امروزه، داشتن ظاهری زیبا و متناسب به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است. فرقی ندارد خانم هستید یا آقا، در هر صورت دوست دارید چهره ای زیبا و متناسب با معیارهای زیبایی داشته باشید. یکی از معیارهای زیبایی، داشتن زاویه در صورت و به ویژه ناحیه فک است. چرا که زاویه فک، صورت را به فرم مدلینگ نزدیک‌تر کرده و چهره‌ای کاریزماتیک برای شما می‌سازد.

اگر صورت شما گرد است و استخوان های زاویه فک، مشخص نیست و به دنبال برجسته کردن زوایای فک هستید، خبر خوب این است که نیاز به جراحی و تغییر فرم فک نیست! بلکه با تزریق ژل زاویه فک، می‌توانید به نتیجه دلخواه خود یعنی زاویه سازی فک برسید.

آیا زاویه فک برای من مناسب است؟ در این مطلب قرار است به این سوال پاسخ بدهیم و بگوییم زاویه سازی فک برای چه افرادی مناسب است و چه افرادی نباید به سراغ زاویه سازی فک بروند. پس برای دانستن پاسخ این سوال تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

زاویه سازی فک با ژل چیست؟

زاویه سازی فک با ژل چیست؟

زاویه سازی فک روشی است که در آن با تزریق موادی برپایه هیالورونیک اسید، در قسمت انتهایی فک، زاویه ایجاد می‌کنند. این فرآیند باعث می‌شود صورت شما قرینه شده و جذاب‌تر به نظر برسد. در واقع با تزریق ژل، کلاژن سازی در پوست تحریک شده و حجم و برجستگی بیشتری در ناحیه فک ایجاد می‌شود.

زاویه سازی فک کمک می‌کند چهره شما جوان‌تر و شاداب‌تر از قبل به نظر برسد، افتادگی‌های ایجاد شده در ناحیه فک از بین برود و فک شما فرم زیبایی به خود بگیرد. علاوه بر این برای ایجاد تقارن خط فک می‌توانید از تزریق ژل زاویه فک کمک بگیرید. افرادی که صورت لاغر و نحیف دارند، به ویژه آقایان، می‌توانند با تزریق ژل در ناحیه فک و زاویه سازی، چهره مردانه‌تری داشته باشند.

مزایای زاویه سازی فک با تزریق ژل

اگر بخواهیم درباره مزایای این روش برای شما توضیح بدهیم، باید بگوییم در درجه اول زاویه سازی فک یک روش کاملاً غیرتهاجمی است که بدون بیهوشی و اتاق عمل، طی 10 دقیقه انجام می‌شود.

در درجه دوم دوره نقاهت خاصی ندارد و بلافاصله پس از تزریق می‌توانید به امورات روزمره خود بپردازید. البته لازم است مراقبت‌های بعد از تزریق که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم را جدی بگیرید تا بهترین نتیجه از تزریق برای شما حاصل شود.

مزایای زاویه سازی فک با تزریق ژل

آنچه باعث محبوبیت این روش در مقایسه با روش‌های دیگر است، این است که نتایج زاویه سازی، بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است و به سرعت می‌توانید زاویه دار شدن فک خود را در آینه مشاهده نمایید. همچنین در صورتی که نتیجه دلخواه حاصل نشود، با تزریق آنزیم هیالورونیداز، می‌توان ژل را حل کرده و به حالت اولیه بازگشت.

کاندیدای تزریق ژل برای زاویه سازی فک

کاندیدای تزریق ژل برای زاویه سازی فک

یکی از سوالات پر تکرار مراجعه‌کنندگان به مرکز زیبایی ملینیک این است که آیا زاویه سازی فک برای من مناسب است؟ اگر بخواهیم پاسخ دقیقی به این سوال بدهیم، باید بگوییم مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، بهترین گزینه‌ها برای زاویه سازی فک هستند:

  • افراد داری صورت گرد که مایل به ایجاد زاویه و برجسته کردن استخوان فک دارند.
  • آقایانی که صورت نحیف و استخوانی دارند و مایلند چهره مردانه تری داشته باشند.
  • افرادی که از عدم قرینگی خط فک خود شکایت دارند و مایلند فک خود را قرینه نمایند.
  • کسانی که از فرم فک خود رضایت ندارند و مایل هستند چهره کاریزماتیک داشته باشند.
  • کسانی که می‌خواهند بدون عمل جراحی، فرم فک خود را به صورت کاملاً طبیعی تغییر دهند.
  • افراد دارای فک مربعی، فک عرض و یا فک پهن که می‌خواهند فرم فک آنها با سایر اعضای صورت متناسب شود.

البته توصیه می‌شود پیش از اقدام به تزریق ژل برای زاویه سازی فک، حتماً با پزشک مشورت نمایید تا ضمن آنالیز فرم چهره شما، حجم مورد نیاز ژل برای تزریق نیز مشخص شود. به یاد داشته باشید که تصمیم‌گیری بر اساس ترندهای روز، لزوماً یک تصمیم گیری درست نیست و زاویه سازی از طریق تزریق ژل باید با فرم چهره شما متناسب باشد.

زاویه سازی فک با تزریق فیلر برای چه کسانی مناسب نیست؟

زاویه سازی فک با تزریق فیلر برای چه کسانی مناسب نیست؟

در مقابل، افرادی هستند که زاویه سازی فک از طریق تزریق ژل برای آنها مناسب نیست، چرا که یکی از شرایط زیر در مورد آنها صدق می‌کند:

  • افرادی که به واسطه کهولت سن، پوست شل و افتاده دارند.
  • افرادی که صورت خیلی پُر و یا صورت بسیار لاغر و استخوانی دارند.
  • افرادی که فک پایین آنها کوچک است و استخوان بندی ریزی دارد.
  • افرادی که گونه‌های کوچک و بینی بزرگ دارند.
  • افرادی که چانه کوچکی دارند و یا اصطلاحاً چانه ندارند.

این افراد اگر از طریق تزریق ژل، اقدام به زاویه سازی نمایند، تناسب چهره خود را از دست می‌دهند و به نتیجه دلخواه از تزریق نخواهند رسید. البته برای این افراد نیز راه حل‌های بهتری وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است برای فردی که چانه کوچکی دارد، تزریق ژل چانه مناسب از تزریق ژل زاویه فک باشد.

همچنین کسی که گونه های کوچکی دارد، بهتر است برای داشتن چهره خوش فرم، به جای زاویه سازی فک، تزریق ژل گونه را انجام دهد.

نحوه انجام زاویه سازی فک با تزریق ژل

نحوه انجام زاویه سازی فک با تزریق ژل

شاید برایتان سوال باشد که زاویه سازی فک چگونه انجام می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، گام اول در تزریق ژل زاویه سازی فک، مشورت با پزشک است تا بر اساس فرم صورت (گرد، پهن، کشیده، بیضی و …) مشخص نماید که زاویه سازی برای شما مناسب است یا خیر و به چند سی سی ژل برای زاویه سازی فک نیاز دارید.

اما به طور کلی فرآیند زاویه سازی فک با تزریق ژل به شرح زیر است:

  • بی حس کردن ناحیه تزریق

 بسته به فرم چهره و تشخیص پزشک و درخواست کاربر نسبت به نوع تزریق، محل مورد نظر علامت گذاری و بی‌حس میشود.

  • تزریق ژل به نواحی علامت گذاری شده

به میزان کافی ژل، در ناحیه مشخص شده، تزریق می‌شود. برای تزریق ممکن است از سوزن یا در برخی موارد کانولا استفاده شود.

برای زاویه سازی فک چند سی سی ژل لازم است؟

برای زاویه سازی فک چند سی سی ژل لازم است؟

اینکه چه مقدار ژل برای زاویه سازی فک لازم است، به عوامل مختلفی بستگی دارد که اولین مورد تشخیص پزشک است. در درجه دوم فرم دلخواه مراجعه‌کننده در میزان ژل مورد نیاز، تعیین کننده است. اما به طور میانگین می‌توان گفت بین 3 تا 5 سی سی، برای زاویه سازی در ناحیه فک ژل لازم است.

ماندگاری زاویه سازی فک چقدر است؟

ماندگاری ژل تزریق شده در ناحیه فک، به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به بافت پوست، متابولیسم بدن، نوع و برند ژل تزریق شده، میزان ژل تزریق شده و تکنیک تزریق اشاره کرد. اما به طور میانگین ماندگاری ژل بین 6 ماه الی 1.5 سال متغیر است. البته رعایت نکات و مراقبت های بعد از تزریق نیز در میزان ماندگاری ژل مؤثر است.

مراقبت‌های پس از زاویه سازی فک با تزریق ژل

مراقبت‌های پس از زاویه سازی فک با تزریق ژل

اگرچه تزریق ژل برای زاویه سازی فک یک عمل کاملاً غیرتهاجمی است اما بعد از تزریق، باید یک سری نکات را رعایت نمایید. مراقبت های بعد از تزریق به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از تزریق ژل بگیرید. اگر بخواهیم لیست کاملی از مراقبت‌های بعد از تزریق در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تا 24 ساعت پس از تزریق ژل، از آغشته کردن ناحیه تزریق به مواد آرایشی از جمله کرم، پنکک، کرم پودر و …. برای پوشاندن کبودی و قرمزی پرهیز کنید.
  • تا 48 ساعت پس از تزریق از انجام فعالیت های سنگین ورزشی بپرهیزید.
  • به مدت یک هفته مصرف الکل و یا کشیدن سیگار را کنار بگذارید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  • از دست زدن به ناحیه تزریق اجتناب کنید چرا که این کار باعث حرکت کردن ژل شده و نتیجه تزریق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • از ماساژ دادن و فشار وارد کردن به ناحیه تزریق بپرهیزید و در صورت نیاز، این ناحیه را به آرامی بشویید.

‏عوارض زاویه سازی فک با تزریق ژل

‏عوارض زاویه سازی فک با تزریق ژل

آیا زاویه سازی فک با تزریق ژل، عوارض دارد؟ این سوالی است که طی مراجعه تلفنی یاحضوری از همکاران ما در مرکز زیبایی ملینیک به طور مکرر پرسیده می‌شود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم ژل هیالورونیک اسید که به عنوان ژل برای زاویه سازی فک استفاده می‌شود، کاملاً با بدن سازگار است و عوارض خاصی ندارد. اما ممکن است بعد از تزریق کمی درد، تورم خفیف و کبودی و قرمزی سطحی احساس کنید که کاملاً طبیعی است و پس از گذشت 2 الی 3 روز کاملاً برطرف می‌شود.

جمع‌بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره زاویه سازی فک از طریق تزریق ژل صحبت کردیم و نحوه تزریق ژل در این ناحیه را توضیح دادیم. گفتیم این روش برای چه افرادی مناسب است و چه کسانی نباید به سراغ زاویه سازی فک بروند. همچنین میزان ماندگاری و عوارض احتمالی را بیان کردیم و لیستی از مراقبت های بعد از تزریق در اختیار شما قرار دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل زاویه سازی فک در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که به زاویه سازی فک علاقمند هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود.