقابل در فرآیند تزریق ژل، پزشک می‌تواند بر اساس انتظارات شما از نتیجه تزریق، مقدار ژل را مشخص نماید. به عبارت دیگر دست پزشک در مقدار تزریق بازتر است و نتایج می‌تواند کاملاً بر خواسته‌های شما منطبق باشد.

از همه این موارد مهمتر اینکه پروتز یک عمل جراحی است و ریسک‌های خاص خودش را دارد در حالیکه فرآیند تزریق ژل، یک فرآیند غیرتهاجمی است که ریسک خاصی ندارد.

پروتز گونه یا تزریق ژل گونه، هر دو روش‌هایی هستند که باعث می‌شوند شما گونه‌های حجیم‌تر و برجسته‌تری داشته باشید. انتخاب بین این دو گزینه شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد. این موضوع تا حدودی به اولویت‌بندی‌های شما بستگی دارد.

به عنوان مثال ممکن است برای بعضی از افراد، ماندگاری مهم‌تر باشد و به همین دلیل تصمیم بگیرند که پروتز گونه انجام دهند. در مقابل ممکن است برای برخی دیگر از افراد، هزینه مهم‌تر باشد و به همین دلیل تزریق ژل و چربی را به پروتز کردن ترجیح دهند.

جمع بندی و نتیجه‌گیری

در این مطلب درباره پروتز گونه و تزریق ژل گونه صحبت کردیم و مزایا و معایب این دو روش را با یکدیگر مقایسه کردیم. همچنین اشاره کردیم که کدام روش ممکن است عوارض جانبی داشته باشد و کدام روش ماندگاری بالاتری دارد. همچنین در مورد دوره نقاهت و مراقبت‌های بعد از هر یک از دو روش توضیحاتی دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره پروتز گونه و تزریق گونه در اختیار شما قرار داده باشد و بتوانید بین این دو روش به درستی تصمیم گیری کنید. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که مایلند گونه‌های برجسته‌تری داشته باشند، به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتی که در این زمینه با پرسشی مواجه هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید، تا مقاله‌ای دیگر بدرود.