اگر در آستانه تصمیم‌گیری برای تزریق خط اخم هستید و نمی‌دانید برای خط اخم تزریق ژل بهتر است یا چربی، این مطلب را تا پایان بخوانید. چرا که در این مطلب می‌خواهیم مقایسه‌ای بین دو روش تزریق ژل و تزریق چربی انجام دهیم و در انتهای بگوییم برای رفع خط اخم کدام روش بهتر است.

همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید با شماره 09120746278 با مرکز زیبایی ملینیک تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق ژل برای رفع خط اخم

با افزایش سن، کم کم خطوطی روی صورت به ویژه پیشانی ظاهر می‌شوند که چهره شما را خسته، عصبانی، غمگین و اخمو جلوه می‌دهد. به این خطوط اصطلاحاً خط اخم گفته می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها برای رفع خط اخم، تزریق ژل یا همان فیلر است.

تزریق ژل برای رفع خط اخم

در این روش موادی بر پایه هیالورونیک اسید در محل مورد نظر تزریق می‌شود. این فرآیند بین 10 تا 15 دقیقه زمان نیاز دارد و پس از تزریق، حدود 60 الی 70 درصد از نتایج قابل مشاهده است.

مزایای تزریق ژل خط اخم

از این روش درحال حاضر به عنوان ایمن ترین روش یاد می‌شود و مزایای ویژه ای دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • تزریق ژل کاملاً ایمن، بدون نیاز به بیهوشی و بستری انجام می‌شود و بلافاصله پس از تزریق می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید.
  • مقدار ژل کاملا قابل تنظیم است و در صورت نیاز می‌توان ژل بیشتری تزریق نموده و در صورت پشیمانی، با تزریق آنزیم قابل بازگشت است.
  • هزینه تزریق فیلر یا همان ژل خط اخم مناسب است و در مقایسه با تزریق چربی، هزینه کمتری دارد.
  • این روش عوارض جانبی خاصی ندارد و نیاز به سپری کردن دوره نقاهت وجود ندارد.

تزریق چربی برای رفع خط اخم  

تزریق چربی برای رفع خط اخم  

تزریق چربی، یکی دیگر از روش های بهبود خط اخم است که از این روش برای پُر کردن حجم از دست رفته عضلات استفاده می‌شود. این چربی باید از یکی از اندام‌های بدن (معمولاً شکم) تامین شود. به عبارت دیگر مقدار مشخصی از چربی مورد نیاز از طریق ساکشن گرفته شده، و پس از تصفیه و آماده سازی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود.

مزایای تزریق چربی به خط اخم

این روش نیز مزایای خاص خود را دارد. اگر بخواهیم لیستی از مزایای روش تزریق چربی به خط اخم را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • چربی مورد نیاز از بدن شما گرفته شده است، از این رو سازگاری کامل با بدن دارد و عوارض جانبی خاصی متوجه شما نیست.
  • اثرات تزریق چربی، در بدن ماندگاری بالایی دارد به طوریکه میتوان گفت ماندگاری تزریق چربی دائمی و همیشگی است.

مقایسه ماندگاری دو روش

اگر بخواهیم این دو روش را به لحاظ ماندگاری مقایسه کنیم، باید بگوییم تزریق چربی ماندگاری بالاتری دارد به طوریکه می‌توان گفت اثرات این روش دائمی و همیشگی است و نیاز به تکرار ندارد.  

مقایسه ماندگاری دو روش

در مقابل ماندگاری تزریق ژل بین 6 تا 18 ماه متغیر است و نیاز است که بعد از مدتی تکرار شود. البته ماندگاری ژل به عوامل مختلفی مانند نوع و برند ژل، مقدار ژل تزریق شده، متابولیسم بدن شما و در نهایت توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بستگی دارد.

مقایسه عوارض دو روش

اشاره کردیم که روش تزریق چربی، فرآیند پیچیده ای دارد که در آن باید از یکی از اندام های بدن شما (شکم، ران یا باسن) مقدار مورد نیاز چربی برداشته شود و پس از تصفیه و آماده سازی در قسمت مورد نظر تزریق شود. از این رو این فرآیند پیچیده، عوارض جانبی احتمالی بیشتری دارد.

اما در مقابل روش تزریق ژل عوارض جانبی خاصی ندارد، فقط ممکن است بعد از تزریق در ناحیه تزریق کمی قرمزی، تورم سطحی و کبودی خفیف در صورت تکان خورد و لزرش حین تزریق مشاهده نمایید که کاملاً طبیعی است و نهایتاً پس از 2 روز برطرف خواهد شد.

مقایسه قیمت تزریق چربی و تزریق ژل خط اخم

در بخش های قبل از پیچیدگی و زمان بر بودن روش تزریق چربی صحبت کردیم. همین موضوع هزینه تزریق چربی را افزایش داده و این روش در مقایسه با روش تزریق ژل، هزینه بیشتری دارد. البته این را هم در نظر داشته باشید که اثرات تزریق چربی نسبت به تزریق ژل، ماندگارتر است.

مقایسه مراقبت‌های بعد از تزریق

فرقی ندارد تزریق ژل خط اخم انجام بدهید یا تزریق چربی خط اخم، در هر صورت باید مراقبت‌های بعد از تزریق را جدی بگیرید و آنها را رعایت نمایید. البته از آنجایی که تزریق چربی خط اخم تهاجمی‌تر است، لازم است مراقبت ها با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود.

اما به طور کلی در هر دو روش نباید محل تزریق را دستکاری کنید و به طور خودسرانه ماساژ دهید چرا که اینکار منجر به بروز عدم قرینگی شده و نتیجه تزریق را به طور کامل تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین باید از مصرف داروهای خودسرانه پرهیز کنید و حداقل به مدت یک هفته مصرف الکل و دخانیات را کنار بگذارید. حمام داغ و سولاریوم تا یک هفته پس از تزریق در هر دو روش ممنوع است و در نهایت در صورت مشاهده علائم غیر عادی، عفونت و درد ادامه دار، باید به پزشک مراجعه نمایید.

در مجموع مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط اخم به مراتب آسان‌تر از مراقبت‌های بعد از تزریق چربی خط اخم است و تزریق چربی به خط اخم، دوره نقاهت طولانی‌تری دارد.

در نهایت کدام روش بهتر است؟

هر دو روش، به طور کامل مورد تایید پزشکان واقع شده و ایمن و کم ریسک است. اما واقعیت این است که تزریق چربی فرآیند نسبتاً پیچیده تر و طولانی تری دارد و تقریباً یک عمل سرپایی محسوب میشود. در مقابل روش تزریق ژل، ساده تر است و پیچیدگی خاصی ندارد. از این رو برای بهبود و رفع چین و چروک های به وجود آمده روی پیشانی مناسب تر است.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره تزریق ژل خط اخم و تزریق چربی خط اخم صحبت کردیم و این دو روش را از نقطه نظر ماندگاری، عوارض، هزینه و  مراقبت های بعد از تزریق مقایسه کردیم. در نهایت اشاره کردیم که برای بهبود و رفع خط اخم، تزریق ژل، کم دردسر تر، کم هزینه تر و سریعتر است و مهمتر از همه عوارض جانبی کمتری دارد.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق خط اخم در اختیار شما قرار داده باشد. اگر اینطور است این مقاله را با دوستانی که قصد تزریق خط اخم دارند، به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، سوال خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید تا در اولین زمان ممکن توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. تا مقاله ای دیگر بدرود.