برای اینکه گوش های برجسته خودتان را به سر بچسبانید، یا اندازه گوش هایتان را کوچک کنید تن به انجام عمل اتوپلاستی و کوچک کردن گوش داده اید. اما پیش آمده که خواسته یا ناخواسته نتایج عمل آنطور که پیشبینی شده بود حاصل نشده اند. حال چه باید کرد؟ آیا راه حلی وجود دارد؟ بله، بهترین راه حل برای این مشکل انجام عمل ریویژن اتوپلاستی یا عمل ترمیم است. در این مطلب قصد داریم این موضوع را از همه ابعاد آن بررسی کنیم پس پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب همراه من باشید.

عمل ترمیم یا ریویژن چیست

عمل ریویژن چیست

اگر نتایج نهایی عمل اتوپلاستی یا کوچک کردن گوش طبق پیش بینی ها حاصل نشود نیاز است تا دوباره ناحیه جراحی شده طی یک جراحی مجدد باز شود و دوباره جراحی اتوپلاستی یا کوچک کردن گوش در ان ناحیه انجام شود. به این عمل ثانویه، عمل ریویژن یا ترمیم گویند. عمل ریویژن معمولا سخت تر از عمل اولیه است و از اینرو نیاز است تا این عمل توسط جراح باتجربه تر و متبحرتری انجام شود. در ادامه به بررسی دلایل نیاز به عمل ریویژن و همچنین نحوه انجام و زمان مناسب آن می پردازیم.

چرا به عمل ترمیم نیاز می شود

تعداد اندکی از متقاضیان عمل اتوپلاستی نیاز به عمل ریویژن پیدا می کنند اما معمولا دو دلیل اصلی برای این امر وجود دارد. دلیل اول ضعف در مهارت، تجربه و تکنیک عمل جراح است. با این حال که جراحی اتوپلاستی یک عمل ساده به نظر می رسد اما جزئیات مهمی در تکنیک انجام آن نهفته است که نتایج نهایی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اگر یک جراح که اقدام به انجام این عمل می کند تجربه و مهارت کافی را نداشته باشد ممکن است بعد از گذشت چند هفته متوجه شوید که گوش ها از حالت چسبیده به سر خارج شده اند و نیاز به عمل ترمیم یا ریویژن احساس شود. در موارد متععدی مشاهده شده است که جراحان برای کسب تجربه با قیمت های بسیار پایین اقدام به انجام عمل اتوپلاستی می کنند که احتمال نیاز به ترمیم در این موارد بالا میرود. بسیاری از این جراحان از مهارت کافی برخوردار نیستند و مشاهده شده است که در قرینه سازی گوش ها توانایی لازم را ندارند. موارد زیادی دیده شده است که جراح بی تجربه در چسباندن قسمت بالا و پایین گوش به سر مهارت ندارد و فقط بخش وسط گوش به سر نزدیک شده است. اینها نمونه های مختلفی از ضعف یک جراح در عمل اتوپلاستی است که نیاز به انجام عمل ریویژن را ایجاد می کند.

ضعف تکنیک جراح در چسباندن گوش به سر

دلیل دوم عدم رعایت مراقبت های بعد از عمل است. که اکثر مواقع نیاز به عمل ترمیم به علت همین سهل انگاری در مراقبت های بعد از عمل می باشد. باید توجه داشت که در بهترین حالت 50% نتیجه نهایی تحت تاثیر تکنیک جراحی است. 50% دیگر دست شماست و باید با رعایت مراقبت های بعد از عمل مواظب باشید تا خطری متوجه بخیه های پشت و روی گوش نشود. ممکن است شب هنگام خواب بصورت ناخودآگاه روی گوش بخوابید یا هنگام استحمام گوش هایتان را به جلو بکشید. حتی ممکن است آرایشگر شما موقع اصلاح پشت گوش با بی دقتی به بخیه ها آسیب بزند و موارد متعدد دیگری که می توانند به نتیجه زحمات جراح و شما آسیب وارد کنند. حال اگر به هر دلیلی متوجه شدید که گوش های شما به جلو متمایل شده اند، چه زمانی باید برای انجام عمل ریویژن اقدام کنید؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

زمان مناسب برای عمل ریویژن

زمان مناسب برای عمل ریویژن اتوپلاستی

معمولا اکثر جراحان توصیه می کنند عمل ریویژن اتوپلاستی و کوچک کردن گوش حداقل 6 ماه بعد از عمل اولیه صورت گیرد. از آنجا که در حین عمل اتوپلاستی اولیه، پوست و غضروف پشت گوش باز می شوند، برش میخورند و سپس با بخیه های پلاستیک به هم دوخته می شوند، بافت آن ناحیه دستخوش دستکاری زیادی می شود. یکی از عوارض این اتفاق تورم است. پس تا از بین رفتن کامل ورم گوش نباید دوباره آن ناحیه باز شود. دلیل بعدی این است که بافتی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است تا مدتی شکننده و آسیب پذیر است و اگر دوباره باز شود به آن آسیب جدی تری وارد می شود و حتی نمی توان آن را بخیه کرد. پس نیاز است تا مدتی به این بافت شکننده فرصت ریکاوری و بازیابی داده شود. بعد از اینکه دوره ریکاوری گوش سپری شد می توان عمل ترمیم را انجام داد.

تکنیک جراحی ریویژن اتوپلاستی

همانطور که در بخش قبل اشاره شد پوستی که قبلا تحت جراحی قرار گرفته است شکننده تر است. غضروفی که قبلا برش خورده است بعد از گذراندن دوره ریکاوری سخت تر و سفت تر است. در نتیجه انجام عمل ریویژن نیاز به مهارت و دقت بالاتری دارد. از اینرو توصیه می شود عمل ترمیم توسط جراح باتجربه تری انجام شود. تکنیک جراحی ریویژن خیلی با جراحی اولیه تفاوتی ندارد اما دقت در برش غضروف و برداشتن پوست باید در حد ماکزیمم باشد تا این بار نتیجه مورد انتظار حاصل شود. گرچه می توان عمل ریویژن را برای بار دوم نیز انجام داد اما پیشنهاد می شود مراقبت های بعد از عمل ریویژن نیز باید با دقت چند برابر توسط شما رعایت شوند تا کار به ترمیم بار سوم نکشد.

تکنیک جراحی عمل ترمیم اتوپلاستی

امیدوارم مطالب این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در این مطلب سعی کردم در مورد نیاز به عمل ریویژن اتوپلاستی و کوچک کردن گوش هشدارهایی را به شما دهم. اگر شما در این زمینه تجربه خاصی دارید یا سوالی ذهن شما را مشغول کرده است از بخش نظرات برای ما بنویسید. ما در اولین فرصت پاسخ سوالات شما را خواهیم داد. اگر احساس می کنید محتویات این مطلب برای فردی از نزدیکان و آشنایان شما مفید است لینک این مقاله را برای او بفرستید. تا مقاله ای دیگر بدرود