لب‌های زیبا، تاثیر زیادی روی زیباتر شدن چهره دارد. شاید تصور کنید لب‌ها کوچکترین عضو صورت ما هستند، اما واقعیت این است که همین عضو کوچک، روی زیبایی چهره شما به ویژه هنگام صحبت کردن، تاثیر مستقیم دارد. برای داشتن لب‌های زیبا و خوش‌فرم، راه‌های مختلفی وجود دارد از پروتز لب گرفته تا تزریق ژل لب.

اما سوال اینجاست که پروتز لب بهتر است یا تزریق ژل لب؟ کدام روش عوارض جانبی کمتری دارد؟ ماندگاری نتایج کدام روش بالاتر است؟ مراقبت‌های بعد از لیفت لب در این دو روش به چه صورت است و در نهایت هزینه انجام این دو روش چه تفاوت‌هایی دارد؟

در این مطلب قرار است به این سوالات پاسخ بدهیم. پس اگر می‌خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید یا نیاز به مشورت دارید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

عمل پروتز لب

عمل پروتز لب، یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای فرم‌دهی و حجم‌دهی به لب است که با هدف قلوه‌ای شدن لب‌ها انجام می‌شود. این فرآیند همانطور که از نامش پیداست، یک عمل جراحی است که عموماً در مطب یا کلینیک زیبایی انجام می‌شود و طی آن لب‌های شما برجسته شده و فرم بهتری پیدا می‌کند.

عمل پروتز لب

برای انجام این کار باید به کلینیک مراجه نمایید تا وضعیت لب ها و وضعیت جسمانی و بدنی شما توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد و بر اساس انتظاراتی که از نتیجه عمل دارید، پروتز مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس پزشک در گام اول در ناحیه مورد نظر از مواد بی‌حسی استفاده می‌کند تا در حین عمل دردی احساس نکنید.

پس از بی‌حس شدن لب‌ها، در هر دو گوشه دهان، برشی ایجاد می‌شود تا پروتز یا همان ایمپلنت که از مواد سیلیکونی ساخته شده، درون لب، در محل مورد نظر قرار بگیرد. سپس قسمت‌های برش داده شده با بخیه‌های کوچک و ظریف بسته می‌شود.

 فرآیند عمل پروتز لب، بین 30 الی 40 دقیقه زمان می‌برد و پس از اتمام کار می‌توانید 60 الی 70 درصد نتیجه کار را ببینید و برای دیدن نتیجه نهایی باید یک تا دو ماه صبر کنید.

مزایا و معایب عمل پروتز لب

برای تصمیم‌گیری بین پروتز لب و تزریق ژل لب، اولین گام این است که شرایط هر دو را به طور کامل بدانید و در گام بعد از مزایا و معایب هر دو روش کاملاً آگاه شوید، تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما مناسب‌تر است. از این رو تصمیم گرفتیم مزایا و معایب عمل پروتز لب را برای شما توضیح بدهیم:

مزایای پروتز لب

  • عمل پروتز لب، نتایج ماندگاری دارد و یکبار برای همیشه انجام می‌شود و نیازی به تکرار مجدد آن نیست.
  • مواد پروتز لب، از جنس سلیکون هستند و سازگاری کاملی با بدن انسان دارند.

معایب پروتز لب

هر روشی در کنار مزایا، معایبی نیز دارد و پروتز لب نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به معایب پروتز لب اشاره می‌کنیم:

  • این روش در مقایسه با زریق ژل لب، پیچیده‌تر است و زمان بیشتری نیاز دارد، در نتیجه هزینه عمل پروتز لب در مقایسه با تزریق ژل لب بالاتر است.
  • پروتز لب، یک عمل جراحی است که با بیهوشی و اتاق عمل همراه است که ریسک‌های خاص خودش را دارد.
  • در این فرآیند روی لب‌های شما برش‌هایی ایجاد می‌شود تا پروتز درون لب قرار بگیرد و یک فرآیند تهاجمی است.
  • در مقایسه با روش تزریق ژل لب، دوره نقاهت طولانی‌تری دارد و ممکن است چند هفته طول بکشد تا بخیه‌ها جذب یا کشیده شود و بتوانید به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید.
  • این روش همانطور که قبلاً هم گفتیم همیشگی و دائمی است و در صورت پشیمانی، راه برگشتی ندارد جز اینکه مجددا جراحی کنید و پروتز را خارج نمایید.

تزریق ژل لب

در بخش قبل فرآیند پروتز لب را برای شما توضیح دادیم، در این بخش می‌خواهیم تزریق ژل لب را برای شما توضیح بدهیم که در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها بین مراجعه کنندگان و حتی پزشکان زیبایی تبدیل شده است.

تزریق ژل لب

در این روش بعد از مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت لب‌های شما، انتظاراتی که از تزریق ژل لب دارید مورد بررسی قرار گرفته و مقدار ژل مورد نیاز برای تزریق مشخص می‌شود. سپس مقداری مواد بی حسی روی لب‌ها اعمال می‌شود تا در هنگام تزریق ژل، دردی احساس نکنید.

مقدار ژل مشخص شده با یکی از تکنیک‌های تزریق ژل لب روسی، تزریق ژل لب عروسکی، تزریق ژل لب سوتی یا تزریق ژل لب قلبی انجام شده و توسط پزشک ماساژ داده می‌شود تا به درستی در جای مناسب قرار گرفته و فرم مناسب داشته باشد.

فرآیند تزریق ژل لب بین 10 الی 15 دقیقه زمان نیاز دارد و بعد از اتمام کار تزریق می‌توانید بین 60 الی 70 درصد از نتایج را مشاهده نمایید و برای مشاهده نتیجه نهایی باید دو هفته صبر کنید. روش تزریق ژل لب در مقایسه با عمل پروتز لب، غیرتهاجمی است و دوره نقاهت طولانی ندارد. بلافاصله بعد از تزریق می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید و ماندگاری این روش بین 6 ماه تا 2 سال بر اساس عوامل مختلف، متغیر است.

مزایا و معایب تزریق ژل لب

تا اینجای کار با مزایا و معایب پروتز لب آشنا شدید، حال وقت آن رسیده که از مزایا و معایب تزریق ژل لب نیز مطلع شوید.

مزایای تزریق ژل لب

  • کاملاً غیرتهاجمی است و نیازی به اتاق عمل، بیهوشی و بستری شدن ندارد.
  • هیچگونه برشی روی صورت ایجاد نمی‌شود و جای سوزن نیز به سرعت محو می‌شود.
  • دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است و کافی است در این مدت مراقبت‌های بعد از تزریق را به درستی رعایت نمایید.
  • این روش در مقایسه با پروتز لب فرآیند ساده‌تری دارد و هزینه آن کمتر است.
  • در صورت پشیمانی از تزریق ژل لب، می‌توانید از پزشک درخواست کنید تا با تزریق آنزیم لب‌ها را به حالت قبل بازگرداند.
  • مقدار ژل تزریق شده کاملاً قابل تنظیم است و در صورت نیاز می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید.
  • مواد ژل بر پایه هیالورونیک اسید است و سازگاری کاملی با بدن دارد.

معایب تزریق ژل لب

ماندگاری روش تزریق ژل لب در مقایسه با پروتز لب کمتر است و هر دو سال یکبار لازم است تزریق را تکرار نمایید.

مقایسه دو روش از نظر ماندگاری

در بخش‌های قبلی به طور کلی درباره ماندگاری این دو روش با هم صحبت کردیم، اما در این بخش می‌خواهیم به طور دقیق‌تر در این باره صحبت کنیم. واقعیت این است که روش پروتز لب، ماندگاری بالاتری دارد و تقریباً می‌تواند گفت نتایج آن دائمی و همیشگی است.

مقایسه دو روش از نظر ماندگاری

در مقابل روش تزریق ژل لب بین 6 ماه تا دو سال ماندگار است و پس از آن لازم است تکرار شود. ماندگاری ژل لب به عوامل مختلفی از جمله نوع و برند ژل، مقدار ژل تزریق شده، تکنیک به کار گرفته شده برای تزریق، متابولیسم بدن و در نهایت میزان توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق و رعایت آنها بستگی دارد.

مقایسه دو روش از نظر عوارص جانبی

در مورد عوارض جانبی باید بگوییم هرچند عمل پروتز لب، یک عمل ایمن است و مورد تایید پزشکان می‌باشد، اما در هر صورت یک فرآیند تهاجمی است و عوارض خاص خود را دارد. همچنین در صورت عدم توجه به مراقبت‌های بعد از عمل، ممکن از عوارضی نظیر عفونت به سراغ شما بیاید.

در مقابل روش تزریق ژل لب، عوارض جانبی خاصی ندارد. البته ممکن است بعد از تزریق در ناحیه تزریق کمی قرمزی، کبودی خفیف (به دلیل تکان خوردن یا لرزش حین تزریق) و تورم سطحی (جای سوزن) مشاهده نمایید که کاملاً طبیعی است و بعد از 1 الی 2 روز کاملاً برطرف می‌شود.

مقایسه مراقبت‌های بعد از لیفت دو روش

فرقی ندارد تزریق ژل لب انجام داده باشید یا پروتز لب، در هر صورت باید مراقبت‌های بعد از فرآیند لیفت را جدی بگیرید و به درستی انجام دهید. واضح است که مراقبت‌های بعد از یک تزریق، به مراتب ساده‌تر و آسان‌تر از مراقبت‌های بعد از یک عمل جراحی است.

پس انتظار می‌رود که مراقبت‌های بعد از پروتز لب، کمی سخت‌تر و حساس‌تر از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب باشد. همچنین از آنجایی که دوره نقاهت پروتز لب طولانی‌تر از دوره نقاهت تزریق ژل لب است، دوره مراقبت‌های پروتز لب نیز بیشتر طول می‌کشد.

مقایسه هزینه دو ورش

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که پروتز لب، یک عمل جراحی زیبایی است و در مقایسه با تزریق ژل لب، فرآیند پیچیده‌تر و طولانی‌تری دارد. از این رو بدیهی است که هزینه پروتز لب به مراتب بالاتر از تزریق ژل لب باشد. البته توجه داشته باشید که به طور کلی هزینه هر دوی این موارد به عوامل مختلفی مانند متریال مورد استفاده، تکنیک به کار گرفته شده، حق‌الزحمه پزشک و لوکیشن کلینیک بستگی دارد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره پروتز لب و تزریق ژل لب صحبت کردیم و مزایا و معایب هر دو روش را برای شما توضیح دادیم. همچنین دو روش را از نظر ماندگاری، عوارض جانبی، مراقبت‌های بعد از لیفت لب و هزینه مورد مقایسه قرار دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب، اطلاعات کاملی درباره این دو روش در اختیار شما قرار داده باشد و به جواب این سوال که پروتز لب بهتر است یا تزریق ژل لب رسیده باشید. اگر اینطور است، این مطلب را با افرادی که مایلند لب‌های خود را فرم‌دهی و حجم‌دهی نمایند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.