اگر می‌خواهید چهره کاریزماتیک و سینمایی داشته باشید و بعد از هربار نگاه کردن در آینه، از تناسب و قرینگی چهره خود لذت ببرید، تزریق زاویه فک به شما پیشنهاد می‌شود. فرقی ندارد خانم باشید یا آقا، واقعیت این است که تزریق زاویه فک می‌تواند چهره شما را جذاب‌تر کند. در حال حاضر دو روش کلی برای زاویه‌سازی فک با تزریق وجود دارد: تزریق ژل زاویه فک و تزریق چربی زاویه فک.

سوال اینجاست که تزریق ژل زاویه فک بهتر است یا تزریق چربی؟ کدام روش ماندگاری بیشتری دارد؟ کدام روش عوارض کمتری دارد؟ دوره نقاهت کدام روش کوتاه‌تر است و در نهایت مراقبت‌های بعد از تزریق کدام روش آسان‌تر است؟

این‌ها سوالاتی هستند که برای افرادی که می‌خواهند یکی از دو روش را برای زاویه‌سازی در ناحیه فک انتخاب نماید، به وجود می‌آید. اگر شما هم قصد دارید با زاویه‌سازی فک یک چهره کاریزماتیک داشته باشید و می‌خواهید پاسخ این سوالات را بدانید و بین این دو روش یکی را انتخاب نمایید، لازم است تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل زاویه فک

تزریق ژل زاویه فک

همانطور که اشاره کردیم، یکی از روش‌های زاویه‌سازی فک، تزریق ژل زاویه فک است. این روش در بین زیباجویان و حتی پزشکان، محبوبیت بالایی دارد. فرآیند زاویه‌سازی فک از طریق ژل به این صورت است که بعد از مراجعه به پزشک و بررسی حالت و فرم چهره شما، ناحیه مورد نظر علامت گذاری شده و موادی بر پایه هیالورونیک اسید به این نواحی تزریق می‌شود و سپس توسط پزشک ماساژ داده می‌شود تا ژل به درستی در جای خود قرار بگیرد و فیکس شود.

اگرچه تزریق ژل زاویه فک درد خاصی ندارد، اما قبل از تزریق، کمی مواد بی حسی روی ناحیه علامت‌گذاری شده اعمال می‌شود تا در طول تزریق دردی احساس نکنید. فرآیند تزریق حدوداً بین 15 الی 30 دقیقه زمان می‌برد و بلافاصله پس از اتمام تزریق می‌توانید حدوداً 60 درصد از نتایج تزریق را مشاهده کنید.

تزریق ژل زاویه فک کاملاً ایمن و بدون خطر است، اما اگر بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، لازم است قبل از تزریق این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. همچنین پس از پایان فرآیند تزریق، پزشک نکاتی را در قالب مراقبت‌های بعد از تزریق در اختیار شما قرار می‌دهد که رعایت کردن آنها باعث می‌شود اولاً بهترین نتیجه را از تزریق بگیرید و در ثانی ماندگاری ژل تزریق شده در بدن شما بالاتر باشد.

تزریق چربی زاویه فک

یکی دیگر از روش‌های زاویه‌سازی فک، تزریق چربی است. در این روش، ابتدا مقدار چربی مورد نیاز از یکی از بخش های بدن شما (معمولاً شکم، ران یا باسن) برداشته می‌شود و پس از تصفیه و آماده‌سازی در ناحیه فک تزریق می‌شود.

تزریق چربی زاویه فک

واقعیت این است که این روش در مقایسه با روش تزریق ژل، کمی تهاجمی‌تر است و نیاز به زمان بیشتری دارد. چرا که باید با دستگاه ساکشن چربی از یک بخش استخراج و به بخش دیگر تزریق شود. از این رو برای تزریق چربی به زاویه فک، 60 الی 90 دقیقه زمان لازم است.

همچنین از آنجایی که تزریق چربی، یک عمل زیبایی سرپایی و سبک به حساب می‌آید، مراقبت‌های بعد از تزریق باید با حساسیت و دقت و جدیت بیشتری انجام شود تا عوارضی نظیر عفونت و غیره به وجود نیاید.

مقایسه دو روش از لحاظ ماندگاری

اگر بخواهیم بین دو روش تزریق ژل زاویه فک و تزریق چربی زاویه فک، یک مقایسه داشته باشیم؛ باید بگوییم که پیوند چربی قوی‌تر و مستحکم‌تر است و از این رو تزریق چربی زاویه فک ماندگاری طولانی‌تری دارد. به طوریکه می‌توان گفت ماندگاری تزریق چربی زاویه فک دائمی و همیشگی است.

در مقابل تزریق ژل زاویه فک، به نسبت ماندگاری کمتری دارد و اثرات آن بین 6 ماه 2 سال است. البته ماندگاری ژل زاویه فک نیز به عوامل مختلفی از جمله برند ژل، مقدار ژل تزریق شده، تکنیک به کار گرفته شده برای تزریق، متابولیسم بدن شما و در نهایت توجه و رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق بستگی دارد.

مقایسه دو روش از لحاظ عوارض

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که تزریق چربی زاویه فک، یک فرآیند نسبتاً پیچیده و طولانی است و نسبت به تزریق ژل، تهاجمی تر است، اما به دلیل اینکه چربی از بدن خود شما برداشته می‌شود، کاملاً با بدن سازگار است و عوارض جانبی خاصی ندارد.

مقایسه دو روش از لحاظ عوارض

البته لازم به ذکر است که با توجه به تهاجمی بودن این روش، توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق حساسیت بسیار بالایی دارد و در صورت بی توجهی به این نکات، ممکن است عوارض و مشکلاتی نظیر عفونت محل استخراج چربی و یا مواردی از این دست رخ دهد.

در مقابل روش تزریق ژل کاملاً ایمن و غیرتهاجمی است و عوارض خاصی برای شما به دنبال ندارد. فقط ممکن است پس از تزریق در ناحیه تزریق کمی قرمزی، تورم سطحی (جای سوزن) و یا کبودی خفیف (در صورت تکان خوردن یا لزرش در هنگام تزریق) مشاهده کنید که کاملاً طبیعی است و نهایتاً بعد از 2 روز برطرف خواهد شد.

مقایسه دو روش از لحاظ مراقبت های بعد از تزریق

فرقی ندارد که ژل زاویه فک تزریق کرده باشید یا چربی زاویه فک، در هر صورت لازم است مراقبت های بعد از تزریق را جدی بگیرید. هرچند که مراقبت های بعد از تزریق چربی، کمی حساس‌تر است و دوره نقاهت طولانی‌تری دارد.

به طور کلی پس از تزریق در هر دو روش، توصیه می‌شود از حمام داغ، سونا، سولاریوم و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز کنید. چرا که حرارت بالا، نتیجه تزریق را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات را به مدت حداقل یک هفته کنار بگذارید چرا که دوره نقاهت را طولانی‌تر می‌کند.

سعی کنید در شب‌های اول بعد از تزریق به پهلو نخوابید تا مواد تزریق شده در جای خود فیکس شده و جا به جا نشود. از دستکاری و ماساژ خودسرانه محل تزریق جداً خودداری کنید، این کار نتیجه تزریق را کاملاً تغییر می‌دهد و عدم قرینگی در این ناحیه ایجاد می‌کند. در صورت مشاهده علائم غیر طبیعی و درد ادامه دار حتماً به پزشک مراجعه نمایید.

مقایسه دو روش از لحاظ هزینه

مقایسه دو روش از لحاظ هزینه

در بخش‌های قبلی گفتیم که تزریق چربی یک فرآیند طولانی و پیچیده است و به همین تناسب انتظار می‌رود که هزینه بالاتری هم داشته باشد. البته باید در نظر داشته باشید که ماندگاری آن نیز بالاتر است.

در مقابل تزریق ژل یک فرآیند ساده و کم درد سر است و هزینه کمتری دارد. البته ماندگاری آن نیز در مقایسه با تزریق چربی پایین‌تر است و نیاز به تکرار دارد.  

در نهایت کدام روش برای چه کسی بهتر است؟

اگر ریسک‌پذیری بالاتری دارید و با انجام فرآیندهای تهاجمی مشکلی ندارید و با طولانی بودن دوره نقاهت به راحتی کنار می‌آیید و البته مایل هستید نتایج ماندگارتری از زاویه سازی فک دریافت نمایید، تزریق چربی زاویه فک به شما پیشنهاد می‌شود که البته هزینه بالاتری هم دارد.

اما اگر مایل هستید تزریق شما با کمترین ریسک و هزینه ممکن انجام شود و می‌خواهید به سرعت به زندگی عادی و فعالیت‌های روزمره خود بازگردید و دوره نقاهت کوتاه‌تری را تجربه نمایید، تزریق ژل زاویه فک برای شما یک گزینه ایده‌آل است.

اما در مجموع برای داشتن بهترین انتخاب، لازم است اولاً شرایط خود را با فرآیند هریک از دو روش به طور کامل بسنجید و در نهایت مشورت با پزشک می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب در انتخاب روش مناسب برساند. 

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب درباره تزریق ژل زاویه فک و تزریق چربی زاویه فک صحبت کردیم و هریک از این دو روش را به طور کامل به شما معرفی کردیم. همچنین مقایسه کاملی بین این دو روش از لحاظ ماندگاری، عوارض جانبی، مراقبت‌های بعد از تزریق و در نهایت هزینه انجام دادیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل زاویه فک و تزریق چربی زاویه فک در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مطلب را با دوستانی که مایل به زاویه سازی فک هستند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.