فیلر بینی، روشی غیرجراحی، بدون ریسک و محبوب برای اصلاح فرم بینی است که در مرکز زیبایی ملینیک ارائه می‌شود. این روش، جایگزینی ایده‌آل برای عمل جراحی بینی بوده و به شما کمک می‌کند تا بدون تحمل درد و دوران نقاهت طولانی، به نتایج دلخواه خود برسید.

در این روش، از ژل هیالورونیک اسید، برای تزریق در نقاطی خاص از بینی استفاده می‌شود تا و خطوط و ناهمواری‌های بینی اصلاح شده و فرم بهتری به خود بگیرد. تزریق ژل بینی چند دقیقه زمان می‌برد و بلافاصله پس از تزریق می‌توانید شاهد نتایج آن روی صورت خود باشید.

آیا تزریق ژل بینی یا همان فیلر بینی برای شما مناسب است؟ اگر تا پایان این نوشته با ما همراه باشید، پاسخ این سوال را به شما خواهیم گفت. همچنین اگر در این زمینه نیاز به مشورت و راهنمایی دارید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

اصلاح فرم بینی با تزریق ژل

داشتن بینی متقارن و خوش فرم، خواسته همه افراد است. فرقی ندارم خانم باشید یا آقا، در هر حال مایلید یک بینی خوش فرم و زیبا داشته باشید. چرا که زیبایی بینی، تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی چهره دارد. خبر خوب این است که برای این کار لازم نیست حتماً بینی خود را جراحی کنید و ریسک‌های عمل بینی را بپذیرید. بلکه پیشرفت‌های پزشکی در زمینه زیبایی، این امکان را فراهم کرده است تا با تزریق ژل بینی، به فرم دلخواه خود برسید.

اگر به دنبال راهی برای اصلاح جزئی فرم بینی خود هستید، تزریق ژل بینی می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد. این روش برای افرادی که به دنبال یک روش کم هزینه برای بهبود فرم بینی خود هستند و یا تمایلی به انجام عمل جراحی بینی ندارند، مناسب است.

اصلاح فرم بینی با تزریق ژل

تزریق ژل بینی که با نام رینوپلاستی نیز شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی غیرتهاجمی است که در آن از ژل یا همان فیلر برای پُر کردن قسمت های ناهموار و فرم دهی به بینی استفاده می‌شود. فرآیند تزریق ژل بینی در یک محیط استریل در کلینیک انجام می‌شود و در حداکثر 10 دقیقه زمام می‌برد.

 فیلر با استفاده از یک سوزن کوچک یا کانول وارد قسمت های مورد نظر شده و ناهمواری‌های روی بینی را صاف و یکدست می‌کند. این روش هم برای صاف کردن ناهمواری‌های روی استخوان بینی مناسب است و هم برای فرم‌دهی به نوک بینی استفاده می‌شود و می‌تواند به طور موقت، نوک بینی را کمی سربالا کند.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از سوالات پر تکرار مراجعه‌کنندگان به مرکز زیبایی ملینیک این است که آیا تزریق ژل بینی برای من مناسب است؟ در این رو تصمیم گرفتیم در این بخش به شما بگوییم که تزریق فیلر بینی برای چه افرادی مناسب است؟

اگر بخواهیم لیستی از افرادی که کاندیدای تزریق ژل بینی هستند را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

افراد دارای پیری بینی

با افزایش سن، استخوان بینی کمی تحلیل میرود و نوک بینی حالت افتاده پیدا میکند. در چنین شرایطی، تزریق ژل بینی میتواند فرم بینی را بهبود داده و فرم نوک بینی را تقویت نماید.

وجود ناصافی روی استخوان بینی

به دلایل مختلفی ممکن است ناصافی ها و ناهمواری هایی روی استخوان بینی وجود داشته باشد. با تزریق ژل بینی میتوانید یک بینی صاف و خوش فرم و بدون ناهمواری داشته باشید.

سرپایین بودن نوک بینی

بینی هایی که نوک افتاده یا کمی سر پایین دارند، با تزریق فیلر میتوانند کمی به سمت بالا فرم دهی شوند و حالت بهتری داشته باشند.

عدم قرینگی در دو سمت بینی

هر گونه عدم قرینگی و برجستگی در بینی با تزریق فیلر قابل اصلاح است.

تزریق ژل به بینی گوشتی

تزریق ژل به بینی گوشتی

بسیاری از افراد تصور میکنند که تزریق ژل بینی مختص بینی های استخوانی است. ولی این موضوع صحت ندارد و بینی های گوشتی هم میتوانند برای اصلاح فرم بینی از تزریق فیلر استفاده نمایند. توجه داشته باشید که بینی های گوشتی، پوست ضخیم تری دارند و مقدار چربی موجود در بافت آنها بیشتر است. از این رو دقت و ظرافت بیشتری برای تزریق ژل نیاز است.

تزریق ژل به بینی استخوانی

تزریق ژل به بینی استخوانی

فیلر بینی استخوانی یک روش متداول برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی است در این حالت فیلر به قسمت‌های روی استخوان بینی که دچار ناهمواری یا اصطلاحاً قوز شده است، تزریق میشود، تا استخوان بینی فرم صاف به خود بگیرد. نتایج تزریق فیلر به بینی های استخوانی در مقایسه با بینی‌های گوشتی سریعتر قابل مشاهده است.

فیلر بینی برای چه سنی مناسب است؟

شاید برایتان سوال باشد که تزریق ژل بینی از چه سنی مجاز است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم افراد دارای 20 سال به بالا میتوانند برای فرم دهی و اصلاح فرم بینی خود، از تزریق ژل استفاده نمایند. تزریق فیلر بینی، سقف سنی ندارد و افراد 65-70 ساله نیز میتوانند برای بهبود افتادگی بینی خود، فیلر تزریق نمایند.

مراقبت‌های بعد از انجام تزریق فیلر

مراقبت‌های بعد از انجام تزریق فیلر بینی

اگرچه تزریق ژل بینی یک روش غیرتهاجمی است و دوره نقاهت خاصی ندارد. اما آگاهی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بینی و رعایت آن‌ها به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه ممکن را از تزریق بگیرید. اگر بخواهیم لیستی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بینی در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • به مدت 24 ساعت پس از تزریق ژل بینی، نباید هیچگونه مواد آرایشی از قبیل کرم، کرم پودر و سایر لوازم آرایشی روی بینی استفاده کنید.  
  • از دست زدن به محل تزریق، ماساژ دادن و ایجاد فشار روی ناحیه تزریق جداً بپرهیزید. این کار باعث حرکت ژل میشود و نتیجه تزریق را کاملاً تغییر میدهد.
  • تا 24 ساعت پس از تزریق، از انجام فعالیت های شدید بدنی مثل ورزش و باشگاه، خودداری کنید.
  • استفاده از الکل و مصرف دخانیات، احتمال کبودی را افزایش میدهد و روند بهبود را کُندتر میکند.
  • برای جلوگیری از کبودی و کاهش تورم در ناحیه تزریق، میتوانید از کمپرس سرد و یخ استفاده نمایید. اما دقت کنید که این موارد روی بینی شما فشار وارد نکند.
  • از انجام ورش های آبی مانند شنا، تا یک هفته پس از تزریق ژل بینی خودداری کنید.

آیا فیلر بینی عوارض دارد؟

در بخش های قبلی اشاره کردیم که تزریق ژل بینی، یک روش کم خطر و بی عارضه برای فرم‌دهی و اصلاح فرم بینی است. انجام این عمل درد ندارد و معمولاً قبل از عمل بی حسی موضوعی روی بینی اعمال می‌شود. ممکن است کمی قرمزی، کبودی سطحی و تورم خفیف در محل تزریق مشاهده نمایید که کاملاً طبیعی است و به زودی برطرف خواهد شد.

فیلر بینی چه مدت ماندگاری دارد؟

فیلر بینی چه مدت ماندگاری دارد؟

تزریق فیلر بینی، یک عمل موقتی برای اصلاح ناهمواری‌ها و فرم دهی به بینی است. اما شاید برای شما سوال باشد که این فرآیند چقدر ماندگاری دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ماندگاری تزریق ژل، به عوامل مختلفی مانند نوع و برند ژل تزریق شده، حجم ژل تزریق شده، تکنیک مورد استفاده برای تزریق و در نهایت بافت پوست بستگی دارد. اما به طور میانگین میتوان گفت ماندگاری این عمل بین 12 الی 18 ماه است.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره تزریق ژل بینی و مزایای آن صحبت کردیم و گفتیم چه افرادی کاندیدای تزریق ژل بینی هستند. همچنین در مورد سن مجاز برای تزریق ژل بینی صحبت کردیم و در مورد مراقبت‌های بعد از تزریق و عوارض احتمالی توضیحاتی دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل بینی در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که مایل به تزریق ژل بینی هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.