لب‌ها، یکی از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین اعضای چهر هستند و بدون شک زیبایی لب‌ها، تاثیر چشم‌گیری در زیباتر شدن صورت دارد. از این در سال‌های اخیر رو فرم‌دهی به لب از طریق تزریق ژل لب، به یکی از پرطرفدارترین لاین‌های زیبایی تبدیل شده است.

جالب است بدانید تزریق ژل لب، نه تنها باعث فرم‌دهی و حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌شود، بلکه به واسطه وجود هیالورونیک اسید موجود در ژل، جوانسازی را نیز برای لب‌های شما به ارمغان می‌آورد.

اما انواع مدل‌های ژل لب چیست و هر مدل، برای چه فرم چهره‌ای مناسب‌تر است؟ این سوالی است که بسیاری از مراجعه‌کنندگان به مرکز زیبایی ملینیک از همکاران ما در بخش تزریق می‌پرسند. این شد که تصمیم گرفتیم این مطلب از وبلاگ مرکز زیبایی ملینیک را به معرفی انواع مدل‌های تزریق ژل لب، اختصاص بدهیم. ضمناً اگر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید، از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب نیز آگاه خواهید شد.

معرفی مدل‌های تزریق ژل لب

تزریق ژل لب، یک فرآیند غیر تهاجمی زیبایی محسوب می‌شود که بسته به سلیقه، نیاز لب‌ها و فرم صورت، انواع مختلفی دارد. در ادامه هریک از مدل های تزریق ژل لب را به شما معرفی می‌کنیم تا تصمیم‌گیری در مورد مدل ژل لب، برای شما راحت‌تر شود.

تزریق ژل لب مدل قلبی

تزریق ژل لب مدل قلبی

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های ژل لب، مدل قلبی است. در این مدل تزریق بیشتر در ناحیه V شکل لب بالایی انجام می‌شود و همانطور که از نامش پیداست، در انتهای تزریق، لب شما فرم قلبی شکل پیدا می‌کند.

افراد دارای صورت بیضی شکل که می‌خواهند یک تغییر زیبا و طبیعی در لب‌های خود ایجاد کند و افرادی که لب بالای آنها نازک‌تر از لب پایین است، بهترین کاندیدای تزریق ژل لب قلبی هستند.

تزریق ژل لب مدل چاک‌دار

تزریق ژل لب مدل چاک‌دار

یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار تزریق ژل لب، مدل چاکدار است. حالتی که در آن دو طرف لب پایین برجسته و وسط آن، شکاف داشته باشد، لب چاکدار گفته می‌شود. در این مدل، ژل بیشتر به ناحیه وسط در لب پایین تزریق می‌شود. اگر حجم لب‌های شما متوسط رو به بزرگ است، تزریق لب چاکدار، بهترین گزینه برای شماست.

تزریق ژل لب مدل عروسکی یا باربی

تزریق ژل لب مدل عروسکی یا باربی

لب عروسکی یکی دیگر از پرمتقاضی ترین مدل‌های تزریق ژل لب است. در این حالت لب پایین با ژل حجیم‌تر شده و بخش V شکل لب بالا نیز کمی تقویت می‌شود. در نتیجه تزریق لب عروسکی، انتظار می‌رود لب شما شبیه به شخصیت‌های عروسکی به ویژه باربی شده باشد. این مدل تزریق، به از بین رفتن خنده لثه‌ای هم کمک می‌کند.

این مدل تزریق به افراد دارای صورت گرد و مستطیلی پیشنهاد می‌شود. همچنین برای افرادی که مایلند لب‌های پهن‌تری داشته باشند، مناسب است. افراد علاقمند به داشتن لب‌های فانتزی و برجسته، بهترین گزینه برای تزریق ژل لب عروسکی هستند.

 فراموش نکنید که هرچند انتخاب فرم ژل لب کاملاً سلیقه‌ای است، اما فرم لب عروسکی برای سنین پایین‌تر مناسب‌تر است و شاید مناسب سنین 45-50 سال نباشد.

تزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرال

 تزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرال

برخی افراد مایلند به فرم کاملاً طبیعی و نچرال، کمی به لب‌های خودشان حجم بدهند و لب‌ها را از حالت نازکی بیش از اندازه بیرون بیاورند. به این عزیزان، تزریق ژل لب طبیعی یا نچرال توصیه می‌شود. در این روش، لب‌ها جوان‌تر شده و فرم بهتری به خود می‌گیرند اما فرم لب و چهره تغییر آنچنانی ندارد و کسی متوجه تغییر شما نخواهد شد. این مدل برای همه افرادی که مایلند به طور طبیعی لب‌های آنها کمی فرم گرفته و حجیم شود، مناسب است.

تزریق ژل لب مدل روسی

 تزریق ژل لب مدل روسی

از نام ژل لب روسی، می‌توانید حدس بزنید که این فرم تزریق لب، بر اساس فرم لب‌های خانم‌های روس نامگذاری شده است. در این مدل تزریق بیشتر در ناحیه کشیدگی و تیزی حاشیه لب انجام می‌شود و برای برجسته‌تر شدن لب‌ها، مقداری از ژل به امتداد خط لب تزریق می‌شود.

مدل لب روسی، برای افرادی که لب‌های باریکی دارند و کمان لب‌های آنها کوچک است می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد.

تزریق ژل لب سوتی

تزریق ژل لب سوتی

یکی از جدیدترین مدل‌های تزریق ژل لب، مدل سوتی است. در این مدل با تزریق ژل لب، یک فضای خالی گرد بین لب بالا و پایین ایجاد می‌شود و لب فرم سوت به خود می‌گیرد.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب

برای گرفتن بهترین نتیجه از تزریق ژل لب، لازم است نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم را رعایت کنید.

  1. حداقل 24 ساعت پس از تزریق ژل لب، ورزش یا فعالیت بدنی سنگین نداشته باشید.
  2. تا 48 ساعت پس از تزریق ژل لب، از قرار گرفتن در معرض آفتاب، بخار آب داغ و هرگونه گرمای زیاد خودداری کنید.
  3. تا 24 ساعت پس از تزریق ژل لب، از آرایش لب‌ها و استفاده از رژلب، تینت لب، برق لب یا هرگونه لوازم آرایش دیگر بپرهیزید.
  4. تا دو هفته پس از تزریق، سیگار کشیدن را کنار بگذارید. مصرف سیگار می‌تواند باعث ایجاد عفونت شود.
  5. حداقل به مدت 24 ساعت پس از تزریق، مصرف الکل ممنوع است.

مدت زمان ماندگاری ژل لب

گفتیم که ژل لب، روشی محبوب برای افزایش حجم و برجستگی لب‌ها است و به طور کلی، بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارد. اما چه مواردی بر مدت زمان ماندگاری ژل لب تأثیر دارد؟

کیفیت نوع ژل، تکنیک تزریق، بافت ماهیچه لب و سبک زندگی مهمترین عواملی هستند که بر ماندگاری ژل لب تاثیر دارند. در ادامه لیستی از نکات را به شما یادآوری میکنیم که رعایت آنها کمک می‌کند ژل لب، ماندگاری بیشتری داشته باشد.

  • به یک پزشک باتجربه و متخصص برای تزریق ژل لب مراجعه کنید.
  • ژل‌های مورد نظر را از بین برندهای با کیفیت و اصل انتخاب نمایید.
  • از مصرف داروها و محصولاتی که می‌توانند با ژل لب تداخل داشته باشند، خودداری کنید.
  • از سیگار کشیدن، نوشیدن الکل زیاد و قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید از ماندگاری بیشتر ژل لب خود لذت ببرید و لب‌هایی زیبا و حجیم داشته باشید.

چه افرادی کاندیدای تزریق ژل لب هستند؟

افراد کاندیدای تزریق ژل لب

اگرچه تزریق ژل لب، یک عمل زیبایی به حساب می‌آید و برای همه افراد مناسب است، اما برخی افراد کاندیدای بهتری برای تزریق ژل لب هستند:

  • افرادی که لب‌های باریک دارند و می‌خواهند لب‌های حجیم‌تری داشته باشند.
  • افرادی که مایل هستند لب‌های فرم مدلینگ (عروسکی، روسی) داشته باشند.
  • افرادی که علاقمند هستند عدم قرینگی لب ها را اصلاح نمایند.
  • همه افرادی که به فرم دهی و حجم دهی به لب‌ها علاقه دارند.

مقدار ژل مورد نیاز برای لب‌ها

اگر برای بار اول قرار است تزریق ژل لب داشته باشید، بهتر است با 1 سی سی شروع کنید. این کار به شما اجازه میدهد بازخورد تزریق لب را ببینید و در مراحل بعدی به ویژه ترمیم، حجم لب ها را به میزان دلخواه برسانید.

بهترین برند ژل برای لب

از آنجایی که تزریق لب، یک عمل زیبایی بسیار پرطرفدار است، برندهای بسیاری ژل لب تولید و به بازار عرضه نموده اند، بهترین برندهای ژل لب عبارتند از:

  • ژل پروفایلو (Profhilo)
  • ژل ژوویدرم (Juvéderm)
  • ژل رووفیل (Revofil)
  • ژل لب تئوسیال (Teosyal) 
  • ژل لب رستیلن (Restylane) 
  • ژل لب استایلج (Stylage) 
  • ژل لب بلترو (Belotero) 
  • ژل آلیاکسین (Aliaxine) 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این مطلب از وبلاگ مرکز زیبایی ملینیک درباره تزریق ژل لب با شما صحبت کردیم و انواع مدل‌های ژل لب را به شما معرفی کردیم. همچنین گفتیم هر مدل برای چه فرم چهره‌ای مناسب تر است. در انتها لیستی از نکات در اختیار شما قرار دادیم که رعایت آنها کمک می‌کند بهترین نتیجه را از تزریق ژل لب بگیرید.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل لب در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با دیگر دوستان خود که می‌خواهند تزریق ژل لب انجام دهند، به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتی که در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.