لب‌های زیبا و خوش فرم، بدون شک تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد. اگر می‌خواهید لب‌های برجسته و خوش‌فرمی داشته باشید، باید یکی از روش‌های تزریق ژل، تزریق چربی و یا پروتز لب را انتخاب نمایید. پروتز لب در قالب عمل جراحی انجام می‌شود و روش پر ریسکی است، از این رو در سال‌های اخیر، روش های غیرتهاجمی مثل تزریق بیشتر مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند.

اما بین دو روش تزریق ژل یا همان فیلر و تزریق چربی، کدام یک برای جوانسازی و فرم دهی به لب بهتر است؟ این دو روش چه تفاوت‌هایی دارند و ماندگاری کدام یک بیشتر است؟ این‌ها سوالاتی هستند که می‌خواهیم در این مقاله به آنها پاسخ بدهیم. پس برای دانستن پاسخ این سوالات لازم است تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه پرسشی برای شما وجود دارد و یا مایل به دریافت مشورت از پزشک هستید، میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق چربی به لب

برای تزریق چربی به لب، باید از نواحی دیگر بدن شما (معمولاً شکم) چربی برداشته شود و طی فرآیندی آماده سازی شده و به لب تزریق شود. تزریق چربی به لب در مقایسه با تزریق ژل، کمی تهاجمی تر است، اما در مقابل ماندگاری بیشتری دارد.

تزریق چربی به لب

در این فرآیند لازم است بی حسی موضعی انجام شود تا در طول تزریق دردی احساس نکنید. پروسه تزریق چربی به لب در حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد.

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب از طریق موادی بر پایه هیالورونیک اسید برای حجم‌دهی، جوانسازی و فرم دهی به لب‌ها انجام میشود. برای تزریق ژل لب، کمی بی حسی روی لب ها اعمال میشود تا در طول تزریق دردی حس نکنید اگرچه که تزریق ژل لب، آنقدرها درد ندارد. زمان حدودی مورد نیاز برای تزریق نیز بین 15 تا 30 دقیقه است.

مقایسه تزریق چربی به لب و تزریق ژل

تزریق ژل لب و تزریق چربی به لب هر دو روش های ایمن و بدون ریسکی هستند که توسط نهادهای معتبری مانند سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مورد تایید قرار گرفته است. هرچند که بر روی داشتن حداقل 21 سال سن برای انجام این اعمال تاکید شده است.

مقایسه تزریق چربی به لب و تزریق ژل

از این رو هر دو روش برای بهبود ظاهر لب‌ها و داشتن لب‌های خوش فرم‌تر مناسب است و با خیال راحت می‌توانید برای تزریق اقدام نمایید. البته لازم است در صورتی که بیماری‌های زمینه‌ای دارید و یا داروی خاصی مصرف میکنید، حتماً قبل از اقدام به تزریق، این موارد را با پزشک مطرح نمایید.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی لب و تزریق ژل

چربی مورد نیاز برای تزریق به لب ها، قبلاً از یک بخش از بدن (معمولاً شکم) برداشته میشود و پس از آماده سازی در ناحیه مورد نظر تزریق میشود. این چربی ماندگاری بسیار بالایی دارد به طوریکه می‌توان گفت تاثیر آن همیشگی و دائمی است.

اما در مورد تزریق ژل لب، باید بگوییم ماندگاری ژل بین 6 ماه تا نهایتاً 18 ماه است. البته ماندگاری ژل به عوامل مختلفی نظیر برند ژل، مقدار ژل تزریق شده، تکنیک مورد استفاده برای تزریق، متابولیسم بدن شما و در نهایت توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق بستگی دارد. در مجموع می‌توان گفت به لحاظ ماندگاری، تزریق چربی به لب در مقایسه با تزریق ژل لب ماندگارتر است.

مقایسه عوارض تزریق چربی به لب و تزریق ژل

اگر بخواهیم عوارض این دو روش را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم برداشتن چربی از یک ناحیه و تزریق به ناحیه دیگر، تقریباً یک جراحی بسیار کوچک در نظر گرفته می‌شود که در مقایسه با روش تزریق ژل، تهاجمی‌تر است و مراقبت‌های بعد از آن نیز حساسیت بالاتری دارد. به علاوه اینکه در منطقه برداشتن چربی ممکن است کبودی، تورم و التهاب به وجود بیاید و دوره نقاهت کمی طولانی‌تر باشد.

در مقابل روش تزریق ژل لب، دوره نقاهت ندارد و جزء روش‌های کم ریسک و بی خطر به حساب می‌آید. عوارض خاصی متوجه مراجعه کننده نیست و بلافاصله پس از تزریق می‌تواند به زندگی عادی و امورات روزمره خود بپردازد. اگرچه ممکن است در ناحیه تزریق، کمی قرمزی سطحی، تورم خفیف و کمی کبودی مشاهده نمایید که کاملاً طبیعی است و حداکثر پس از 2 تا 3 روز برطرف می‌شود. در مجموع عوارض روش تزریق ژل لب کمتر از عوارض تزریق چربی به لب است.

مقایسه قیمت تزریق چربی لب و تزریق ژل

 واقعیت این است که تزریق چربی به لب، فرآیند طولانی‌تر و پیچیده‌تری دارد و یک عمل جراحی سبک و سرپایی به حساب می‌آید از این رو هزینه آن به مراتب بالاتر از هزینه تزریق ژل به لب است. البته ماندگاری ژل لب پایین‌تر است و ممکن است طی جلسات مختلف همان قدر هزینه پرداخت نمایید. اما اگر بخواهیم تک جلسه در نظر بگیریم، هزینه تزریق ژل لب به مراتب کمتر از هزینه تزریق چربی به لب است.  

مقایسه مراقبت های بعد از تزریق ژل لب و چربی به لب

در هر دو روش لازم است مراقبت‌های بعد از تزریق را جدی بگیرید و آنها را رعایت نمایید. البته از آنجایی که تزریق چربی کمی تهاجمی‌تر است، لازم است که با دقت و حساسیت بالاتری انجام شود. در هر دو روش نباید محل تزریق را دستکاری کنید و ماساژ دهید.

همچنین باید از مصرف داروهای خودسرانه، مصرف الکل و دخانیات پرهیز نمایید. حمام داغ و سولاریوم تا یک هفته پس از تزریق ممنوع است و در نهایت در صورت مشاهده علائم غیر عادی، عفونت و درد ادامه دار، باید به پزشک مراجعه نمایید.

در مجموع مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب به مراتب آسان تر از مراقبت‌های بعد از تزریق چربی است و دوره نقاهت پس از تزریق چربی به لب طولانی‌تر است.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره تزریق ژل لب و تزریق چربی به لب و مقایسه این دو روش صحبت کردیم و اشاره کردیم که هر روش چه مزایا و معایبی دارد. در ادامه به مقایسه این دو روش از لحاظ ماندگاری، عوارض و هزینه پرداختیم. در پایان مراقبت‌های بعد از تزریق دو روش را با یکدیگر مقایسه کردیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل لب و تزریق چربی به لب در اختیار شما قرار داده باشد و به راحتی بتوانید از بین این دو گزینه بر اساس شرایط خود و انتظاراتی که دارید، یکی را انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید این مطلب را با دوستانی که در آستانه تصمیم‌گیری برای تزریق به لب‌ها هستند به اشتراک بگذارید تا تصمیم آگاهانه‌تری بگیرند. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.