بینی زیبا و خوش فرم، نقش بسیار مهمی در زیباتر شدن چهره شما دارد. شاید تصور کنید برای داشتن بینی زیبا، باید ریسک‌های عمل جراحی را به جان بخرید و دوره نقاهت طولانی مدتی تحمل کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. اما خبر خوب این است که بدون جراحی نیز می‌توان فرم بینی را به حالت دلخواه درآورده و نقص‌های جزئی را برطرف نمود. دو روش اثربخش برای فرم‌دهی بینی، تزریق ژل اصلاح فرم بینی و لیفت بینی با نخ هستند.

اما سوال اینجاست که لیفت بینی با نخ بهتر است یا تزریق ژل؟ کدام روش عوارض کمتری دارد؟ اثر و نتیجه کدام روش ماندگارتر است؟ دوره نقاهت کدام روش کوتاه‌تر است و کدام روش سریع‌تر به نتیجه می‌رسد؟ در نهایت هزینه این دو روش با هم چه تفاوتی دارد؟

این‌ها مهمترین سوالاتی هستند که بسیاری از مراجعه کنندگان به مرکز زیبایی ملینیک از پزشکان مجموعه ما می‌پرسند. از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب به آنها پاسخ دهیم. اگر شما هم برای تصمیم‌گیری بین دو روش لیفت بینی با نخ و تزریق ژل بینی دچار تردید شده‌اید، این نوشته را تا پایان بخوانید.

همچنین اگر در این زمینه به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید و مایل هستید از پزشک متخصص مشاوره حرفه‌ای دریافت نمایید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح نمایید.

لیفت بینی با نخ

یکی از روش‌های که در سال‌های اخیر برای اصطلاح، رفع افتادگی و چین و چروک‌های به وجود آمده روی بینی استفاده می‌شود، لیفت بینی با نخ است. واضح است که در صورت افزایش سن، بخش‌های مختلف صورت، دچار چین و چروک شده و خطوطی روی صورت ایجاد می‌شود. این خطوط در افرادی که در هنگام خندیدن روی بینی آنها، چروک ایجاد می‎شود، پر رنگ‌تر است.

لیفت بینی با نخ

در روش لیفت با نخ، پس از معاینه بینی و وضعیت خطوط ایجاد شده و میزان افتادگی، بخش هایی که لازم است لیفت شود، توسط پزشک علامت گذاری می‌شود. سپس روی این نواحی مقداری مواد بی حسی اعمال می‌شود تا در حین فرآیند لیفت، دردی احساس نکنید.

در مرحله بعد سوزن‌های مخصوص لیفت وارد پوست در قسمت‌های مشخص، می‌شود و فرآیند لیفت بینی با نخ آغاز می‌شود. برای این فرآیند بین 45 دقیقه الی 60 دقیقه زمان لازم است و بعد از اتمام کار می‌توانید بین 30 الی 40 درصد نتایج را مشاهده کنید. اما برای دیدن نتیجه نهایی بین حدودا 1.5 الی 2 ماه زمان لازم است.

نخ‌های استفاده شده در روش لیفت با نخ از جنس سیلیکون هستند و پس از 4 الی 6 ماه جذب پوست شده و باعث کلاژن‌سازی در پوست می‌شوند.

مزایا و معایب لیفت بینی با نخ

برای تصمیم گیری بین دو روش لیفت بینی با نخ و تزریق ژل بینی، باید مزایا و معایب هریک از این دو روش را بدانید، از این رو تصمیم گرفتیم این بخش را به بیان مزایا و معایب لیفت بینی با نخ اختصاص بدهیم:

مزایای لیفت بینی با نخ

  • این روش کاملاً غیرتهاجمی است و نیاز به جراحی و بستری شدن ندارد.
  • لیفت با نخ نیاز به بُرش و ایجاد خط روی صورت ندارد و فقط چند سوراخ بسیار ریز از طریق سوزن ایجاد می‌کند.
  • دوره نقاهت طولانی مدت ندارد و پس از اتمام کار می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه بدهید. البته لازم است مراقبت‌های بعد از لیفت را جدی بگیرید و کمی احتیاط کنید.

معایب لیفت بینی با نخ

  • هزینه لیفت بینی با نخ بیشتر از تزریق ژل اصلاح فرم بینی است.
  • در مقایسه با روش تزریق ژل، دیرتر جواب می‌دهد و نتایج آن دیرتر مشخص می‌شود.
  • در روش لیفت با نخ، فقط می‌توان ایرادات جزئی را برطرف نموده و امکان حجم‌دهی به بینی وجود ندارد.
  • در صورت پشیمانی از انجام لیفت، امکان بازگشت وجود ندارد و باید صبر کنید تا نتایج بعد از 2 سال کم کم از بین برود.

تزریق ژل اصلاح فرم بینی

تزریق ژل را می‌توان یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای اصلاح فرم بینی و حجم‌دهی و فرم‌دهی به بینی دانست. روشی که طی آن می‌توانید با کمترین هزینه ممکن به نتیجه دلخواه برسید. در این روش باید در ابتدا به پزشک مراجعه نمایید و پس از مشخص شدن نواحی نیازمند تزریق، حجم ژل مورد نیاز برای تزریق مشخص شده و کمی مواد بی‌حسی روی ناحیه مورد نظر اعمال می‌شود.

تزریق ژل اصلاح فرم بینی

سپس ژل در نواحی مورد نظر تزریق می‌شود. فرآیند تزریق ژل بینی بین 15 الی 30 دقیقه زمان لازم دارد و بلافاصله پس از تزریق می‌توانید 60 الی 70 درصد نتایج تزریق را مشاهده نمایید. اما برای دیدن نتیجه نهایی باید 2 هفته صبر کنید.

موادی که تحت عنوان ژل تزریق میشوند، بر پایه هیالورونیک اسید هستند که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد و از این رو هیچگونه عوارض جانبی یا حساسیت ایجاد نمی‌کند.

مزایا و معایب تزریق ژل بینی

در بخش قبلی لیستی از مزایا و معایب روش لیفت بینی با نخ را در اختیار شما قرار دادیم. در این بخش می‌خواهیم شما را با مزایا و معایب تزریق ژل بینی آشنا کنیم.

مزایای تزریق ژل بینی

  • این روش غیر تهاجمی است و نیاز به بستری، جراحی و طی کردن دوره نقاهت طولانی مدت ندارد.
  • عوارض جانبی خاصی پس از تزریق ایجاد نمی‌شود، فقط ممکن است کمی قرمزی، تورم سطحی و کبودی خفیف مشاهده کنید که کاملاً طبیعی است و پس از چند ساعت برطرف می‌شود.
  • روش تزریق ژل، در مقایسه با روش لیفت با نخ هزینه پایین‌تری دارد.
  • مقدار ژل تزریق شده کاملاً قابل تنظیم است و به راحتی می‌توان آن را کم و زیاد کرد.  
  • فرآیند تزریق ژل، بسیار سریع انجام می‌شود و نهایتاً به 15 الی 30 دقیقه زمان نیاز دارد.
  • در صورت پشیمانی از تزریق می‌توانید از پزشک بخواهید تا باتزریق آنزیم، بینی را به حالت قبل بازگرداند.
  • برخلاف روش لیفت با نخ، از روش تزریق ژل می‌توان برای حجم‌دهی، فرم‌دهی و پُر کردن قسمت‌های تحلیل رفته استفاده کرد.

معایب تزریق ژل بینی

این روش معایب خاصی ندارد و تنها میتوان گفت در برخی مواد ماندگاری روش لیفت با نخ، از روش تزریق ژل بالاتر است.

مقایسه دو روش از نظر ماندگاری

یکی از رایج ترین سوالات شما در هنگام مراجعه به مرکز زیبایی ملینیک این است که ماندگاری کدام روش بیشتر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ماندگاری هر دو روش لیفت بینی با نخ و تزریق ژل بینی تقریباً یکسان است و انتظار می‌رود هر دو حداکثر بین 18 الی 24 ماه ماندگاری داشته باشند.

مقایسه دو روش از نظر ماندگاری

البته توجه داشته باشید که ماندگاری هر روش به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال در روش لیفت با نخ، کیفیت نخ استفاده شده، تکنیک به کار گرفته شده، سن و وضعیت بینی و عواملی از این دست در ماندگاری نتیجه لیفت تاثیرگذار هستند.

همچنین در روش تزریق ژل، فاکتورهایی مانند کیفیت و اصالت ژل تزریق شده، تکنیک استفاده شده برای تزریق، متابولیسم بدن و در نهایت میزان توجه شما به مراقبت‌های بعد از تزریق در ماندگاری نتیجه تزریق، تاثیر مستقیم دارد.

مقایسه دو روش از نظر عوارض

یکی از دیگر از مسائل مهمی که به شما کمک می‌کند بین این دو روش، انتخاب بهتری داشته باشید این است که عوارض هر دو روش را با یکدیگر مقایسه کنید. البته خبر خوب این است که هر دو روش کاملاً ایمن هستند و عوارض جانبی خاصی برای بدن ندارند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم نخ‌های استفاده شده در روش لیفت با نخ، از جنس سیلیکون هستند و مانند نخ بخیه بعد از چند ماه جذب بدن می‌شوند. در مورد تزریق با ژل نیز، مواد بر پایه هیالورونیک اسید هستند که هیچگونه حساسیتی و مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کنند.

اما لازم است بدانید روش لیفت با نخ به واسطه تعداد سوزن‌هایی که در آن استفاده می‌شود و روی بینی سوراخ ایجاد می‌کند، نسبت به روش تزریق ژل بینی، تهاجمی تر است و از این رو نیاز به مراقبت بیشتری دارد. در صورت عدم رعایت مراقبت‌های بعد از لیفت ممکن است عوارضی نظیر عفونت یا حساسیت به وجود بیاید.

مقایسه دو روش از نظر هزینه

بحث هزینه نیز یکی از موضوعات تاثیرگذار در تصمیم‌گیری برای بسیاری از افراد است. در نظر داشته باشید که تزریق ژل، فرآیند ساده‌تری دارد و به همین دلیل هزینه آن در مقایسه با روش لیفت با نخ کمتر است. البته لازم به ذکر است که هزینه این دو روش به عوامل مختلفی از جمله نوع و برند متریال استفاده شده، مقدار ژل یا نخ استفاده شده، حق الزحمه پزشک و لوکیشن کلینیک نیز بستگی دارد.

در نهایت چه روشی برای چه کسی بهتر است؟

اگر با روش‌های نسبتاً تهاجمی مشکلی ندارید، می‌توانید دوره نقاعت نسبتاً طولانی را تحمل کنید، برای دیدن نتایج و تغییرات عجله ای ندارید، بینی شما نیاز به حجم دهی ندارد و فقط لازم است کمی به سمت بالا لیفت شود و سن شما بالای 55 سال است، روش لیفت بینی با نخ برای شما مناسب تر است.

در نهایت چه روشی برای چه کسی بهتر است؟

اگر کمتر از 55 سال سن دارید، علاوه بر لیفت و فرم دهی، لازم است بینی شما حجم دهی شود، برای دیدن نتایج و تغییرات بینی خود عجله دارید، شرایط طولانی شدن دوره نقاهت را ندارید و مایلید فرآیند اصلاح فرم بینی هرچه سریع‌تر انجام شود، روش تزریق ژل بینی را انتخاب نمایید.

 اما در مجموع برای داشتن بهترین انتخاب، لازم است اولاً شرایط خود را با فرآیند هریک از دو روش به طور کامل بسنجید و در نهایت مشورت با پزشک می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب در انتخاب روش مناسب برساند.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره لیفت بینی با نخ و تزریق ژل بینی صحبت کردیم، مزایا و معایب هر دو روش را در اختیار شما قرار دادیم و این دو روش را از لحاظ هزینه، ماندگاری و عوارض مورد مقایسه قرار دادیم. در نهایت گفتیم چه روشی برای چه کسی بهتر است.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره لیفت بینی با نخ و تزریق ژل بینی در اختیار شما قرار داده باشد و بتوانید به راحتی بین این دو روش تصمیم‌گیری کنید. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که مایلند فرم بینی خود را اصلاح نمایند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.