چشم‌ها، اولین آیتم تاثیرگذار صورت هستند که در مواجه با افراد مختلف، توجه را به خود جلب می‌کنند، از این رو سلامت و زیبایی چشم‌ها، تاثیر مستقیمی روی زیبایی چهره دارد. از طرفی پوست اطراف چشم، بسیار آسیب‌پذیرتر از سایر نواحی صورت است و به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد.

تیرگی زیر چشم یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که افراد در سنین مختلف از آن گله دارند. فرقی ندارد خانم باشید یا آقا در هر صورت تیرگی زیر چشم باعث می‌شود چهره شما خسته، غمگین و افسرده به نظر برسد و حتی گاهی اوقات تیرگی زیر چشم سن شما را بیشتر از واقعیت نشان می‌دهد. اما خبر خوب این است که با تزریق ژل یا تزریق چربی می‌توانید این مشکل را حل کنید.

 اما بین این دو روش کدام یک بهتر است و عوارض کمتری دارد؟ دوره نقاهت کدام یک کمتر است و ماندگاری تاثیر کدام روش بالاتر است؟ از همه کدام روش هزینه کمتری دارد؟

این‌ها سوالاتی هستند که قرار است در این مطلب به آنها پاسخ بدهیم. پس برای اطلاع از پاسخ این سوالات لازم است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه به مشورت و راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم که با عنوان فیلر زیر چشم نیز شناخته می‌شود، یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای از بین بردن تیرگی زیر چشم است. در این روش موادی بر پایه هیالورونیک اسید (که به طور طبیعی در بدن وجود دارد) به قسمت زیر چشم تزریق می‌شود و همین موضوع ناحیه زیر چشم را چند درجه روشن می‌کند.

تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم، آبرسانی عمیقی در این ناحیه ایجاد می‌کند و ضمن پُر شدن نواحی خالی، چین و چروک‌های اطراف چشم را نیز از بین می‌برد.

فرآیند تزریق ژل، بین 15 دقیقه تا نهایتاً 30 دقیقه زمان می‌برد و پس از تزریق می‌توانید حدود 60 درصد نتیجه این عمل را مشاهده کنید. تزریق ژل یا همان فیلر زیر چشم دوره نقاهت خاصی ندارد و به سرعت می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.

فقط لازم است سر خود را پایین نگیرید و ترجیحاً در شب‌های اول پس از تزریق به پهلو نخوابید تا ژل در محل مورد نظر فیکس شود و از جای خود حرکت نکند.

تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم که نوعی پیوند چربی محسوب می‌شود، فرآیندی است که طی آن چربی مورد نیاز از یکی از قسمت‌های بدن (معمولاً شکم، ران یا باسن) برداشته می‌شود و پس از تصفیه و آماده‌سازی، برای تزریق به ناحیه زیر چشم آماده می‌شود.

تزریق چربی زیر چشم

این فرآیند کمی پیچیده و زمان‌بر است چرا که لازم است برداشتن و پردازش چربی از طریق ساکشن انجام شود و با دقت بسیار بالایی در قسمت‌های علامت گذاری شده زیر چشم تزریق شود. واقیعت این است که این روش در مقایسه با روش تزریق ژل، تهاجمی‌تر است و به همین تناسب دوره نقاهت طولانی‌تری دارد.

فرآیند تزریق چربی در حدود 60 الی 90 دقیقه زمان لازم دارد که طی آن لازم است مراجعه کننده بی‌حسی موضعی یا در برخی موارد بیهوشی را تجربه نماید تا در زمان استخراج و تزریق چربی، درد احساس نکند.

مقایسه دو روش از لحاظ ماندگاری

اگر بخواهیم ماندگاری این دو روش را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم تزریق چربی، پیوند قوی‌تری ایجاد می‌کند و ماندگاری آن بالاتر است به طوریکه می‌توان گفت تاثیر تزریق چربی دائمی و همیشگی است و نیاز به تکرار ندارد.

مقایسه دو روش از لحاظ ماندگاری

در مقابل روش تزریق ژل ماندگاری کمتری دارد و مدت زمان ماندگاری ژل تزریق شده بین 6 ماه تا 18 ماه متغیر است. البته این موضوع به عوامل مختلفی مانند نوع و برند ژل، تکنیک تزریق، حجم ژل تزریق شده، تکنیک تزریق و در نهایت توجه شما به مراقبت‌های بعد از تزریق بستگی دارد.

مقایسه دو روش از لحاظ عوارض

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که در روش تزریق چربی، مقدار چربی مورد نیاز از یکی از اندام‌های شما استخراج شده و به زیر چشم تزریق می‌شود. از این رو هیچگونه عوارض جانبی نخواهد داشت و کاملاً با بدن سازگار است. البته با توجه به تهاجمی بودن این روش، باید مراقبت‌های بعد از تزریق چربی را جدی بگیرید تا مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید.

در مقابل روش تزریق ژل کاملاً ایمن و بی‌عارضه است و هیچگونه خطری شما را تهدید نمی‌کند. فقط ممکن است بعد از تزریق در ناحیه تزریق کمی قرمزی سطحی، کبودی خفیف (در اثر تکان خوردن یا لرزش در هنگام تزریق) و یا تورم سطحی(جای سوزن) مشاهده کنید که کاملاً طبیعی است و پس از 1 الی 2 روز به طور کامل برطرف می‌شود.

مقایسه دو روش از لحاظ مراقبت‌های بعد از تزریق

روش تزریق چربی و تزریق ژل زیر چشم، هر دو روش‌های ایمنی هستند اما لازم است از مراقبت‌های بعد از تزریق مطلع باشید چرا که رعایت این مراقبت‌ها کمک می‌کند از تزریق بهترین نتیجه را بگیرید و علاوه بر این ماندگاری عمل در بدن شما افزایش پیدا می‌کند.

لازم است یادآوری کنیم که مراقبت‌های بعد از تزریق چربی حساس‌تر و کمی سخت‌تر است. به طور کلی در هر دو روش لازم است در شب‌های اول بعد از تزریق به پهلو نخوابید تا مواد تزریق شده در جای خود فیکس شود و حرکت نکند.

دوش آب داغ و حمام داغ و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب تا یک هفته اول بعد از تزریق ممنوع است. همچنین لازم است به مدت یک هفته مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات را کنار بگذارید چرا که این مواد، دوره نقاهت را طولانی کرده و بهبود را سخت‌تر می‌کند.

در هر دو روش باید از دستکاری ناحیه تزریق و ماساژ خودسرانه این قسمت بپرهیزید چرا که این کار نتیجه تزریق را کاملاً تغییر می‌دهد و ممکن است در محل تزریق عدم قرینگی ایجاد کند.

مقایسه دو روش از لحاظ هزینه

در بخش‌های قبل اشاره کردیم که فرآیند استخراج و تزریق چربی، یک فرآیند نسبتاً پیچیده و زمان‌بر است. واضح است که به همین نسبت هزینه بالاتری هم دارد. البته شاید بتوان به دلیل ماندگاری بالا، هزینه این عمل را توجیه کرد.

در مقابل روش تزریق ژل زیر چشم، هزینه کمتری دارد و البته هر 6 ماه تا یکسال یکبار باید تمدید و تکرار شود و هر جلسه باید هزینه پرداخت نمایید.

در مجموع کدام روش برای چه کسانی بهتر است؟

اگر ریسک‌پذیری بالاتری دارید و با انجام فرآیندهای تهاجمی مشکلی ندارید و با طولانی بودن دوره نقاهت به راحتی کنار می‌آیید و البته مایل هستید نتایج ماندگارتری از تزریق زیر چشم دریافت کنید، تزریق چربی زیر چشم برای شما بهتر است و البته هزینه بالاتری دارد.

کدام روش برای چه کسانی بهتر است؟

اما اگر مایل هستید تزریق شما با کمترین ریسک ممکن انجام شود و می‌خواهید به سرعت به زندگی عادی و فعالیت‌های روزمره خود بازگردید و دوره نقاهت کوتاه‌تری را تجربه نمایید، تزریق ژل زیر چشم برای شما یک گزینه ایده‌آل است. هزینه انجام این فرآیند کمتر است و البته ماندگاری آن بین 6 تا 18 ماه است.

برای داشتن بهترین انتخاب لازم است اولاً شرایط خود را با فرآیند هریک از دو روش به طور کامل بسنجید و در نهایت مشورت با پزشک می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب در انتخاب روش مناسب برساند.  

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تزریق ژل زیر چشم و تزریق چربی زیر چشم صحبت کردیم. هریک از روش ها را توضیح دادیم و مقایسه ای بین این دو روش از لحاظ عوارض، ماندگاری، مراقبت‌های بعد از تزریق و در نهایت هزینه انجام دادیم و گفتیم کدام روش برای چه افرادی مناسب‌تر است.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل زیر چشم و تزریق چربی زیر چشم در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که لازم است تزریق زیر چشم انجام دهند و چهره شاداب‌تری داشته باشند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.