داشتن پوست شاداب و زیبا، فقط مختص صورت نیست بلکه برای داشتن پوست سالم و شاداب، باید به تمامی اعضای بدن خود توجه داشته باشید. شاید برایتان عجیب باشد اما بعد از صورت، اولین چیزی که توجه دیگران را به خودش جلب می‌کند، دست‌ها هستند و دست‌ها به سرعت و خیلی راحت می‌توانند سن واقعی شما را لو بدهند، حتی اگر صورت شما جوان‌تر از سن واقعی‌تان به نظر برسد!

اما جای نگرانی نیست، با تزریق ژل دست، می‌توانید این مساله را حل کنید و به اصلاح جوانسازی دست با تزریق ژل انجام بدهید. شاید برایتان سوال باشد که چه کسانی کاندید تزریق ژل دست هستند و آیا این عمل برای شما هم مناسب است یا خیر؟

برای دانستن پاسخ این سوال باید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه نیاز به مشورت و راهنمایی دارید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.  

تزریق ژل به دست چگونه است؟

واقعیت این است که دست‌ها یکی از پر استفاده‌ترین اعضای بدن هستند که در طول زمان ممکن است بیشتر از سایر اعضا، دچار آسیب‌دیدگی، خشکی و چین و چروک شوند. از این رو تزریق ژل دست، به عنوان روشی برای رفع آسیب‌های سطحی و اصطلاحاً بازگرداندن شادابی و طراوت به دست است.

تزریق فیلر دست که با موادی بر پایه هیالورونیک اسید انجام می‌شود، می‌تواند نتایج چشم‌گیری روی جوانسازی پوست دست شما داشته باشد. برجستگی رگ‌ها را محو نماید، بیرون‌زدگی تاندون‌ها را پنهان کند و ظاهری شاداب و زیبا به دست‌های شما بدهد.

اولین قدم برای تزریق ژل دست، مراجعه به کلنیک زیبای است. در این مرحله پزشک متخصص دست‌های شما را معاینه نموده و بر اساس شرایط و وضعیت دست و سن و سال شما، نواحی نیازمند تزریق را علامت‌گذاری و حجم ژل مورد نیاز برای تزریق را مشخص می‌نماید.

تزریق ژل به دست چگونه است؟

سپس تزریق در نواحی مشخص شده انجام می‌شود و محل مورد نظر توسط پزشک به طور یکنواخت ماساژ داده می‌شود تا ژل زیر پوست، گلوله نشود. قبل از تزریق نیز مقداری ماده بی‌حسی در محل مورد نظر اعمال می‌شود تا دردی حس نکنید.

بلافاصله پس از تزریق می‌توانید بین 60 تا 70 درصد نتایج تزریق را مشاهده نمایید. اما برای دیدن نتیجه نهایی باید دوهفته صبر کنید. پس از دو هفته در صورتی که در برخی نواحی، چین و چروک‌هایی مشاهده کردید، لازم است برای ترمیم به کلینیک مراجعه نمایید.

کاندیدای مناسب برای تزریق ژل دست

کاندیدای مناسب برای تزریق ژل دست

این عمل که اصطلاحاً به آن جوانسازی دست گفته می‌شود برای همه خانم‌ها و آقایانی که دچار پیری پوست دست شده‌اند و دست‌هایشان دیگر شادابی ندارد، مناسب است. همچنین برای افرادی که بافت عضلانی دست آنها تحلیل رفته و می‌خواهند کلاژن‌سازی پوست تحریک و تقویت شود، می‌تواند یک راهکار مناسب باشد. به طور کلی تزریق ژل دست به خانم ها و آقایان 60 سال به بالا توصیه می‌شود.

ماندگاری تزریق ژل دست چقدر است؟

یکی از سوالاتی که شما عزیزان در هنگام مراجعه به مرکز ملینیک از پزشکان این مجموعه می‌پرسید، این است که ماندگاری ژل دست چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ماندگاری ژل، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

از برند ژل و حجم ژل تزریق شده گرفته تا تکنیک تزریق و متابولیسم بدن شما و میزان توجهی که به مراقبت‌های بعد از تزریق دارید، عواملی هستند که در ماندگاری ژل اثربخش است. اما به طور میانگین ژل دست بین 8 الی 12 ماه ماندگاری دارد. به یاد داشته باشید که هرچقدر متابولیسم بدن شما بالاتر باشد، ماندگاری ژل در بدن پایین‌تر است و سریع‌تر جذب می‌شود.

عوارض تزریق ژل دست

تزریق ژل دست در مقایسه با سایر روش‌های جوانسازی دست، یک روش ایمن و کم‌ریسک است، اما با این وجود بعد از تزریق ممکن است در ناحیه تزریق کمی قرمزی، کبودی موقت و تورم سطحی مشاهده نمایید. همچنین در صورت تکان دادن و لرزش دست در هنگام تزریق، ممکن است تا چند روز خونمردگی داشته باشید اما همه این موارد کاملاً طبیعی هستند و نهایتاً طی چند روز برطرف خواهد شد.

مقدار ژل مورد نیاز برای تزریق

مقدار ژل مورد نیاز برای تزریق

حجم ژل مورد نیاز برای تزریق تا حد زیادی به نظر پزشک و نیاز دست شما بستگی دارد و نسخه واحد و یکسان برای همه ندارد. از این رو حجم ژل مورد نیاز در جلسه مشاوره، قبل از تزریق توسط پزشک مشخص خواهد شد.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل دست

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق تا چه اندازه می‌تواند در ماندگاری ژل مؤثر باشد. در اینجا می‌خواهیم لیستی از مراقبت‎های بعد از تزریق در اختیار شما قرار دهیم تا با رعایت آنها بهترین نتیجه را از تزریق خود بگیرید:

  1. از دستکاری و ایجاد فشار در ناحیه تزریق بپرهیزید. این کار نتیجه تزریق را کاملاً تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  2. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، حمام داغ و سولاریوم در اولین روزهای بعد از تزریق خودداری کنید. این کار باعث حل شدن ژل و کاهش ماندگاری آن خواهد شد.
  3. مصرف الکل و دخانیات به ویژه سیگار را حداقل به مدت یک هفته کنار بگذارید چرا که ممکن است روند بهبود کبودی را با تاخیر مواجه سازد.
  4. برای کاهش کبودی احتمالی و تورم، می‌توانید از کمپرس آب سرد استفاده نمایید.
  5. تا 24 ساعت پس از تزریق، روی دست خود از کرم های آرایشی و معطر استفاده نکنید.

رعایت این نکات به شما کمک می‌کند نتیجه بهتری از تزریق ژل دست بگیرید و ماندگاری ژل تزریق شده را افزایش بدهید.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره تزریق ژل به دست و جوانسازی دست از طریق تزریق ژل صحبت کردیم و اشاره کردیم که چه افرادی کاندید این عمل هستند. همچنین در مورد عوارض احتمالی و میانگین ماندگاری تزریق ژل توضحاتی دادیم و گفتیم چه عواملی میتواند ماندگاری ژل لب را افزایش دهد. در پایان لیستی از مراقبت های بعد از تزریق در اختیار شما قرار دادیم تا با رعایت آنها نتیجه دلخواه از تزریق ژل به دست بگیرید.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل دست در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است، این مطلب را با دوستانی که قصد تزریق ژل دست دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم از این اینکه تا اینجای مقاله با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.