زاویه‌سازی فک، یکی از جدیدترین تکنیک‌های فرم دهی به صورت است که ضمن ایجاد قرینگی در دو سمت صورت، باعث می‌شود چهره شما کاریزماتیک و سینمایی شود. اما قبل از اقدام برای زاویه‌سازی، باید بین دو روش زاویه‌سازی فک با نخ و زاویه سازی فک با تزریق ژل تصمیم‌گیری کنید.

شاید برایتان سوال باشد که زاویه فک با نخ بهتر است یا تزریق ژل؟ کدام روش عوارض کمتری دارد؟ ماندگاری کدام روش بیشتر است؟ هزینه این دو روش با هم چه تفاوتی دارد؟

این‌ها رایج‌ترین سوالات مراجعه‌کنندگان زاویه‌سازی فک است که قصد داریم در این مقاله به طور کامل به آنها پاسخ دهیم. پس برای دانستن جواب این سوالات لازم است تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن مطرح کردن سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

زاویه‌سازی فک با نخ

با افزایش سن، بافت چربی و عضلانی فک، به سمت پایین حرکت کرده و دچار افتادگی می‌شود. افتادگی فک باعث می‌شود سن شما بیشتر از سن واقعی‌تان به نظر برسد و چهره شما ظاهری خسته به خود بگیرد. در چنین شرایطی لیفت صورت با نخ، همانطور که از نامش پیداست بافت عضلانی فک را به سمت بالا لیفت داده و افتادگی‌های به وجود آمده را برطرف می‌کند.

زاویه‌سازی فک با نخ

در این روش باید ابتدا به کلینیک مراجعه نمایید تا پزشک وضعیت پوست و میزان افتادگی این ناحیه را بررسی نماید و قسمت‌هایی که لازم است لیفت با نخ در آن صورت گیرد را علامت گذاری نماید. سپس مقداری مواد بی‌حسی روی ناحیه فک اعمال می‌شود تا در هنگام انجام فرآیند لیفت با نخ، درد احساس نکنید.

در ادامه با استفاده از سر سوزن‌های مخصوص، سوراخ‌های ریزی در نواحی علامت گذاری شده ایجاد می‌شود تا نخ لیفت وارد این پوست شده و در ناحیه زیرین پوست بین بافت چربی و ماهیچه قرار بگیرد. نکته بسیار مهم در روش زاویه‌سازی فک، این است که عمق قرارگیری نخ‌ها نباید خیلی سطحی یا خیلی عمیق باشد.

تکنیک لیفت با نخ در بلند مدت باعث می‌شود ضمن رفع چین و چروک‌های به وجود آمده در ناحیه فک، افتادگی  این ناحیه برطرف شود و زاویه‌سازی مناسبی در این قسمت ایجاد شود. روش لیفت با نخ بین 45 دقیقه تا 60 دقیقه زمان نیاز دارد و پس از اتمام کار، بین 30 الی 40 درصد نتایج قابل مشاهده است. نتایج نهایی بین چند هفته تا دو ماه بعد مشخص می‌شود. ماندگاری نتایج لیفت با نخ بین 18 ماه الی 2 سال است.

نخ لیفت مانند نخ بخیه قابل جذب است و بین 4 الی 6 ماه بعد، جذب شده و باعث کلاژن سازی در صورت می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در روش لیفت با نخ، امکان حجم‌دهی وجود ندارد و فقط لیفت به سمت بالا قابل انجام است.

مزایا و معایب زاویه سازی فک با نخ

برای اینکه بتوانید بین دو روش لیفت با نخ و تزریق ژل، به درستی تصمیم‌گیری کنید، لازم است از مزایا و معایب هر دو روش به درستی آگاه شوید. در ادامه مزایا و معایب روش لیف با نخ را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

مزایای زاویه سازی فک با نخ

  • لیفت و زاویه سازی فک با نخ غیر تهاجمی است و نیاز به بستری شدن و بیهوشی ندارد.
  • در این روش به جز جای سوزن‌هایی که برای لیفت استفاده می‌شود، هیچگونه بُرش یا خطی روی صورت ایجاد نمی‌شود.
  • بعد از اتمام فرآیند لیفت با نخ می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید، البته لازم است در این زمینه کمی احتیاط داشته باشید.

معایب لیفت صورت با نخ

  • هزینه انجام لیفت و زاویه سازی فک با نخ در مقایسه با روش تزریق ژل بالاتر است.
  • در روش لیفت با نخ، امکان حجم‌دهی و تقویت عضلات تحلیل رفته وجود ندارد و فقط می‌توانید انتظار لیفت به سمت بالا را داشته باشید.
  • مشخص شدن نتیجه لیفت با نخ در مقایسه با تزریق ژل، زمان بیشتری نیاز دارد. نتیجه اولیه در هفته‌های اول مشخص می‌شود ولی برای مشاهده نتیجه نهایی باید 2 ماه صبر کنید.
  • در صورت پشیمانی از انجام این فرآیند، راه برگشت وجود ندارد و باید صبر کنید تا نخ ها جذب بدن شود.

زاویه سازی فک با تزریق ژل

یکی دیگر از محبوب‌ترین روش‌ها برای زاویه‌سازی فک، تزریق ژل زاویه فک است. در این روش پس از مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت صورت و دریافت انتظارات شما از نتیجه تزریق، قسمت‌هایی که لازم است زاویه‌سازی انجام شود، علامت گذاری می‌شود.

زاویه سازی فک با تزریق ژل

سپس حجم ژل مورد نیاز مشخص شده و کمی مواد بی حسی روی ناحیه فک اعمال می‌شود تا در حین فرآیند تزریق، درد احساس نکنید. سپس تزریق ژل با تکنیک مورد نظر پزشک انجام شده و ماساژ داده می‌شود تا ژل در جای مورد نظر فیکس شود.

برای زاویه سازی فک با ژل بین 15 الی 30 دقیقه زمان لازم است و بلافاصله پس از اتمام کار بین 60 الی 70 درصد نتایج کار قابل مشاهده است و برای دیدن نتایج نهایی باید دو هفته صبر کنید. مزیت این روش نسبت به سایر روش‌های زاویه سازی فک، این است که بلافاصله پس از اتمام کار می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید، اگرچه که حتما باید مراقبت‌های بعد از تزریق را جدی بگیرید.  

مزایا و معایب تزریق ژل زاویه فک

در بخش‌های قبلی، در مورد مزایا و معایب لیفت و زاویه‌سازی با نخ صحبت کردیم، در این بخش می‌خواهیم مزایا و معایب تزریق ژل زاویه فک را توضیح دهیم تا تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر شود.

مزایای تزریق ژل زاویه فک

  • روش تزریق ژل یک روش جوانسازی، فرم‌دهی و حجم‌دهی کاملاً غیرتهاجمی است که نیاز به بستری و جراحی ندارد و کل فرآیند 15 الی 30 دقیقه زمان می‌برد و بعد از آن به راحتی می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.
  • دوره نقاهت تزریق با ژل بسیار کوتاه است، در صورتی که بعد از تزریق در ناحیه تزریق کمی قرمزی، کبودی خفیف و تورم سطحی مشاهده کنید، نهایتاً طی یک الی دو روز برطرف می‌شود.
  • روش زاویه‌سازی فک با ژل، فرآیند ساده ای دارد و زمان انجام آن خیلی زیاد نیست، به همین دلیل هزینه آن در مقایسه با روش لیفت نخ کمتر است.
  • در صورت عدم رضایت از تزریق، پزشک با تزریق آنزیم، صورت شما را به حالت قبل باز می‌گرداند.
  • مقدار ژل تزریق شده کاملاً قابل تنظیم است و در صورت نیاز امکان اضافه یا کم کردن آن وجود دارد.
  • از روش تزریق ژل علاوه بر لیفت و فرم‌دهی، برای حجم‌دهی به ناحیه فک نیز استفاده می‌شود.

معایب تزریق ژل زاویه فک

تزریق ژل زاویه فک در مقایسه با زاویه سازی با نخ ماندگاری کمتری دارد.

مقایسه دو روش از لحاظ ماندگاری

اگر بخواهیم این دو روش را از لحاظ ماندگاری با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم ماندگاری دو روش تقریبا یکسان است. هر دو روش بین 18 الی 24 ماه ماندگاری دارد. البته ممکن است ماندگاری لیفت با نخ کمی بیشتر از تزریق ژل باشد.

مقایسه دو روش از لحاظ ماندگاری

البته لازم به ذکر است که ماندگاری هر دو روش به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال در روش لیفت با نخ، نوع و برند نخ استفاده شده، تکنیک به کار گرفته شده، سن و شرایط بدنی بستگی دارد.

همچنین در روش تزریق ژل، برند ژل مورد استفاده، مقدار ژل تزریق شده، متابولیسم بدن و از همه مهمتر میزان توجه شما به نکات و مراقبت های بعد از تزریق بستگی دارد.  

مقایسه دو روش از لحاظ عوارض جانبی

به لحاظ مقایسه عوارض جانبی این دو روش باید بگوییم هر دو روش کاملاً ایمن است و سازگاری کاملی با بدن دارد. نخ‌هایی که در روش لیفت با نخ استفاده می‌شود، سیلیکونی هستند و بعد از 6 ماه جذب بدن می‌شود. همچنین در روش تزریق ژل، موادی بر پایه هیالورونیک اسید در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و کاملاً با بدن سازگار است.

 البته روش لیفت با نخ نسبت به تزریق ژل، کمی تهاجمی‌تر است و به واسطه اینکه تعداد سوزن‌های بیشتری وارد ناحیه فک می‌شود، نیاز است مراقبت های بعد از لیفت با دقت بیشتری انجام شود تا عوارضی نظیر عفونت و … ایجاد نشود.

مقایسه دو روش از لحاظ هزینه

فرآیند لیفت با نخ در مقایسه با تزریق ژل، کمی پیچیده‌تر است و زمان بیشتری نیاز دارد، به همین دلیل هزینه این روش بیشتر از هزینه تزریق ژل است. البته باید توجه داشته باشید که هزینه انجام هر یک از این دو روش به عوامل مختلفی نظیر نوع و برند متریال استفاده شده، تکنیک به کار گرفته شده، حق الزحمه پزشک و لوکیشن کلینیک بستگی دارد.

چه روشی برای چه کسی بهتر است؟

شاید از خودتان بپرسید در نهایت کدام روش برای من بهتر است؟ در پاسخ به این روش، لیستی از گزینه های ایده آل برای لیفت فک با نخ و لیستی از گزینه‌های مناسب برای تزریق ژل زاویه فک در اختیار شما قرار می‌دهیم تا تصمیم‌گیری بین این دو روش برای شما ساده‌تر شود.

اگر یکی از شرایط در مورد شما صادق است، روش لیفت با نخ برای شما مناسب تر است:

  • سن شما بالای 55 سال است و عضلات ناحیه فک شما عمیقاً دچار تحلیل و افتادگی شده است.
  • فقط مایل به فرم دهی و لیفت عضله به سمت بالا هستید و نیاز به حجم دهی به صورت و پُر کردن این ناحیه ندارید.

و اما اگر یکی از شرایط زیر را دارید، گزینه تزریق ژل برای شما مناسب تر است:

  • سن شما کمتر از 55 سال است و می‎خواهید علاوه بر جوانسازی و لیفت، حجم‌دهی در ناحیه فک انجام شود و قسمت‌های تحلیل رفته جایگزین شود.
  • طاقت دوره نقاهت طولانی را ندارید و مایلید هرچه سریعتر نتایج عمل زاویه سازی فک خود را ببینید.

اما در مجموع برای داشتن بهترین انتخاب، لازم است اولاً شرایط خود را با فرآیند هریک از دو روش به طور کامل بسنجید و در نهایت مشورت با پزشک می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب در انتخاب روش مناسب برساند.

جمع بندی و سخن پایانی  

در این مطلب درباره زاویه سازی فک با نخ و زاویه سازی فک با تزریق ژل صحبت کردیم و این دو روش را با هم از لحاظ عوارض جانبی، ماندگاری و هزینه مقایسه کردیم. مزایا و معایب هر روش را توضیح دادیم و در نهایت گفتیم کدام روش برای چه کسی بهتر است.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره زاویه‌سازی فک با نخ و تزریق ژل برای زاویه فک در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مقاله را با دوستانی که مایلند زاویه سازی فک انجام دهند به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید تا مقاله‌ای دیگر بدرود.