اگر با پدیده خط خنده مواجه شده باشید، احتمالاً به فکر راهکاری برای رفع خط خنده هستید. چرا که خط خنده، سن شما را افزایش می‌دهد. در بین روش‌هایی که برای رفع خط خنده وجود دارد، دو روش تزریق ژل و تزریق چربی، جزو بهترین روش‌ها هستند. اما بین این دو روش کدام برای خط خنده بهتر است؟

ماندگاری کدام روش بالاتر است و کدام روش عوارض کمتری دارد؟ از همه مهمتر کدام روش سریعتر انجام می‌شود و دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد؟ این‎ها سوالاتی هستند که قصد داریم در طول این مقاله به آنها پاسخ بدهیم. پس برای دانستن پاسخ این سوالات لازم است تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید و یا نیاز به مشورت دارید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل خط خنده

با افزایش سن و گذر زمان، روی چهره بعضی از خانم‌ها و آقایان، در ناحیه اطراف دهان، خطوطی ظاهر می‌شوند که اصطلاحاً به آنها خط خنده گفته می‌شود. خط خنده اگر عمیق شود، علاوه بر اینکه سن شما را بیشتر از سن واقعی نشان می‌دهد، باعث می‌شود خسته‌تر به نظر برسید و شادابی و زیبایی چهره شما را به طور کامل تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تزریق ژل به خط خنده

تزریق ژل خط خنده، یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود و رفع خط خنده است. در این روش موادی بر پایه هیالورونیک اسید به این ناحیه تزریق می‌شود و توسط پزشک برای فیکس شدن در محل مورد نظر، ماساژ داده میشود.

این فرآیند در حدود 10 الی 15 دقیقه زمان می‌برد و تقریباً 60 الی 70 درصد نتایج آن بلافاصله پس از تزریق مشخص می‌شود.

مزایای تزریق ژل خط خنده

این روش در مقایسه با روش‌های نسبتاً تهاجمی تر مثل لیفت با نخ، یک روش راحت و بی درد سر و البته ایمن به حساب می‌آید. اگر بخواهیم لیستی از مزایای تزریق ژل خط خنده در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تزریق ژل خط خنده کاملاً بدون درد و بدون نیاز به سپری کردن دوره نقاهت انجام می‌شود.
  • بلافاصله پس از تزریق می‌توانید به زندگی عادی خود بازگردید.
  • مقدار ژل کاملاً قابل تنظیم است و در صورت نیاز قابل افزایش است و در صورت لزوم می‌توان با تزریق آنزیم آن را کاهش داد.
  • ژل بر پایه هیالورونیک اسید است و هیچ خطری برای بدن ندارد.
  • تزریق ژل خط خنده مورد تایید پزشکان است و خطری برای سلامتی وجود ندارد.
  • هزینه تزریق ژل خط خنده در مقایسه با بسیاری از روش‌ها مثل لیفت با نخ یا تزریق چربی، به مراتب کمتر است.

مواردی که به آنها اشاره کردیم تنها برخی از مزایای تزریق ژل خط خنده هستند. این روش در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که مورد توجه زیباجویان قرار گرفته است.

تزریق چربی خط خنده

یکی دیگر از روش‌هایی که برای بهبود خط خنده می‌تواند کاربردی باشد، تزریق چربی است. در این روش، از یکی از نواحی بدن که معمولاً شکم، ران یا باسن است، به مقدار مورد نیاز چربی استخراج می‌شود و پس از تصفیه و آماده سازی، در محل خط خنده تزریق می‌شود.

تزریق چربی خط خنده

این روش در مقایسه با روش تزریق ژل، کمی تهاجمی‌تر و زمان‌بر تر است و حدوداً بین 60 الی 90 دقیقه زمان نیاز دارد. استخراج و تزریق چربی، مستلزم بی حسی موضعی و در برخی موارد بیهوشی است و به طور کلی یک عمل کوچک سرپایی به حساب می‌آید.

مزایای تزریق چربی خطر خنده

اگر چه این روش کمی سختی دارد، اما در مقابل از مزایای ویژه ای نیز برخوردار است. اصلی‌ترین مزایای تزریق چربی خط خنده، دو مورد زیر هستند:

  • چربی مورد نیاز از یکی از اندام های بدن شما برداشته شده پس سازگاری کامل با بدن دارد و خطر عوارض جانبی وجود ندارد.
  • تزریق چربی، ماندگاری بسیار بالایی دارد به طوری که می‌توان گفت نتایج تزریق چربی تا همیشه ماندگار است.

مقایسه ماندگاری تزریق ژل و تزریق چربی

در بخش قبل گفتیم که تزریق چربی، نسبت به تزریق ژل ماندگاری بالاتری دارد. دلیل این ماندگاری بالا، پیوند بین بافت‌های چربی و عضله است. در مقابل ماندگاری تزریق ژل حداکثر بین 6 ماه الی 18 ماه است و پس از سپری شدن این مدت برای تزریق مجدد و ترمیم باید به پزشک مراجعه نمایید.

مقایسه عوارض تزریق ژل و تزریق چربی

واقعیت این است که تزریق چربی فرآیند پیچیده و نسبتاً طولانی دارد که در طول این فرآیند باید مقدار چربی مورد نیاز از بدن شما استخراج و سپس در محل مورد نظر تزریق شود. به علاوه اینکه دوره نقاهت پس از تزریق نیز حساس‌تر و طولانی‌تر است.

مقایسه عوارض تزریق ژل و تزریق چربی

در مقابل روش تزریق ژل، یک روش کم‌خطر و ایمن است که عوارض جانبی خاصی ندارد. فقط ممکن است پس از تزریق در این ناحیه کمی قرمزی سطحی، تورم خفیف و کبودی (در صورت لزرش و تکان خوردن حین تزریق) مشاهده نمایید. که این علائم کاملاً طبیعی هستند و طی 1 الی 2 روز برطرف می‌شوند.

مقایسه قیمت تزریق چربی و تزریق ژل خط خنده

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که تزریق چربی یک فرآیند نسبتاً طولانی و پیچیده است، واضح است که به همین تناسب، هزینه انجام آن نیز از تزریق ژل بالاتر است. شاید بالا بودن هزینه تزریق چربی یک دلیل دیگر هم داشته باشد و آن هم بالا بودن ماندگاری این روش است.

به طور کلی هزینه تزریق ژل در مقایسه با تزریق چربی بسیار پایین‌تر است. از این رو محبوبیت بالاتری در مقایسه با تزریق چربی دارد.

مقایسه مراقبت‌های بعد از تزریق

تزریق ژل و ترزیق چربی، هر دو نیازمند آگاهی از یک سری نکات مراقبتی و رعایت آنها هستند. فرقی ندارد که بخواهید ژل تزریق کنید یا چربی، در هر صورت باید مراقبت های بعد از تزریق را جدی بگیرید. البته تزریق چربی کمی تهاجمی‌تر است و نیازمند مراعات بیشتری می‌باشد.

به طور کلی در هر دو روش باید از دستکاری و ماساژ خودسرانه محل تزریق خودداری کنید. این کار نتیجه تزریق را به طور کامل تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد عدم قرینگی در محل مورد نظر می‌شود.

حداقل به مدت یک هفته مصرف الکل و دخانیات را کنار بگذارید. حمام داغ و سولاریوم تا یک هفته پس از تزریق در هر دو روش ممنوع است و در نهایت در صورت مشاهده علائم غیر عادی، عفونت و درد ادامه دار، باید به پزشک مراجعه نمایید.

در مجموع مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده به مراتب آسان‌تر از مراقبت‌های بعد از تزریق چربی خط خنده است و تزریق چربی به خط خنده، دوره نقاهت طولانی‌تری دارد.

در نهایت کدام روش بهتر است؟

هر دو روش، به طور کامل مورد تایید پزشکان واقع شده و ایمن و کم‌ریسک است. اما واقعیت این است که تزریق چربی فرآیند نسبتاً پیچیده‌تر و طولانی‌تری دارد و تقریباً یک عمل سرپایی محسوب می‌شود. در مقابل روش تزریق ژل، ساده‌تر است و پیچیدگی خاصی ندارد. از این رو برای بهبود و رفع چین و چروک‌های به وجود آمده روی پیشانی مناسب تر است.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره تزریق ژل خط خنده و تزریق چربی خط خنده صحبت کردیم و این دو روش را از نقطه نظر ماندگاری، عوارض، هزینه و  مراقبت‌های بعد از تزریق مقایسه کردیم. در نهایت اشاره کردیم که برای بهبود و رفع خط خنده، تزریق ژل، کم دردسر تر، کم هزینه تر و سریعتر است و مهمتر از همه عوارض جانبی کمتری دارد.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق خط خنده در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مقاله را با دوستانی که قصد تزریق خط خنده دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا در اولین زمان ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.