تزریق ژل چانه، یکی از اقداماتی است که برای زیباتر شدن، ایجاد قرینگی در دو طرف صورت و در نهایت کمرنگ تر کردن غبغب انجام میشود. البته پس از تزریق چانه، احساس میکنید که چهره شما کاریزماتیک تر شده و همین موضوع اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

برخی از افراد چونه کوچکی دارند و مایلند با تزریق چونه، صورت شان کمی کشیده تر و زیباتر به نظر برسد. برای این کار دو روش تزریق ژل چانه و تزریق چربی به چانه وجود دارد. اما کدام یک از این دو روش بهتر است، ماندگاری کدام روش بالاتر است و در نهایت کدام روش عوارض کمتری دارد؟

در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ بدهیم. پس اگر می‌خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، لازم است تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه پرسشی برای شما وجود دارد و یا مایل به دریافت مشورت از پزشک هستید، میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09120746278 تماس بگیرید و ضمن طرح سوالات خود، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تزریق چربی به چانه

در فرآیند تزریق چربی به چانه، مقدار چربی مورد نیاز از یکی از نواحی بدن (شکم، ران یا باسن) چربی برداشته می‌شود و پس از تصفیه و آماده سازی، در محل مورد نظر تزریق می‌شود. این فرآیند پیچیده، کمی زمان بر است و برای انجام آن، به طور میانگین یک ساعت تا یک و نیم ساعت زمان لازم است.

تزریق چربی به چانه

همچنین ممکن است لازم باشد بی‌حسی موضعی صورت بگیرد تا در طول فرآیند تزریق، دردی احساس نکنید. به طور کلی تزریق چربی به چانه، در مقایسه با تزریق ژل چانه یا فیلر چانه، تهاجمی‌تر است و البته ماندگاری بالاتری دارد و با بدن به طور کامل سازگاری دارد.

تزریق ژل چانه

تزریق ژل چانه همانطور که از نامش مشخص است یک فرآیند تزریق بر پایه هیالورونیک اسید است که این مواد برای بهبود ظاهر و حجم دهی و فرم دهی به چانه تزریق می‌شود. هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن وجود دارد و از این رو جای هیچگونه نگرانی نیست و کاملاً با بدن سازگار است.

تزریق ژل چانه

در این روش نیز قبل از تزریق ژل، کمی مواد بی‌حس کننده روی چانه اعمال می‌شود تا در طول تزریق احساس درد نداشته باشید. این فرآیند بین 15 تا 30 دقیقه زمان نیاز دارد.  

مقایسه تزریق چربی به چانه و تزریق ژل

تزریق چربی به چانه و تزریق ژل چانه هر دو از جمله روش‌های ایمن هستند که توسط پزشکان مورد تایید قرار گرفته است. البته اکثر پزشکان تاکید دارند که برای این کار متقاضی باید حداقل 21 سال سن داشته باشد و بیماری زمینه‌ای و یا خود ایمنی نداشته باشد.

همانطور که اشاره کردیم هدف نهایی هر دو روش نیز حجم‌دهی، فرم‌دهی و قرینه سازی چانه است. اما برای اینکه بدانید کدام روش برای شما مناسب تر است، در ادامه مقایسه بین عواملی مانند ماندگاری، عوارض، هزینه و مراقبت‎های بعد از تزریق انجام داده ایم که لازم است مطالعه نمایید.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی چانه و تزریق ژل

در بخش‌های قبل گفتیم که برای تزریق چربی به چانه، لازم است مقداری چربی از یکی از اندام های بدن (ران، باسن یا شکم) برداشته شود و در ناحیه مورد نظر یعنی همان چانه، تزریق شود. این چربی از بدن خود شما برداشته می‌شود و از آنجایی که پیوند چربی، یک پیوند قوی و پایدار است، به لحاظ ماندگاری، تزریق چربی ماندگارتر است. در یک کلام می‌توان گفت تزریق چربی اثرات دائمی و همیشگی دارد.  

مقایسه ماندگاری تزریق چربی چانه و تزریق ژل

اما در مقابل ماندگاری تزریق ژل چانه، حداکثر بین 6 ماه تا نهایتاً 18 ماه است. البته لازم به ذکر است که ماندگاری ژل چانه به عوامل مختلفی مانند برند ژل، مقدار ژل تزریق شده، تکنیک مورد استفاده برای تزریق، متابولیسم بدن شما و در نهایت توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق بستگی دارد. در مجموع می‌توان گفت به لحاظ ماندگاری، تزریق چربی به چانه در مقایسه با تزریق ژل چانه ماندگارتر است.

مقایسه عوارض تزریق چربی به چانه و تزریق ژل

در مقایسه عوارض بین این دو روش، بدیهی است که برداشتن چربی از یک ناحیه و تزریق به ناحیه دیگر، در واقع یک جراحی در مقیاس کوچک است که در مقایسه با روش تزریق ژل، تهاجمی‌تر می‌باشد. به همین نسبت مراقبت‌های بعد از تزریق چربی نیز در مقایسه با مراقبت‌های بعد از تزریق ژل حساس‌تر است و دوره نقاهت طولانی‌تری در پیش روی مراجعه کننده است

در مقابل روش تزریق ژل چانه، دوره نقاهت ندارد و یک روش کم‌ریسک به حساب می‌آید. به طوریکه بلافاصله پس از تزریق می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهید. اگرچه ممکن است بعد از تزریق در این ناحیه، کمی قرمزی سطحی، تورم خفیف و کمی کبودی مشاهده نمایید که کاملاً طبیعی است و حداکثر پس از 2 تا 3 روز برطرف می‌شود. در مجموع عوارض روش تزریق ژل چانه کمتر از عوارض تزریق چربی به چانه است.

مقایسه قیمت تزریق چربی چانه و تزریق ژل

اشاره کردیم که تزریق چربی به چانه، فرآیند پیچیده و زمان بری است که تقریباً یک عمل زیبایی سرپایی و سبک شمرده می‌شود. به همین دلیل در مقایسه با تزریق ژل هزینه بالاتری دارد. در مقابل، تزریق ژل چانه در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود و پیچیده نیست. در مجموع هزینه تزریق ژل چانه به مراتب کمتر از هزینه تزریق چربی چانه است. 

مقایسه مراقبت‌های بعد از تزریق ژل چانه و چربی چانه

فرقی ندارد بخواهید ژل چانه تزریق کنید یا چربی چانه، در هر صورت باید از مراقبت‌های بعد از تزریق مطلع باشید و آنها را به درستی رعایت نمایید. البته از آنجایی که تزریق چربی به چانه تهاجمی‌تر است، لازم است مراقبت‌ها با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود.

اما به طور کلی در هر دو روش نباید محل تزریق را دستکاری کنید و به طور خودسرانه ماساژ دهید چرا که اینکار منجر به بروز عدم قرینگی شده و نتیجه تزریق را به طور کامل تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین باید از مصرف داروهای خودسرانه پرهیز کنید و حداقل به مدت یک هفته مصرف الکل و دخانیات را کنار بگذارید. حمام داغ و سولاریوم تا یک هفته پس از تزریق در هر دو روش ممنوع است و در نهایت در صورت مشاهده علائم غیر عادی، عفونت و درد ادامه دار، باید به پزشک مراجعه نمایید.

در مجموع مراقبت‌های بعد از تزریق ژل چانه به مراتب آسان‌تر از مراقبت‌های بعد از تزریق چربی چانه است و تزریق چربی به چانه، دوره نقاهت طولانی‌تری دارد.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره تزریق ژل چانه و تزریق چربی چانه و مقایسه این دو روش صحبت کردیم و اشاره کردیم که هر روش چه مزایا و معایبی دارد. در ادامه به مقایسه این دو روش از لحاظ ماندگاری، عوارض و هزینه پرداختیم. در پایان مراقبت‌های بعد از تزریق دو روش را با یکدیگر مقایسه کردیم.

امیدواریم مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تزریق ژل چانه و تزریق چربی چانه در اختیار شما قرار داده باشد و به راحتی بتوانید یکی از این دو گزینه را برای تزریق انتخاب نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم این مطلب را با دوستانی که در آستانه تصمیم‌گیری برای تزریق به چانه هستند به اشتراک بگذارید تا در این زمینه تصمیم آگاهانه‌تری بگیرند. اگر در این زمینه با پرسشی رو به رو هستید، می‌توانید سوال خود را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا در اولین فرصت توسط پزشک متخصص پاسخ داده شود. ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. تا مقاله‌ای دیگر بدرود.